[Mondeo] Fala i ST200 z północy

fala, 16.05.2012, 17:12 « poprzedni - następny »

fala

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Mondeo ST200 niebieska szczała by fala

Krótka historia:
Auto zostało kupione 12 lat temu przez pewnego prezesa z Poznania w salonie Auto Watin. Jest to najuboższa wersja ST200 bez grzanej szyby grzanych stołków, szyberdachu i lampki GHIA. Było przez niego eksploatowane przez czas pewien po czym zmieniło właściciela na szwagra mojego wujka. Ten znany ze swojego podejścia do samochodów wyprowadził tłok bokiem silnika i auto 4 lata sobie stało. Pewnego dnia zgadali się z moim wujkiem i dał mu STka tak bo bo sam miał już nową S3, wujek zmienił silnik lecz niestety zamontował zwykłe V6 bo motory ST200 były w kosmicznych cenach, jeździł nim tak 3 lata po czym kupiłem go ja. Rozebrałem stary silnik na części a przede wszystkim dla wałków. Gdy fundusze pozwoliły silnik został wyciągnięty z auta i rozebrany. Przed tym wypluł 161 koni i 210nm (wszystko założone z st200 tylko wałki i tłoki fałkowe).

Co zostało zrobione na dzień 16.05.2012:
-planowanie głowic
-docieranie zaworów
-montaż wałków ST200
-poszerzenie kanałów w ULIMie pod LIMa
-nowe uszczelki między kolektory i miskę
-świece Motocraft do ST200
-przepustnica TB
-odpowietrzenie skrzyni korbowej przez catch-tanka
-sprzęgło F1 Stage1
-kolektory wydechowe + ypipe toyosports, full decat
-tłumik środkowy PROEX z sercem, customowe przelotówki końcowe
-sprężyny WEITEC
-amortyzatory przód Sahs advance, tył eksperymentalnie GH w miejsu Nivo
-wszystkie płyny z wyjątkiem hamulcowego Valvoline

po tym wypluł 170,5konia i 213nM. Słabo. Po wykresie jednak widać, że coś go trzyma w podobny sposób co rok wcześniej i najprawdopodobniej winne są kable Janmora lub wtryskiwacze, kable mają rok i nie są pierwszej klasy natomiast wtryski leżały 6 lat zanim je zamontowałem.

Do mojej wizji STka mu jeszcze daleko więc temat będzie aktualizowany. :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





caqerr


Kris1976

Fajny ten Mondolot !
Życzę sukcesów w rozwijaniu projektu !
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

NeroN

Widziałem projekt na MDO :)

Ciekawi mnie co tak kuleje. Masz wykres z hamowni, masz jakieś wykresy z ELMa, prac sond korekt etc. ?
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

fala

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



spójrzcie na zachowanie momentu i mocy na górze, jestem prawie pewny, że to wina wtryskiwaczy które są przypchane i brakuje przepływu

« Dodane: 16.05.2012, 18:30 »

sondy ok, korekty w okolicy 0%

NeroN

Jakby wtrski za mało lały to przy WOT byś miał ubogo i korekty powinny skoczyć - nie ?
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

fala

ale problem pojawia się powyżej 4,5k i narasta, w użytkowym przedziale jest ok to i korekty ok

wilhelm

Fajne st200, tylko odrobinę za głośne :D

T

Fajnie, że to auto pojawiło się na forum.

Co do podejrzenia ubogiej mieszanki to wątpię, ale sprawdź co pokazują sondy. Jeśli jest ogólnie uboga, to nawet przy WOT będzie to widać na wąskopasmowych sondach.

Ale wątpię dlatego, że lekko uboższa mieszanka nie powoduje w zasadzie wyraźnego spadku mocy. Prędzej powoduje go zbyt bogata. Może być natomiast tak, że np. jeden wtryskiwacz nie domaga, więc ECU leje więcej dwoma pozostałymi w danym rzędzie cylindrów i stąd spadek ogólny mocy. Trzeba pamiętać, że ECU nie potrafi sprawdzić mieszanki dla poszczególnych cylindrów, a jedynie dla poszczególnych rzędów cylindrów.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

wild_weasel

No wreszcie!
fala, piękny estek! Najładniejsze ST200 jakie widziałem - i słyszałem ;)

fala

Cytat: Tomasz w 17.05.2012, 13:46Prędzej powoduje go zbyt bogata.

możliwe, bo na 1 banku mam korekty na poziomie 1-2% a na 2 ponad 6 chwilami

T

Tak mi przyszło do głowy -- jaką masz średnicę tej głównej rury (od y-pipe do tylnej osi)?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

fala

2.5"

na hamowaniu rok temu miałem seryjny wydech, teraz przelot ale oprócz przyrostu 10KM spadek krzywych na górze został taki sam

T

Z y-pipe masz wyjście o średnicy 70 mm -- jak zrobiłeś zwężkę do 2,5"? Nie masz tam jakiegoś paskudnego progu na łączeniu? To mogłoby zabrać kilka KM...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

fala

mam, ypipe ma wyjście 65 mm a rura 55, przespawałem to trochę tak aby uzyskać skos w miejscu progu ale i tak nie jest to tak jak powinno i niestety nie dysponuję stożkiem na którym mógłbym rozszerzyć rurę robiąc łagodną zwężkę na odcinku przynajmniej 5cm

niestety uporam się z tym najprawdopodobniej dopiero we wrześniu przy okazji wspawywania katalizatora