Małe problemy po strojeniu ST225

Kris1976, 28.06.2012, 23:12 « poprzedni - następny »

Kris1976

Cytat: Tomasz w 17.07.2012, 01:20...a nie może to być kwestia nieszczelności któregoś z węży?
np. z  kolektora ssącego do turbo?
Myślę, że może, ale czy jest... któż to wie. Smiley
dzisiaj po 2 dniach latania na ESP off przełączyłem się na ESP ON i skoki(falowanie) obrotów są prawie jak na ESP off :(  tak jakby para szła w gwizdek (po mocnym gazie potrafi skoczyć z 3 tys na 4 tys w sekundę potem wraca do normy)... chyba jednak te węże popuszczały, bo co innego!? Po powrocie lecę do promotora - niech koryguje i uszczelniam co się da !   
przy okazji - macie może jakiegoś majstra W-wa lub okolice godnego polecenia do którego nie trzeba się umawiać z miesięcznym wyprzedzeniem i który trzyma się ustalonych terminów.... i  który ogarnie to uszczelnienie ?
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

T

Cytat: Kris1976 w 17.07.2012, 22:35(po mocnym gazie potrafi skoczyć z 3 tys na 4 tys w sekundę potem wraca do normy)
Ale jak to -- rosną Ci do 4 tys., a potem spadają i jedzie normalnie? Bo jak tak, to jest to typowy objaw ślizgającego się sprzęgła.

« Dodane: 17.07.2012, 22:47 »

Cytat: Kris1976 w 17.07.2012, 22:35przy okazji - macie może jakiegoś majstra W-wa lub okolice godnego polecenia do którego nie trzeba się umawiać z miesięcznym wyprzedzeniem i który trzyma się ustalonych terminów... i  który ogarnie to uszczelnienie?
Jeśli chodzi o normalny serwis Forda, to polecam Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.ABSCAR, przy czym oni nie zajmują się tuningiem.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Kris1976

Zwykły serwis Forda zaprzyjaźniony to ja mam, bardziej chodzi o "magików" od tuningu. Opisywane objawy - skoki obrotów - dzisiaj na trasie ponad 400 km nie pojawiły się ani razu przy ESP wł i wył ?! teraz to już kompletnie nie wiem o co biega !? samo się naprawiło !?  poszarpywanie przy klimie i wł ESP pozostało
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

Kris1976

Promotor pisze tak :
"Oczywiście jest to 'nienormalne' zachowanie. Sterownik w Focusie ST w głównej mierze działa w oparciu o sygnał z przepływomierza. Jeśli są tam jakieś zawirowania, inne niż otoczenia temperatury powietrza - mogą tworzyć się anomalie. Jeśli jest taka możliwość to proszę w pierwszej kolejności zamontować z powrotem oryginalną obudowę filtra w seryjnym wkładem. "
... wykończę sie...
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

wilhelm

Właśnie sam chciałem Ci to zaproponować, warto było by też zmierzyć kompem odczyty z MAF'a na stożku i seryjnym dolocie.

T

Cytat: Kris1976 w 29.07.2012, 22:20"Oczywiście jest to 'nienormalne' zachowanie. Sterownik w Focusie ST w głównej mierze działa w oparciu o sygnał z przepływomierza. Jeśli są tam jakieś zawirowania, inne niż otoczenia temperatury powietrza - mogą tworzyć się anomalie. Jeśli jest taka możliwość to proszę w pierwszej kolejności zamontować z powrotem oryginalną obudowę filtra w seryjnym wkładem. "
To ma sens, inny dolot często mocno zmienia kształt strugi powietrza przepływającej przez przepływomierz co w istotny sposób fałszuje jego odczyt.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Kris1976

...czyli wracam prawie do punktu wyjścia i okaże się że rzeźbienie dolotu było zbędne bo foka "lubi" tylko ten swój ori co zresztą udowadniają wyniki z hamowni gdzie aftermarketowe doloty czy wkładki nie dawały nic lub prawie nic...
Czyli inżynierowie Forda to nie tacy frajerzy i z jakiś przyczyn ten ori dolot jest taki... bo jest optymalny. Barti i Vtec mają ori doloty i zero problemów i ogólne dobre wyniki dłubania wiec to pewnie jest najwłaściwszy kierunek. Szkoda mi tylko będzie tego oddychania  i ssyczenia ;(  jeżeli faktycznie winny jest dolot
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

wilhelm

Szczególnie że ty masz przepływkę zaraz przy filtrze powietrza, kiedyś u angoli wyczytałem że powinna być ona trochę oddalona od filtra, ale nie wiem czy to ma sens. W końcu seryjny filtr jest też dosyć blisko przepływomierza w porównaniu do dreamscience albo k&n...

« Dodane: 30.07.2012, 00:33 »

Cytat: Kris1976 w 30.07.2012, 01:29Czyli inżynierowie Forda to nie tacy frajerzy i z jakiś przyczyn ten ori dolot jest taki... bo jest optymalny. Barti i Vtec mają ori doloty i zero problemów i ogólne dobre wyniki dłubania wiec to pewnie jest najwłaściwszy kierunek. Szkoda mi tylko będzie tego oddychania  i ssyczenia   jeżeli faktycznie winny jest dolot

Sporo ludzi śmiga na dolotach dreamscience i nikt nie twierdzi że jest gorzej niż w serii. Ja teraz testuję GGR/Auto Specialist bez airboxa, czyli taki syczący i nie odczuwam różnicy.

T

Cytat: Kris1976 w 30.07.2012, 00:29...czyli wracam prawie do punktu wyjścia i okaże się że rzeźbienie dolotu było zbędne bo foka "lubi" tylko ten swój ori co zresztą udowadniają wyniki z hamowni gdzie aftermarketowe doloty czy wkładki nie dawały nic lub prawie nic...
Może nie tyle "foka lubi", co -- jeśli faktycznie ten dolot wpływa na odczyty przepływomierza -- należało stroić po zamontowaniu nowego dolotu i nie byłoby problemu. Aczkolwiek faktem jest, że w turbo dolot daje stosunkowo niewiele, o ile oczywiście w fabrycznym nie ma jakiejś celowej zwężki...

« Dodane: 30.07.2012, 00:35 »

Cytat: wilhelm w 30.07.2012, 00:30Szczególnie że ty masz przepływkę zaraz przy filtrze powietrza, kiedyś u angoli wyczytałem że powinna być ona trochę oddalona od filtra, ale nie wiem czy to ma sens. W końcu seryjny filtr jest też dosyć blisko przepływomierza w porównaniu do dreamscience albo k&n...
W ST220 niektóre doloty z filtrem stożkowym potrafią zmienić AFR w pewnych zakresach z 12 na 14. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

wilhelm

Ogólnie w turbobenzynach dolot mało daje o ile nic - pomijam efekty dźwiękowe :D bo wirnik jest napędzany spalinami i to czy wciąga powietrze przez bawełniany stożek czy papierowy filtr nie robi zbyt dużej różnicy. Chyba że w dolnym zakresie obrotów, jak auto jedzie na podciśnieniu.

« Dodane: 30.07.2012, 00:36 »

Cytat: Tomasz w 30.07.2012, 01:34należało stroić po zamontowaniu nowego dolotu i nie byłoby problemu.

No ale Kris stroił po założeniu wszystkich gratów...

« Dodane: 30.07.2012, 00:54 »

Ludzie z K&N robią takiego "moda" Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.focusstoc.com/forums/topic/100261-how-to-modify-your-kn-gen-2/

Kris1976

No właśnie strojone było po założeniu całości gratów i wypluło na dzień dobry (przed strojeniem) fajne 254 konie.  Problem w tym że od El-teca pojechałem od razu (po 1 dniu) do promotora i dam sobie rękę uciąć że przed strojeniem wszystko - poza małym przeładowaniem - było ok, przy czym stanowczo za mało jeździłem żeby mieć 100% pewność. Myślę żeby wrócić do seryjnego programu i polatać chwilę dla lepszego zdjagnozowania auta.
A u Ciebie Wilhelm po zdjęciu puchy nie ma za dużo ciepłego powietrza dla stożka ? Rozumiem że przed zdjęciem puchy było cicho a teraz ssyczy ;) ?  Możesz wrzucić foto jak to teraz u Ciebie pod maską wygląda ?

« Dodane: 30.07.2012, 10:08 »

Cytat: wilhelm w 30.07.2012, 00:35Ludzie z K&N robią takiego "moda" Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.focusstoc.com/forums/topic/100261-how-to-modify-your-kn-gen-2/
nie mam uprawnień by to luknąć
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

T

Jeśli dolot był założony przed strojeniem to nie rozumiem w czym problem, nawet gdyby przepływomierz był zupełnie inny to można bez problemu wystroić auto. Nieraz robi się też konwersje z MAF na MAP. Chyba Cię trochę zbywają. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Kris1976

Byłem u promotora dzisiaj. Po jeździe próbnej z podłączonym kompem stwierdził że nie ma potrzeby korygować programu, że występuje spalanie stukowe, że lepiej lać tylko 98 a 95 sporadycznie, że nie są to świece, że nie jest to żadna nieszczelność węży. Reasumując mam zalać 98 (bo 9 na 10 tankowań lałem 95) pojeździć , jak nic to nie zmieni to rekomenduje powrót do ori dolotu. Ponoć przy moim dolocie może szkodzić nawet to że przepływomierz jest zamontowany w poziomie w rurze dolotu a nie pionowo.
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

wilhelm

01.08.2012, 20:17 #28 Ostatnia edycja: 01.08.2012, 22:43 by wilhelm
Cytat: Kris1976 w 30.07.2012, 11:01A u Ciebie Wilhelm po zdjęciu puchy nie ma za dużo ciepłego powietrza dla stożka? Rozumiem że przed zdjęciem puchy było cicho a teraz ssyczy Wink?  Możesz wrzucić foto jak to teraz u Ciebie pod maską wygląda?

Wcześniej było porównywalnie z serią, może troszkę głośniej. Po wyjęciu słychać syczenie po odpaleniu silnika i jak tylko doładowanie przekroczy 0,1-0,2 bara. Przy normalnej jeździe nie czuć różnicy ale jak się trochę podepta to odnoszę wrażenie że stożek się grzeje od silnika i auto słabnie. Dlatego chyba z powrotem założę puchę i będę się cieszył dobrym dolotem kosztem efektów dźwiękowych.

Teraz wygląda to plus minus tak:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Myślałem też nad puszczeniem stożka w nadkole pod lampą, ale boję się że przy jakiejś ulewie może wciągnąć wodę, dlatego na razie odpuszczę temat :) W międzyczasie natknąłem się jeszcze na taki dolot, który byłby pod lampą ale nie tak nisko, więc ryzyko podczas deszczu było by chyba mniejsze

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://motorcade.co.za/index.php?main_page=product_info&cPath=137_13_148&products_id=290

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Cytat: Kris1976 w 31.07.2012, 02:28że występuje spalanie stukowe

Po czym to stwierdzili?

Cytat: Kris1976 w 31.07.2012, 02:28że lepiej lać tylko 98 a 95 sporadycznie

Ja ostatnio leję tylko 98, różnica w cenie w stosunku do 95 znikoma a wiadomo że paliwo u nas nie jest pierwszej jakości.

Cytat: Kris1976 w 31.07.2012, 02:28Ponoć przy moim dolocie może szkodzić nawet to że przepływomierz jest zamontowany w poziomie w rurze dolotu a nie pionowo.

Ja mam wtyczkę skierowaną w stronę akumulatora, możesz u siebie spróbować obrócić MAF, może coś pomoże :D

edit.

Przeanalizowałem loga którego dzisiaj zrobiłem

Start na 4 biegu od 2 tys obr do końca. temp. na dworze 33 stopnie, w dolocie tez 33. przy 6.6 tys obr i około 180 miałem 36 w dolocie - może odczytuje z takim opóźnieniem? Bo musiałem zwolnić do 120, wbiłem piątkę i szóstkę, jadąc ze 100% obciążeniem do ponad 200 temperatura stopniowo rosła aż osiągnęła max 51... Odczyty z MAF'a przy bucie i obrotach ponad 5 tys. oscylowały w granicach 205-215 g/s. To wszystko ze stożkiem zaraz pod kolektorem dolotowym, bez dostępu do zimnego powietrza, chociaż przez grill i przez chłodnicę coś pewnie przelatuje :D


Kris1976

Cytat: wilhelm w 01.08.2012, 20:17Przy normalnej jeździe nie czuć różnicy ale jak się trochę podepta to odnoszę wrażenie że stożek się grzeje od silnika i auto słabnie.
u mnie odwrotnie, jak go porządnie sponiewieram to tak jakby lepiej się zbierał i lepiej ciągnie na średnich i wysokich obrotach a i poszarpywanie jakby zanika.
Pytanko przy okazji ,masz u siebie przy otwartym stożku takie krótkie zgrzytnięcie przy wyłączaniu silnika ? El-Tec mi tłumaczył że to dźwięk zamykającej się przepustnicy im krócej trwa jazda tym delikatniejsze zgrzytnięcie. Z kolei mechanik w serwisie Forda stwierdził że to cofka z turbo ...

Cytat: wilhelm w 01.08.2012, 20:17Myślałem też nad puszczeniem stożka w nadkole pod lampą, ale boję się że przy jakiejś ulewie może wciągnąć wodę, dlatego na razie odpuszczę temat Smiley W międzyczasie natknąłem się jeszcze na taki dolot, który byłby pod lampą ale nie tak nisko, więc ryzyko podczas deszczu było by chyba mniejsze
nie robiłby tego po 1 jak się zsunie to nawet nie zauważysz (w tej pierwszej opcji), po 2 wydłużasz niepotrzebnie tym zabiegiem dolot po 3 jechałem STkiem ze stożkiem pod reflektorem i w ogóle go słuchać nie było

Cytat: wilhelm w 01.08.2012, 20:17Kris1976:
że występuje spalanie stukowe

Po czym to stwierdzili?

hmm aż takim fachowcem nie jestem ale przy mocniejszym wciskaniu gazu stwierdzał to albo na słuch albo co bardziej prawdopodobne wyczytał to cyferek co mu na lapku wyskoczyły

Cytat: wilhelm w 01.08.2012, 20:17To wszystko ze stożkiem zaraz pod kolektorem dolotowym, bez dostępu do zimnego powietrza, chociaż przez grill i przez chłodnicę coś pewnie przelatuje
... nie koniecznie w polifcie te plastry grilla są mocno pozaślepiane wiec powietrza za dużo nie wpada do środka, robi się tam niezła sauna
Cytat: wilhelm w 01.08.2012, 20:17do ponad 200 temperatura stopniowo rosła aż osiągnęła max 51...
tragedii nie ma , jest podobnie jak u mnie

« Dodane: 01.08.2012, 23:38 »

Cytat: wilhelm w 01.08.2012, 20:17Dlatego chyba z powrotem założę puchę i będę się cieszył dobrym dolotem kosztem efektów dźwiękowych.
...a może jakąś przegrodę byś porzeźbił żeby stożek odizolować od ciepła silnika no i trzeba by było zadbać o lepszy przepływ powietrza przez grill - syczenie by pozostało ;)
Była pomarańcza ST...czas na RSa !