Tuning hamulców w mondeo mk3

wojoo, 14.05.2010, 14:23 « poprzedni - następny »

roadrunner

Ktoś podpowie czym pomalować zaciski od Foczki? :D

TAM

Jest tego trochę na rynku, ale ponoć na Motip mało kto narzeka. Do kupienia nawet na Allegro, np. taki:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/motip-lakier-farba-do-zaciskow-hamulcowych-zestaw-i5269264212.html

sseebbaa1

(poniższy cytat pochodzi z tematu samochodu Tomasza)

Tomasz:
Swego czasu miała miejsce dyskusja na temat skuteczności hamulców z Focusa ST. Twierdziłem, że w Mondeo mk3 działają one lepiej niż w oryginale. Oto dowód:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Jak widać po rancie, klocki łapią tarcze na samej krawędzi. To zwiększa dźwignię. No i druga sprawa — po swapie w Mondeo na jeden komplet klocków z przodu przypadają mniej więcej 2 komplety klocków na tył, czyli odwrotnie niż w Focusie, co pokazuje, że balans hamulców przesuwa się na tył. A w każdym prawie seryjnym aucie tył hamuje za słabo w stosunku do przodu, więc jest to korzystne.

I właśnie te dwa "drobiazgi" robią sporą różnicę. :)




A powiedz, czy może analizowałeś, jak wpłynęłoby na balans założenie jeszcze większych hamulców przednich?
Jestem obecnie całkowicie przekonany, że jeżeli miałbym założyć lepsze hamulce, niż te z Focusa mk2 ST, to założyłbym takie:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.dcperformance.co.uk/cheap/649633/ford/k-sport-front-big-brake-kit/fo01-2-356x32.html

- dwuczęściowe tarcze 356x32 (aluminiowy dzwon tarczy, do którego przykręcana jest część robocza tarczy; zmniejsza to masę wirującą i nieresorowaną)
- 8-tłoczkowe zaciski (lżejsze od 1-tłoczkowych z Focusa; zmniejsza masę nieresorowaną)
- kolor zacisków do wyboru (czarne, pomarańczowe lub czerwone)
- klocki hamulcowe w zestawie (na tej stronie dodają to w gratisie; możliwość dokupienia lepszych np.


Skoro zwykłe przednie hamulce z Focusa mk2 ST pasują bez przeróbki do Mondeo mk3, to ulepszone hamulce do takiego Focusa, też powinny pasować do Mondeo. Tak wskazywałaby logika. Jedynie wymagane są felgi minimum 18".

Moim zdaniem, jest to dosyć ciekawa propozycja.

Tylko czy nie wpłynie to niszcząco na balans hamowania samochodu? Wtedy możliwe, że trzeba będzie dokupić też większe hamulce na tył, a to już znacznie zwiększy wydatek...
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 31.08.2015, 12:35A powiedz, czy może analizowałeś, jak wpłynęłoby na balans założenie jeszcze większych hamulców przednich?
Jak wtedy badałem temat, to wyszło, że zwiększenie średnicy tarczy przesuwa balans na przód, a zwiększenie powierzchni tłoczka (tłoczków) — na tył. Trudno powiedzieć, jaka byłaby wypadkowa w konkretnym przypadku.

Ale obawiam się, że tak wielkie hamulce z przodu w połączeniu z małymi zaciskami i tarczą niewentylowaną z tyłu to nie jest optymalne rozwiązanie. Już po swapie przednich hamulców z Focusa ST obserwuję przyspieszone zużycie tylnych hamulców (chociaż niby w Focusie tył jest zbliżony), więc po założeniu jeszcze większych, trudno spodziewać się czegoś lepszego. Ale może jest jakiś direct swap na tył? Na przykład z jakiegoś Volvo?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

snafu

W Golfie V GTI miałem swap przednich z golfa R32. Stawał w miejscu, ale bez ruszania tyłu faktycznie lekko zachwiany był chyba balans tył/przód. W zakręcie przy potrzebie przyhamowania, dało się odczuwać jakby uciekanie tyłu. Nigdy nie miałem groźnej sytuacji, nie wiem co by się działo, ale było to wyczuwalne.

ethernal

A co myślicie o takim rozwiązaniu, aby na przód do Mondeo (nie ważne czy Mk3 czy Mk4) wrzucić zaciski, tarcze i klocki z Fokusa ST lub RS, a na tył przerzucić zdjęty z przodu standardowy zestaw (zaciski, tarcze i klocki) Mondeo?

T

Przy przednich zaciskach z ST nie ma sensu nic robić z tylnymi, bo jedne do drugich pasują bardzo dobrze. Warto tylko dać na tył dobre klocki. W zasadzie jedyne klocki "performance" dostępne do tylnych zacisków w Mondeo mk3 to Yellow Stuff i takie też polecam.

Hamulce w RS były inne i tutaj już trudno powiedzieć, natomiast przypuszczam, że przednie hamulce przełożone na tył mogłyby być jednak zbyt mocne. Co jest standardowo na tyle w Focusie RS?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Cytat: ethernal w 31.08.2015, 15:20a na tył przerzucić zdjęty z przodu standardowy zestaw (zaciski, tarcze i klocki) Mondeo
A co z ręcznym?
Tylne zaciski mają zintegrowany mechanizm.

Zatem trzeba jednak pokombinować z czymś innym. Może z czymś fordopodobnym :)
Czyli:
Cytat: Tomasz w 31.08.2015, 14:29Na przykład z jakiegoś Volvo?


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Volvo XC90 w niektórych wersjach (pewnie głównie V8) miało z przodu tarcze 336 mm, a z tyłu 308 mm. Miało też taki sam rozstaw śrub jak Mondeo (5x108). Być może te hamulce da się w miarę łatwo dopasować.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

WojtasS

glinek zamontował zaciski brembo 4 tłoczkowe z bmw 7 i chyba tarcze z foki rs... adaptery pod zaciski klub jarzma muszą być
Niech Gra Muzyka i GAAAZ Do Dechy! ]:->
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z433/4337609/big/1.jpg

zimoch

Ciężko znaleźć tarcze i zaciski 320mm w sensownej cenie. Ile mniej więcej powinna wynosić ta operacja swapa ? Kolejne pytanie - czy lepiej kupić nowe tarcze a zaciski regenerować czy może na odwrót , jakie klocki polecacie?

T

Ja polecam Ferodo DS (obecnie są to DS2000 lub najlepiej DS2500), ew. ludzie zakładają też Hawki, ale na nich nie jeździłem, więc się nie wypowiem. Po tym swapie i założeniu dobrych klocków z przodu zdecydowanie warto założyć też dobre klocki z tyłu. I tutaj jest tylko jedna opcja do tych zacisków -- EBC YellowStuff. Na pocieszenie powiem, że do tego modelu mają bardzo dobrą cenę.

A tarcze oczywiście gładkie Zimmermanny. Nie kupuj żadnych wierconych, szczególnie tanich.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

zimoch

Czyli tarcze nowe a zaciski szukać używki?

bishop

Cytat: zimoch w 07.09.2015, 12:45Czyli tarcze nowe a zaciski szukać używki?
Tak większość tutaj robiła.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

zimoch

Macie jakieś zniżki w wybranych sklepach?
Gładkie Zimmermany to takie? :

Zimmermann CoatZ
Kod produktu: 610.3709.20