Tuning hamulców w mondeo mk3

wojoo, 14.05.2010, 14:23 « poprzedni - następny »

olaf6500

Witam niby wszystko zostało wyjaśnione z jakich modeli pasują zaciski tzn. focus II st/mazda 3 mps oczywiscie wszystkie maja wybity numer końcowy na zacisku 975 lub 976 zaleznie od strony ale są i takie zaciski bo znalazłem od volvo Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/volvo-v70-xc70-2-4-zacisk-hamulcowy-lewy-przod-i5251979115.html o oznaczeniu 945 i wiadome pytanie czy będą się nadawały czy lepiej bezpieczniej brać z tych dwóch co na początku napisałem

WojtasS

nie będą pasowały na tych co masz oznaczenia 975/976 jest napis Fo Mo Co a tu nie ma
prawdopodobnie te zaciski od v70/s60 mają 316mm wyglądowo są podobne ;)

z mazdy trzeba rozwiercać jarzmo z tego co kojarzę, focus II st, mazda mps, volvo s40/v50 II t5 awd, c30 t5, nawet były w słabszych wersjach silnikowych, trzeba szukać ;)
Niech Gra Muzyka i GAAAZ Do Dechy! ]:->
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z433/4337609/big/1.jpg

olaf6500

Dzięki tak sądziłem ale wolałem się popytać...gdzieś czytałem że z mazdy różnica jest niewielka bo śruba mondeo m20x1.5 a mazda m20x1.0 więc spoko

sseebbaa1

Cytat: olaf6500 w 30.12.2015, 13:40
Witam niby wszystko zostało wyjaśnione z jakich modeli pasują zaciski tzn. focus II st/mazda 3 mps oczywiscie wszystkie maja wybity numer końcowy na zacisku 975 lub 976 zaleznie od strony ale są i takie zaciski bo znalazłem od volvo Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/volvo-v70-xc70-2-4-zacisk-hamulcowy-lewy-przod-i5251979115.html o oznaczeniu 945 i wiadome pytanie czy będą się nadawały czy lepiej bezpieczniej brać z tych dwóch co na początku napisałem
Te zaciski z aukcji NA PEWNO nie będą pasowały!
Przede wszystkim chodzi o zbyt duży rozstaw otworów w jarzmach - czyli tych punktów, które mają pokrywać się z otworami w zwrotnicy.
W interesujących nas zaciskach (a konkretnie jarzmach) otwory są oddalone od siebie o 9 cm.
A w tych od Volvo jest więcej, choć już nie pamiętam ile dokładnie (lecz nawet na zdjęciach widać ewidentnie różnicę w rozstawie otworów).

Na zdjęciu moje zaciski z Focusa ST mk2, do których przyłożyłem miarkę właśnie do otworów montażowych:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




A tu drugie zdjęcie i miarka pokazująca długość całego zacisku:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Przy okazji ważenia felg na potrzeby innego tematu, zważyłem też tarcze hamulcowe, które zalegały w garażu :)

Są to standardowe tarcze przednich hamulców o średnicy 300 mm (czyli seryjne). Tarcze są produkcji ATE seria PowerDisc. Niewielki stopień zużycia, bo tarcza zjechana o około 1 mm, co mogłem stwierdzić po rancie takiej właśnie wysokości.

Na wagę położyłem od razu obie tarcze i wyszło 14,2 kg.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Taka ciekawostka :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

olaf6500

Zaciski już kupione z mazdy 3 mps.
Jedyna różnica to śruby mocujące jarzmo.
Teraz tylko zestaw tarcz i klocków do tego przewody w oplocie i nawiem diy na tarcze.
Z ciekawości zapytam jakie felgi ważyłeś i ile wyszło...bo ja kupiłem 17" niby od forda kuga stalowe i ich waga gniecie w porównaniu z 16"

sseebbaa1

Cytat: olaf6500 w 29.02.2016, 20:05jakie felgi ważyłeś i ile wyszło
Tutaj nowy temat poświęcony wadze felg/opon/kół:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,4711.0.html
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Alek

Jeżeli chodzi o klocki Hawk HPS, czy do ASBO zacisków pasuje w końcu HB519B.682 czy HB515F.760 ? Czy może obydwa ? Chodzi mi o to żeby dobrać HPS5.0 i nie musieć ścierać ich o beton :)

sseebbaa1

Po pierwsze to wygląda na to, że "HPS 5.0" w prosty sposób zastąpiło wcześniejsze klocki "HPS".

Hawk co prawda twierdzi, że 5.0 jest ulepszoną mieszanką, ale porównałem ich stare zestawienie z obecnym i jakoś nie widzę tego postępu...

Poniżej są wykresy (oba oficjalne) przedstawiające zależność pomiędzy aktualną temperaturą roboczą klocka, a współczynnikiem tarcia generowanym przez taki klocek.

Pierwszy wykres to stare zestawienie:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




A tutaj zestawienie, które aktualnie jest na stronie producenta:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Widać, że zmieniły się nazwy niektórych mieszanek, ale przebieg poszczególnych wykresów jest taki sam.

HPS i HPS 5.0 idealnie pokrywają się, choć możliwe, że poprawiono trwałość klocków (a więc parametr, który nie jest pokazany na wykresach).



Cytat: Alek w 14.04.2016, 11:00Jeżeli chodzi o klocki Hawk HPS, czy do ASBO zacisków pasuje w końcu HB519B.682 czy HB515F.760?

Alek nie do końca wiem skąd wziąłeś ten pierwszy numer HB519B.682 i nie potrafię się do tego odnieść. Ale może pomocna będzie informacja jak to było z klockami, które trzeba było szlifować i tymi, które pasowały bezpośrednio :)

A więc tak - zaraz po swapie hamulców kupiłem klocki o symbolu HB515F.760 – klocki przeznaczone normalnie do AUDI A6 2.5 TDI 180 KM (jeżeli dobrze pamiętam; oczywiście pewnie pasują też do innych modeli Audi, ale tę specyfikację modelu auta zapamiętałem).
Klocki pasowały do ASBO, ale po minimalnym zeszlifowaniu, bo były o około 0,5-1,0 mm za grube. Zeszlifowanie naprawdę nie było problemem, bo wystarczało przetarcie o betonową posadzkę, chodnik czy coś w tym stylu, aby pasowały.

Następnie w sprzedaży pojawiły się dedykowane do ASBO klocki HB549F.702 i tych nie trzeba było już szlifować, a dodatkowo były one troszkę tańsze!

Aby ułatwić poszukiwania zwróć uwagę na literę w środku numeru produktu:
F = HPS
B = HPS 5.0


Nie przeszukałem teraz internetu, ale wydaje się, że skoro...
Cytat: Alek w 14.04.2016, 11:00Chodzi mi o to żeby dobrać HPS5.0 i nie musieć ścierać ich o beton :)
...to powinieneś w numerze starych HPS-ów dedykowanych do ASBO (czyli HB549F.702) zmienić literkę z "F" na "B" i tak wyszukać numer. Czyli szukaj numeru HB549B.702.

Mam nadzieję, że moja logika nie zawiedzie :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Alek

Hyh, z tego wykresu wynika że najbardziej chciałby człowiek dostać HP+, ale pewnie nie robią we wszystkich formatach :(

A teraz to już w ogóle mam zagadkę, dwa modele, różne numery, obydwa 5.0, obydwa w sumie powinny pasować, a ceną się różnią, choć nieznacznie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.rpmotorsport.pl/klocki-hamulcowe-hawk-przod-mazdaspeed-mazdaspeed-p-153283.html
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.rpmotorsport.pl/klocki-hamulcowe-hawk-przod-mazda-2008-mazda-volvo-volvo-p-174002.html
Czyli wychodzi na to że HB549B.702 są o 30pln droższe (w tym przykładowo sklepie) ale nie trzeba ich ścierać ?

sseebbaa1

Cytat: Alek w 14.04.2016, 14:26A teraz to już w ogóle mam zagadkę, dwa modele, różne numery, obydwa 5.0, obydwa w sumie powinny pasować, a ceną się różnią, choć nieznacznie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.rpmotorsport.pl/klocki-hamulcowe-hawk-przod-mazdaspeed-mazdaspeed-p-153283.html
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.rpmotorsport.pl/klocki-hamulcowe-hawk-przod-mazda-2008-mazda-volvo-volvo-p-174002.html
Czyli wychodzi na to że HB549B.702 są o 30pln droższe (w tym przykładowo sklepie) ale nie trzeba ich ścierać?

Te z pierwszego linku, to są HB549B.702 i takie właśnie potrzebujesz. Porównując to z numerami z mojego wcześniejszego posta myślę, że można mieć pewność, że obejdzie się bez szlifowania.

A jeżeli chodzi o drugi link, to jest to numer HB519B.682 i już z opisu wynika, że są to klocki do zwykłych modeli aut.

W pierwszym linku masz Mazdę 3 MPS i 6 MPS. A w drugim linku same "zwyklaki", które najprawdopodobniej mają w ogóle inny kształt i rozmiar klocka.
Nie wiem skąd masz informację, że ten drugi też powinien pasować. Podaj źródło, to spróbujemy zweryfikować.



Cytat: Alek w 14.04.2016, 14:26Hyh, z tego wykresu wynika że najbardziej chciałby człowiek dostać HP+, ale pewnie nie robią we wszystkich formatach

Możesz dostać HP+ pod zaciski ASBO, ale będą to klocki przeznaczone do Audi (wymagane minimalne szlifowanie) mają one numer HB515N.760.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Alek

Cytat: sseebbaa1 w 14.04.2016, 14:58W pierwszym linku masz Mazdę 3 MPS i 6 MPS. A w drugim linku same "zwyklaki", które najprawdopodobniej mają w ogóle inny kształt i rozmiar klocka.
Nie wiem skąd masz informację, że ten drugi też powinien pasować. Podaj źródło, to spróbujemy zweryfikować.
A tak wydawało mi się :) skoro mówisz że nie pasują to ja się zgadzam, nie doktoryzowałem się z tego ;)

sseebbaa1

14.04.2016, 15:38 #567 Ostatnia edycja: 14.04.2016, 16:01 by sseebbaa1
Napisałem, że te drugie "najprawdopodobniej" są inne :)


Można też ciągle dostać HPS bez dopisku 5.0 i są one jeszcze tańsze.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

weksla

Seebaa tak na marginesie, jesli jesteś jeszcze zainteresowany jakimis większymi zaciskami na przód to można w stosunkowo nieduzych pieniądzach wrzucić takie 4-tłoczki brembo jak mam ja na tarczach 336mm z foki RS
Mój brat własnie to zakłada so swojego ST220
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

sseebbaa1

weksla - bardzo dobry pomysł z tymi hamulcami i za rozsądne pieniądze, ale ten mod chwilowo odkładam. Kasa na co innego idzie w aucie.

Ale powiedz jak wagowo to wygląda?
Ja strasznie żałuję, że nie wpadłem na pomysł zważenia zacisków i tarcz ASBO przed montażem, bo wydawały się dosyć ciężkie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy