Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Letnie opony

yoseph, 11.03.2011, 17:15 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

Nowiusieńki test opon letnich 2015 - ADAC

Rozmiar 205/55R16, a więc niezbyt sportowy czy fordotuningowy :) , ale przynajmniej pasujący do Mondeo mk3
(kliknięcie w nazwę opony rozwija bardziej szczegółowe informacje odnośnie uzyskanych przez oponę ocen w poszczególnych kategoriach)

http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2015_Sommerreifen_Test_205_55_R16.aspx?ComponentId=228381&SourcePageId=31821
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

27.02.2015, 13:37 #106 Ostatnia edycja: 27.02.2015, 15:39 by sseebbaa1
Test ADAC z linku powyżej przedstawiony jest w skrótowej formie. To znaczy przedstawiono tylko końcowe oceny w danych kategoriach.
Tu poniżej przedstawiam pełne wyniki testów.
(im niższa ocena, tym lepiej!)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



« Dodane: 27.02.2015, 15:39 »

--------------------------
A tu jeszcze jeden test opon letnich 2015 w tym samym rozmiarze:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



link bezpośredni:

http://www.gtue.de/sixcms/media.php/392/gtue-test_sommerreifen_2015_ergebnisse.jpg

:)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

yayko

ja teraz kupuję takie :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


sseebbaa1

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

skoti79

Ja w zeszły roku brałem Advany V105 i były na pierwszym miejscu, przed tutejszą "czołówką". Testowane były na nowym ST.
Jak widać, kto posmaruje, ten jedzie :).

sseebbaa1

Cytat: skoti79 w 12.03.2015, 14:36Ja w zeszły roku brałem Advany V105 i były na pierwszym miejscu, przed tutejszą "czołówką".
Masz gdzieś ten test? Jakiś link?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy


sseebbaa1

Fajny test.
Zauważ jednak, że badania były tylko na suchej nawierzchni. Twardsze opony wykazują się tam lepszym prowadzeniem.
Opony, które dobrze wypadają na mokrym (dane z innych testów) lądują na końcu, a wyjątkiem są tu: Michelin Pilot Sport 3 oraz Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, które uzyskują na suchym wyniki prawie jak te najlepsze.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Fajne porównanie opon przed i po teście!

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

skoti79

Problem polega na tym, że te opony wcale nie są twarde. Wydaje mi się,  że poniżej 10 stopni dopiero zaczynaja trzymać jak wściekłe :),  ale może mi się wydaje.  Fakt jest taki, że ST mk2 ma cięższy przód od mk3, może dlatego w moim odczuciu nie są rewelacyjne.

sseebbaa1

Testy testami, a i tak chciałbym abyśmy któregoś razu mogli spotkać się na torze i wymienić kołami (na takim spocie).
Każdy mógłby wówczas w swoim samochodzie spróbować innych opon.
Większość z nas na tym forum ma podobne rozmiary opon i felg, więc byłoby to dość miarodajne sprawdzenie.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

skoti79

Ciekawy pomysł

fabio210

Przeglądając net trafiłem na nalewki bierznikowane, typu slick i inne, http://www.markgum.com.pl/pl/katalog/colway-motorsport/opony-asfaltowe/n-rally-formula-2/ Ktoś kupował, miał sposobność jezdzic lub zna opinie?

Rijndael

Ludzie czasem używają tego na torze, raczej w słabszych autach. Opinie, z tego co pamiętam, różne. Ja bym tego nie zakładał. Właściwie jedyne zastosowanie sportowe, gdzie dobrze sprawdzają się "nalewki", to off-road.

robertttooon

witam, specjalnie zarejestrowałem się żeby spytać, czy takie uszkodzenie ujdzie?

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Cytat: Rijndael w 18.04.2014, 14:12
Napisz jakiś masz budżet, to łatwiej będzie co doradzić.
Co to znaczy "delikatnie uszkodzony"? Generalnie wszystkie uszkodzenia boku opony, pomijając delikatne przytarcie o krawężnik przy prędkości parkingowej, które nie spowoduje nic więcej niż lekkie zatarcie napisów na boku, kwalifikuje oponę na śmietnik. I nie dlatego, że nie da się wyważyć, tylko dlatego, że przy dużej prędkości taka opona może się po prostu rozpaść. Również 6-6,5 mm to nie jest dużo, 5 mm należy uznać za wartość graniczną, przy której warto myśleć o wymianie opony, a przy 4, no może, 3 mm trzeba już to myślenie definitywnie zakończyć. Widziałeś testy — topowa używana vs. przeciętna nowa? Zwykle nowa mimo wszystko wypada lepiej niż taka używka, w każdym razie na mokrym. No, ale wszystko tu zależy od ceny. Żeby myśleć o takich używkach (pomijam uszkodzony rant, bo takich bym w ogóle nie kupił) to musiałyby kosztować mniej niż 50% ceny nowej (najniższej możliwej do znalezienia w necie). Z tego co patrzyłem, używane opony są w tej chwili relatywnie drogie, mam wrażenie, że sprzedający ustalają ich ceny na podstawie jakichś cen sugerowanych dla nowych opon, podczas gdy, w rzeczywistości, można je kupić znacznie taniej.

PS. Ja zdecydowałem się na... uwaga... niespodzianka: ContiSportContact 5. :)

« Dodane: 18.04.2014, 14:13 »
Z tego co pamiętam, to RS-y są minimalnie cięższe. :)

MAG

Te zadarcie, o ile dobrze widzę na ekranie phona to nawet niespecjalnie można nazwać uszkodzeniem...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0