Alternatywa dla MSDS

T, 05.07.2010, 04:02 « poprzedni - następny »

Cinkciarz

Cytat: Tomasz w 05.09.2010, 15:39
Czy ktoś ma jeszcze wątpliwości po co się je wymienia? ;)

bo nowe ładnie świecą??  :D :D :D :D
Było Mondeo Mk3 2.0 TDCi ST  ...   a jest   ...   Pontiac Trans Am 5.7 GTA   ...    Vw Caddy 1.4  ...   Suzuki GSX-R K7 600

NeroN

Czy to są te kolektory ?

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://racebits.org/index.php?main_page=product_info&cPath=213_2_90&products_id=547&zenid=9ik85u05aedc585jqm7vv3f904


I serio są w takim 'prajsie' ?
Jak ze spasowaniem pod ST220, bo Ty masz blok z 3.0, flansz nie ttzeba było przerabiać ?
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Cytat: NeroN w 30.12.2011, 14:14
Czy to są te kolektory?
I serio są w takim 'prajsie'?
Producent chyba ten sam, ale teraz są znacznie tańsze. Czy produkt jest ten sam, niestety nie wiem, ale wygląda podobnie.

Cytat: NeroN w 30.12.2011, 14:14
Jak ze spasowaniem pod ST220, bo Ty masz blok z 3.0, flansz nie ttzeba było przerabiać?
Kolektory wydechowe przykręca się do głowic i jak najbardziej wszystko pasuje. Problem w tym, że nie będzie Ci to pasowało do reszty wydechu i będziesz musiał dorobić customowe downpipes. Najlepiej więc kup zestaw z Y-pipe, rozetniesz ją przed łączeniem, dospawasz dwa kawałki rurki 2" i gotowe. Problem w tym, że seryjnie w ST220 w downpipes masz katalizatory, więc w ten sposób się ich pozbędziesz. Możesz oczywiście wspawać inne, ale dwa przyzwoite katalizatory to ok. 1000 zł. No i trzeba pamiętać o zachowaniu proporcji długości poszczególnych runnerów od głowicy do katalizatorów. Optymalnie jest 1:1, ale tego nie da się tutaj zrobić, więc zostaje 1:2, ew. 1:4.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

W STku katy są za kolektorami zaraz tylko.

Myślałem żeby zaraz za Ypipem puścić już do końcowych tłumików jedną rurą, ew. połączyć tłumikiem przelotem 2-1 jak u Klebera.

Katy to mnie tam teges... Jakiś 'emulator' typu 'rurka' by się zrobiło ;)
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Cytat: NeroN w 03.01.2012, 10:27W STku katy są za kolektorami zaraz tylko.
No przecież piszę.

Cytat: NeroN w 03.01.2012, 10:27Myślałem żeby zaraz za Ypipem puścić już do końcowych tłumików jedną rurą, ew. połączyć tłumikiem przelotem 2-1 jak u Klebera.
Bez sensu, to jest właśnie jedna z wad wydechu w 2,5. Łączenie z dala od głowic, tak jak jest w ST220, jest dużo lepsze.

Zresztą przypominam, że ST220 (226 KM) od "zwykłego" 3.0 (204 KM) różni się tym, że słabsza wersja ma wydech i airbox taki jak 2,5 (i być może inny program).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

No bo wszyscy zawsze prekaty i że potem katalizator właściwy :)


Ale Milltec ma jedną rurę do końća i wiele innych zestawów ma jedną rurę.

Tu akutrat w zestawie jest  Ypipe, więc dospawać się doniego i potem do końcowych tłumików jedną rurą ?

FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Cytat: NeroN w 03.01.2012, 10:51Ale Milltec ma jedną rurę do końća i wiele innych zestawów ma jedną rurę.
Zobacz od którego momentu Milltek ma jedną rurę.

Cytat: NeroN w 03.01.2012, 10:51Tu akutrat w zestawie jest  Ypipe, więc dospawać się doniego i potem do końcowych tłumików jedną rurą?
Napisałem Ci już, że to jest zły pomysł, ale jak chcesz psuć sobie wydech to Twoja sprawa. ;) Ten zestaw jest dedykowany do 2,5 i ma taką, a nie inną y-pipe żeby pasowała pnp w miejsce seryjnej.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

Czyli tylko kolektory się nadadzą ?


Milltec ma od początku:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://rst.clubdelst.com/catalog/images/cat-back%20Mondeo%20ST220%20Milltek.jpg
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Cytat: NeroN w 03.01.2012, 11:03Czyli tylko kolektory się nadadzą?
Tak jak Ci pisałem, ja bym kupił z Y-pipe, ale zrobił z niej downpipes (rozciął przed łączeniem i dospawał obie części do łączników elastycznych). Tak zresztą będę robił. Aczkolwiek nie wiem czy zmiana kolektorów w ST220 wiele poprawi, w ST220 są dużo lepsze kolektory niż w 2,5. Widziałeś jakąś wiarygodną relację na temat efektów montażu tych kolektorów w ST220? Mi nie udało się na taką trafić.

No i kolejna kwestia — jak zamierzasz rozwiązać kwestię katalizatorów?

Cytat: NeroN w 03.01.2012, 11:03Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://rst.clubdelst.com/catalog/images/cat-back%20Mondeo%20ST220%20Milltek.jpg
Milltek ma od początku... Millteka, ale sam Milltek zaczyna się za podwójnymi i długimi łącznikami elastycznymi, prawda? Poza tym Milltek mocno rozluźnia końcową część wydechu (najpierw 2,5" zamiast 2,25", potem tłumiki przelotowe zamiast komorowych), więc być może z tego punktu widzenia ma to sens.

« Dodane: 03.01.2012, 11:24 »

Zobacz jak wygląda wlot do kolektorów wydechowych w 2,5:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Nic dziwnego, że wymiana tego czegoś na cokolwiek normalnego daje wyraźne przyrosty, w ST220 już nie musi tak być (i raczej nie będzie, bo te wszystkie "shorty headers" mają też konstrukcję daleką od ideału).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

No informacji o ST220 i zmiane kolektorów jak na lekarstwo właśnie.

Katalizatory się oszuka tą pseudo rurką z allegro, albo jakimś emulatorem z pierwszej sondy.

Kurde... nie wiem już...
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Cytat: NeroN w 03.01.2012, 11:35No informacji o ST220 i zmiane kolektorów jak na lekarstwo właśnie.
Bo cały tuning ST220 opiera się zwykle na zakupie "induction kita" i cat-backa. :)

Cytat: NeroN w 03.01.2012, 11:35Katalizatory się oszuka tą pseudo rurką z allegro, albo jakimś emulatorem z pierwszej sondy.
Emulator raczej nie będzie działał, tulejka — może ale nie musi. Kleber swoją wyłączył u Heka i to ostatnie jest najlepszym rozwiązaniem.

Cytat: NeroN w 03.01.2012, 11:35Kurde... nie wiem już...
Ja projektując swój wzorowałem się na S-type 3.0 V6 i tuningowych cat-backach które są do niego dostępne. W S-type jest chyba najmocniejsza wersja tego silnika (seryjnie 240 KM). Czy to będzie działać — okaże się, ale myślę, że tak. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

Cytat: Tomasz w 03.01.2012, 15:44Bo cały tuning ST220 opiera się zwykle na zakupie "induction kita" i cat-backa.

Hmm... a CatBacki to jakie ? Czy customowe struganie w garażu ?


Cytat: Tomasz w 03.01.2012, 15:44Emulator raczej nie będzie działał, tulejka — może ale nie musi. Kleber swoją wyłączył u Heka i to ostatnie jest najlepszym rozwiązaniem.

Ale że jak to wyłączył ? Kleber ma 2,5: - tak ?

Cytat: Tomasz w 03.01.2012, 15:44Ja projektując swój wzorowałem się na S-type 3.0 V6 i tuningowych cat-backach które są do niego dostępne. W S-type jest chyba najmocniejsza wersja tego silnika (seryjnie 240 KM). Czy to będzie działać — okaże się, ale myślę, że tak.

Z tą Ską może i dobra myśl :) Tam coś na wzór Millteca jest zrobione z wizualnie mniejszymi katami... jakimiś mini przelotami i tylko końćowe 'normalnie' no i na dwórurce...

« Dodane: 03.01.2012, 16:36 »

Najbardziej mnie wkurza dostępność części do 2,5 a nie do STka.

A jak patrzę na foto kolektora od ST220 z alegro, to chyba podobne ma kanały do 2,5 litrowego...
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Cytat: NeroN w 03.01.2012, 16:32Hmm... a CatBacki to jakie? Czy customowe struganie w garażu?
Anglicy zwykle montują chyba Milltek albo JP Exhaust.

Cytat: NeroN w 03.01.2012, 16:32Ale że jak to wyłączył? Kleber ma 2,5: - tak?
No po prostu — w ECU. Tak, ma 2,5.

Cytat: NeroN w 03.01.2012, 16:32Z tą Ską może i dobra myśl Smiley Tam coś na wzór Millteca jest zrobione z wizualnie mniejszymi katami... jakimiś mini przelotami i tylko końćowe 'normalnie' no i na dwórurce...
Z Milltekiem to wydech z S-type nie ma wiele wspólnego. Tam jest po prostu podwójny wydech od początku do końca z H-pipe. W serii są malutkie tłumiki środkowe i końcowe komorowe, ale aftermarketowe modyfikacje to zwykłe już końcowe przelotowe.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Cytat: NeroN w 03.01.2012, 16:32A jak patrzę na foto kolektora od ST220 z alegro, to chyba podobne ma kanały do 2,5 litrowego...
Też są takie zwężki przy wlocie?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

Znaczy że do Millteca to że taki prosty wydech bez cudów.

No nie widać za dokładnie ale szału chyba też nie ma:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-sonda-ford-mondeo-st220-st-220-i1990136119.html
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Rewelacyjne nie są, ale są wyraźnie lepsze od tych z 2,5. Te z ebaya są oczywiście lepsze, ale skoro w porównaniu do tych z 2,5 dają przeciętnie ponoć ok. 10 KM to ile dadzą w porównaniu do tych z 3,0? One też niestety nie są idealne, bo ze względu na umiejscowienie filtra oleju i kształt miski olejowej nie da się zrobić optymalnych kolektorów wydechowych do tego silnika (bez przeróbek ww. elementów), bo po prostu nie ma miejsca.

« Dodane: 03.01.2012, 20:05 »

To są prawdopodobnie najlepsze kolektory jakie powstały do tego silnika:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Niestety po pierwsze nie da się ich kupić, a po drugie nie da się zamontować bez przeróbek. Zrobienie takich kolektorów od podstaw + przeróbki to pewnie byłyby okolice 3-5 tys. zł.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club