Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Pierwszy w Polsce klub miłośników szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Focus ST225 silnik

molo, 08.10.2011, 14:33 « poprzedni - następny »

molo

Witam Was mam problem z foczką a mianowicie:
zauważyłem że w pokrywie filtra powietrza jest olej silnikowy, filtr powietrza jest ochlapany olejem co powinienem sprawdzić , co to możę być?
Dodatkowo mierzyłem kompresje i na czterech cylindrach mam po 10.5 a na jednym niecałe 9. Chciałem zapytać czy kombinować coś z tym silnikiem czy kupić nowy? Przebieg na dzień dzisiejszy to ok.103kkm. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale płynu chłodniczego nie ubywa, temperatura cały czas jest ok. Samochód w ogóle nie kopci.
znalazłem na allegro silnik z gwarancją z przebiegiem 22000km ale  kosztuje 8k (aha cena chyba jest już z turbem).

Rijndael

Cytat: molo w 08.10.2011, 15:33zauważyłem że w pokrywie filtra powietrza jest olej silnikowy, filtr powietrza jest ochlapany olejem co powinienem sprawdzić, co to możę być?

Pewnie wywala olej z odpowietrzania głowicy.

molo

aha i olej wywala tylko gdy turbina dmucha pełną mocą , jak jeżdze na turbie do połowy skali to wszystko jest suche. Jak deptam to olej jest rozpryśnięty po wewnętrznej stronie maski, i w sumie po troszku na wszytskich elementach silnika. ale najwięcej oleju jest w okolicy bagnetu od sprawdzania stanu.

Rijndael

Może odpowietrzanie skrzyni korbowej masz niedrożne, więc silnik pozbywa się ciśnienia "wszystkimi otworami", czyli przede wszystkim odpowietrzaniem głowic (które jest podłączone do dolotu) no i otworem na bagnet? Ale to takie gdybanie...

molo

dzisiaj jeszcze patrzyłem , po przejechaniu ok. 2500km ubyło mi troszkę płynu chłodzącego:( także pewnie uszczelka pod głowicą, jeśli to by było to czy mogło by to mieć wpływ na mniejszą kompresje na jednym cylindrze?

Rijndael

Cytat: molo w 10.10.2011, 00:11jeśli to by było to czy mogło by to mieć wpływ na mniejszą kompresje na jednym cylindrze?

No oczywiście, że tak. Czyli to w sumie dobra wiadomość. ;)

molo

Cytat: Rijndael w 09.10.2011, 23:20
No oczywiście, że tak. Czyli to w sumie dobra wiadomość. ;)
czyli oddać autko mechanikom żeby pogrzebali i sprawdzili dokładnie co jest grane i wstrzymać się NA RAZIE z zakupem nowego silnika? Uszczelka ma wpływ na kompresje a czy na to wywalanie oleju również czy to spowodowane będzie inną usterką?

Rijndael

Cytat: molo w 10.10.2011, 00:29czy na to wywalanie oleju również czy to spowodowane będzie inną usterką?

Jak najbardziej, chociaż dziwi mnie ten olej w okolicach filtra powietrza, bo jedyną chyba droga jaką może się tam znaleźć jest odpowietrzanie głowicy (odma). No, ale teoretycznie chyba wywalona uszczelka może spowodować wzrost ciśnienia w głowicy i w konsekwencji olej wywalony tamtędy. Ale tutaj to już bardzo teoretyzuję. Może ktoś jeszcze się wypowie.

Ogólnie efekty wywalonej uszczelki pod głowicą mogą być bardzo różne, zależnie gdzie puściła i jak bardzo.

Lukasz-no1

Witam

Sprawa pierwsza, sprawdź system odmy, a zwłaszcza obudowę filtra oleju bo to integralny element odmy.

Następnie, skoro oliwa jest też kolo bagnetu zerknij z pod samochodu  w miejsce gdzie wchodzi
rurka osłaniająca bagnet w miskę, tam jest taka mała gumka uszczelniająca wokół rurki od
bagnetu, mogło ją wydmuchać jeśli masz niedrożną odmę albo się przesunęła, sprawdź.

Piszesz też że jeśli turbo pompuje na maxa to jest problem a jeśli do połowy skali to jest ok.
miałeś modzony soft, bo dla serii to nie jest normalne?

Sprawdź wężyki podciśnienia na rurze łączącej turbo z obudową filtra.

Czy w róże/przewodzie łączącym turbo z obudową filtra też jest olej? Powinna być w środku sucha.

Jaki masz stan oleju? Na bagnecie powinno być troszkę poniżej znacznika max.
Jeśli jest ponad stan to wywali Ci oliwe gdzie bądź.

Zdiagnozuj na kompie czy zawór ciśnieniowy oleju jest sprawny, jeśli nie to wywali błąd na WDS-ie
lub IDS-sie, będzie trza zmienić, znajduje się w bloku silnika od przodu, dojdziesz z pod
samochodu.

Ściągnij obudowę faska rozrządu i sprawdź czy nie jest zaolejony, jak jest to do wymiany masz uszczelniacze na wałkach.

Oliwe też może wypluwać turbina jeśli się rozszczelniła na wałku.

Jeśli faktycznie to uszczelka pod czapką to czeka Cie wymiana kompletnego rozrządu z uszczelką,
czego nie życzę.  

Jak z temperatura oleju podczas pałowania, jak zachowuje się wskaźnik?

Jak możesz to zapodaj fotkę jak jakąś masz jak masz zapaćkaną komorę silnika albo zdjęcie ze
strzałkami w których miejscach masz olej pod maską, to może pomóc w zdiagnozowaniu gdzie co
i jak.

Jak już chcesz kupić silnik to w UK z przesyłka do PL zamkniesz się w 2500-3500PLN
W Polsce za motorownię do ST II wołają chore pieniądze.

Jak będziesz miał jeszcze jakieś pytania to dawaj śmiało.


Pozdrawiam
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl
http://www.adrenalinemotorsport.pl/?id=24&ial=298 :D
http://www.adrenalinemotorsport.pl/zdjecia-uzytkownikow/z,ford-focus-ii-st225 :]

molo

Lukasz-no1 te rzeczy które napisałeś na początku sprawdze jak będę miał autko.
Cytat: Lukasz-no1 w 10.10.2011, 07:58Piszesz też że jeśli turbo pompuje na maxa to jest problem a jeśli do połowy skali to jest ok.
miałeś modzony soft, bo dla serii to nie jest normalne?

Modów żadnych nie ma, wyczyściłem wszystko z oleju pod maską, i jeździłem spokojnie tzn. biegi zmieniałem w ok.2tyś starałem się aby turbo jak najsłabiej dmuchało , później zaglądnąłem pod maskę i nie było widać oleju. Potem jeździłem kolejne 5 dni mocniej już cisnąłem w ok.5 tyś i wszystko sucho. Gdy później gniotłem go na autostradzie i zaglądnąłem pod maską olej już się pojawił.

Cytat: Lukasz-no1 w 10.10.2011, 07:58Jaki masz stan oleju? Na bagnecie powinno być troszkę poniżej znacznika max.
Jeśli jest ponad stan to wywali Ci oliwe gdzie bądź.

O tym też nie ma mowy poziom oliwy mam na poziomie drugiego krzyżyka od minimum.
Cytat: Lukasz-no1 w 10.10.2011, 07:58Zdiagnozuj na kompie czy zawór ciśnieniowy oleju jest sprawny, jeśli nie to wywali błąd na WDS-ie
lub IDS-sie, będzie trza zmienić, znajduje się w bloku silnika od przodu, dojdziesz z pod
samochodu.

Autko było podpinane pod komp 2 razy i nic nie wyskoczyło prócz słabego akumulatora.

Cytat: Lukasz-no1 w 10.10.2011, 07:58Jak z temperatura oleju podczas pałowania, jak zachowuje się wskaźnik?

Temperatura oleju jest stabilna nigdy jeszcze nie przekroczyła pionu.
Cytat: Lukasz-no1 w 10.10.2011, 07:58Jak możesz to zapodaj fotkę jak jakąś masz jak masz zapaćkaną komorę silnika albo zdjęcie ze
strzałkami w których miejscach masz olej pod maską, to może pomóc w zdiagnozowaniu gdzie co
i jak.

Tak jak pisałem wcześniej nie mam chwilowo foczki, jak tylko będę miał zrobię zdjęcia.
Cytat: Lukasz-no1 w 10.10.2011, 07:58Jak już chcesz kupić silnik to w UK z przesyłka do PL zamkniesz się w 2500-3500PLN

Właśnie patrzyłem na ebay.co.uk i do ST 225 znalazłem tylko 2 silniki jeden ponad 1000funtów drugi 2tyś.

Cytat: Lukasz-no1 w 10.10.2011, 07:58W Polsce za motorownię do ST II wołają chore pieniądze.

Wiem o tym pewnie ze względu na mała popularność/ilość STeków.
Mówię tu o ty silniku:
http://moto.allegro.pl/silnik-ford-s-max-volvo-v-50-2-5-benzyna-220-ps-i1819561386.html
Domyślam się że za 8k jest kompletny wraz z turbem dają na niego gwarancje a za 5,5tyś jest gołuy bez osprzętu.
Znalazłem jeszcze drugi taki:
http://moto.allegro.pl/ford-focus-ii-2-5-turbo-st-stan-idealny-i1849671667.html
Ale muszę dopiero zadzwonić bo nic nie pisze jaki przebieg , czy daje gwarancje itd.
Myślę o wymianie silnika bo obawiam się że dam mechanikowi auto, zacznie grzebać patrzyć i powie pewnie z 1tys za diagnoze potem uszczelka i rozrząd i wyjdzie z 5k a tak mam za 8tyś silnik z rzekomo 22tyś przebiegu na gwarancji.

A ogólnie rzecz biorąc to powiem skąd dowiedziałem się o niższej kompresji:
Zauważyłem olej pod maską pojechałem do mechanika i stwierdził że w kolektorze od turba zrobiłą się dziurka i przez nią wywala olej-diagnoza nowe turbo,  ale turbo jest z tyłu silnika a olejem było upaćkane wszytsko z przodu.
Następnie pojechałem do firmy regenerującej turbo i facet powiedział żę słabo widzi taką wersje bo przez kolektor w turbie nie przepływa olej,poza tym autko ładnie ciągnie,turbo słychać, nic nie kopci.
Pojechałem więc do ASO oni chyba za bardzo nie wiedzieli o co biega więc zrobili szereg rzeczy za pare stów. Aaa jeszcze w dniu w którym umówiłem się do ASO rano zaczęły falować mi obroty na luzie (później już to się nie powtórzyło) więc mówili że trzeba oglądnąć swiece no to od razu kompresje zmierzyć i wyszło że na czterech cylindrach jest po 10.5 a na piątym niecałe 9 diagnoza -Nowy silnik.

molo

Dzwoniłem dziś to dej firmy i dowiedziałem się że maja za 8k silnik z 7km przebiegu, jest to silnik kompletny,w skład wchodzą między innymi wtryski,turbo,sprzęgło... Za wymiane wołają 1k + filtry i oleje. Aha i czas montażu 5 dni roboczych. Zna ktoś z Was może tą firme? czy można tam spokojnie auto zostawić na 5 dni?
Dają 6 miesięcy gwarancji