Przepustnica "thin blade" aka "half shaft"

T, 10.05.2011, 00:04 « poprzedni - następny »

T

10.05.2011, 00:04 Ostatnia edycja: 17.10.2015, 19:02 by Rijndael
Zastanawialiście się kiedyś jak zoptymalizować przepustnice, żeby wyglądała i działała podobnie jak te aftermarketowe za kilkaset dolarów z ebaya? Oto opis. :)

Co na będzie potrzebne?

- Przepustnica ;)
- Dwie stalowe śrubki M4 z płaskimi łbami
- Dobry wkrętak
- Porządna piłka do metalu
- Opcjonalnie: papier ścierny ok. 400, papier wodny, dremel, końcówki polerskie, pasta polerska

Zaczynamy od rozebrania naszego obiektu. W tym celu odkręcamy TPS, a następnie śrubki motylka, a sam motylek delikatnie wyjmujemy. Na koniec wyciągamy samą ośkę odczepiając uprzednio sprężynę. Teraz przystępujemy do przeróbki ośki. Polega ona na odcięciu jej górnej części (tej od strony łbów śrub, nie tej z gwintem). Ucinamy ją w ten sposób, żeby zostawić ok. 1-2 mm po bokach, które będą podtrzymywały motylek także od góry:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Teraz przystępujemy do drobnej przeróbki samego motylka. Łby śrub które zastosujemy są płaskie od góry, ale od dołu mają kształt stożka. Trzeba więc wymodelować otwory w motylku w taki sposób, by stożek chował się ładnie w motylku. Najłatwiej zrobić to wiertarką lub dremelem ze stożkowym kamieniem szlifierskim. Uwaga tylko, żeby nie przesadzić, w motylku powinien chować się sam stożek łba śruby. Następnie przykręcamy wstępnie motylek do ośki (jeszcze nie składamy przepustnicy) i ucinamy końcówki śrub równo z ośką.

W tym momencie możemy opcjonalnie wypolerować przepustnicę i motylek. Uwaga! Nie ruszamy powierzchni styku motylka z korpusem przepustnicy, te części są dokładnie spasowane i jeśli to popsujemy, to przepustnica będzie nadawała się do śmieci.

Na koniec składamy wszystko do przysłowiowej ;) kupy i cieszymy się zoptymalizowaną przepustnicą.

Jeśli wszystko się uda, to nasze dzieło powinno wyglądać mniej więcej tak:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Finito. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

eng

Opisz dokładniej proces polerki przepustnicy. Od czego zacząć itd.

T

Standardowo, najpierw czyszczenie, potem papier ścierny (zaczynamy od grubszego, kończymy na wodnym, jakich dokładnie używamy to zależy od stanu powierzchni), a na koniec dremel + krążek filcowy + pasta polerska.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Cinkciarz

jakie to proste :] zupełnie jak polerowanie felg  :)
Było Mondeo Mk3 2.0 TDCi ST  ...   a jest   ...   Pontiac Trans Am 5.7 GTA   ...    Vw Caddy 1.4  ...   Suzuki GSX-R K7 600

Es

A najważniejsze - przyspieszenie? Jest poprawa?
Znajomy swego czasu bawił się tak z przepustnicami. I efekt był naprawdę widoczny :)

wilhelm

on w miedzyczasie inny silnik wsadzil, wiec raczej sie nie dowiemy

eng

Po wymianie przepustnicy i zrobieniu "thin blade" zdecydowanie lepiej czuć gaz ponieważ przepustnica od ST200 i ta z Mustanga ma bezpośrednie przełożenie na linkę.

Es

W wolnej chwili trzeba to będzie sprawdzić na sobie ;)

eng

Czy w Focusie tb coś da to nie wiem. Wydaje mi się, że zmiana będzie jedynie w ilości zasysanego powietrza. Raczej nie przełoży się to na osiągi. Jednak kilka zmian po 2 konie każda w końcu da 10 koni więcej :D Także można też tak do tego podejść. Choć szczerze uważam, że bez zmiany przepustnicy a nie wiem czy w Focusie jest jakaś alternatywa raczej nic Ci to nie da. Samo wyczyszczenie jej da większy efekt niż tb.

Es

Generalnie wiem, że jako "niskobudżetowy tuning" to się sprawdza i w większości aut jest jakaś poprawa (lub pogorszenie gdy się przesadzi ;) ). Wiadomo - bez cudów, ale dobre i tyle.

T

Co to dało to niestety nie wiem, bo tak jak napisał wilhelmski poprawiłem ją już z myślą o nowym silniku. Zresztą subiektywne ocenianie tak drobnych różnic nie miałoby sensu. Nic to nie kosztuje, więc warto zrobić. Zawsze trochę zmniejszą się niepożądane zawirowania powietrza i zwiększy nieco powierzchnia efektywna.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

limak3004

Witam. Przyznam się że jestem zielony w tych sprawach ale mam jedna przepustnicę bezużyteczną i chce spróbować tej przeróbki. Lecz mam parę pytań.  Czy ta polerka ma za zadanie tylko estetyczne i w jakiej sprawie zmieniane są te śruby?

T

Robi się to po to, żeby zmniejszyć opory przepływu.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

limak3004

A czy z tą zwężką coś robicie? Czy tylko delikatna polerka? Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7dcc46536938f8d3.html

Tigerbart

Taka przepustnica w połączeniu z podobnym polerowaniem kanałów w kolektorze ssącym i przegroda aby filtr stożkowy łapał chłodniejsze powietrze - jesteście zdania, że to wpłynie na wydajność na tyle, żeby odczuć wyraźną różnicę?