Instrukcja przerobienia lamp xenonowych na bi-xenonowe

nokitel, 19.10.2010, 17:52 « poprzedni - następny »

nokitel

Witam
Wiele osób czytało moje oraz innych posty dotyczące przerobienia standartowych xenonów na Bi-xenony. Dość często dostaje pytania jak to zrobiłem. By nie musieć już więcej każdemu z osobna odpisywać postanowiłem zobrazować krok po kroku jak to się robi.


Na początek przedstawię głównych bohaterów. Przyjmijmy że nazwiemy je mile kolejno ,,1" ,,2" i zgadliście ,,3".

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

]


Soczewka 1 stosowana między innymi w Audi A5, A6, A8, Mercedes C, E, S, CLS, CLK, SLK, Opel Vectra, Astra, oraz inne z lat 2006-2010

Soczewka 2 stosowana między innymi w Audi A4, Q5, Q7, Reno Laguna III, Citroen i inni z lat 2006-2010

Soczewka 3 natomiast to nic innego jak nasze malutkie świecidełka.

Film nazwiemy ,,Niechaj stanie się jasność". A gdy już znamy bohaterów najwyższy czas rozpocząć zabawę.

Potrzebujemy oczywiście lamp xenonowych np:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

]


+ torks T20 + 2 śrubokręty płaskie + ostry nuż

1. Potrzebujemy rozkleić lampę. Jeden sposób wkładamy lampę na 10minut do piekarnika temp. Około 100 stopni (uważając by nie potopić plastiku). Alternatywą jest użycie siły tzn 2 śrubokręty + nożyk. Zaczynamy od ostrego końca lampy wkładając jeden śrubokręt od góry a drugi od doły podważając ,,szkło". Ja osobiście wybieram ten drugi sposób.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

]


2. Po rozklejeniu musimy ściągnąć odblask w tym celu odkręcamy 2 śrubki (torksem T20) jedna w połowie lampy na górnej jej części a druga kryje się pod szkiełkiem postojówki (musimy szkiełko odczepić). Później wysuwamy odblask UWAGA !!! nigdy nie dotykajcie chromów palcami bo ich nie domyjecie !!!

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

]


3. Następnie musimy odkręcić starą soczewkę. Odkręcamy TYLNY  dekielek wyjmujemy żarnik i odkręcamy trzy śrubki mocujące soczewkę (torks T20). Trochę gimnastyki – obkręcania i soczewka musi wyjść.

4. By zamontować soczewkę 1 musimy wyciąć otwór na złącze od silniczka.
Następnie wiertarką wiercimy otwory od strony szkła tak by później móc przymocować soczewkę.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

]


Samą soczewkę przymierzamy i zaznaczamy w którym miejscy wyjdą otwory i tam też w soczewce wiercimy trzy otwory pod mocowanie (ja zamiast wiercić naciąłem szlifierką rowki a pod śrubki dałem małe podkładki)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

]


Przy soczewce 2 też potrzebujecie wywiercić otwory do ich zamocowania ale albo u góry na jednej śrubce lub na dole będziecie musieli zastosować kawałek cienkiej blaszki ponieważ otwory soczewki nie pasują.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

]


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

]


Pamiętajcie by wypoziomować soczewki tak by nie były przekręcona w którąś ze stron bo albo będziecie oślepiać albo śmiesznie skierujecie wiązkę ku dołowi.

5. Maskownica ... Najlepiej ta od VW Toran ale może być każda inna która jest dość głęboka tak by zasłonić nam miejsce między odblaskiem a soczewką. Można też z kawałka cienkiej blachy zrobić sobie taką maskownicę lub z innych tworzyw. Oczywiście wszystko to dokładnie spasować często gęsto trzeba dociąć uciąć. Nigdy nie będzie dokładnie spasowane.

6. Gdy już wszystko spasowaliśmy skręciliśmy trzeba to poskładać tzn. odwrotność czynności. Po złożeniu łączenie szkła z tyłem najlepiej potraktować opalarką zciskając dokładnie miejsce koło miejsca tak by klej dobrze złapał (złe sklejenie powoduje parowanie lampy)

7. By zamontować starter w soczewce 1 musimy odpowiedni założyć starter tak by TYLNA pokrywa nigdzie nie dotykała startera (miejscem podpięcia kabli do dołu, na zewnętrzną stronę lampy)

Przy soczewce 2 natomiast zgodnie z pierwszym zdjęciem obcinamy wszystkie blaszki i odstające plastiki.

8. Na koniec pozostaje podpięcie przewodów świateł drogowych pod silniczek przesłony w soczewce. Można uciąć przewody zarobić i spiąć z tymi od silniczka albo użyć szybko złączek zaciskanych na kabel.

Efekt końcowy wygląda tak :

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

]

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

]


Mi było mało i dołożyłem w miejsce świateł drogowych światła do jazdy dziennej :

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

]

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

]


żarówki H1 PowerLed 13 Led. Trzeba gniazdo od długich rozwiercić bo nie wchodzą. Ja to spiąłem tak że w raz z zapłonem zapalają się, w momencie przełączenia na postojowe lub mijania gasną ledy, wyłączając światła ledy zaświecają się, gasząc auto gasisz ledy.


I wsio takie to straszne? Efekt po założeniu takich soczewek murowany. Więcej światła przed autem i to za sprawą soczewek o przekątnej około 7cm

wojoo

mi to sie udało zrobic bez rozklejania lamp :)
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

nokitel

nie każdy jest tak uzdolniony i nie każdą soczewkę da się tak zrobić. hehe ;P

wojoo

Cytat: nokitel w 19.10.2010, 18:37
nie każdy jest tak uzdolniony i nie każdą soczewkę da się tak zrobić. hehe ;P

nie trzeba byc uzdolnionym nie przesadzaj ;) poprostu mi sie udalo , tobie tez pewnie by sie udało ;)

« Dodane: 19.10.2010, 18:41 »

poza tym gratuluje swietnego opisu ... ja niestety jak cos robie to czesto zapominam to fotografowac/opisywac
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

nokitel

ja tak samo. Do tego opisu specjalnie rozebrałem po raz chyba 15 moje lampy i fotografowałem.

wojoo

Cytat: nokitel w 19.10.2010, 18:58
ja tak samo. Do tego opisu specjalnie rozebrałem po raz chyba 15 moje lampy i fotografowałem.

Zadowolony jesteś z przerobienia soczewek? Równo masz wiązkę światła ustawioną ?
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

nokitel

ja lampy robiłem w kwietniu albo nawet wcześniej. Jestem zadowolony i to bardzo mimo że moje oryginalne soczewki były w dobrym stanie to efekt mnie poraził

wojoo

którą soczewke masz w tym momencie zamontowaną ?
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

nokitel

ja mam numer 1 bo mam je z auta tegorocznego więc są nowe

eng

Podaj jeszcze koszty takiej modyfikacji. Oczywiście mniej więcej.

Piotrek_rr

Super opis.
Chcialem w tym miejscu bardzo podziekowac Łukaszowi (Nokitelowi) za porady przekazane przez telefon jeszcze przed powstaniem tej instrukcji !!
Jak dostane soczewki, ktore tez Łukasz mi skombinował to sie pochwale moimi lampami po przerobce (jak wyjdzie)

weksla

dobry tutorial. bravo
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Piotrek_rr

A napisz jeszcze w jaki sposób podłączyłeś te światła do jazdy dziennej, że gasną wraz z zapaleniem się xenonow ?
Jakiś przekaźnik zastosowałeś ?

nokitel

koszty są bardzo uzależnione od chęci i czasu tzn ile poświęcimy czasu na szukanie soczewek. Jak ja zakładałem moje pierwsze soczewki zakupione na allegro to dałem za nie 120zł + 30 za maskownice. Z tym że soczewki były z 2006r. i odblaski nie były idealne. Na szczęście w sobotę mam giełda samochodowa - częściowa i prawie na każdej co sobotę jestem w stanie zakupić jedną czasem więcej lampę po wypadku i odzyskać soczewkę (zaleta zawsze wiem jaki rocznik jest lampy i widzę w jakim jest stanie. Koszt takiej rozbitej lampy ~ 60-80zł w zależności od roku stanu zniszczenia i niewiedzy sprzedającego. Kolega Piotrek sam widział że na allegro dziś za soczewki numer 2 wołają 220-250zł. Niestety z maskownicami jest większy problem rzadko się trafiają na giełdzie.

« Dodane: 20.10.2010, 15:44 »

tak zastosowałem przekaźnik. Do lampy przychodzi napięcie wraz z przekręceniem stacyjki (to ten przewód idący do przetwornicy w połowie podłączony jest do niego kabelek idący do silniczka- w środku lampy) tam podłączyłem przez przekaźnik żarówkę led. Przekaźnik jest sterowany impulsem z postojówki tzn w momencie przekręcenia przełącznikiem w kabinie na światła pozycyjne lub mijania przekaźnik rozwiera styki idące na led.

Piotrek_rr

Ja u siebie mam światła automatyczne. PÓKI co jest zaklejony czujnik, żeby cały czas świeciły.
Jednak po zamontowaniu świateł do jazdy dziennej tak jak Ty w miejsce "długich", chciałbym żeby czujnik zmierzchu działał.
Tzn. Jak uruchomię samochód w dzień to świecą się tylko dzienne, a jak się ściemni to załączają się xenony, a dzienne gasną. Problem jest z postojówkami, bo one (przy działającym czujniku zmierzchu) palą się cały czas.
Myślę, że w takim wypadku napięcie sterujące światłami dziennymi trzeba by wziąć z zasilania przetwornic,
oczywiście poprzez przekaźnik wygaszający je w momencie uruchomienia xenonów.

Dobrze myślę ??