Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

T

Obserwuj stale wskaźnik temperatury cieczy, bo jeśli mechanik się myli i pompa jest jednak uszkodzona, to wystarczy naprawdę chwila do uszkodzenia silnika, gdy zupełnie padnie. Ja bym się zastanowił, czy przy takim podejrzeniu nie warto jej profilaktycznie wymienić.

U siebie w 2,5 problem zauważyłem tylko dlatego, że ruszałem z zimnym silnikiem i kontrolowałem temperaturę, bo nigdy nie katuje silnika na zimno. Gdyby padła w czasie normalnej jazdy, to pewnie bym tego w porę nie zauważył.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Wiadomo, że trzeba to sprawdzać i teraz będę to robił częściej.
Ale raczej spokojny jestem. U mnie problem był z uciekającym płynem, a nie z wydajnością pompy.
Gdyby płyn miał normalny poziom, a mimo to silnik grzałby się, to wskazywałoby na uszkodzenie pompy.
Oczywiście płyn może teoretycznie uciekać przez pompę na zewnątrz, ale byłby to wyciek w podobnym tempie jak do tej pory, a więc około 1 cm poziomu w zbiorniczku w ciągu jednego dnia jazdy po mieście. Więc stosunkowo łatwe do zauważenia (teraz gdy już wiem, że warto to częściej sprawdzać :) )
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 24.08.2014, 22:10Oczywiście płyn może teoretycznie uciekać przez pompę na zewnątrz, ale byłby to wyciek w podobnym tempie jak do tej pory, a więc około 1 cm poziomu w zbiorniczku w ciągu jednego dnia jazdy po mieście. Więc stosunkowo łatwe do zauważenia (teraz gdy już wiem, że warto to częściej sprawdzać Smiley )
To są jakby dwie osobne sprawy, ale mające ze sobą związek. Jedna kwestia to wyciek z pompy, który sam w sobie, tak jak piszesz, nie spowoduje wielkich problemów, bo ciecz nie ucieka raczej szybko. Druga natomiast, to awaria pompy, która polega na tym, że po prostu dość nagle przestaje ona pompować ciecz. Związek pomiędzy nimi jest taki, że często to drugie następuje jakiś czas po pierwszym i to nie jest rzecz, którą łatwo zauważyć, bo czas od momentu, gdy pompa przestanie działać, do zagotowania cieczy to dosłownie chwila.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

A tak przy okazji omawiania układu chłodzenia, to ile płynu chłodzącego powinno wylecieć po odkręceniu korka spustowego na dole chłodnicy (zgodnie z instrukcją tak się go wymienia)?
Instrukcja mówi, że całkowita pojemność układu chłodzenia w ST220 (i innych Duratecach V6 w Mondeo) łącznie z nagrzewnicą to 9,5 litra.
A mechanior odkręcił korek spustowy, poczekał aż przestanie cieknąć i dolał ok. 4 litrów płynu do poziomu MAX.

Jakoś mało w porównaniu do całkowitej pojemności. Rozumiem, że wszystko nigdy nie zleci, ale żeby aż taka duża różnica była?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

30.08.2014, 21:13 #454 Ostatnia edycja: 26.09.2019, 21:57 by sseebbaa1
shit happens...  :mad:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





ST220 z dojazdówką wygląda jakoś tak komicznie, że aż musiałem pstryknąć fotkę:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

Fakt. Dziwnie wygląda. Testowałeś ile na dojazdówce max V dasz radę??  :evil: :evil: :evil:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sseebbaa1

Cytat: bishop w 30.08.2014, 22:17Testowałeś ile na dojazdówce max V dasz radę?
Nie. Poczekam do poniedziałku na wulkanizację i wtedy dopiero nadrobię stracony weekend :)

Na dojazdówce napisali max 80 km/h. Więc nawet na "trójkę" bym nie przeszedł. Bez sensu zatem.

:)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

wild_weasel

Dwa Goodyear'y w plecy :/ Współczuję, znam ten ból. Gwóźdź czy dziura?
Zaślepkę progu załóż ;p

sseebbaa1

30.08.2014, 22:12 #458 Ostatnia edycja: 26.09.2019, 22:00 by sseebbaa1
Cytat: wild_weasel w 30.08.2014, 23:00Dwa Goodyear'y w plecy  Współczuję, znam ten ból. Gwóźdź czy dziura?
Jest spora szansa, że wulkanizator da radę.
Po przyjeździe do garażu i oględzinach opony szybko ustaliłem "sprawcę".
Gwóźdź.
Jest już lekko porysowany, więc chyba jeździłem z nim już dzień wcześniej.
Dzisiaj zdążyłem ujechać 300-400 metrów z garażu i wyczułem flaka.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Umiejscowienie gwoździa pozwala przypuszczać, że gumowy kołek wulkanizatora załatwi problem.

Ale rzeczywiście jest pewien stan niepewności. Jeżeli nie uda się zakleić dziury, to raczej trzeba dwie opony kupić.
Obecne są zużyte tak w ok.50%, więc ciężko trafić taką używkę pasującą do kompletu na danej osi.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

wild_weasel

No więc własnie - wymiana od razu dwóch... Oby się udało załatać. Ja przemieliłem wnętrze opony w mniej niż 1km, nadawała się na śmietnik. Przy okazji - ile przejechałeś na tych oponach?

caqerr

Rok temu też przemieliłem...
I dwie nowe musiałem kupić...
2 tyg. temu założyłem dwie nowe GY na przód.
Tydzień temu jechałem na Battle Royale i o 6 rano w centrum warszawy też złapałem kapcia...
Ale na szczęście jakiś wulkanizator ogarnąl temat, dzięki bogu warszawka i był jakiś zakład 24/7 a nie jakaś wiocha zabita dechami... Heh ;)

sseebbaa1

Cytat: wild_weasel w 30.08.2014, 23:23Przy okazji - ile przejechałeś na tych oponach?
W tym roku całkowicie nowe przednie opony założyłem przy przebiegu 83.027 km (post #295).
Tylne zostały z poprzedniego sezonu.
Obecnie mam 87.800 km.

Cytat: caqerr w 30.08.2014, 23:302 tyg. temu założyłem dwie nowe GY na przód.Tydzień temu jechałem na Battle Royale i o 6 rano w centrum warszawy też złapałem kapcia...
Pamiętam, że w poprzednim Mondeo mk3 TDCi zaledwie następnego dnia po założeniu nowiutkich Dunlopów Fastresponse 205/55R16 wyłapałem jakiegoś gwoździa. Takie coś boli i człowiek od razu irytuje się na polskie drogi.
Całe szczęście wulkanizatorzy już sporo potrafią i umieli uratować oponę, mimo że była przebita na skraju bieżnika.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Opona naprawiona. To była mała śrubka, która jednak już tak starła łeb, że wyglądała jak gwóźdź.

Prosty kołeczek wulkanizatora załatwił sprawę.


Muszę w końcu zabrać się za naprawienie zaślepki prawego spryskiwacza ksenonów, bo strasznie to rzuca się w oczy przy jasnym lakierze auta.
Najchętniej dorwałbym od razu w odpowiednim kolorze mojego nadwozia. Ale jak się nie uda, to będziemy malować :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Ja malowałem, wyszło bardzo dobrze. Trzy warstwy bazy, trzy warstwy klaru (cienkie i równomierne), zaczynasz malować poza elementem malowanym i powinno być ok. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

weksla

Też malowałem sam, nic nie widać. Szkoda kasy na lakiernika.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps