[Mondeo] Jakie dobre klocki hamulcowe do zacisków ASBO z ff st mk2

weksla, 14.04.2014, 18:11 « poprzedni - następny »

weksla

hej.
Do tej pory używałem w swoich ASBO zwykłych klocków hamulcowych motorcrafta, klocki ok, ale potwornie pyliły i nie mogłem utrzymać felg (gołe polerowane aluminium) w czytości gdyż pył z klocków bardzo wżerał się w metal i ciężko to było umyć.
W związku z tym jakie klocki poleciacie.
Chcę aby jaknajmniej pyliły i nie piszczały. No i wiadomo skuteczność hamowania na pierwszym miejscu. Pozdrawiam
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps


sseebbaa1

ATE Ceramic podobno mają mniej pylić poprzez swoją większą odporność na ścieranie. Jednak trudno wtedy mówić o super skuteczności hamulców.
Gdzieś czytałem, że ludzie po zamontowaniu tych klocków nie do końca byli zadowoleni ze skuteczności.

Ja jeżdżę na klockach Hawk Performance HPS. Pylenie jest raczej na standardowym poziomie. Ani małe, ani duże. Felgi trzeba czyścić. Ale hamują dobrze.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

caqerr

Ja na ate ceramic nie narzekam.
Ale też na innych klockach w ASBO nie jeździłem. Więc nie powiem jak tam z osiągami...

sseebbaa1

No właśnie. Trudno to porównać. Podobnie jest z oponami.

Macie jakieś namiary na w miarę niezależne testy porównawcze klocków hamulcowych?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

weksla

Ja na skuteczność hamowania zwykłych Motorcrafta nei narzekam, więc te ATE Ceramic sadzę że może nie będa gorsze. A bardzo mi zależy na mniejszym pyleniu, przy gołym aluminium uwierzcie że nie nalezy do przyjemnoiści czyszczenie.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

sseebbaa1

W takim razie też myślę, że ATE Ceramic będą dla Ciebie najlepsze.
Przy okazji zamelduj potem, jak wypadną w porównaniu do Motorcrafta - zarówno jeśli chodzi o pylenie, jak i o skuteczność.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

caqerr

Powiem tak ----> ja na nie nie narzekam. Hamują dobrze ,są bardziej odporne na temperatury także dohamowania z wysokich prędkości nie są im straszne :)
W cywilnym wozie w 100% wystarczą :))

NeroN

Ori Ford vs HAWK... nie ma porównania. Samo zwykłe hamowanie na parkingu pod Biedronką może nie widać, ale jak się zaczyna męczyć hamulec to jest dużo lepiej. Pylenie obstawiam podobne - Przynajmniej różnic większych nie zauważyłem w żadną stronę.
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

weksla

Sęk w tym aby zminimalizować pylenie
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

wild_weasel

No to chyba caqerr wskazał jedyne wyjście - ATE ceramic. Wszystkie inne będą pyliły +/- podobnie, jedne trochę bardziej, inne trochę mniej, ale chyba tylko ceramiczne będą wyraźnie lepsze w tej kwestii od pozostałych.

olo

Cytat: weksla w 15.04.2014, 23:44Sęk w tym aby zminimalizować pylenie

Jeżdżę i dbam również  o ojca MK4,po zakupie MK4 biły tarcze .Po przestudiowaniu netu jakie wybrać tarcze i klocki zdecydowałem się na ATE ceramic (trochę na próbę bardziej jak to jest z tym pyleniem)  i nie moge wyjść z podziwu jak przyjeżdża do mnie z czystymi felgami np.po dłuższej podróży .Hamulce żyleta i co najważniejsze syf jak już jakiś jest (raczej z drogi niż hamulcy schodzi pod samym Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.karcherem.Na 100% jak będę u siebie w MK3 zmieniał klocki (mam z Focusa ST) to też to będą ATE Ceramic .A posiadam jeszcze jeden kpl felg polerowanych 18" tak więc znam Twój ból weksla ,obecnie założone mam 19" lakierowane i środki są czarne ,a przody są jasne więc pylenia na szczęście tak bardzo nie widać ,ale przy myciu widać jak ten cały syf spływa.Kupuj ATE Ceramic "będzie Pan zadowolony"

weksla

Olo dzięki za konkretną i uzasadnioną odpowiedz. Dojadę stare do reszty (jeszcze ze 2-3 tyś km) i kupuję te ATE Ceramic.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

sseebbaa1

Porównałem wypowiedzi różnych kierowców wygłaszanych na różnych forach i rzeczywiście można wysnuć następujący wniosek: ATE Ceramic skutecznością dorównują Motorcraftom przy zdecydowanie mniejszym pyleniu.
Ale jeżeli chodzi o skuteczność hamowania to można też powiedzieć, że jednak jest to TYLKO poziom Motorcrafta.
Nie mają one co się równać co do skuteczności np. Ferodo DS2500 czy Hawk Performance HPS.

Więc jeżeli ktoś chce mieć i super skuteczność i małe pylenie, to nie da się tego połączyć (a zdaje się Weksla tak by chciał :) bo tak wynikało z jego zapytania)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

weksla

Tak Sebuś zgadza się:) Ale jak to zazwyczaj w życiu bywa nie można mieć wszystkiego. Więc biorąc pod uwagę to iż poziom hamowania standardowego Motorcrafta mnie satysfakcjonuje to w związku z tym skuszę się na te ATE Ceramic skoro padły opinie że faktycznie pyłu jest mniej.
Powiem tak gdybym miał polakierowane felgi, to pylenie nie byłoby tak uciążliwe, poniewaz myjka ciśnieniowa wszystko spłucze, natomiast w przypadku moim czyli (gołe polerowane alu) pył w sposób bardzo agresywny wzera się w metal i nie da się go już tak prosto usunąć. Chcąc mieć zadawalający efekt muszę przynajmniej raz w miesiącu ręcznei przepolerować felgi pasta typu TEMPO
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps