[Fiesta] Fiesta ST150 kolektor wydechowy

TowerST, 14.02.2015, 19:57 « poprzedni - następny »

TowerST

Jestem na kupnie kolektora wydechowego do auta, którego używam tylko do sportu. Znam dosyć dobrze temat 4:1 vs 4:2:1. Miałem już kupować 4:2:1 bo brakuje mi nM na dole, ale stwierdziłem, że jednak jeżdżę sporo na górze, często do odcinki i 4:1 będzie lepszą opcją. Dodatkowym motywatorem jest fakt, że pumaspeed zaprojektowała nową ewolucję Miltekowego kolektora do ST150 i na wykresie wygląda to całkiem zacnie Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.pumaspeed.co.uk/product-Ford-Fiesta-ST-150-EVO-2-Manifold-by-Milltek-Sport_1148.jsp

Będę wdzięczny za każdą podpowiedź. Z chęcią zobaczyłbym wykresy seria vs 4:2:1. Kolektor chcę kupić jeszcze w lutym.

RS Mark III / było ST225 / ST150

TAM

Wygląda to bardzo fajnie, ale z 4-2-1 jeszcze lepiej :-) 170 KM, a moment 200 Nm już od 2000 obrotów, maks. 210 Nm. Poszukaj pod hasłem Fiesta ST150 SWR performance kit.

TowerST

na tym Evo2 4:1 Pumaspeed robi 190+ przy dedykowanych wałkach i wyższych sprężynkach. A nieukrywam, że prędzej, czy później i te graty wlecą. Dlatego głośno się zastanawiam, czy w przypadku ostrzejszych wałków, 4:2:1 pokaże swoją gorszą stronę i będzie blokował potencjał takiego setupu.
RS Mark III / było ST225 / ST150

TAM

Jeśli dołoży się też wałki, to na 4-2-1 osiąga się 205+ beż żadnej straty momentu na dole. Oczywiście wszystko zależy od jakości kolektora i jego integracji z resztą systemu. Nie jest tak, że z definicji 4-1 jest gorszy lub lepszy niż 4-2-1, trzeba dokładnie przeanalizować co można osiągnąć mając konkretny kolektor. Przyzwoici producenci na ogół polecają do swoich kolektorów konkretne wydechy i strojenie. Moim zdaniem, jeśli nie planujesz zrobić z Fiesty szlifierki i zadowolisz się jazdą poniżej 7000 obrotów, to 4-2-1 lepiej się sprawdzi. Oczywiście najlepiej byłoby dokopac się do wykresów zrobionych dla konkretnych konfiguracji, wtedy liczy się to co widać, a nie teoria :-)

heko

tak przy okazji, pomiary z piątku, seria i krótki dolot na stożku
właściwie w całym zakresie obrotów jest poprawa, góra zdecydowanie, ale o dziwo, z samego dołu różnica na drodze jest odczuwalna


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

TowerST

15.02.2015, 18:39 #5 Ostatnia edycja: 15.02.2015, 18:42 by TowerST
No właśnie Pumaspeed ma całą "preambułę" przy 4:1 Evo2, że na podstawie tysięcy pomiarów i tuningowaniu setek ST150 zaprojektowali według nich najlepszy z możliwych kolektor, który ekskluzywnie robi dla nich Miltek.

A jeśli chodzi o konfiguracje torów, na których się bawię to bardzo często są zakręty na niską dwójkę i często brakuje dołu na wyjściu. Z drugiej strony do wielu winkli cisnę na odcince. Dzisiaj padł mi wysprzęglik na zapoznaniu, więc zostało mi oglądanie więc naoglądałem się przejazdów konkurencji i zdecydowanie dół robi wynik na tym torze.

Stoję przed dylematem. Z jedej strony wolę dół więc bardziej wybór pada na 4:2:1. Z drugiej strony renomowany tuner (zrobił najwięcej ST150 w Europie) uważa, że ich projekt 4:1 robiony przez Milteka jest najlepszą i jedynie słuszną opcją. Na domiar tego nie poleca 4:2:1 Milteka i usunął go z oferty!

« Dodane: 15.02.2015, 18:41 »

Heko: a masz wykresy innych ST150, które robiłeś. Oczywiście najlepiej tych z tuningowanymi kolektorami.
RS Mark III / było ST225 / ST150

T

15.02.2015, 19:23 #6 Ostatnia edycja: 15.02.2015, 19:24 by badger
Cytat: heko w 15.02.2015, 12:12właściwie w całym zakresie obrotów jest poprawa, góra zdecydowanie, ale o dziwo, z samego dołu różnica na drodze jest odczuwalna
Mnie to w ogóle nie dziwi, już od dawna przekonuję, że dobrze zrobiony dolot ze stożkiem daje bardzo fajny efekt w silnikach wolnossących.

« Dodane: 15.02.2015, 19:24 »

Cytat: TowerST w 15.02.2015, 18:39Stoję przed dylematem. Z jedej strony wolę dół więc bardziej wybór pada na 4:2:1. Z drugiej strony renomowany tuner (zrobił najwięcej ST150 w Europie) uważa, że ich projekt 4:1 robiony przez Milteka jest najlepszą i jedynie słuszną opcją. Na domiar tego nie poleca 4:2:1 Milteka i usunął go z oferty!
Ja bym brał 4:1. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

TowerST

chyba, temat się sam rozwiązał. Nikt (z poważnych producentów) już nie robi 4:2:1 do ST150.
RS Mark III / było ST225 / ST150

TAM

A podesłać Ci linki? :-)
Generalnie ubaw jest niezły - firma która naprawdę dużo wyciska z tej Fiesty, ma do klektora 4-2-1 specjalnie dedykowany wydech... Millteka!

TowerST

Linki poproszę, do tej firmy też. Ubaw jes jeszcze większy bo Milltek przestał robić 4-2-1 bo niepotrafił (pękały).
RS Mark III / było ST225 / ST150

TAM

Nie ma co daleko szukać:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.focusrsparts.co.uk/fiesta-st150-4-2-1-manifold-mongoose/prod_1355.html
I coś zupełnie innego:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://stevewyndhamracing.com/product_info.php/cPath/24/products_id/34

TowerST

Dzięki, ale pierwszy to podróbka, o czym jest napisane w opisie produktu. Dodatkowo nie  ma plecionki. A drugi to jakiś noname, ale nawet jeśli OK to koszt  transportu z RPA jest droższy niż sam kolektor.
RS Mark III / było ST225 / ST150

TAM

Faktycznie, nie zauważyłem że to kolektor "wzorowany" na Mongoose. Tu jest prawdziwy:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.camskill.co.uk/m15b0s6520p87002/Mongoose_Performance_Exhaust_Systems_-_FULL_SYSTEM_WITH_4-2-1_MANIFOLD_and_SPORTS_CAT_-_FIESTA_MK6_ST150
I tu:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.motorspeed.com/Ford-Fiesta-Mongoose-Fiesta-ST150-4-2-1-exhaust-manifold/brand/62/product/7358/veh/83425
Blisko, bo w UK.

TowerST

ale bez elastycznej plecionki to masakra, coś na bank pęknie, puści - najprawdopodobniej łączenie z silnikiem.
RS Mark III / było ST225 / ST150

TAM

Przecież w tym zestawie z pierwszego linku jest plecionka, nie wyobrażam sobie, że może jej nie być, bo wtedy to tak jak piszesz - masakra, niezależnie od rodzaju kolektora.