Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

Cytat: wild_weasel w 05.10.2014, 23:49
Seba, jeśli kiedyś będziesz w Poznaniu, koniecznie daj znać - chciałbym osobiście obejrzeć Twojego smoka, a wycieczka w Twoje strony raczej mi nie grozi :)
Częściej zdarza mi się jeździć w kierunku Szczecina, ale i do Poznania się zdarza.
Będę meldował! Pozdrawiam.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

17.10.2014, 15:50 #496 Ostatnia edycja: 26.09.2019, 22:50 by sseebbaa1
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Ładne. Myślałeś o krótszej antence? Mała rzecz, a cieszy. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

yayko

ja myślałem ale nie wiem jaka będzie pasować :)

sseebbaa1

Mi akurat ta antenka nie przeszkadza i pewnie dlatego nigdy nawet nie sprawdzałem jakie mogą być krótsze zamienniki.
To na tym czarno-białym zdjęciu tak rzuca się to w oczy.

Po kupnie auta wymieniłem zresztą seryjną antenę, która się nie odkręcała na taką samą tylko nową, więc raczej nie będę tego zmieniał.

A Ty jaka masz tą krótszą? Pasuje pod seryjne otwory w dachu? Tak samo dobrze łapie fale?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 17.10.2014, 17:29A Ty jaka masz tą krótszą? Pasuje pod seryjne otwory w dachu? Tak samo dobrze łapie fale?
Nie trzeba wymieniać całej anteny, wymieniasz tylko bat, jest przykręcany. Nie pamiętam już jaki tam był gwint albo 5 albo 6. Sporo jest takich anten na Allegro. Kupiłem jedną z nich (krótką, czarną) i sprawuje się ok od kilku lat. Radio działa, dokładnych porównań ze starą nie robiłem (pewnie dlatego, że nigdy jej nie miałem, bo pierwszy właściciel urwał w myjni tuż przed sprzedażą).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

19.10.2014, 21:54 #501 Ostatnia edycja: 26.09.2019, 22:53 by sseebbaa1
Od dwóch dni zacząłem słyszeć dziwne dźwięki wydobywające się z okolic maski silnika, zwłaszcza w trakcie jazdy po dziurach.
Początkowo myślałem, że maska po prostu osiadła i potrzebowała wyregulowania na kołeczkach (są na gwintach). Niestety ta regulacja nie pomagała i nawet naciskanie ręką zamkniętej maski powodowało te dźwięki.

W końcu dokładniej zacząłem wszystko oglądać i zobaczyłem skąd ten dźwięk się wydobywał.
Znalazłem pęknięcie w samej masce silnika, wokół zaczepu wchodzącego w rygiel.
Dziwne to pęknięcie trochę i w miejscu, w którym w ogóle się tego nie spodziewałem, ale to pewnie wina dziurawych dróg i mojego utwardzonego zawieszenia.

A tak to wygląda:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



A dźwięk był taki :) :

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=BdDvzO8olUM


Moim zdaniem to trzeba zaspawać...

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Niezłe, pierwszy raz coś takiego widzę.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

20.10.2014, 11:59 #503 Ostatnia edycja: 26.09.2019, 22:56 by sseebbaa1
Zabrałem się za poprawienie kilku mankamentów estetycznych samochodu.


Mam już nowe prawe przednie nadkole, bo wcześniejsze zostało przetarte o oponę. Kiedy urwałem tę krótka osłonę pod silnikiem, to nie zauważyłem, że trzymała ona też dół nadkola i kiedy jechałem z większą prędkością, to dół nadkola tak mocno był napierany przez pęd powietrza, że tarł o oponę. Uszkodzenie widać na zdjęciu we wpisie #454.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Przednie prawe nadkole Mondeo ST220 – numery:
2S7116114BE [1220539]

Podaję te numery, jakby ktoś potrzebował, bo są to inne nadkola, niż do pozostałych wersji Mondeo.



Zakupiłem też w ASO dwie brakujące przednie zaślepki progów.
Wymagają one polakierowania.
Dodatkowo ASO Ford Gorzów dało mi w gratisie już polakierowaną zaślepkę spryskiwacza reflektora w ramach wdzięczności za udostępnienie mojego auta podczas premiery Mondeo mk5. Miło z ich strony. Zaślepkę spryskiwacza widać na zdjęciu obok zaślepek progów:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Numery zaślepek do wersji po drugim lifcie:
przednie zamiennie lewa i prawa 6S7Y10154AAW [1387443]
tylne zamiennie lewa i prawa 6S7Y10154BAW [1387444]


A tutaj porównanie wielkości przednich i tylnych zaślepek progów. Przednie są o wiele większe - wersje po drugim lifcie mają mocno poszerzone przednie części progów.
Jestem ciekaw czy we wcześniejszych wersjach z płaskimi progami też były różnice w wielkości zaślepek?

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Moje tylne zaślepki, jak widać, też potrzebują odświeżenia, zwłaszcza jedna, która prawie całkowicie straciła lakier.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

Tyle kasy za kawałek plastiku ;/ klej abyś nie zgubił;] Co do maski to jestem w szoku że tak pękło.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sseebbaa1

Cytat: bishop w 20.10.2014, 19:06Tyle kasy za kawałek plastiku
No zgadza się. Ale z drugiej strony używane zaślepki progów można kupić najtaniej po 50 zł, więc 82 zł za nówkę z ASO to nie ma tragedii.
W ogóle zauważam, że sporo używanych części do ST220 nie jest jakoś dużo tańszych w porównaniu do nowych. Chodzi o te części, które są specyficzne dla ST, bo dużo części jest zamiennych ze zwykłymi mk3.
Przykładem mogą być tu teraz te zaślepki progów, jak i nadkole, a wcześniej kratka tylnego zderzaka (vide: post #21).

Cytat: bishop w 20.10.2014, 19:06Co do maski to jestem w szoku że tak pękło.
Już naprawione! Kolega blacharz-lakiernik ładnie to zrobił, więc już mogę śmigać bez obawy, że maska otworzy się w trakcie jazdy i narobi poważnych szkód.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Jutro oglądnę swój nowy zakup - paczka dotarła wczoraj od razu do zaprzyjaźnionego warsztatu, a nie do mojego garażu.
Jest to używana skrzynia biegów MMT6 z Mondeo ST220 z 2006 roku z przebiegiem 80.000 km :)
Ponoć w bardzo dobrym stanie.

Skrzynia będzie czekać na...
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MAG

...kłajfa...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

sseebbaa1

24.10.2014, 22:25 #508 Ostatnia edycja: 26.09.2019, 22:59 by sseebbaa1
QDF41Z


:D

« Dodane: 25.10.2014, 16:42 »

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Na naklejce na skrzyni biegów jest symbol:
3S7R-7002-BD

Na samej skrzyni wypukłe numery:

-na części skrzyni od strony przykręcanej do silnika
3S7R-7F096-AB

-na drugiej części skrzyni
3S7R-7F097

Do skrzyni jest przykręcona jeszcze łapa o numerze
1S71-6P093-AB

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

W oczekiwaniu na nowe części...

Autko jeździ, jako mój codzienny środek szybkiego :evil: transportu, ale cały czas coś mi hałasuje prawdopodobnie przy półosiach. Nie robię na razie tego, bo zamierzam wymianę łożysk przeprowadzić w momencie przekładania skrzyni biegów. Taki przynajmniej jest plan, bo wtedy wymieniałbym też łożyska przy dyferencjale.

Dzisiaj sprawdziłem poprawność informacji komputera odnośnie spalania i okazało się, że komputer pokazał o pół litra większe spalanie, niż w rzeczywistości. Auta, z którymi do tej pory miałem do czynienia z reguły zaniżały wyniki, a Mondeo ST220 wprost przeciwnie :)

A i jeszcze jedno. Podczas porannego odpalania auta czasami silnik przez kilka pierwszych sekund pracuje lekko nierównomiernie. Tak jakby jeden z garów przez chwilę nie odpalał. Ledwie zdążę wyjechać z garażu i zamknąć bramę, a już jest OK. Ale jednak zastanawia mnie ta nierównomierność, bo wcześniej tego nie było.
Czy to mogą być problemy z kablami? To pierwsze co przychodzi mi do głowy, bo same świece stosunkowo niedawno wymieniałem.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy