Focus ST markII FL oranje

TowerST, 04.08.2012, 19:23 « poprzedni - następny »

TowerST

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Hej, cześć i czołem,

z nieukrywaną radością spieszę pochwalić się moim najnowszym wozidłem - ściągniętą z Francji foką - rocznik 2008. Pierwszy właściciel przerobił (dosyć nieudolnie) lampy na ksenony, reszta była czystą serią.

Do tej pory wykonano następujące mody:

- oklejenie dachu, dołu grilla i listwy na przedniej klapie folią matową,
- dodanie emblematu ST na przedni grill,
- pomalowane felgi na ciemny grafit,
- wymienione klocki hamulcowe na zielone EBC,
- wymieniony dolot na stożek KN 2 generacji (wsadzony w nadkole),
- wymieniony ICek na chinola z FMIC,
- swap skrzyni na skrzynię od RSa (czyli jest szpera),
- hybryda półosi RS / ST by Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.motomax.pl,
- wymienione płyny na wyczynowe (olej silnik, olej skrzynia, płyn hamulcowy, płyn chłodniczy),

Plany:

- przewody hamulcowe w metalowym oplocie,
- tylne lampy Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.in.pro LED black,
- usunięcie partacko zrobionych ksenonów i instalacja podstawowych STkowych reflektorów,
- większe końcówki wydechu w kolorze grafitowym,
- łapa skrzyni biegów Vibra Technics,
- akutator Forge,
- strojenie.

Foka jest przede wszystkim dupowozem, nie będzie glebiona. Nie będzie nic robione z wydechem (oprócz końcówek), a to dlatego, że celuje w max. 250-260 kuni więc ori wystarczy. Tu przy okazji dygresja - piszecie w wielu wątkach, że do modów pod 300 koni trzeba rozluźniać wydech za silnikem (downpipe, decat), a RS ma taki sam wydech jak STek i jakoś na nim 305 koni biega?

Poniżej "dyskusyjny" wykres serii i serii ze stożkiem. O ile same wartości są rekordem świata jeśli chodzi o serię lub co oczywiście jest dużo bliższe prawdzie foka była źle zhamowna (chociaż ECU Project zarzeka się, że dobrze), o tyle można z niego wyczytać co daje w serii stożek KN drugiej generacji, a mianowicie zabiera parę koni, a daje trochę momentu.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Jeśli chodzi o skrzynię to osobna bajka - oryginalna ciekła i trzeba było włożyć nową. Padło na RSową, bo w "gratisie" jest szpera. Jeśli myślicie o szperze, a macie zdrową skrzynię to zdecydowanie taniej wyjdzie Wam kupno dedykowanej szpery do STkowej skrzyni - odpada Wam rzeźbienie półosi.

Auto robione jest w Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.KLS-SPORT.PL, big up dla Krzyśka.

pozdrawiam
TowerST





RS Mark III / było ST225 / ST150

T

Fajna. Z modyfikacji wizualnych rozważyłbym jeszcze lotkę z RS-a z tyłu. Co jest z xenonami nie tak, że chcesz wywalić?

No i przede wszystkim — jakie wrażenia po montażu szpery?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

vtec

gratulacje fury, pieknie wyglada,
moc na razie nie powala :)
STek ma partaczny wydech w porownaniu z RS, takze nie ma co porownywac.... i widze ze srednie zapoznaie w temacie tuninigu ST, o RS nie mowiac, trzeba kilka teamtow i postow przejrzec ...

Wukanio

fajny ST-ek
Cytat: Tomasz w 04.08.2012, 19:40
Fajna. Z modyfikacji wizualnych rozważyłbym jeszcze lotkę z RS-a z tyłu.
Też tak myśle :D

TowerST

Cytat: Tomasz w 04.08.2012, 19:40
Fajna. Z modyfikacji wizualnych rozważyłbym jeszcze lotkę z RS-a z tyłu. Co jest z xenonami nie tak, że chcesz wywalić?

No i przede wszystkim — jakie wrażenia po montażu szpery?

Lotka z RSa jakoś mi nie leży na STku. Jeśli chodzi o szperę to w codziennej jeździe nie ma absolutnie różnicy, zabawa zaczyna się przy ostrym starcie - koła o wiele lepiej kleją się podłoża, auto również odczuwalnie zacieśnia zakręty.

A ksenony - wstyd z tym jeździć - pierwszy właściciel włożył w ori lampę jarznik na sztukę. Na szczęście udało mi się kupić ori podstawowe lampy za 150 pln i czekam na paczkę. Może później na spokojnie wrócę do opcji ksenon.

Cytat: vtec w 04.08.2012, 22:55

STek ma partaczny wydech w porownaniu z RS, takze nie ma co porownywac...


...a jak tak sobie czytam i studiuje i w tym momencie zgłupiałem, bo szef inżynierów projektu RS rzecze tak:

"The design of the turbo and manifold allows Focus RS to use ST's exhaust geometry, downpipe and flex, with revised hangers to accommodate the car's 20mm lower subframe."

więc...
RS Mark III / było ST225 / ST150

Kris1976

Gratuluje, fajnie się prezentuje, parę spraw
- wrzuć foto spod maski , pokaż ten dolot
- wydech to podstawa i bodaj najważniejsze wąskie gardło, o ile doloty dają jak sam widzisz niewiele to akurat dedykowany wydech da + 10% koni i momentu , czasem więcej. Nie wspominając o efektach dźwiękowych ;)
- co się stało że się skrzynia wysypała ? jak 2008 rocznik to raczej nie ze starości
- słychać ten stożek (syczenie) z nadkola ?
- tą skrzynie RSowa z rozbitka kupiłeś ?
ps "buzia" Twojego ST...identyczna jak mojego... z taką różnicą że u mnie folia błysk nie mat
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

TowerST

Cytat: Kris1976 w 06.08.2012, 00:07
Gratuluje, fajnie się prezentuje, parę spraw
- wrzuć foto spod maski, pokaż ten dolot
- wydech to podstawa i bodaj najważniejsze wąskie gardło, o ile doloty dają jak sam widzisz niewiele to akurat dedykowany wydech da + 10% koni i momentu, czasem więcej. Nie wspominając o efektach dźwiękowych ;)
- co się stało że się skrzynia wysypała? jak 2008 rocznik to raczej nie ze starości
- słychać ten stożek (syczenie) z nadkola?
- tą skrzynie RSowa z rozbitka kupiłeś?
ps "buzia" Twojego ST...identyczna jak mojego... z taką różnicą że u mnie folia błysk nie mat

- postaram się wieczorem zrobić fotkę dolotu, ale wygląda dokładnie tak jak tu Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.knfilters.com/instructions/57i-2503_inst.pdf

- jak najbardziej wiem, że wydech, szczególnie downpipe i cat to wąskie gardło, ale tak jak pisałem mierzę w max 250-260 kuni więc raczej nie potrzebuje modyfikować tego elementu, choć brzmienie na pewno kusi (((: Przy okazji dla zaspokojenia ciekawości ponawiam zapytanie. Dlaczego w RSie na tym samym wydechu da się zrobić 305 koni, tylko dlatego, że jest większe turbo i trochę inny kolektor?

- skrzynia ciekła przy kupnie, była przytarta - najprawdopodobniej auto przez moment próbowało być samolotem i niestety lądowanie nie było miękkie,

- stożek słychać, choć myślę, że jakby był wyżej to efekt byłby jeszcze lepszy,

- skrzynia i półosie z RSa rozbitego - za trzecim razem dopiero znalazłem zdrową, dwa pierwsze podejścia skończyły się rozczarowaniem, bo według sprzedawcy były igła, a przy oględzinach padaka - popękane. Np trzymajcie się z dala od tej:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/ford-focus-rs-2010-skrzynia-biegow-i2516667757.html
RS Mark III / było ST225 / ST150

Kris1976

Cytat: TowerST w 06.08.2012, 08:13- postaram się wieczorem zrobić fotkę dolotu, ale wygląda dokładnie tak jak tu Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.knfilters.com/instructions/57i-2503_inst.pdf
ciekawie pomyślane przynajmniej komp ma się gdzie podziać, u mnie jest kupa pod tym względem :(

Cytat: TowerST w 06.08.2012, 08:13- jak najbardziej wiem, że wydech, szczególnie downpipe i cat to wąskie gardło, ale tak jak pisałem mierzę w max 250-260 kuni więc raczej nie potrzebuje modyfikować tego elementu, choć brzmienie na pewno kusi (((: Przy okazji dla zaspokojenia ciekawości ponawiam zapytanie. Dlaczego w RSie na tym samym wydechu da się zrobić 305 koni, tylko dlatego, że jest większe turbo i trochę inny kolektor?
250-260 powiadasz... ale zobaczysz że polatasz parę m-cy i zacznie Ci brakować a wtedy dorabianie wydechu to znowu konieczność strojenia.... chociaż wtajemniczeni twierdzą że STkowy komp sam się dopasowuje do zmiany gratów... Dla mnie ponad 290KM wydawało się aż nadto ale jak widzę projekty np. Bartiego to chodzi mi po głowie dalsze rzeźbienie ;) RSowy wydech na pewno ma mniej restrykcyjny krótki Cat, nie wiem szczerze mówiąc jaki są inne różnice w wydechu. RS ma też inna listwę wtrysków, jest fabrycznie inaczej wystrojony (bo sam program czyni cuda... u mnie po pierwszej próbie wyszło 312km i 470nm ale dla bezpieczeństwa "zdusił" mi na 294 i 430, w RSie przy sprzerze można było spokojnie "ustawić" te 305km i 440nm)+ te zmiany które opisujesz, poza tym nie musi wcale trzymać tych 305 kuni ;)
Cytat: TowerST w 06.08.2012, 08:13- stożek słychać, choć myślę, że jakby był wyżej to efekt byłby jeszcze lepszy,
osobiście obawiałbym się pchać stożek w nadkole.... wilgoć itp a jak spadnie to możesz się przez jakiś czas o tym nie dowiedzieć. No ale skoro K&N tak wymyśliło to pewnie wiedzieli co robią...
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

TowerST

bałem się pchać stożek w nadkole, badałem temat - ogólnie jak parę kropel wody poleci do silnika to nie ma się czym martwić, kaplica jest jak wjedziesz w sporą kałuże, ale naprawdę sporą, czyli z 40 cm głębokości. Uważałbym także na dłuższą jazdę w ulewie blisko za jakimś autem.

Moje 250-260 / 360-380 również jest podyktowane bezpieczeństwem - każdy ustawia sobie granice gdzie indziej ((:
Wiem, że apetyt rośnie w miarę jedzenia, dlatego dodatkowo założyłem się ze znajomym, że więcej niż 260 nie będzie ((:
RS Mark III / było ST225 / ST150

wilhelm

Fajna foka.

Z tego co widzę to masz soczewkowe lampy skrętne w których oryginalnie była zwykła żarówka (więc ja bym ją tam po prostu wsadził tak jak miało być, a nie zmieniał na zwykłe lampy z odbłyśnikiem :) )

Tu masz aukcje z ori bixenonem i soczewką skrętną. Trochę się różnią.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://moto.allegro.pl/ford-focus-mk2-lift-lampa-lewa-xenon-idelana-i2488455937.html
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://moto.allegro.pl/lampa-lewa-ford-focus-mk2-lift-soczewka-skretna-i2476839737.html


Cytat: TowerST w 04.08.2012, 20:23akutator Forge

Dla mnie bez sensu skoro celujesz w 260 koni, będziesz miał za duże doładowanie...


Cytat: TowerST w 06.08.2012, 09:13- jak najbardziej wiem, że wydech, szczególnie downpipe i cat to wąskie gardło, ale tak jak pisałem mierzę w max 250-260 kuni więc raczej nie potrzebuje modyfikować tego elementu, choć brzmienie na pewno kusi (((: Przy okazji dla zaspokojenia ciekawości ponawiam zapytanie. Dlaczego w RSie na tym samym wydechu da się zrobić 305 koni, tylko dlatego, że jest większe turbo i trochę inny kolektor?

RS ma chyba taki sam kolektor wydechowy i na pewno taki sam dolotowy, moc się tam wzięła z większego doładowania i wydajniejszego układu paliwowego. Ponad to w RS'ie odetkanie wydechu daje takie same rezultaty jak w ST - więcej mocy i momentu. Zmiana downpipe i wywalenie kata nie zwiększy az tak zauważalnie głośności a napewno turbo będzie miało łatwiej :)

Cytat: Kris1976 w 06.08.2012, 15:22a jak spadnie to możesz się przez jakiś czas o tym nie dowiedzieć.

Mnóstwo osób śmiga z dolotami dreamscience, k&n i innymi customowymi ze stożkiem... jeszcze się nie spotkałem z tym żeby komuś spadł :D Przecież on jest ciasno założony a do tego zaciśnięty obejmą, a jakby tego było mało to panuje tam raczej podciśnienie więc nic go nie powinno zdmuchnąć.

T

Cytat: TowerST w 06.08.2012, 08:13Dlaczego w RSie na tym samym wydechu da się zrobić 305 koni, tylko dlatego, że jest większe turbo i trochę inny kolektor?
Bo przecież nie sam wydech robi moc. Można ją zwiększyć na różne sposoby, np. zwiększając ciśnienie doładowania lub zmniejszając opory wydechu. Oczywiście każdy wydech ma jakaś granicę jeśli chodzi o możliwą do uzyskania moc, ale znajduje się ona zwykle sporo powyżej fabrycznych parametrów silnika.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Kris1976

Cytat: wilhelm w 06.08.2012, 20:34...i na pewno taki sam dolotowy
eee chyba nie bardzo, ma taką ładniejszą bardziej bajerancką rurkę dolotu  8) z wygładzonym zakrętem :)
Cytat: wilhelm w 06.08.2012, 20:34Mnóstwo osób śmiga z dolotami dreamscience, k&n i innymi customowymi ze stożkiem... jeszcze się nie spotkałem z tym żeby komuś spadł
a mi właśnie tą historyjkę  sprzedał El-Tec - rzeźbiarz dolotów, chyba że mu się coś przyśniło  :stupid:
tak czy siak nadal uważam że pchanie go w nadkole nie jest dobre


« Dodane: 06.08.2012, 23:21 »

Cytat: TowerST w 06.08.2012, 17:19Wiem, że apetyt rośnie w miarę jedzenia, dlatego dodatkowo założyłem się ze znajomym, że więcej niż 260 nie będzie ((:

to kiepściutki ten zakład  :S  czipsolog nie będzie miał wiele do roboty u Ciebie , albo wprost przeciwnie bo na ogół wszyscy chcą max dużo (przy założeniu min. bezpieczeństwa)...a Ty max mało  :stupid:
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

wilhelm

Cytat: Kris1976 w 07.08.2012, 00:15eee chyba nie bardzo, ma taką ładniejszą bardziej bajerancką rurkę dolotu   z wygładzonym zakrętem

Pokaż mi ją, bo chyba mówimy o 2 różnych rzeczach :D

Kris1976

 no dobra niech Ci będzie ... przyznaje bez bicia że czasem nieuważnie czytam  :}
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

TowerST

Cytat: wilhelm w 06.08.2012, 20:34

Z tego co widzę to masz soczewkowe lampy skrętne w których oryginalnie była zwykła żarówka (więc ja bym ją tam po prostu wsadził tak jak miało być, a nie zmieniał na zwykłe lampy z odbłyśnikiem :) )

chciałem tak zrobić, ale lampy w środku zostały kompletnie rozp.... byle tylko jakoś wepchać jarzniki ))):
Jeśli chodzi o forga to myślę, że na najlajtowszej sprężynie da radę.

Kończąc temat wydechu z RSa - jego montaż (parę osób w UK to robiło) w STku nie daje absolutnie nic, a trzeba się sporo pomęczyć, aby go dopasować do STka. Oto lista różnic:

- inna konstrukcja kolektora wydechowego,
- inna konstrukcja katalizatora,
- inny kształt puchy tłumika środkowego, ze względu na inny kształt baku paliwa,
- inny rozstaw rur końcowego wydechu, jak i inny kształ końcówek wydechu,
- inne uchwyty mocujące na całej długości wydechu.

A teraz ogłoszenie - może kogoś zainteresuje:

Jutro zamawiam parę gratów z Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.j-w-racing.co.uk/
Zamawiam je w opcji B2B - procedura importowa, więc jeśli ktoś chce się podłączyć to będę mu mógł wystawić normalną VATowską fakturę.


RS Mark III / było ST225 / ST150