[Mondeo] ST220 Estate - Rodzinny Grand Tourer

Tigerbart, 16.05.2015, 17:35 « poprzedni - następny »

Tigerbart

Nie przewiduję innej opcji niż dwumas.





T

12.11.2016, 18:23 #331 Ostatnia edycja: 12.11.2016, 18:25 by Rijndael
Cytat: TAM w 12.11.2016, 16:40Coś mi się wydaje, że nawet 3-krotnie lżejsze nie będzie miało zauważalnego wpływu na przyspieszenie.
W pomiarach różnica nie będzie pewnie spektakularna, ale subiektywny efekt jest bardzo duży. Każdy kto jechał moim autem dziwił się, jak żywiołowo i agresywnie reaguje na gaz. A ja odchudziłem zestaw mniej niż 2-krotnie (patrząc na całe sprzęgło).

Cytat: TAM w 12.11.2016, 16:40Z ciekawości mogę to policzyć, proszę tylko żeby ktoś podał mi masę i średnicę standardowego koła.
Bodajże ok. 11 kg.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

TAM


T

Powinienem mieć jeszcze jakiś docisk, postaram się zmierzyć w poniedziałek.

Tak czy owak przy obliczeniach trzeba wziąć pod uwagę jeszcze fakt, że masa z koła jest zdejmowana w pierwszej kolejności z miejsc leżących najdalej od osi obrotu:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



...ale to raczej wiesz. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

TAM

Fajnie, czekam w takim razie na info w poniedziałek.

sseebbaa1

Tigerbart - co z planami odnośnie wałków rozrządu?


A jeżeli są jeszcze jakieś wątpliwości, co tak dokładnie jest odpowiedzialne za zamykanie zaworów w głowicach ST220, to wstawiam zdjęcie swojej głowicy, którą mechanik właśnie zakłada do wyremontowanego silnika :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Sprężyny są odpowiedzialne za podążanie zaworów za krzywkami (a więc sprężyny są najważniejsze przy zamykaniu się zaworów).
Hydraulika natomiast niweluje ewentualne luzy, ale sama nie ma wpływu na szybkość zamykania się zaworów (np. przy wysokich obrotach).


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Tigerbart

Ciągle nie mam informacji nt. tych wałków ST200.

Już dawno bym je kupił.

W poniedziałek / wtorek oddaję auto do malowania. Później zimuje u mojego kumpla w warsztacie, gdzie będzie wyciągane serducho.

Tigerbart

Znaleziona przyczyna nie swiecącej lampy (bixenon). Okazuje się, że przy samej wtyczce lampy mam połamane i poparciałe już kable.

Ogólnie przymierzamy się na dniach do wyciągnięcia silnika i widzę już na pierwszy rzut oka, że mam wycieki / opocenia w układzie wspomagania. Mam węże ciśnieniowe go regeneracji. Okazuje się, że w wyniku panujących temperatur pod maską mam również wiążki do odświeżenia - mówię tu np o wiązce cewki zapłonowej. Kable są już bardzo zmęczone... :) No i mam wyciek barwnika z układu klimatyacji - zakłądam oring - zobaczymy. Mam pocenie się zimmeringu wału od strony skrzynii. To wszystko trzeba za jednym zamachem teraz wyprostować.

Ogólnie komplet uszczelek silnika mam kupiony, rozrząd, krokowca. Czekają już węże silikonowe i tuleje poliuretanowe. Ze sprzęgłem się wstrzymałem, bo nie wiem, czy mam dwumas czy jednomas. Jesli dwumas to kupuję nowy jednomas, jeśli nie to ni kupuję nowego koła zamachowego, tylko całą resztę. Czeka układ wydechowy i dolotowy od Rijndeal'a plus przepustnica z 4,6.

Po wyciągnięciu silnika całe zawieszenie i elementy silnika idą do piaskowania i malowania proszkowego, głowice idą do obróbki. To na pierwszy rzut.


MAG

Poliftowe ST220 fabrycznie zawsze miało dwumas ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

bishop

Cytat: MAG w 05.01.2017, 22:46Poliftowe ST220 fabrycznie zawsze miało dwumas....
raczej wszystkie st miały dwumasę.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

Tigerbart

No właśnie nie koniecznie bo po moim VIN w Aso nie potrafili jednoznacznie stwierdzić czy mam dwumas.

Dla informacji dla dociekliwych tylne zawieszenie w kombi jest identyczne bez względu na wersję silnikową (ST a "zwyklak")

bishop

Cytat: Tigerbart w 06.01.2017, 22:37VIN w Aso
to po Vinie można zobaczyć takie rzeczy w aucie? Na 90% fabrycznie masz dwumasę.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

Tigerbart

No jeśli jest szansa na to aby zamontować również przewidziane / dedykowane przez producenta do tego auta koło zamachowe jednomasowe to aż grzech nie skorzystać z tej opcji. Jedynie drgania mogą być bardziej odczuwalne - ale przecież to nie diesel dający znaczne drgania i tam jest co tłumić - więc nie powinno być jakiejś wielkiej róznicy na minus w tej kwestii.

Zyski za to są znacznie bardziej ciekawe ;)

MAG

08.01.2017, 21:15 #343 Ostatnia edycja: 08.01.2017, 21:17 by MAG
Bartek - w ST220 fabrycznie nigdy nie było jednomasy.
Mogła sie pojawic fizycznie w aucie tylko w wyniku przeróbki, konwersji lub wymiany kompletu sprzęgła na zamiennik...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Tigerbart

No to zamontuję jednomasowy oryginał - bo jest dostępny.

Wyciągamy właśnie silnik a potem zawieszenie.

Za parę dni odbieram elementy nadwozia z hydrografiki, a także koła po moich wskazówkach jak mają wyglądać. Auto jak wam pokażę w końcowym etapie nabierze zupełnie nowego wyglądu. Ogólnie mówiąc j...ć biede ;) Będzie łogień.