[Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi

MaciekKRK, 24.07.2019, 22:27 « poprzedni - następny »

MaciekKRK

24.07.2019, 22:27 Ostatnia edycja: 24.07.2019, 22:38 by MaciekKRK
Hej,

Jestem nowy na tym forum, zatem pozwolicie, że się przywitam, podziękuję za przyjęcie i przedstawię.

Mieszkam w Krakowie, mam prawie 33 lata (jak szybko to zleciało :) ), a w Fordach zakochałem się od momentu, w którym wsiadłem po raz pierwszy za ich kierownicę w wieku 18 lat (dzięki uprzejmości Mamy).

Korzystając z różnych okazji, dobrodziejstw aut służbowych miałem przyjemność jeździć Focusem MK2, MK3 przed liftingiem, Mondeo MK5 (które bezpowrotnie zostało skradzione), aż w lutym tego roku postanowiłem spełnić marzenie o usportowionej wersji Focusa czyli ST. Oczywiście miałem przyjemność jeździć MK3 RS, którego wielkim fanem się stałem, ale względy ekonomiczne oraz ilość pokonywanych kilometrów rocznie (ok 60 tys) sprawiła, że musiałem poszukać czego bardziej ekonomicznego.

Wybór padł na Focusa ST MK3 FL, ale w wersji z silnikiem 2.0 TDCi - było to de facto jedyne auto w lutym tego roku na portalu OtoMoto z takim właśnie silnikiem. Auto zostało wyprodukowane w grudniu 2016r. a zakupiłem je finalnie w kwietniu 2019r. z symbolicznym przebiegiem ok 19 tys KM, z polskiego salonu, przedłużoną gwarancją i wszystkimi fakturami. Auto nowe, a za pół ceny z salonu  :)

Oczywiście wiele osób mówiło mi, że taki błąd (wersja diesel w usportowionym aucie) popełnia się raz w życiu  :), jednak wybór padł z kilku przyczyn:
1. Auto niemal nowe z symbolicznym przebiegiem
2. Pochodzę z Polski, z pełną historią (włącznie z wymianą opon i ich depozytem), bez uszkodzeń, wad, stłuczek
3. Ekonomiczne - jest moim narzędziem służbowym, a pokonuję rocznie całkiem sporo ok 60 tys km
4. Silnik to znana i jedna z bardziej niezawodnych konstrukcji PSA, która dobrze traktowana służy właścicielowi. Oczywiście rozważałem też wersję 2.0 EcoBoost, choć z wielu ust padła pewna ich wada - po przegrzaniu silnika nie ma za bardzo co naprawiać, trzeba wymieniać na nowy  ;)

Przejechałem obecnie 12 tys km i odkryłem w nim kilka wad, które planuję zminimalizować niebawem:
1. Spadek mocy przy wysokich temperaturach - Fordy mają problem z "oddychaniem"
2. Nieprzyjemny "klekot" na zewnątrz pojazdu po uruchomieniu - cóż, pozostaje szybko schować się w aucie i wbić wzrok w fotel :)
3. Hamulce - podczas jazdy w trasie przy kilku gwałtownych hamowaniach, hamulce tracą wiele na swojej skuteczności, a dodatkowo bardzo szybko się zużywają - dotyczyło to też zwykłych Focusów MK3 i Mondeo MK5, którym jeździłem
4. Trakcja - przez to, że samochód dysponuje sporym momentem obrotowym już w serii (400 NM) i ma tylko elektroniczną protezę mechanizmu różnicowego, która przyhamowuje wewnętrzne koło to w warunkach ograniczonej przyczepności auto mocno się ślizga i potrafi być mocno podsterowne (to także ok 31kg więcej nacisku na przednią oś względem wersji benzynowej 2.0 EcoBoost)
5. Człowiek szybko przyzwyczaja się do lepszego - zaczęło brakować w nim po prostu mocy  :)


Oczywiście wiem już, że ten silnik nie jest podatny na modyfikacje i bardzo duże lub nawet duże przyrosty, więc tylko chcę poprawić to, co fabryka wypuściła i zapewnić mu lepszą żywotność.

Planuję więc
- zakup intercollera od Mountune wraz z rurami (w sumie to zrobiłem już przedpłatę)
- zrobienie programu
- wymianę hamulców - tu rozważam albo lepsze tarcze i klocki, albo zakup zestawu z Focus RS MK3
- szpera Quaife - tutaj jednak mam największy dylemat - jestem po rozmowach z Ford ASO, Ford Polska, Mountune, Mountune Forum (3000+ użytkoników), PumaSpeed, kilkoma tunerami w Polsce i jeszcze kilkoma grupami i zdania są bardzo podzielone. Przede wszystkim opinia Mountune mnie odstrasza jako oficjalnego dystrybutora Quaife i jakby nie patrzeć znawców Fordów - oni odradzają montowanie szpery do tego silnika, mimo że skrzynia do Focusa w wersji PB i ON jest identyczna (MMT6)
- detaling lakieru (czarny Panther Black to bardzo miękki lakier) + zabezpieczenie antykorozyjne całego auta + ewentualnie piaskowanie i lakierowanie wszystkich elementów zawieszenia jako, że auto stoi najczęściej pod chmurką

To maksymalny zakres, których chcę zrobić, choć rozważam też nic nie dotykać w samochodzie i cieszyć się nim ze wszystkimi zaletami i wadami :)





bishop

25.07.2019, 08:12 #1 Ostatnia edycja: 25.07.2019, 08:13 by bishop
Witamy.
Cytat: MaciekKRK w 24.07.2019, 22:27Silnik to znana i jedna z bardziej niezawodnych konstrukcji PSA
To jest ten sam silnik co w Mondeo Mk4? Ile koni? 163?
Ps1. Bez fotek, wątek się nie liczy :P
ps.2 diesel :( ale przebieg jednak robisz spory więc chyba dobra decyzja ;)
ps.3 Dlaczego akurat IC z Mountune?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

MaciekKRK

Hej,

Odpowiadając na pytania :)

Ad. Silnik
- szukam dokładnego oznaczenia tego silnika żeby mieć pewność, że to ten sam model - jak tylko znajdę to uzupełnię wątek
- na chwilę obecną przesyłam poniżej link do dokładnej specyfikacji silnika (strona nr. 4)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://media.ford.com/content/dam/fordmedia/Europe/documents/productReleases/Focus%20ST/FocusST-2014_Technical_Specifications_EU.pdf
- silnik ma seryjne parametry 185 km / 400 nm według danych katalogowych. Nie byłem jeszcze na hamowni, stąd nie wiem czy ten egzemplarz trzyma seryjne parametry

Ad. fotki - dodam kilka zdjęć wkrótce :)
ad. diesel - zadecydowały: koszty zakupu / utrzymania / bezawaryjność silnika oraz ograniczony budżet
ad. IC Mountune - przede wszystkim to model plug&play bez konieczności wiercenie otworów na punkty montowania. Jako, że auto ma jeszcze gwarancję, to chcę wszystko jak najlepiej ukryć :) , czytałem też sporo opinii, które są pozytywne. Ostatnia rzecz to taka, że praktycznie do tego roku (rozpoczęcie współpracy z VW) Mountune specjalizował się wyłącznie w Fordach, więc wierzę że znają się na rzeczy :). Kolejna rzecz to taka, że celem zmian jest poprawa pewnych mankamentów. To auto nigdy nie będzie ulicznym potworem :)

bishop

Cytat: MaciekKRK w 25.07.2019, 09:54ad. IC Mountune - przede wszystkim to model plug&play bez konieczności wiercenie otworów na punkty montowania. Jako, że auto ma jeszcze gwarancję, to chcę wszystko jak najlepiej ukryć
Pytam z ciekawości bo sam rozglądam się za IC. Z tego co widzę to mountune ma inne mocowanie niż np: AIRTEC (choć w tym samym miejscu).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

MaciekKRK

A powiedz proszę do jakiego modelu / silnika chcesz założyć IC?

bishop

Cytat: MaciekKRK w 25.07.2019, 10:27A powiedz proszę do jakiego modelu / silnika chcesz założyć IC?
Fiesta st/1.6 ecoboost. Mały OT się robi a nie chcę zaśmiecać Ci wątku :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

MaciekKRK

Cudowne auto :), wszyscy opisują je jako fabrykę adrenaliny, a chyba o to chodzi w motoryzacji :)

Bardzo dużo użytkowników Mountune Forum robiło sobie kompleksowy pakiet opisany jako MR230, który bardzo zachwalają
Zerknij proszę na stronę Mountune - mają bardzo dużo dedykowanych produktów do Twojej Funi - Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.mountunestore.com/collections/mk7-fiesta-st

Dobrym specjalistą w Polsce od Fordów i zarazem przedstawicielem Mountune jest TuneForce w Poznaniu, sam z nimi rozmawiam o zmianach (niestety mechanik ze mnie marny).

Mountune w UK jest o tyle świetny, że montowany przez dilerów Ford nie narusza gwarancji fabrycznej przy części komponentów. W Polsce już tak różowo nie jest


JacekST220

Witamy, super się czytało, napięcie rośnie a tu klops :( gdzie są zdjęcia przecież to galeria naszych aut :)

bishop

Cytat: MaciekKRK w 25.07.2019, 11:23Cudowne auto , wszyscy opisują je jako fabrykę adrenaliny, a chyba o to chodzi w motoryzacji
Daję frajdę bardzo  ;)
Cytat: MaciekKRK w 25.07.2019, 11:23Bardzo dużo użytkowników Mountune Forum robiło sobie kompleksowy pakiet opisany jako MR230, który bardzo zachwalają
Zerknij proszę na stronę Mountune - mają bardzo dużo dedykowanych produktów do Twojej Funi - Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.mountunestore.com/collections/mk7-fiesta-st
Poczytałem sporo o tym. Wydać tyle kasy na około 40 koni to ..hm.. Bez problemu za połowę tej kasy można zrobić więcej koni. Trzeba tylko poszukać i kombinować :D.  Co nie zmienia faktu że Mountune to dobra firma.
Cytat: MaciekKRK w 25.07.2019, 11:23Dobrym specjalistą w Polsce od Fordów i zarazem przedstawicielem Mountune jest TuneForce w Poznaniu, sam z nimi rozmawiam o zmianach (niestety mechanik ze mnie marny).
No i tego nie mogę zrozumieć :P Rozumiem że pochodzisz z Krakowa lub okolic. Przecież tam jest chyba największy specjalista od fordów. @Heko.  :P
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

MaciekKRK

25.07.2019, 11:46 #9 Ostatnia edycja: 25.07.2019, 14:45 by MaciekKRK
Hej,

Załączam linka do kilku zdjęć - część zdjęć (bardziej "zimowa" sceneria) to zdjęcia kiedy go oglądałem, druga zaś to zdjęcia z wypadu do rodziny :)

Link: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://imgur.com/a/vwuGj7z

Auto pozbawione jest pakietów bezpieczeństwa dostępnych w owym czasie, poprzedni właściciel (notabene niezły fan Fordów, posiadający Focusa RS MK3, S-MAX, EDGE i jeszcze jakieś 2 inne modele) nie zdecydował się na ich zakup.


« Dodane: 25.07.2019, 11:48 »

Przepraszam - nie chcę wyjść na ignoranta pytając o Heko :)
Czy masz na myśli GCS Tuning czy FSV-Performance? :)

bishop

Cytat: MaciekKRK w 25.07.2019, 11:46Czy masz na myśli GCS Tuning czy FSV-Performance?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcstuning.pl/ Tutaj na forum często się udziela, zwłaszcza w dziale tuning.

ps. Czarna pantera wygląda świetnie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

MaciekKRK

25.07.2019, 11:59 #11 Ostatnia edycja: 25.07.2019, 12:26 by MaciekKRK
Hej,

GCS znam i nawet pisaliśmy - wielki szacunek dla Chłopaków :)
Natomiast Chłopaki z GCS mechaniką się nie zajmują, a taki zakres też chciałem przeprowadzić :)

« Dodane: 25.07.2019, 12:26 »

Cytat: JacekST220 w 25.07.2019, 11:24
Witamy, super się czytało, napięcie rośnie a tu klops :( gdzie są zdjęcia przecież to galeria naszych aut :)

Proszę bardzo:  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://imgur.com/a/vwuGj7z

MaciekKRK

Mała aktualizacja z mojej strony:

Dzięki korespondencji z @ Sseebbaa1 oraz kilku filmikom (testom) z YouTube opisującym wrażenia z jazdy po zainstalowaniu LSD Quaife podjąłem mam nadzieję dobrą decyzję i zamówiłem zestaw z Mountune:

- mechanizm Quaife - Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.mountunestore.com/collections/mk3-focus-st-mca-2015/products/focus-c346st-quaife-atb-differential
- zestaw montażowy do szpery - Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.mountunestore.com/collections/mk3-focus-st-mca-2015/products/differential-fitting-kit-1
- dedykowany IC - Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.mountunestore.com/collections/mk3-focus-st-tdci-2015/products/focus-c346st-tdci-alloy-intercooler-upgrade
- rury dolotowe z sztywną rurą - Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.mountunestore.com/collections/mk3-focus-st-tdci-2015/products/focus-c346st-tdci-charge-pipe-upgrade-kit

Czekam na dostawę, dalej na montaż (zobaczy czy finalnie będzie pasował i sprawdzał się Quaife) oraz pomiary na hamowni i strojenie silnika.

Zobaczymy jakie będą finalne efekty oraz czy szalony bocian pod maską będzie przyjemniejszy w jeździe.

bishop

Cytat: MaciekKRK w 01.08.2019, 20:16zamówiłem zestaw z Mountune
Ładne zakupy. Jest jakiś przedstawiciel w PL? TuneForce?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

MaciekKRK

Cytat: bishop w 02.08.2019, 11:58
Ładne zakupy. Jest jakiś przedstawiciel w PL? TuneForce?

Hej,

TuneForce jest przedstawicielem Mountune w Polsce - tutaj możesz sprawdzić ich ofertę: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://tuneforce.pl/ford-mountune

O ile się orientuję / rozpytywałem innych tunerów, to także mają w ofercie produkty tej firmy.
Można także samemu zamówić ze strony, a przesyłka ekonomiczna nie jest jakaś droga.
Zdecydowałem się na zakup w TuneForce, dlatego że będę u nich instalował te elementy, stroił silnik, a dodatkowo mają dużą wiedzę i przed zakupami sporo się konsultowali z samym Mountune, jak i Mountune. Na Fordach chyba zjedli już zęby.

Zobaczymy w praniu jak to wszystko będzie działało i czy różnice będą bardzo odczuwalne.