Wymiana amortyzatorów

wojoo, 25.05.2010, 13:33 « poprzedni - następny »

cichyp

dokładnie to samo napisałem, może nie do końca wyraziłem intonacje...
MONDEO = DEMON, co jeszcze można w nim ulepszyć?

Oktan

Cytat: cichyp w 03.03.2011, 11:35
dokładnie to samo napisałem, może nie do końca wyraziłem intonacje...
tego nie rozumiem - no jak można seplenić przez internet :D ??
MKIII Ghia-diabelsko czarne
kombi
, bi-xenon+blackeyes, antracytowe 18", Eibach
ProKit+KYB -> -40/30 mm, 183 KM i 485 Nm

sly100jak

Koledzy to ja mam prośbę, może Ci mi zmierzyć ile "cm" po założeniu eibachów jest od osi koła do krawędzi błotnika ( nie do gleby bo to nie miarodajny wynik dla mnie)

Najbardziej interesuje mnie kombi na eibachach.

Oktan, czy już sprzedałeś swoją czarną mambę?  Jak jeszcze nie to mógłbyś mi dokonać takich pomiarów bo po analizie kosztów, dostepnosci towaru i celow jakie mnie interesuje bedzie pakiet kyb&eibach?

bo swoją zawiechę mam już na wykończeniu, tył już leży chce tylko wiedzieć ile będę miał różnicy ze stanem aktualnym

sseebbaa1

Nie jest wykluczone, że będę musiał wymienić przednie amortyzatory. Jutro to będę wiedział, bo wtedy mechanik zobaczy czy w wyniku stłuczki nie ucierpiał jeden przedni amortyzator (wydaje się, że koło stoi w zbyt dużym "minusie").
Do tej pory jeździłem ze sprężynami firmy MAD które obniżają autko 35mm przód i 30mm tył (zamontował to poprzedni właściciel).
Jeszcze nie spisałem numerów z aktualnych amortyzatorów, ale wyglądają na oryginalne Motorcrafta.
Chcę jeszcze dodać, że bardzo fajnie ten zestaw jeździł. Był odpowiednim kompromisem pomiędzy dobrym trzymaniem w zakrętach, a w miarę komfortowym przelatywaniem przez dziury.

W jednym ze sklepów internetowych znalazłem, że przednie amory do ST220 mają numer 1305647, natomiast do pozostałych Mondeo numer 1305642.
No i tu mam pytanie - czy oryginalne amortyzatory Motorcrafta do ST220 są krótsze niż takie do pozostałych Mondeo mk3? Wydaje się, że tak powinno być, bo przecież ST220 z fabryki wyjeżdżało o dokładnie 15mm niższe. Ale pewności nie mam, więc pytam.
Z podręcznika mechaników Forda wiemy tylko, że amortyzatory są sztywniejsze, ale czy są krótsze?
("Układ jezdny został przesunięty w górę o 15 mm. Uzyskano to dzięki zastosowaniu krótszych, sztywniejszych sprężyn w połączeniu z bardziej sztywnymi amortyzatorami.")
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MAG

Przede wszystkim amory do ST mają inną charakterystykę niż zwykłe, wiec albo ori do ST albo Bilsteiny B6/B8.

B6 są teoretycznie odpowiednikiem ori amorów do ST (są przystosowane do standardowej wysokosci zawieszenia), a B8 sa przeznaczone do obniżonych zawieszeń.

W praktyce uznaje się, że standardowe amortyzatory sa odpowiednie do zawieszenia obnizonego max o 30-40mm - jesli obnizenie jest większe, to nalezy już zastosować amory krótsze, dostosowane swoją charakterystyką do obnizonego zawieszenia.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

sseebbaa1

Cytat: MAG w 10.02.2014, 09:28B6 są teoretycznie odpowiednikiem ori amorów do ST (są przystosowane do standardowej wysokosci zawieszenia), a B8 sa przeznaczone do obniżonych zawieszeń.
Ale co rozumiesz przez standardową wysokość zawieszenia? Standardowa dla zwykłych mk3, czy dla ST?
No chyba, że oba amortyzatory fabrycznie nie różniły się wysokością, a tylko twardością.

I tutaj powstaje dodatkowe pytanie, czy B6 są odpowiednikiem twardości zwykłych amortyzatorów czy takich do ST?

Kiedy wszedłem na stronę Bilsteina i wpisałem wyszukiwanie amortyzatorów do ST220, to pojawił się model B6, ale gdy kliknąłem w ten B6, to rozwinął się opis B8. Już nic nie wiem.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MAG

B6 to amortyzator o charakterystyce sportowej, a zwykły to B4.
B8 to odpowiednik B6 tyle, że ze skróconym skokiem, czyli bardziej odpowiedni dla zawieszeń obnizonych.

B6 jest bardzo zblizony swoja charakterystyką do fabrycznego amora od ST i tak jak pisałem juz wczesniej - przy obnizeniu auta o 30-40mm od serii, nie ma najmniejszego problemu z jego uzywaniem.

Główna róznica w przypadku B8 to cena (duuuuuużo droższe od B6) i krótszy skok - sama charakterystyka jest taka sama.

Ty masz springi -30, czyli dla ST220 jest to defacto -15, moze -20.

Jesli masz zbyt duzo kasy, to kupuj B8, jesli wystaczy Ci seria ST, to kupuj albo oryginały, albo B6.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

sseebbaa1

Dzięki za wyjaśnienie różnic (B4/B6/B8).

Sprężyny MAD były zakładane przez poprzedniego właściciela (Niemca), ale w internecie wyczytałem, że MAD robił do Mondeo zestaw przód -35, a tył -30 mm.
Czyli rzeczywiście realne obniżenie po zamontowaniu tych sprężyn w moim samochodzie powinno wynosić
20 mm z przodu i 15 mm z tyłu.
(bo ST220 fabrycznie było obniżone o 15 mm)

A tutaj skan katalogu z maja 2005 roku potwierdzający te fabryczne -15.
Przy okazji można zobaczyć co tak naprawdę oznacza skrót "ST".

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: MAG w 10.02.2014, 12:37Główna róznica w przypadku B8 to cena (duuuuuużo droższe od B6)
Gdy kupowałem swoje zawieszenie to różnica była symboliczna, tyle, że na tył do kombi nie było B8.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

linkgrabber

nie wiem czy jest sens brać oryginaly skoro robi je Sachs i można kupic taniej

sseebbaa1

Cytat: linkgrabber w 10.02.2014, 18:14
nie wiem czy jest sens brać oryginaly skoro robi je Sachs i można kupic taniej

Na moich obecnych amortyzatorach są następujące oznaczenia (spisałem napisy z całej naklejki):

Motorcraft
D2B8A SACHS
FB 36x112
82 4904 000 438
2S7W-18045-CC


Jaki konkretnie model Sachsa będzie odpowiednim zamiennikiem amortyzatorów w ST220?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

linkgrabber

w sklepach forda jak zwykle zamęt, ja znalazlem nr na tym forum, fcp albo mkp. Już sam nie pamietam ale było to gdzieś na pewno. Ja miałem sprowadzane z Niemiec bo w PL na magazynie ich nie było :D

Patrzac na strone z czesciami to beda raczej te drugie, droższe:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://ford.sklep.pl/product-pol-15559-amortyzator-gazowy-Sachs-Super-Touring-os-przednia-312937.html
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://ford.sklep.pl/product-pol-16834-amortyzator-gazowy-Sachs-Super-Touring-os-przednia-312938.html

Nie ma jednak Twojegu numeru..

W IC jest napisane, że do zawieszenia sportowego:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS&notitle=1&gru=401000000&typ=16634&wsk=O&towkod=AF1FEF


No ale no tutaj jest ten sam numer czesci, tansze i nic nie ma o zawieszeniu sportowym :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.iparts.pl/czesc/amortyzator,ford,mondeo-iii-b5y-2000-11-2007-08,st220-226km,36-4725-16632-100121-0-32-312938.html#numery-oem

Mogę jeszcze sprawdzić u siebie jaki mam nr bo zamawialem od st220 albo podaj swoj numer amortyzatora (ten ostatni) i napisz do kolegi pawpor, ja bralem u niego i mial lepsza cene niz IC czy sklepy forda

T

Cytat: MAG w 10.02.2014, 12:37B6 jest bardzo zblizony swoja charakterystyką do fabrycznego amora od ST
Jeszcze jedna sprawa. Popraw mnie, jeśli się mylę, ale zdaje się, że zmieniałeś sprężyny na obu osiach i tylne amortyzatory (miałeś NIVO). Na jakiej więc zasadzie porównujesz B6 do seryjnych Sachsów?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Tak to u mnie wygląda:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MAG

Tomasz - akurat w tym względzie posiłkowałem się relacją znajomego, który zmieniał ori na B6-tki.

Zresztą na MKP dawno temu był chłopaczek, który o ile dobrze pamietam, w ST200 tez zrobił podobnie, tyle, że z tyłu zostawił ori springi (5d - nie chciał "tyłka" opuszczać"), a na przód poszły Eibachy plus komplet amorów B6.

W czasie kiedy ja kupowałem amory, to B8 było ponad 250zł na sztuce droższe od B6.

btw - moje byłe ST jeździ od jakiegos czasu na B8 z przodu i B6 z tyłu....
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0