Niejasne wyniki z hamowni

Polarny, 05.07.2010, 10:11 « poprzedni - następny »

T

Cytat: G-CS w 09.07.2010, 23:56
...nie no, ja chyba śnię ???...gdzie Ty widzisz różną moc ??? ??? ???
Spróbuj przeczytać to co napisałem ze zrozumieniem: Patrzysz na ten wykres i nie widzisz, ze przy danych obrotach zarówno moment jak i moc są różne, w zależności od wpisanego przełożenia?

« Dodane: 10.07.2010, 00:02 »

Cytat: Polarny w 09.07.2010, 21:10
To co pisze Heko może być jak najbardziej prawdą i zapewne jest. Jak sam wspomniałeś, jest bezpośredni związek obrotów, momentu i mocy. Zmieniając przełożenie przesuwa się siatka obrotów. (...)
Ależ ja od początku nie wątpię, że tak mu pokazała hamownia, bo inaczej by tego nie napisał. Problem w tym, że jak zwykle na podstawie własnego eksperymentu Heko formułuje jakieś ogólne twierdzenia, niezgodne z prawdą. Swoją drogą dziwne, ze hamownia pozwala w ogóle na wpisanie złego przełożenia i robi jakieś cuda z obrotami, przecież dałoby się przed tym łatwo zabezpieczyć.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

heko

...moc jest cały czas taka sama ...tylko przesunięta na siatce obrotów...ale wciąż 170KM...
...tu niema nic dziwnego...aby uzyskać prawidłowe przełożenie...musimy w trakcie  pomiaru albo obserwować obroty max. na obrotomierzu osiągnięte podczas hamowania...albo sczytywać przez OBD, bo niema innej możliwości ich sprawdzenie (nastawienia) ...i dopiero po shamowaniu je wprowadzamy
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

T

Cytat: G-CS w 10.07.2010, 00:03
...moc jest cały czas taka sama ...tylko przesunięta na siatce obrotów...ale wciąż 170KM...
Jedyne co jest takie samo to wartość mocy maksymalnej, a nie żadna "moc"!!! Wynika to wyłącznie z (głupawego) sposobu reagowania na błąd przez hamownie. Zresztą przecież napisałem Ci, że pewnie tak właśnie było (Może po wpisaniu innego przełożenia rozjechały Ci się jakoś obroty na wykresie i dlatego odniosłeś takie wrażenie?) zanim pokazałeś te wykresy.

Absolutnie nie można formułować na tej podstawie twierdzeń typu "przełożenie wpływa na moment, a nie wpływa na moc".

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Polarny

Tomasz ... naprawdę wątpię w Twoje umiejętności pracy z wykresami. Proszę Cię nie bądź taki uparty, otwórz się.

Patrząc na te wykresy możesz zauważyć, że przebiegi mocy są takie same - są mniej lub bardziej rozciągnięte. Nadal jest to jednak ta sama funckja, która ma po prostu początek i koniec w różnych obrotach. Natomiast nie zmieniają swojej wartości (nie chodzą w górę i dół).
Popatrz natomiast co dzieje się z wykresami momentu. Te też są rozciągane, ale ... PRZEDE WSZYSTKIM SĄ WYŻEJ LUB NIŻEJ.

We wszystkich przypadkach kształty wykresy (przebieg, bez wartości) są takie same. W przypadku momentu funkcja wykresy tak naprawdę ma jeszcze zmodyfikowane wartości stałe (matematyka, pewnie 1 klasa LO).



Panowie robimy akcję. Trzeba potajemnie zamontować mu stożek, niech pojeździ miesiąc, a potem powiemu my, że zabieramy mu stożek i niech jeździ na normalnym dolocie. Jak się okaże, że auto mu lekko zdechło, to skończy krucjatę (-:

boro

Cytat: Polarny w 09.07.2010, 19:30Czy ktoś kto ma ELMa może powiedzieć czy wartość z IAT da się odczytać za jego pomocą?
Da się.
Cytat: Polarny w 09.07.2010, 17:07
Jeżeli chodzi o Boro i V6, to proszę by powiedział jak dokładnie wykonywał on pomiar.
Właśnie w ten sposób mierzyłem - są to wartości odczytane z czujnika IAT. Temperatura zewnętrzna oczywiście z kompa w aucie. I tak przy zewnętrznej 20 stopni temperatura w czasie jazdy około 40 stopni, a na postoju dochodziła do 60 stopni. Z tym, że dość krótko jeździłem więc może po dłuższej jeździe spadłaby niżej? I w zasadzie to głównie interesował mnie MAF, a na temperaturę spoglądałem niejako przy okazji. Następnym razem sprawdzę to dogłębniej :)

Cytat: Tomasz w 06.07.2010, 16:35
Tymczasem jeśli otworzysz maskę to filtr stożkowy może sobie swobodnie ssać chłodne powietrze z otoczenia. W ten sposób ewidentnie faworyzujesz stożek.
Czy on wtedy ssie rzeczywiście chłodne powietrze z otoczenia? Zobacz na wykresie na temperaturę przy ostatnim pomiarze - 36.7 stopni czyli mniej więcej taka jak w trakcie jazdy z zamkniętą maską.


T

10.07.2010, 09:09 #50 Ostatnia edycja: 10.07.2010, 09:43 by badger
Cytat: Polarny w 10.07.2010, 08:28
Tomasz ... naprawdę wątpię w Twoje umiejętności pracy z wykresami. Proszę Cię nie bądź taki uparty, otwórz się.
Patrząc na te wykresy możesz zauważyć, że przebiegi mocy są takie same - są mniej lub bardziej rozciągnięte. (...)
Jeżeli dla Ciebie i heka wykresy mocy różniące się wartościami przy każdej prędkości obrotowej, które jedyne co mają wspólnego to wartość maksymalną (ale przy innych obrotach) to "taka sama moc" to dalsza dyskusja nie ma sensu. Bez obrazy, ale teorię o "rozciągniętych wykresach" są dobre w gimnazjum. To, który jest rozciągnięty, a który przesunięty jest mało ważne. Istotne jest to, że po wpisaniu błędnej wartości przełożenia zarówno wykres momentu jak i mocy jest nieprawidłowy.

Cytat: Polarny w 10.07.2010, 08:28
Panowie robimy akcję. Trzeba potajemnie zamontować mu stożek, niech pojeździ miesiąc, a potem powiemu my, że zabieramy mu stożek i niech jeździ na normalnym dolocie. Jak się okaże, że auto mu lekko zdechło, to skończy krucjatę (-:
Pisałem już, że nie mam nic przeciwko stożkom, zwracam wyłącznie uwagę na niewłaściwą metodologię testów porównawczych.

« Dodane: 10.07.2010, 09:14 »

Cytat: boro w 10.07.2010, 08:51
Czy on wtedy ssie rzeczywiście chłodne powietrze z otoczenia? Zobacz na wykresie na temperaturę przy ostatnim pomiarze - 36.7 stopni czyli mniej więcej taka jak w trakcie jazdy z zamkniętą maską.
Nie wiem, dlatego uparcie twierdzę, że trzeba to po prostu zmierzyć, a nie przyjąć nie wiadomo na jakiej podstawie jako pewnik, że otwarta maska niweluje idealnie różnice w każdym przypadku. Test będzie wiarygodny jeśli różnica temperatury w obu dolotach podczas badania na hamowni będzie taka sama jak podczas normalnej jazdy (lub wynik odpowiednio skorygowany). To jest tak proste i oczywiste, że naprawdę nie rozumiem o czym ta cała dyskusja. ;)

...i nie piszcie, że to drobne różnice bez znaczenia, 20 stopni na korzyść stożka w teście na hamowni może "zjeść" całe stożkowe gifty.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Polarny

boro - dzięki za info. Jak widać Twoje testy to zupełnie coś innego niż to co ja mierzyłem, chociaż Tomasz twierdził inaczej. Dobrze że wyjaśniłeś.


Tomasz - wybacz, ale czy masz pojęcia czym jest wykres i o co w nim chodzi. Właśnie owe rozciągnięcie ma znaczenie i pokazuje, że jest to ten sam wykres. Niestety żaden mój argument nie ma sensu z prostego powodu - nie da się Ciebie przekonać. Tak więc info dla Ciebie - tak masz racje.

Jeżeli chodzi o to co napisałeś, co dotyczy stożka, to tutaj masz rację (tym razem poważnie). Jest jedno ale - ponieważ ja nie mam do dyspozycji wszystkich elementów, więc robię testy cząstkowe. Oczywiście najłatwiej byłoby zrobić to co ja i Ty teraz napisałeś, ale ja nie mam takich możliwości.
Na tą chwilę wykonałem taki test, który jest mnie daje już wiele informacji, natomiast dla Ciebie w ogóle nie przekonuje. Twoja sprawa (-:

T

Cytat: Polarny w 10.07.2010, 19:08
Właśnie owe rozciągnięcie ma znaczenie i pokazuje, że jest to ten sam wykres.
W tym samym zdaniu piszesz, że wykres jest rozciągnięty i że jest to ten sam wykres. ;) Wykres mocy w skali obrotów niesie ze sobą pewne konkretne informacje. Po wpisaniu złego przełożenia informacje te są zupełnie inne, z wyjątkiem (w tym konkretnym przypadku) wartości mocy maksymalnej. Więc wykres mocy jest inny. Podobny, ale inny, błędny. Taki sam, ale rozciągnięty to byłby gdybyś rozciągnął go wraz ze skalą obrotów. Prościej już nie potrafię.

Cytat: Polarny w 10.07.2010, 19:08Na tą chwilę wykonałem taki test, który jest mnie daje już wiele informacji, natomiast dla Ciebie w ogóle nie przekonuje.
Nie przekonuje bo po prostu nie daje tych informacji, które są potrzebne, więc jak ma przekonać? Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale pisałeś chyba kiedyś, że miałeś styczność z testami różnych produktów, więc powinieneś widzieć jak duży margines błędu ma test porównawczy wykonany w taki sposób, jak to póki co zostało zrobione.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Polarny

Tomasz - jak wspomniałem, dyskusja nie ma sensu. Nie rozumiesz albo nie chcesz rozumieć.

T

Cytat: Polarny w 10.07.2010, 21:14
Tomasz - jak wspomniałem, dyskusja nie ma sensu. Nie rozumiesz albo nie chcesz rozumieć.
Tak, najłatwiej napisać głupstwo, a potem ogłosić, że przeciwnik w dyskusji "nie rozumie". ;) Rozumiem doskonale Twoją argumentacje, tylko jest ona po prostu całkowicie błędna.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Polarny

Pchnąłem do Ciebie PMa z namiarem GG na mnie. Odezwij się jutro do mnie.

T

Cytat: Polarny w 10.07.2010, 23:26
Pchnąłem do Ciebie PMa z namiarem GG na mnie. Odezwij się jutro do mnie.
OK. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Polarny

Heko mam pytanko do Ciebie. Ponieważ po hamowaniu wyniki zostają zapisane w systemie i jest możliwość wczytywania ich ponownie. A jak z możliwością eksportowania? Chodzi mi o to, czy tam gdzie hamowałem autko nie mógłbym poprosić o wyeksportowanie ich, byś Ty je wczytał i zmienił przełożenie oraz narzucił normę ISO, a zarazem miał je od razu u siebie w bazie - w końcu kiedyśtam dotrę do Ciebie.

heko

...nici z takiej operacji...ponieważ mam inna (najnowszą)kartę pomiarowa (USA)...i jest to pierwsza hamownia wyposażona  w nią...inny sposób kalibracji...inny soft...inna stacja pogodowa..więc nie da rady :(
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

Polarny

Rozumiem. No nic szkoda i dzięki za info. No chyba, że te dane zapisywane są w jakimś pliku o sensownej strukturze (np. XML) to wtedy mógłbym to spróbować przekonwertować.