ST150 czy ST170????

MAG, 29.11.2011, 13:03 « poprzedni - następny »

MAG

Istnieje duża szansa na to, ze na wiosnę będę znowu musiał mieć dwa auta w rodzince (rozstrzygnie się to zapewne w styczniu) i jednym zapewne będzie C-Max (zamiast obecnego S-Max'a) i jako drugie autko chcę coś raczej małego, nie palącego zbyt duzo i mające niski podatek drogowy w Szwecji (czyli odpada ST220  :D) i zastanawiam się dosyć mocno nad Fiestą ST150 i Focusem ST170.

Tu w Szwecji w podobnym budżecie moge kupić ST150 z rocznika 2006 (polifta, który mi się znacznie bardziej podoba, szczególnie w środku) jak i ST170 z roczników 02-04 - tutaj cena bardziej zalezy od przebiegu i ewentualnego wypasu.
Jest np bardzo fajne ST170 '03 z przebiegiem około 100tkm i duzo ma już nagrzebane, typu dolot K&N i kompletny wydech łącznie ze sportowym kolektorem i katem  :evil: - cena to 50tys koron

Z drugiej strony, patrzac po cenach, to teoretycznie moge w Polsce kupić ładnego ST za max 60% ceny auta w Szwecji, no i przynajmniej niektóre z tych na otomoto wyglądają sensownie ...

No dobra, a teraz do meritum, czyli nie gdzie kupić, a CO WYBRAĆ?

Jak wygląda porównanie Fiesty i Foki - osiagi, dostepność gratów do ewentualnego "podkręcenia", zestawy zawiechy itp itd - co się na dłuższą metę bardziej opłaca ...

Jeśli ten zakup będzie realizowany, to zapewne będzie traktowane jako zabawka weekendowa plus autko do codziennego poruszania się dla mnie, żonka będzie używała go baaardzo sporadycznie (będzie jeździć głównym autem rodzinnym) i z założenia ma to byc auto, które posłuzy mi kilka lat, a może nawet docelowo będzie potem "w spadku" pierwszym autem mojego najstarszego syna (za tydzień kończy 14lat, więc perspektywa "prawka" nie jest już tak odległa ...)

Jakies sugestie ze strony uzytkowników byłych i obecnych tych modeli?
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

wilhelm

Ile ten zmodzony focus ma koni?

T

Cytat: MAG w 29.11.2011, 13:03No dobra, a teraz do meritum, czyli nie gdzie kupić, a CO WYBRAĆ?
Do obu modeli są zawieszenia, w obu wiele w silniku za sensowne pieniądze nie zrobisz. Fiesta jest mała, Focus mk1 jest z kolei już niezbyt młodą konstrukcją. Oba auta nie są jakieś specjalnie szybkie. ;)

Może kup Focusa mk2 2.0 TDCI i zrób mu FMIC + wydech + program? ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

wilhelm

A może Foka RS mk1? :)

Cytat: Tomasz w 30.11.2011, 17:46Może kup Focusa mk2 2.0 TDCI i zrób mu FMIC + wydech + program?

Co jak co, ale jeśli kupować małego diesla do modzenia to raczej coś pokroju Fabia/Ibiza - 1100kg i 190-200 koni, przy małym spalaniu :)

eng

Ja na Twoim miejscu MAG kupiłbym Fiestę. Jest nowsza, mniejsza, pewnie mniej pali i osiągi ma z pewnością zbliżone do ST 170.....

Ps. albo i lepsze zobacz video:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=atKVd0V-3m0&feature=related

MAG

Cytat: wilhelm w 30.11.2011, 16:48
Ile ten zmodzony focus ma koni?
Nie wiem, koleś nie podał w ogłoszeniu żadnych danych, ale generalnie tego typu mody, o ile nie było dodatkowego strojenia, to zapewne w okolicach 15kucy powinny dać, plus dobry potencjał do zrobienia programu ...

Nad Foką 2,0 TDCI też się zastanawiam, ale to już troche większa kasa żeby kupić egzemplarz bez 200tys na liczniku ...
Również myslałem o Fieście 1,6TDCI, ale to raczej byłaby ostateczność - zdecydowanie wolałbym w takim wypadku ST150 ...

Focus RS1 jest piekny, ale to nie będzie moja liga jesli chodzi o budżet - za taka kasę za jaka mogę tu kupic dobrego RS'a (który tani w uzytkowaniu nie jest), to ja muszę sie zmieścić aby dwa auta kupic ...

Ani Fabia ani Seat mi się nie podobają, zresztą w Seacie konsola środkowa jest w taki dziwny sposób ukształtowana, ze strasznie w czasie jazdy uciska mi jakiś nerw na goleni, więc te auto i tak odpada ...


Jak na razie i tak sa to takie dywagacje, bo o jakichkolwiek ruchach w tym temacie będę wiedział najwcześniej w styczniu/lutym, a od tego czasu i tak będę miał potem jeszcze minimum 3 miechy na podjęcie decyzji i znalezienie auta.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

T

Cytat: MAG w 02.12.2011, 22:07Nad Foką 2,0 TDCI też się zastanawiam, ale to już troche większa kasa żeby kupić egzemplarz bez 200tys na liczniku....
A 2.0 benzyna? W serii ma lekko powyżej 9 s. do setki, myślę, że po lekkim tuningu da się zejść do 8. A to jednak lepsze auto niż mk1 czy Fiesta.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

yoseph

Z perspektywy posiadacza st170 który miał się okazję przejechać st150 to brałbym tego drugiego;p Jeździ jak gokart, i przyspiesza nieco lepiej od mojego, chociaż miał zdecydowanie mniejsze koła. Tyle z krótkiej przejażdżki;p

MAG

Na razie muszę wybecalować troche grosza na swojego traktorka, bo mi dwumasa zaczyna sie odzywać....

No i wycofał sie jeden koles zainteresowany zakupem, bo nie dostał wystarczająco dużego kredytu żeby wejść w mojego Maxia.

Na styczeń jestem umówiony z innym gostkiem (w ten weekend wyjeżdżam już na prom do Polski) - zobaczymy jak się sprawy potoczą....


Aaaa, no i mocno zacząłem się zastanawiać jednak nad opcją Maxia 2,5T plus cosik malutkiego ta Nmkiego tylko na dojazdy do roboty, a Maxiu jako auto rodzinne "z pazurem" byłby docelowo poddany takiej większej ingerencji w MOC ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

T

Cytat: MAG w 15.12.2011, 23:10Aaaa, no i mocno zacząłem się zastanawiać jednak nad opcją Maxia 2,5T plus cosik malutkiego ta Nmkiego tylko na dojazdy do roboty, a Maxiu jako auto rodzinne "z pazurem" byłby docelowo poddany takiej większej ingerencji w MOC....
Ten silnik ponoć w tej budzie nie jedzie... :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

MAG

No i sprawa sie rypła.
Oferta jaką nam przedstawiono, jest przy obecnych warunkach nie do zaakceptowania przez nas, więc sprawy na 99%zostaja po staremu ...

Jeśli sprzedam obecnego S-Max'a (teoretycznie w nastepny weekend ma przyjechac gościu go oglądać), to mam zamiar kupić eSia 2,5Turbo i wtedy go troszke podkrecić ...

Nawet przyszła mi do głowy opcja kupienia takiego z padnietym silnikiem i zrobienia swapa na 2,5 RS 305KM ;-)
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

wilhelm

Cytat: Tomasz w 16.12.2011, 13:05
Ten silnik ponoć w tej budzie nie jedzie... :)

wikipedia podaje "Curb weight   2,340 kg (5,200 lb)"

Masakra jakaś :)

« Dodane: 16.01.2012, 15:24 »

Cytat: MAG w 15.01.2012, 23:20Nawet przyszła mi do głowy opcja kupienia takiego z padnietym silnikiem i zrobienia swapa na 2,5 RS 305KM ;-)

Nie wiem czy to by było tak p&p. Może lepiej wsadzić normalny silnik, zrobić customowy dolot, wydech i suszarke z RS'a ;)

MAG

Cytat: wilhelm w 16.01.2012, 15:21
wikipedia podaje "Curb weight   2,340 kg (5,200 lb)"

Masakra jakaś :)

« Dodane: 16.01.2012, 15:24 »

Nie wiem czy to by było tak p&p. Może lepiej wsadzić normalny silnik, zrobić customowy dolot, wydech i suszarke z RS'a ;)

1. Ale ty podałeś masę całkowitą (max dopuszczalną), a S-Max ma ponad 700kg ładowności - masa własna jest niewiele powyżej 1.700kg (mój diesel ma chyba 1.740kg czy cos takiego)

W serii do setki ma coś około 8 sekund, więc podobnie jak Mondeo ST220 - jak dla mnie na poczatek wystarczająco dobrze jak na wielką rodzinną kolubrynę  :evil:
A możliwość znacznego podkrecenia za sensowne pieniądze nieporównalnie wieksza w stosunku do ST220, gdzie 240-250KM to górna granica tego co w miarę niewielkim kosztem da sie osiagnąć (w zalezności od poziomu wyjściowego)....

Poza tym, skoro 2,5T w budzie Mondeo MkIV bez trudu łoi ST220, to S-Max, który jest od MkIV troche cięższy, po niewielkiej modyfikacji bedzie robił to samo....

2. No własnie podobno blok zewnetrznie sie nie rożni, a jest jednak sporo wzmocniony względem serii w ST.
Czekam na odpowiedź o koszta wsadzenia silnika z RS'a + turbo + wtryski + pompa, bo sam goły silnik jest do wzięcia za 7koła plus chcą 1.600 za przekładkę.

Silnik do Foki ST jest niewiele tańszy, a pytaniem tez jest w jakim stanie będzie turbo w tym padnietym silniku (o ile oczywiście zdecyduję się na taki zakup, ale i tak pierwszym niezbędnym warunkiem jest sprzedaz mojego obecnego auta...), więc musze się w razie czego liczyć z minimum 10tys na zakup silnika z wymianą tego uszkodzonego.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

T

Cytat: MAG w 16.01.2012, 21:081. Ale ty podałeś masę całkowitą (max dopuszczalną), a S-Max ma ponad 700kg ładowności - masa własna jest niewiele powyżej 1.700kg (mój diesel ma chyba 1.740kg czy cos takiego)
To tez dużo, a do tego dodaj wysoko położony środek ciężkości.

Cytat: MAG w 16.01.2012, 21:08Poza tym, skoro 2,5T w budzie Mondeo MkIV bez trudu łoi ST220
Chyba popsute ST220 albo ST220 z kiepskim kierowcą. :)

Cytat: MAG w 16.01.2012, 21:08A możliwość znacznego podkrecenia za sensowne pieniądze nieporównalnie wieksza w stosunku do ST220
Ale choćbyś miał tam 500 KM to nadal będziesz miał dużą masę, wysoko położony środek ciężkości i napęd na przód. Czyli auto typowo autostradowe. Ani czasu do setki tymi modami specjalnie nie poprawisz, ani po zakrętach nigdy nie będzie to dobrze jeździło. Jeśli S-max, to moim zdaniem 2,5T w specyfikacji takiej, jak jest w kilku Focusach na forum (czyli IC + wydech + strojenie) będzie aż nadto, no chyba, że uda Ci się kupić silnik z RS w naprawdę dobrej cenie. Skupiłbym się raczej na zawieszeniu no i pewnie też na hamulcach.

A szczerze mówiąc Twój pierwotny plan, czyli S-max diesel + coś lekkiego do zabawy wydaje mi się dużo bardziej sensowny... :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

boner

Bardzo mnie rozbawił MAG Twój ostatni post naprawde, będzie mi się lepiej spało :)
Oczywiście bez napinki nie obrażaj się na mnie za ton Mojego posta. I przepraszam że zboczyłem z tematu :]