[Mondeo] ST220 Nie spadają obroty przy jeździe, falujące obroty na luzie.

Essio, 27.03.2012, 12:14 « poprzedni - następny »

Essio

Przy pierwszym odpaleniu auta obroty mam OK.
Jednak przy jeździe, podczas zmiany biegów nie spadają obroty - ciągnie auto. Wcześniej było to w granicy 2-3 tyś obr, teraz już przy 4-5 tyś. obr. i przy wrzuceniu na luz spadają na 2 tyś obr. i falują.
Czy to wina przepustnicy, zaworu bocznikowego?
Oberslejzen!

T

Bocznikowy, lewe powietrze...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

Ew. TPS albo podciśneiniowy regulator paliwa puszcza paliwo.
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

Essio

Ja stawiałem na przepustnicę, auto miałem zapalone i ruszałem linką przy silniku, obroty uspakajały się ale po jeździe autem znów znów to samo.
Dużo możliwości objawów, auto idzie do mechaniora w czwartek, zaczynam się bać.
Oberslejzen!

T

Dodaj do listy jeszcze nieszczelny EGR lub nieszczelny zawór odpowietrzania skrzyni korbowej. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

Przupstnica raczej nie, chyba ze tam nie było nikogo odkąd auto z fabryki wyjechało.

EGRa nie ma w STkach.

Zawór odpowietrzanbia też może być :)


A po puszczeniu pedału gazu, na biegu masz efekt tempomatu ? (auto nie zwalnia)
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

Essio

@NeroN auta ciągnie jak na tempomacie. Przepustnicę właśnie ruszali, jak gaz zakładali. Teraz po odpaleniu jakby się dusił.
Oberslejzen!

NeroN

No to napewno nie lewe powietrze, bo by silnik ciągnął potrzebuje paliwa - a nie tylko powietrza :)

A na puszczonym gazie paliwa nie podaje.



TPS, albo podciśnieniowy zawór regulacji ciśnienia paliwa na listwie.

Jak sie tak będzie dziać, zdejmij przewód z zaworu i zobacz czy się poprawi.

FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

Essio

Już nie sprawdzę, auto idzie jutro do mechanika. Ew. sugestie co mają sprawdzić.
Oberslejzen!

T

Cytat: NeroN w 27.03.2012, 18:26EGRa nie ma w STkach.
Nie wiem dlaczego myślałem, że jest, chyba na podstawie tych amerykańskich 3.0.

Cytat: NeroN w 27.03.2012, 21:01No to napewno nie lewe powietrze, bo by silnik ciągnął potrzebuje paliwa - a nie tylko powietrza
Jak najbardziej lewe powietrze może powodować taki efekt i jest to całkiem typowe. ECU może przecież dolać paliwa na podstawie tego, co pokazują sondy lambda.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

Nie może.

Chodźby przepływka sczytywała 5Ton powietzra. Na puszczonym gazie na biegu slinik nie podaje paliwa.

ECU nie podaje.

Jeżeli po puszczeniu biegu, i po podpieciu kompa, wychodzi że wtryski mają 0,0ms a auto jedzie jak na tempomacie to musi się skądś brać paliwo - nie ?

I masz, lejące wtryski, nieszczelny zawór regualcji cisnienia paliwa.

Jeśli wtryski podają paliwo na puszczonym gazie, TPS etc.

Ile paliwa się odstaje, można stwierdzić po koretkach zapłonu.

Iskra na świeci jest cały czas - nawet na puszczonym gazie stąd takie efekty.

« Dodane: 28.03.2012, 16:42 »

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=AKtR_yF7bi8
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Cytat: NeroN w 28.03.2012, 16:39Nie może.
Chodźby przepływka sczytywała 5Ton powietzra. Na puszczonym gazie na biegu slinik nie podaje paliwa.
Bzdura i tyle, co tu więcej powiedzieć. ECU odcina dopływ przy hamowaniu silnikiem w normalnych warunkach i to też powyżej pewnych obrotów. W normalnych warunkach.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

No.

To teraz wytłumacz normalne warunki, bez gazu i to ze auto przyspiesza ?

Na żadnym z wykresów nic się nie dzieje, TPS zamknięty, wtryski nic nie podają... a auto jedzie... bądź obroty wiszą...

Tylko kąt wyprzedzenia zapłonu leci wstecz...

« Dodane: 28.03.2012, 18:27 »

Powiedz, dlaczgo by ECU miał podawać paliwo i kiedy ?
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Cytat: NeroN w 28.03.2012, 18:26Na żadnym z wykresów nic się nie dzieje, TPS zamknięty, wtryski nic nie podają... a auto jedzie... bądź obroty wiszą...
Nie ma takiej sytuacji, w której wtryski są zamknięte, a auto przyspiesza, chyba, że paliwo dostaje się inną drogą (np. wtryski leją, co jest bardzo rzadkie). Ale nic tutaj nie było o zamkniętych wtryskach, odniosłem się do Twojego ogólnego stwierdzenia, że efekt polegający na tym, że auto samo przyspiesza nie może być wynikiem lewego powietrza.

Oczywiście może i oczywiście wtedy ECU podaje paliwo. A podaje dlatego, że przy lewym powietrzu (m.in.) bardzo często źle wychodzi samokalibracja i wtedy późniejsze objawy mogą być dość dziwne i pozornie niezbieżne z tym co można wyczytać na temat lewego powietrza w necie.

Naturalnie nie twierdzę, że w tym przypadku to na pewno jest lewe powietrze, ale jest to rzecz, którą trzeba sprawdzić.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Essio

Auto odebrałem i powodem był bocznikowy. Jeszcze delikatnie obroty pływają. Ale check świeci pierszymi sondami, także to może być ich winną. Sondy zamówione. :)
Dzięki za rady, już czarno to widziałem.

Oberslejzen!