Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

[Focus] wkładka blok-tuleje 2.5

thomas198, 14.05.2014, 22:13 « poprzedni - następny »

thomas198

17.05.2014, 23:40 #15 Ostatnia edycja: 17.05.2014, 23:56 by thomas198
Tak gdzieś natrafiłem na takie zdanie , bo ktoś już otwierał blok z ST FL i zauważyli ze te szczeliny maja te same wymiary jak w bloku z RSa .

« Dodane: 17.05.2014, 23:47 »

Here is a bit of info about the I5 engine

Early engine blocks from an ST (pre face lift) Have different blocks to the face lift ST and RS.
Early blocks have a slot between the pistons ST engine (pre facelift)
Gap width 0.50mm
Depth 14.5mm
Later blocks also have a slot but it is not as deep.
Gap width 0.94mm
Depth 5mm



« Dodane: 17.05.2014, 23:56 »

I zapomniałem dodać ze w RSie jest niższy stopień sprężania i to tez wpływa na to ze nie pękają tuleje . A na to wszystko jest lekarstwo , trzeba założyć tłoki o stopniu sprężania 8,0:1 robione na zamówienie (RS 8,5:1). Potem dmuchnąć  turbinka z RSa do 1.4 bar i będzie z 400KM , oczywiście przy dużych wtryskach . Do tłoków  można dorzucić kute i wzmacniane korby , bo wal jest kuty , można go jeszcze wzmocnić przez utwardzanie .

TAM

No zaraz, to kit wzmacniający montuje się po to, żeby przyspieszyć pękanie cylindrów?! Coś tu się nie zgadza. A w ogóle to też natrafiłem na opisy tych szczelin i ich wymiarów, ale firma Dreamscience, która robi i sprzedaje kity nie potwierdziła tego. Sprzedawane blaszki są takie same do pre-FL i FL. Specjalnie o to pytałem przed zakupem, bo - jak wspomniałem - również natrafiłem na ten opis na jakimś forum. Tymczasem blaszki mają 15 mm wysokości do obu wersji i raczej nie wyobrażam sobie, żeby Dreamscience mogło sobie pozwolić na taką karygodną pomyłkę. Być może opis jest prawdziwy dla silników z RS-a i nielicznych wersji ST z końca produkcji.
Natomiast co do chłodzenia, ktore mają zapewniać nasze słynne szczeliny, to uważam to za nieprawdopodobne, a to głównie z dwóch powodów - po pierwsze, przepływ wody przez tak mały przekrój jest na tyle znikomy, że nie jest w stanie odebrać nawet ułamka wytwarzanego w tych okolicach ciepła. Po drugie, jeśii nawet przepływ byłby jakimś cudem wymuszony przez bardzo wysokie ciśnienie zewnętrzne, to przy tak małym przekroju ciśnienie w szczelinie spadłoby do bardzo małych wartości - tym mniejszych, im szybszy byłby przepływ. To z kolei spowodowałoby gwałtowne wrzenie płynu chłodzącego i... brak chłodzenia. Tak przynajmniej ja to widzę. I chyba coś w tym jest (mam nadzieję, że się nie mylę, bo wydałem sporo kasy na montaż tegi kitu), bo najlepsze tuleje dostępne na rynku, czyli Darton, nie mają szczelin.

thomas198

Ja już podjąłem decyzje i nie będę robić ani wkładki . kołków tez nie , blaszek nigdy w życiu , kupuje blok z RSa z podstawa walu , te szczeliny poszerzę do 2 mm , tłoki tak jak pisałem już znalazłem , 400 za tłok kuty z pierścieniami . Do tego kupie korby kute i uszczelkę Head Gasket WRC Spec ,Szpilki głowicy ARP do Ford Focus RS 2.5 ltr. I to wszystko będzie śmigać bez problemu . A co do nacięcia po miedzy cylindrami to ono musi być , na pewno głębokość 5mm będzie bezpieczna niż ta z ST 14,5mm , i poszerzenie do 2mm wspomoże przepływ wody . Ktoś mówił ze tuleje pękają jak się przeskoczy 500Nm , ale to nie jest tak do końca , dzieje się tak bo się zwiększa temperatura u samej góry cylindra , widać to na zdjęciach które wcześniej dodałem . I mogą nawet popękać przy 400Nm wystarczy jak będzie slaby AFR .

TAM

Jasne, że najlepiej kupić blok z RS-a i o nic się nie martwić. Ale poszerzanie szczelin uważam za bardzo ryzykowny pomysł chociażby dlatego, że 2 mm to strasznie dużo - ze ścianki zostanie ledwie żyletka. Jak już wsadzasz RS-owy blok, to dalsze zabiegi chyba nie mają sensu.
Masz rację co do AFR-u i liczby Nm, ja mam 525Nm i całe cylindry, ale taki moment zaczyna się u mnie dopiero powyżej 3500 obrotów, a AFR mam wtedy bardzo niski - 11.6. Najgorsze co można zrobić tuningując auto, to duży moment przy niskich obrotach i wysokim AFR. Wtedy naprawa silnika jest tylko kwestią czasu.

thomas198

wiesz tak naprawdę to ten skrawek aluminium to nic nie trzyma , jak sobie popatrzysz dobrze to tuleje cylindrów (żeliwne) są wciskane w odlew aluminiowy . Mozna jeszcze zrobić cylindry i tłoki na zamówienie , ori cylindry maja 83mm , żeby zwiększyć wytrzymałość wystarczy zrobić tuleje cylindrów na 81mm to da nam 1 mm na ściance i będą niezniszczalne .

TAM

Oczywiście zrobisz co uznasz za najlepsze, ale fajnie byłoby gdybyś wszystko dokładnie opisał i zdał relację jak sie to sprawuje w praktyce. Jakie docelowo parametry chcesz osiągnąć na przerobionym RS-owym bloku?

thomas198

18.05.2014, 22:46 #21 Ostatnia edycja: 19.05.2014, 13:35 by thomas198
Do zmiany tulei cylindrów blok z ST może być . Na blok i podstawę walu z RSa trzeba pewnie wydać z 2000 , oczywiście używane . Za ta kasę można kupić np. korby kute. Firmę która wymieni mi tuleje już mam . A tuleje tez już znalazłem robią w Anglii . http://www.westwoodcylinderliners.co.uk/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



« Dodane: 19.05.2014, 13:35 »

Kosz 1 cylindra to 77.50 funtów 

TAM

Jesli to przyzwoite cylindry, to baaardzo tanio!

thomas198

Firma istnieje juz od 1930 , wiec wiedza co robia .

osama80

Block mod działa i ma za zadanie wzmocnić blok który pod wpływem wysokiej temperatury zmienia kształt i pęka. Pęka najcześciej chyba pomiędzy 3 i 4 cylindrem które są najbliżej turbo jeśli dobrze pamietam. Na moje szczęście mam 1.5 godziny jazdy do Dreamscience wiec blok mod zrobiony za £650. Obecnie maja go na promocji za 595 z wymiana oleju. Nie słyszałem jeszcze o pękniętym bloku po zrobieniu blok modu. Dla niezdecydowanych polecam.

thomas198

Czyli nie wymieniales tuleji tylko wstawili aluminiowe blaszki po miedzy cylindry ?

osama80

Dokładnie tak. Proces jest dosyć pracochłonny dlatego tyle kosztuje. Blaszki trzyma się w specjalnej zamrażarce żeby łatwiej można było je wcisnąć pomiędzy cylindry. Bo i trzeba rozebrać sporo silnika dlatego przy jednej robocie zmieniają tez pasek rozrządu. Koszt samych blaszek nie przekracza kilku £. Dużo roboty ni i trzeba wiedzieć co się robi. Dreamscience jest pod tym względem jednym z najlepszych firm w UK.

thomas198

Nie, ja zostaje przy wymianie calych tulei , do tego juz mam tloki ,korby i wal kuty , jeszcze troche czesci i moge skladac , jedno co mi brakuje to czas !

TAM

Cytat: osama80 w 18.10.2014, 09:53Blaszki trzyma się w specjalnej zamrażarce żeby łatwiej można było je wcisnąć pomiędzy cylindry.

Ja wpadlem na lepszy pomysł - 0.5 kg suchego lodu bardzo szybko załatwia sprawę. Ma on temperaturę -78 stopni, czyli znacznie mniej niż dostępne zamrażarki. Gdyby ktoś chciał robić opisywany mod, to polecam ten sposób.

pazuzel

Witam wszystkich,

Osttani post widzę z 2014r. więc chciałbym zasięgnąć opinii ludzi którzy zdecydowali się na w/w  mod. Zapobiegło ? Czy polecilibyście ten zabieg potomnym ? Może wpadł do głowy nowy, lepszy pomysł ?