Jakie paliwo lejecie do swoich foczek?

decol, 27.12.2011, 21:38 « poprzedni - następny »

decol

Witam wszystkich! Nadalem taki temat, bo jestem ciekaw jakie paliwo lejecie do swoich ST'kow. Dla ciekawosci zrobilem kompletny wydech w MG (ze sportowym catem) i zaczalem lac na Shellu Vpowera Racinga. Spalanie 1,5 litra w dol i 35 kucy wiecej :-)
Decol ;)

GIZIU

Dołączam się do pytania. Początkowo lałem V-Power 95, ale teraz zatankowałem V-Power Racing i jakby wydech lepiej gada (a może mi się wydaje :) ) A Wy czujecie różnice ? Jest sens dopłacać ?

satan220

Ja tankuje verve racing (bo u mnie w pobliżu nie ma shella) dlatego że :
silnik pracuje lepiej na lepszym paliwie (przy czym ważne jest żeby być pewnym tego co się leje !!!)
czy osiągi są lepsze ? hmm subiektywnie tak :)
Spalanie wyraźnie mniejsze i to nie tylko w ST. wczesniej miałem też trzylitrową bmw i tak samo mnniej benzynki zjadała nawet do 1.4 litra/100km. ST spala około litra mniej.
Więc przekłada się to na kwotę przejechania 100 km, a mianowicie średnio liczę go na 70 zł i tyle samo jest na najtańszym u95 której spala więcej więc po co się denerwować szarpaniem czy innym ksztuszeniem jak za te same pieniądze jeździ się gładko i równo ?
od ładnych paru lat praktykuję ten stan rzeczy i nie odczułem żeby to specjalnie kuło mnie po kieszeninawet jeśli to będzie to różnica kilku zł na 100km a silnik naprawdę inaczej pracuje więc moim zdaniem jest sens dopłacać !

« Dodane: 03.01.2012, 21:49 »

Przy czym jak wcześniej pisałem najważniejsze to mieć pewność że lejemy to za co płacimy !
Bo zdarza się zwłaszcza w małych miejscowośiach że najdroższe paliwo najwolniej się sprzedaje a jak wiadomo im bardziej świerze tym lepiej, nie wspomnę już o chrzczeniu i innych przekrętach.
Szkoda życia na łykanie ropy ;)

T

Cytat: GIZIU w 03.01.2012, 09:27Jest sens dopłacać?
Wszelkie znane mi testy jednoznacznie pokazują, że benzyna wysokooktanowa bez remapu nie daje nic lub prawie nic. Z remapem robionym specjalnie pod taką benzynę można uzyskać kilka, no moooże czasem kilkanaście dodatkowych KM. Cała reszta to autosugestia. :)

Cytat: satan220 w 03.01.2012, 21:47po co się denerwować szarpaniem czy innym ksztuszeniem jak za te same pieniądze jeździ się gładko i równo?
Jak silnik Ci szarpie i się krztusi na normalnej 95, to jest po prostu niesprawny i wymaga naprawy. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

decol

Cytat: Tomasz w 03.01.2012, 22:08
Wszelkie znane mi testy jednoznacznie pokazują, że benzyna wysokooktanowa bez remapu nie daje nic lub prawie nic. Z remapem robionym specjalnie pod taką benzynę można uzyskać kilka, no moooże czasem kilkanaście dodatkowych KM. Cała reszta to autosugestia. :)

Z tego co ja wiem, to przy remapie w ST'kach gaźnik się cofa i wtedy jest to obojętne czy zalejesz 98 czy 100 oktanów (choć oczywiście po remapie 98 to jest minimum o czym niektórzy zapominają) :)
Powiem tak, ja po jeździe na V-power Racingu widzę, że samochód może nie gada lepiej podczas normalnej jazdy, ale znacznie częściej strzela marchewami :) jeśli chodzi i moc to odczuwam lekko, jakoś na wiosnę będę jechał na hamownie i sprawdzę ile dokładnie kucy więcej przybyło przy Racingu :) oczywiście wzrost mocy z jazdy na Racingu jest związany z tym, że jest założony sportowy katalizator, czyli już tłumaczę—-> większa przepustowość—->więcej miejsca na powietrze—->mile widziana benzyna bardziej "uszlachetniona" czyt.100 oktanów :)
jeździłem cały czas na Vervie 98, do dwóch tygodni po zmianie wydechu, później przerzuciłem się na Racinga i naprawdę jest te 1,5-2 litra różnicy w spalaniu...z tego co słyszałem, choć nie wiem do końca czy to jest prawda, to V-power jest jedyną benzyną w Polsce, która jest importowana do naszego kraju, a nie w nim dodatkowo przerabiana, za dowód można przyjąć to, że jakiś czas temu Racing był w Polsce 99 oktanowy, a w Niemczech 100 i w chwili gdy zaczęli go importować, na stacji w Polsce również ujrzeliśmy "magiczne 100 oktanów" :D
Decol ;)

wilhelm

Cytat: decol w 03.01.2012, 23:16V-power jest jedyną benzyną w Polsce, która jest importowana do naszego kraju, a nie w nim dodatkowo przerabiana, za dowód można przyjąć to, że jakiś czas temu Racing był w Polsce 99 oktanowy, a w Niemczech 100 i w chwili gdy zaczęli go importować, na stacji w Polsce również ujrzeliśmy "magiczne 100 oktanów"

Dokładnie tak :)

decol

dziękuję bardzo za poparcie Kolego :)
p.s. niedawno zakładałem niedaleko Ciebie wydech, w MG w Siemanowicach :D
Decol ;)

T

Cytat: decol w 03.01.2012, 23:16Z tego co ja wiem, to przy remapie w ST'kach gaźnik się cofa i wtedy jest to obojętne czy zalejesz 98 czy 100 oktanów (choć oczywiście po remapie 98 to jest minimum o czym niektórzy zapominają)
Nie bardzo rozumiem, co chcesz przekazać. Remap = strojenie, a jaką benzynę trzeba potem lać zależy od tego, jak auto było strojone. Jeśli stroi się pod benzynę wysokooktanową to można bardziej przyspieszyć zapłon i z tego bierze się dodatkowa moc.

Cytat: decol w 03.01.2012, 23:16jeździłem cały czas na Vervie 98
Na zwykłej 98 auto będzie miało wręcz gorsze osiągi niż na zwykłej 95, wyjątkiem są auta fabrycznie dostosowane do paliwa 98.

Cytat: decol w 03.01.2012, 23:16Racinga i naprawdę jest te 1,5-2 litra różnicy w spalaniu...
To jest niemożliwe i tyle. Albo wcześniej lałeś chrzczone paliwo ;) albo podświadomie jeździsz inaczej albo jest taki efekt jak kiedyś zaobserwowałem w 2,5 V6 — w przypadku paliwa premium komputer z jakiegoś powodu zaniżał wskazania średniego spalania, ale w rzeczywistości auto spalało tyle samo.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

decol

To jest niemożliwe i tyle. Albo wcześniej lałeś chrzczone paliwo ;) albo podświadomie jeździsz inaczej albo jest taki efekt jak kiedyś zaobserwowałem w 2,5 V6 — w przypadku paliwa premium komputer z jakiegoś powodu zaniżał wskazania średniego spalania, ale w rzeczywistości auto spalało tyle samo.


Z tym ostatnim jedynie się nie zgodzę w 100%, bo odczułem to na własnej skórze :) jeżdżę tak samo, bo niestety za dużo pkt się nazbierało, żeby jeździć inaczej i powiem Ci tak, że jeżdżę dużo po bardzo zakorkowanym Poznaniu i prawie codziennie robię taką fajną trasę za Poznań do narzeczonej, 30 km w jedną stronę ciągłej jazdy 80-100 km/h praktycznie bez żadnych korków :) wcześniej auto pokazywało jak byk 15 litrów, a teraz tak od 13-13,4 :D

p.s. Tomasz, nie mam na celu reklamowanie Shell'a czy cokolwiek w ten deseń, tylko podaje realne dane :)
Decol ;)

T

Niemożliwe, żeby wartość energetyczna paliwa różniła się o kilkanaście %. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

decol

poważnie, jest to związane z większą przepustowością katalizatora i tym, że benzyna 100 oktanowa ma już w sobie uszlachetniacze :)
Decol ;)

T

Cytat: decol w 03.01.2012, 23:45poważnie, jest to związane z większą przepustowością katalizatora i tym
Jak wlejesz zwykłe paliwo to Ci przepustowość katalizatora spada? ;)

Cytat: decol w 03.01.2012, 23:45benzyna 100 oktanowa ma już w sobie uszlachetniacze
Żaden uszlachetniacz nie zwiększy wartości energetycznej o kilkanaście %. Nie jest możliwe, żeby po wlaniu tego czy innego paliwa auto nagle zaczęło palić o kilkanaście % mniej i to jeszcze przy wyższej mocy. To nie jest żaden zarzut w stosunku do Ciebie, tylko po prostu tak już jest, że jeśli chcemy zobaczyć poprawę (świadomie lub nawet podświadomie) to ją zobaczymy, a nawet "zmierzymy". Stąd tyle w sieci relacji na temat rzekomo dużej poprawy osiągów po montażu tanich stożków, magnetyzerów, strumienic, zalaniu tego czy innego oleju czy właśnie — po wlaniu paliwa premium do seryjnego auta.

W tym temacie nie ma naprawdę magii, zrobiono wiele rzetelnych testów które pokazują, że wlanie paliwa o wyższej liczbie oktanowej niż zalecane przez producenta powoduje zmiany na poziomie błędu pomiaru, a pewną, stosunkowo niewielką poprawę można uzyskać strojąc auto pod wysokooktanowe paliwo. Pytanie, czy warto stroić, moim zdaniem niezbyt, jeśli są inne możliwości podniesienia mocy, które nie wymagają później ciągłego tankowania dużo droższego paliwa.

« Dodane: 04.01.2012, 00:06 »

PS. Tak jak pisałem, V-Power Racing ma pewnie zwykle nieco większą wartość energetyczną od typowej 98, ale nie jest to na pewno 15%. Co Ford zaleca do Twojego auta? 95 czy 98? Jeśli auto ma program pod 95, to zazwyczaj na V-Power Racing będzie jeździło tak samo, a na 98 nieco gorzej. Jeśli ma pod 98, to na V-Power Racing może być nieco lepiej, ale nie jest to różnica warta dopłaty.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

decol

przepustowości oczywiście nie zmieni, ale paliwo z większą liczbą uszlachetniaczy, bardziej wykorzystuje fakt, że jest większa przepustowość i jest więcej miejsca na powietrze i to jest kluczowe :) natomiast po wgraniu nowego softa (nie mówimy tu o strojeniu) to jest obojętne czy 100 oktanów czy 98, przez cofnięcie gaźnika, o czym pisałem wcześniej...a apropo tego co pisałeś o relacjach zestrojenie, a oktanowość się zgodzę, tylko, że te relację zmieniają się wraz z modyfikacjami, tak jak w tym przypadku kompletny układ wydechowy od turbo do końca :)
Decol ;)

NeroN

A co to jest 'cofnięcie gaźnika' ?
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

decol

czyt. "cofnięcie zapłonu" :)
Decol ;)