Duratec V6 i wolna odma

T, 11.04.2012, 18:14 « poprzedni - następny »

bulan74

jeden króciec to wejscie a drugi wyjscie , jak masz wiecej układow odpowietrzani to ładujesz trójniki i ładujesz wszystko w sumie do jednego króćca

NeroN

Jakie wyjście ?

Dwie głowice i korbową podłączam do catcha i nic więcej.

Catch może być szczelny czy z filterkiem ?

Przecież przez wolną odmę nie puszczasz podciśneinia z dolotu.
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Cytat: NeroN w 22.05.2012, 22:47Ten syf się zbiera tylko z głowic, z korbowej nie leci tylko Ciśnienie równa?
95% syfu jest z odpowietrzania skrzyni korbowej.

« Dodane: 22.05.2012, 23:17 »

Cytat: NeroN w 22.05.2012, 23:04Catch może być szczelny czy z filterkiem?
Musi mieć albo filterek albo musisz go połączyć później do dolotu. Przecież to "odpowietrzanie" służy redukcji ciśnienia wewnątrz silnika.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

Filterek, czyli luźne albo pod dolot (wtedy zostawiam zaworek w skrzyni), śmierdzi bardzo ?

A jak chcę wywalić zaworek to go wydłubuję ze środka ?

FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Cytat: NeroN w 22.05.2012, 23:20Filterek, czyli luźne albo pod dolot (wtedy zostawiam zaworek w skrzyni), śmierdzi bardzo?
U mnie w ogóle nie śmierdzi, ale to zależy, jakie masz przedmuchy w silniku.

Cytat: NeroN w 22.05.2012, 23:20A jak chcę wywalić zaworek to go wydłubuję ze środka?
Szczerze mówiąc nie wiem, ja mam założony ten element z mk2, już bez zaworka (w mk2 zaworek jest przed trójnikiem).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

bulan74

hmm... przecież tak naprawde ten mały filterek nic nie daje, nie jest zbudowany przecież jakichś tam weglów aktywnach, to zwykły papier z siatka, smrodu moim zdaniem nie zatrzyma

T

Ale ja przecież nosa 5 cm od niego nie trzymam. W kabinie czy koło auta nic nie czuć.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

Bardziej chodzi w tym filtrze o nie lecenie syfu do zbiornika niż o filtrowanie węglem aktywnym tego ;)
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

bulan74

Cytat: NeroN w 24.05.2012, 09:33Bardziej chodzi w tym filtrze o nie lecenie syfu do zbiornika niż o filtrowanie węglem aktywnym tego
nie o to chodzi, filterek co niektórzy zakładaja na wyjście z oil catch tanka zamiast podłaczyć go do dolotu
jedni lubia ten zapach i daltego im to nie smierdzi i maja założone tylko filterki :) oczywiście bez obrazy żart :)

NeroN

Tak wygląda ten zawór ?
W ST220 jest taki sam ?

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/zawor-odpowietrzenia-komory-korbowej-mondeo-2-5-i2305198923.html

« Dodane: 24.05.2012, 16:08 »

Bo w Foce czy w Escorcie miałem typowy zaworek :)
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Cytat: NeroN w 24.05.2012, 16:08Tak wygląda ten zawór?
W ST220 jest taki sam?

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/zawor-odpowietrzenia-komory-korbowej-mondeo-2-5-i2305198923.html
To co tam widać to "chwytak", który przykręca się do bloku. W opisie aukcji jest chyba błąd, bo w mk2 zaworek nie był w tym chwytaku tylko koło trójnika. Dopiero w mk3 umieścili go właśnie w tym elemencie.

« Dodane: 24.05.2012, 16:26 »

Cytat: bulan74 w 24.05.2012, 15:37filterek co niektórzy zakładaja na wyjście z oil catch tanka zamiast podłaczyć go do dolotu
jedni lubia ten zapach i daltego im to nie smierdzi
Wierz mi, że u mnie nic nie czuć. Ale jak ktoś ma duże przedmuchy to faktycznie będą mu tam walić spaliny.

Podłączyć do dolotu tego nie można jeśli do catch tanka podłączyłeś także odpowietrzanie głowic, bo tam nie ma zaworków. Będzie efekt jakby ssał lewe powietrze. Jak chcesz podłączyć, to daj catch tanka tylko na odpowietrzanie skrzyni korbowej, a odpowietrzanie głowic zostaw jak było. Tyle, że jest to rozwiązanie połowiczne (chociaż według niektórych bardziej ekologiczne), bo do dolotu nadal będą dostawały się gorące gazy, choć sam olej już nie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

Jak słysze ekologiczne, to aż mnie otrzepuje ;)

FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

bulan74

Cytat: NeroN w 24.05.2012, 16:33Podłączyć do dolotu tego nie można jeśli do catch tanka podłączyłeś także odpowietrzanie głowic, bo tam nie ma zaworków. Będzie efekt jakby ssał lewe powietrze. Jak chcesz podłączyć, to daj catch tanka tylko na odpowietrzanie skrzyni korbowej, a odpowietrzanie głowic zostaw jak było. Tyle, że jest to rozwiązanie połowiczne (chociaż według niektórych bardziej ekologiczne), bo do dolotu nadal będą dostawały się gorące gazy, choć sam olej już nie.

hmm... to ciekawe, godne przemyślenia

« Dodane: 24.05.2012, 18:16 »

z odpowietrzania głowic nie ida opary oleju? tylko z układu korbowego? a ta pucha na bloku to co to? nie swojego rodzaju catch tank układu korbowego?

T

Cytat: bulan74 w 24.05.2012, 18:14z odpowietrzania głowic nie ida opary oleju? tylko z układu korbowego?
Z odpowietrzania głowic idzie bardzo mało (w sprawnym silniku).

Cytat: bulan74 w 24.05.2012, 18:14nie swojego rodzaju catch tank układu korbowego?
Wątpię, żeby to coś łapało. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

bulan74

Cytat: Tomasz w 02.06.2012, 00:26nie swojego rodzaju catch tank układu korbowego?
Wątpię, żeby to coś łapało.


Wiec co to takiego? po fachowemu :)