Tuning hamulców w mondeo mk3

wojoo, 14.05.2010, 14:23 « poprzedni - następny »

kamil996

Tematu jeszcze nie mam, w przyszłości się pojawi przy chwili czasu.
Zestaw z Volvo chyba c70 II 2013-2014r. jakos tak w każdym razie wygląda na identyczny z zestawem z Foki ST.

O plyn pytam konkretny czy kupic po prostu dot4 czy moze przejsc na dot 5.1? Styl jazdy raczej umiarkowany, nie mecze bardzo hamulcow.

A o malowanie tez konkretnie, bo nigdzie na profesjonalne malowanie nie bd oddawal, wiec myślę czy w ogóle w domu cos paćkać ;) a jeśli nawet to czym
Ford Mondeo ST220 HB | 3.0 V6 226KM B+G | 2006 r. 2nd lift | Sea Grey | Verona Leather | Denso | Webasto

kamil996

Uwaga świeżo malowane :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://docs.google.com/file/d/0B9bx32LsmHzhWEhkS0xZMHlLQms/edit?usp=docslist_api
Ford Mondeo ST220 HB | 3.0 V6 226KM B+G | 2006 r. 2nd lift | Sea Grey | Verona Leather | Denso | Webasto

sseebbaa1

Cytat: kamil996 w 06.03.2015, 01:11
Uwaga świeżo malowane :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://docs.google.com/file/d/0B9bx32LsmHzhWEhkS0xZMHlLQms/edit?usp=docslist_api
No i czym to pacnąłeś? :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

kamil996

2 warstwy farbą do pieców do 600° i 2 warstwy farby w szpreju do zacisków, poczytalem fora i wybralem czerwony kolor żeby lepiej hamowalo :) szalu moze nie ma ale efekt końcowy mi się b. podoba no a jak z trwałością to zobaczymy ;)
Zaciski już założone i efekt WOW jest wyraźny :D czekam tylko az beda opony 225 i dotra się klocki, ale już jest niebo a ziemia.
Ford Mondeo ST220 HB | 3.0 V6 226KM B+G | 2006 r. 2nd lift | Sea Grey | Verona Leather | Denso | Webasto

Alek

Ile potrzebuję płynu do wymiany w mk3 ? Czy prawdą jest że trzeba się podłączyć do OBDII i odpalić jakąś diagnostykę ABS żeby wypłukać płyn z tamtąd ?

kamil996

1. 1l u mnie spokojnie wystarczyl
2. Nie mam zielonego pojecia, ale u mnie nic nie podlaczalem i wszystko smiga pięknie ;)
Ford Mondeo ST220 HB | 3.0 V6 226KM B+G | 2006 r. 2nd lift | Sea Grey | Verona Leather | Denso | Webasto

Alek

Czy do klocków zawsze są dołączane nowe sprężyny ? Zamówiłem HPSy i nie wiem czy się martwić i szukać

yayko

Czyli to co trzyma klocek żeby nie latał ? To musisz szukać na własną rękę :) i nie łatwo to znaleźć :)

sseebbaa1

W Hawkach nie ma żadnych luźnych sprężynek latających gdzieś tam w pudełku. Są tylko sprężynujące blaszki na tylnej części klocków przynitowane na stałe, ale chyba nie o to Ci chodziło, prawda?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Alek

04.04.2015, 23:35 #519 Ostatnia edycja: 05.04.2015, 00:16 by Alek
nope, obawiam się że to: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://91.121.182.20/CICEWEB9_WEB/023/017/390589.JPG

Edit:
A potomność niech nie szuka

Katalog ATE
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://web.tecdoc.net/ate/home.jsp#9347b0a707cf00b18cac32f15f93926a

Sprężyna zacisku, kody ATE :
11.8116-0345.2
390596

Prajs, około 20 PLN, ATE nalega aby wymienić przy każdej zmianie klocków... czy to jest zasadne to ja się nie znam... z drugiej strony 40 PLN na oś to nie dramat...

Pytanko 1: Czy ma sens sprężynę zacisku czymś malować żeby nie rdzewiała czy szkoda się bawić ?
Pytanko 2: Czy mierzycie bicie tarczy po założeniu koniecznie ?

bishop

Cytat: Alek w 04.04.2015, 23:35nope, obawiam się że to: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://91.121.182.20/CICEWEB9_WEB/023/017/390589.JPG
Zależy w jakim stanie jest. 40zł to nie dużo a będziesz spał spokojnie:D
Cytat: Alek w 04.04.2015, 23:35Pytanko 1: Czy ma sens sprężynę zacisku czymś malować żeby nie rdzewiała czy szkoda się bawić?
Maluj.
Cytat: Alek w 04.04.2015, 23:35Pytanko 2: Czy mierzycie bicie tarczy po założeniu koniecznie?
Mam nadzieję że mój mechanik tak zrobił :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

Alek

Cytat: bishop w 05.04.2015, 07:56Maluj.
W końcu nie pomalowałem...
Cytat: bishop w 05.04.2015, 07:56Mam nadzieję że mój mechanik tak zrobił Cheesy
Popytałem po zakładach i powiedzieli mi że nie uważają za konieczne, czyli ciemnogród mamy. Muszę sobie czujnik zegarowy sprawić.

Pytanie mam do kolegów. Kiedy wam się w tym setupie fade'ing pojawia ? Bo zastanawiam się czy coś źle zrobiłem bo tak po 5-6ciu hamowaniach 140->50 zaczyna mięknąć a wlałem świeży płyn 5.1 i w ogóle wszystko nowe.

sseebbaa1

Cytat: Alek w 02.05.2015, 11:09Pytanie mam do kolegów. Kiedy wam się w tym setupie fade'ing pojawia? Bo zastanawiam się czy coś źle zrobiłem bo tak po 5-6ciu hamowaniach 140->50 zaczyna mięknąć a wlałem świeży płyn 5.1 i w ogóle wszystko nowe.
Wydaje mi się, że wszystko OK. Ten zestaw jest ulepszeniem hamulców, ale nie jakimś potężnym.
Ja też wyczuwam osłabienie, ale plusem jest to, że dzieje się to stopniowo. Dzięki temu można jeszcze jakoś na to zareagować, a w standardowych hamulcach (300mm), to opóźnienie potrafiło bardzo nagle zniknąć :)
Prawda jest taka, że przy takich hamowaniach jak podałeś, to standardowy byłby już zagotowany i całkiem flakowaty.

Skoro nowy zestaw, to może wymaga jeszcze ułożenia? Troszeczkę powinno pomóc.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Alek

właśnie już ułożyłem, zrobiłem procedurę rozcierania itd. Nie żeby hamowało źle, hamuje bardzo bardzo, wręcz chyba muszę jakieś orurowanie z tyłu założyć żeby nie zeskrobywać beemek z tylnego zderzaka. Natomiast dopiero po ~200km, dotarciu wg instrukcji i serii kilku konkretnych hamowań się to ułożyło na tyle że przy pełnym hamowaniu blokuje koło i ABS wchodzi, wcześniej choćbym nie wiem jak mocno pedał nadepnął to ABS nie pracował.

sseebbaa1

Cytat: Alek w 02.05.2015, 12:35Natomiast dopiero po ~200km, dotarciu wg instrukcji i serii kilku konkretnych hamowań się to ułożyło na tyle że przy pełnym hamowaniu blokuje koło i ABS wchodzi, wcześniej choćbym nie wiem jak mocno pedał nadepnął to ABS nie pracował.
Miałem dokładnie tak samo. Na początku byłem wręcz rozczarowany, ale to była wina mojego złego docierania hamulców.
Potem było wyraźnie lepiej od seryjnych hamulców.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy