S-Max mk2 czyli 7-miejscowe rodzinne wozidło (150 KM ---> 200 KM)

sseebbaa1, 15.01.2018, 23:23 « poprzedni - następny »

MAG

205/55/16 fabrycznie w Mk4?
Skąd masz info, że na takich wyszedł z fabryki?
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

st-power

Cytat: MAG w 23.04.2018, 16:13205/55/16 fabrycznie w Mk4?
Skąd masz info, że na takich wyszedł z fabryki?
Z nr VIN  tak wychodzi i potwierdza to jego jedyny właściciel (salon Polska), wg wlepy takie koła powinny być zamontowane do silnika 1.6 B a nie 2.2TDCi.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

MAG

Seba - FOTY!!!

Wiem że fele już na aucie, ale za brak uaktualnienia na forum to normalnie minuuuuuuusa masz ...

;-)
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

T


sseebbaa1

No już, już. :)
Nie było kiedy przycupnąć do komputera.

Świeżutko założone nowe buciki - dla przypomnienia:
opony 255/40R20
felgi 20x8,5 ET45

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



« Dodane: 30.04.2018, 00:41 »

Moim zdaniem proporcje auta zdecydowanie poprawiły się z tymi felgami 8)
A i odsadzenie kół jest prawie idealne.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

Cytat: sseebbaa1 w 30.04.2018, 00:15opony 255/40R20
Taki powinien wychodzić z fabryki. Pasują. Jak komfort? Ciekawe o ile spalanie wzrośnie;]
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

MAG

Wygląda świetnie, ale faktycznie 20-tka w Mark2 jest po prostu fajna, ale jakiegoś ogromnego wrażenia nie robi, podobnie jak 19-tka w Mark1...

Tak czy siak - auto wreszcie wygląda tak jak powinno i aż dziwne, że Ford nie przewidział fabrycznej opcji 20 cali, skoro nawet w Mark1 takowa była.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Bobson

Wygląda super! Gdyby tak jeszcze z 2cm siadł w dół to była by bomba wizualna :P Gorzej z komfortem :)

PS hebelki na przodzie trochę zabawkowe teraz się wydają :P
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

sseebbaa1

Cytat: bishop w 30.04.2018, 09:09Taki powinien wychodzić z fabryki.
Całkowita zgoda!
Gdybym wybrał 19" to naprawdę żałowałbym. Balon byłby nie do zniesienia.
A dwudziestki są idealnym rozwiązaniem zwłaszcza, gdy weźmie się pod uwagę kolejną kwestię:

Cytat: bishop w 30.04.2018, 09:09Jak komfort?
Jest dokładnie tak jak się spodziewałem i jak wynikało z wyliczeń wysokości opony. Niewielki ubytek komfortu! Przypuszczam, że gdybym nie wiedział, że koła zostały zmienione, to mógłbym nawet tego nie zauważyć na drodze. A Gorzów jest miejscami bardzo dziurawy i kostka brukowa się zdarza...
Nie mam żadnych zastrzeżeń.

Cytat: bishop w 30.04.2018, 09:09Ciekawe o ile spalanie wzrośnie;]
Po mieście na pewno wzrośnie, bo już czuję większą przyczepność na rondach :D To będzie prowokowało.
A prawdziwy sprawdzian spalania będzie na trasie przy prędkościach, którymi wcześniej jeździłem. Ale na pewno trochę wzrośnie. Tu nie ma cudów. Szersza guma stawia większy opór zarówno asfaltowi, jak i powietrzu przepływającemu pod autem.


Cytat: MAG w 30.04.2018, 09:38aż dziwne, że Ford nie przewidział fabrycznej opcji 20 cali
Dokładnie. Zwłaszcza, że komfort pozostał na poziomie felg 18" w S-Maxie mk1. Bo w mk1 opona 235/45R18 ma taką samą wysokość jak moja 255/40R20.

Teraz jak tak myślę, to przy takich ekstremistach jak Ty, latar lub stingerA6 wchodziłyby w grę nawet felgi 21". Wtedy opona byłaby zapewne 255/35R21 co daje wysokość opony 255x35%=89,25mm.
A obecne Wasze dwudziestki w mk1 mają mniejszą ilość gumy :D


Cytat: Bobson w 30.04.2018, 10:47Gdyby tak jeszcze z 2cm siadł w dół to była by bomba wizualna :P Gorzej z komfortem :)
Pozbieram się trochę z kasą i wpadnie też obniżenie (sprężyny H&R -35/-35). Ale boje się, że to może nastąpić już po wakacjach niestety...

Cytat: Bobson w 30.04.2018, 10:47hebelki na przodzie trochę zabawkowe teraz się wydają :P
Coś trzeba będzie pomyśleć!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Bobson

Cytat: sseebbaa1 w 30.04.2018, 12:33
Pozbieram się trochę z kasą i wpadnie też obniżenie (sprężyny H&R -35/-35). Ale boje się, że to może nastąpić już po wakacjach niestety...

Bałbym się H&Ra w tym przypadku, celowałbym w Eibacha Pro-Kit. H&R jest uważany za najtwardsze zestawy kitów sprężyn.
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

sseebbaa1

Niestety Eibach nie ma nawet w planach produkcji sprężyn do S-Maxa mk2. Kolega sprawdził to, na moją prośbę, bezpośrednio w Niemczech :(
Gdyby Eibach proponował takie rozwiązanie, to sprężyny już leżałyby w moim garażu - takie moje wnioski po super wrażeniach w związku ze sprężynami Eibacha w Mondeo ST220.

Cytat: Bobson w 30.04.2018, 22:41H&R jest uważany za najtwardsze zestawy kitów sprężyn.
Wiem. Słyszałem już takie opinie. Problemem jest to, że jak na razie żaden inny producent nie oferuje sprężyn obniżających do S-Maxa mk2...
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Bobson

Uuuu to słabo kurde. Będziesz musiał chyba zaryzykować z tym H&Rem...
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

T

Bardzo mi się podoba. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

caqerr

O Panie...
Czekam na springi, zdecydowanie ich brakuje :)
Na nich to już będzie dopełnienie dzieła, będzie zacnie :)

sseebbaa1

Nagle :D skończyły się przednie hamulce!
Kiedy na trasie usłyszałem dźwięk jaki wydają hamulce, to byłem pewny, że właśnie klocków już nie ma i metal trze o metal.
Musiałem jednak dokończyć trasę, by dojechać do domu i wtedy na dalszym odcinku ze zdziwieniem stwierdziłem, że wydajność hamulców jest cały czas normalna, mimo tego przerażającego dźwięku.
Czyli układ hamulcowy działał poprawnie, ale dźwięk był jak w starym trupie.

Na podnośniku w warsztacie wszystko się wyjaśniło. Przy zaciskach jest prosty sygnalizator akustyczny zużycia klocków! :stupid:
Jest to blaszka, która zabezpiecza klocki oraz dodatkowo jest tak wygięta, aby dotknęła tarczy zanim skończy się klocek.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




To ta blaszka wydawała dźwięk niemalże identyczny, jak przy całkowicie skończonych klockach.
Jest to przydatne rozwiązanie, bo okładziny zostało bardzo niewiele, może 1,5 mm.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Kupiłem od razu klocki w ASO, bo mieli od ręki.

Przednie klocki hamulcowe Ford S-Max mk2 - finis 1884555

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Ważna informacja - jeżeli ktoś sam chce wymieniać klocki, to musi zakupić sobie imbus w rozmiarze 11. Jest to nietypowy rozmiar, który nie występuje w standardowych zestawach kluczy. Warsztat musiał szlifierką przerabiać imbusa 12, żeby wymienić mi klocki.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy