Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

Cytat: fabio210 w 30.03.2018, 17:23ogolnopolski spot
Fajnie byłoby coś zrobić jesienią. Zwłaszcza, że można byłoby takie spotkanie połączyć z przejażdżką po torze, np. na Torze Łódź.
Dobrze, że przypomniałeś - trzeba ruszyć temat zlotu :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

rafek

Jeśli będzie potrzeba zorganizowania zlotu jestem chętny . Już jeden organizowałem MKP i nie będzie z tym problemu . Pomyślałem że może wspólnie z grupą ST220PL ( oczywiście moja propozycja nie chcę sie wychylać i coś narzucać ale można wszystko zorganizować ) . Termin musi być neutralny . Nie wiem jakie spektrum wieku tutaj jest bo terminy to i szkoły urlopy itd zawsze stoją na przeszkodzie ale by sporo ludzi przyjechało to chodzenia przy tym jest .
WV Jetta 1.8 BP / POLOPONEZ 1.5 GLI / FORD Mondeo MK1 1.6 BP+LPG Kombi / FORD Mondeo MK2 1.8 BP+LPG Kombi / OPEL Zafira 2.2 DTCi / BMW 316i /ASTRA K 1.6 biturbo Kombi / ST220 Zombi lift 2005 Kombi / obecnie BMW F31 białe zombi , S Max 2,5 turbo  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/groups/1500198969994480/

sseebbaa1

05.04.2018, 22:29 #1517 Ostatnia edycja: 11.01.2020, 20:32 by sseebbaa1
Co do zlotu, to zrobię wstępne rozeznanie i założymy osobny, nowy temat na zlot 2018 :) Wówczas zobaczymy jakie jest zainteresowanie.

------

Wykorzystanie w układzie wydechowym połączeń typu V-band już procentuje. W prosty sposób była możliwość "rozpięcia" rur i dzięki temu poprawieniu wieszaka pomiędzy dwoma środkowymi tłumikami.

Tu odpięta środkowa sekcja:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Po poprawieniu górnego wieszaka (przykręconego do nadwozia) należało poprawić też wieszak przyspawany do rury:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Przy okazji mogłem zobaczyć, że te tłumiki Magnaflow nie są aż tak super wykonane. Blacha tłumików nie jest jednak taka całkowicie nierdzewna :(
Widać brązowe ogniska rdzy :mad:
A przecież wydech jest zainstalowany zaledwie od 3 miesięcy...
(na prawej części tego zdjęcia widać już poprawiony wieszak przy rurze)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 05.04.2018, 22:29A przecież wydech jest zainstalowany zaledwie od 3 miesięcy...
Miesięcy? :)

Jesteś pewien, że to rdza? Jeśli tak, to chyba można rozważyć reklamację. Ale czasami coś, co wygląda na rdzę wcale nią nie jest (tylko brudem albo rdzą pochodzącą z jakiegoś innego elementu).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Tak powiedział człowiek, który poprawiał wieszak. A ma on raczej dużą wiedzę, bo często spawa nierdzewne wydechy i ogólnie zajmuje się naprawdę poważnymi, zaawansowanymi modyfikacjami. Widział wiele nierdzewnych tłumików różnych producentów.

To już drugi mechanik, który mi mówi, że to już nie ten sam Magnaflow co kiedyś i którego wszyscy cenili... :/

Też przez myśl przeszła mi reklamacja, ale jeszcze trochę poczekam i zobaczę jak to dalej będzie się zachowywało.
Zdjęcie mam, więc i będę miał porównanie za jakiś czas.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Cytat: rafek w 04.04.2018, 12:41Jeśli będzie potrzeba zorganizowania zlotu jestem chętny.

Co do zlotu, to założyłem osoby temat, a ostatniego Twojego posta wstawiłem do swojej wiadomości w nowym temacie. Twoja informacja na pewno się przyda.
Zlot Ogólnopolski 2018:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,5902.0.html
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

14.04.2018, 09:44 #1521 Ostatnia edycja: 11.01.2020, 20:34 by sseebbaa1
Do swojego Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.S-Maxa kupiłem felgi 20".
Sprawdziłem jak wysoka byłaby opona w Mondeo przy takim rozmiarze felgi.
No i stwierdzam, że na tym nie dałoby się normalnie jeździć :D

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Bezpośrednie porównanie
oryginalna felga ST220 18" <---> Borbet BLX 20"

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

A mówią że rozmiar nie ma znaczenia. Niby tylko 2 cale a różnica zauważalna.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sseebbaa1

21.04.2018, 12:43 #1523 Ostatnia edycja: 11.01.2020, 20:47 by sseebbaa1
No to humorystyczne zdjęcie :D
Przy ST postawione felgi 20" od S-Maxa mk2.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Nieźle by na takich wyglądał. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

JacekST220

Nieźle by na takich wyglądał. Smiley x2

Alek

Ahoj,

Wracam po przerwie :D . Skoro tyle inwestujesz w silnik, nie myślałeś o czymś takim? :
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.merlinmotorsport.co.uk/knowledge_base_articles/view/accusump-oil-accumulators-how-do-they-work-281

sseebbaa1

Akumulator ciśnienia oleju, bo chyba tak to należy nazwać. Kiedyś interesowałem się tym rozwiązaniem, ale to było jeszcze wtedy kiedy nie wiedziałem co tak naprawdę dolega układowi smarowania w ST220. Obecnie już problem jest rozwiązany i znam przyczynę padania panewek, więc nie zamierzam już tego montować.

Accusump Oil Accumulator jest oczywiście przydatny w każdym silniku w momencie rozruchu, bo jeszcze przed uruchomieniem rozrusznika można otrzymać ciśnienie w układzie smarowania. Natomiast sam akumulator też swoje waży, a ja już nie chcę dokładać niepotrzebnych kilogramów.
Problem zimnych startów rozwiązuję przez stosowanie do każdej wymiany oleju dodatku Ceratec, który daje poślizg metalowych części nawet przy chwilowo niewystarczającym smarowaniu.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Alek

02.05.2018, 11:43 #1528 Ostatnia edycja: 02.05.2018, 11:46 by Alek
Kilka kilo w tę czy we w tę (czy jakoś tak). Fajna jest jeszcze możliwość podtrzymania ciśnienia przy chwilowej niewydolności pompy, typu dłuuugi zakręt. Nie będzie to dry-sump, ale zawsze coś... myśl taka.

Powiedz mi towarzyszu jeszcze, jak to jest z wymianą oleju jak silnik ma chłodnicę zewnętrzną ze złączami na górze. Zmieniać częściej i żyć z tym że 0.5l zostaje, czy jest jakiś myk do tego?

« Dodane: 02.05.2018, 11:46 »


sseebbaa1

Cytat: Alek w 02.05.2018, 12:43Fajna jest jeszcze możliwość podtrzymania ciśnienia przy chwilowej niewydolności pompy, typu dłuuugi zakręt.

Akurat w zakrętach, to zdarza mi się, że przy napełnieniu zbiornika paliwa poniżej 1/4 auto potrafi zamulić, tak jakby kontrola trakcji ingerowała. A to po prostu paliwo ucieka na bok :D


Cytat: Alek w 02.05.2018, 12:43jak to jest z wymianą oleju jak silnik ma chłodnicę zewnętrzną ze złączami na górze. Zmieniać częściej i żyć z tym że 0.5l zostaje, czy jest jakiś myk do tego?
Prostego sposobu na wymianę nie ma. Tak jak napisałeś - albo pozostawiać stary olej w chłodnicy (też szacuję, że może być to około pół litra łącznie z wężami), albo odkręcać chłodnicę i wylewać z niej olej.
Wiem, że jesteś akurat na etapie montowania swojej chłodnicy, więc zwróć uwagę zaprojektowanie możliwości łatwego odkręcenia i przechylenia chłodnicy, bo dla własnego spokoju starałbym się jednak wylewać zużyty olej :)
Raczej męczyłaby mnie wewnętrznie jakaś olejofobia, że nie wylałem wszystkiego :stupid:
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy