[Mondeo] ST 220 kombi

bishop, 03.03.2013, 12:37 « poprzedni - następny »

T

Co do ładowania z Mondeo mk3 to osobiście nigdy nie widziałem więcej, a miałem już 3 alternatory i akumulatory. Co do ładowania to rzeczywiście objawy są dziwne. Może coś nie tak z elektryką jako taką? Ale w tym temacie niestety bardziej konkretnie nie pomogę, bo to nie moja domena. Jest jeszcze jedna rzecz, która może skutkować problemami z ładowaniem -- ślizgający się pasek alternatora.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

WojtasS

ładowanie masz sprawdzić teraz, nie parę dni temu ;)
Niech Gra Muzyka i GAAAZ Do Dechy! ]:->
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z433/4337609/big/1.jpg

bishop

Niestety mam tylko tester diodowy :} :} :} :P Pokazuje  ładowanie alternatora między 13,2 a 14,5 i czyli w sumie nic nie wskazuje. Po sylwestrze jestem umówiony do mechanika na sprawdzenie altka. Martwią mnie tylko te wahania obrotów a jeszcze od wczoraj te gaśnięcie po odpaleniu. Muszę przygazować aby nie gasł. Zauważyłem jeszcze jedno. Przy rozruchu pierwszym obroty skaczą na około 1200-1500....by po 2-4 sekundach spadają do 800. To jest prawidłowe? A co do odpięcia krokowca. Nigdy tego nie robiłem :} :} więc się chce upewnić. Po prostu odpalić auto i odłączyć przewody od zaworu?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

WojtasS

Cytat: bishop w 26.12.2013, 11:26A co do odpięcia krokowca. Nigdy tego nie robiłem Embarrassed Embarrassed więc się chce upewnić. Po prostu odpalić auto i odłączyć przewody od zaworu?


najpierw podnieś maskę :D  odpal mondka, odepnij wtyczkę od krokowca, jak zgaśnie w teorii jest ok, jak nie zgaśnie to gdzieś jest dziura i łapie lewe powietrze ;) 

« Dodane: 26.12.2013, 13:01 »

Niech Gra Muzyka i GAAAZ Do Dechy! ]:->
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z433/4337609/big/1.jpg

bishop

Cytat: WojtasS w 26.12.2013, 12:01najpierw podnieś maskę Cheesy  odpal mondka, odepnij wtyczkę od krokowca, jak zgaśnie w teorii jest ok, jak nie zgaśnie to gdzieś jest dziura i łapie lewe powietrze Wink
Operacja się udała. Tzn. Po odpięciu krokowca, silnik zgasł. W teorii jest ok ale w praktyce obroty skaczą lekko przy wciśnięciu sprzęgła. Kontrolka ładowania też w sumie jak chce się zapala lub nie. Dziś jeździłem po mieście i zero kontrolki.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

rapid

ja bym typował szczotki na altku

bishop

Auto umówione po 2 stycznia do mechanika. Zobaczą w jakim stanie alternator. Mam pytanie. Ostatnio coś zaczęło mi buczeć w okolicach kierownicy. Brzmi to jakby wentylator. Doczytałem się że to czujnik temp. wewnętrznej. Ktoś może to wymieniał? Jak się dostać do tego ustrojstwa?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

WojtasS

zdejmujesz mały schowek po lewej stronie kierownicy
odkręcasz 4(chyba) śrubki plastiku pod kierownicą
uważasz na zaczepy... trzeba dość mocno szarpnąć z czuciem... i na odwrocie tego plastiku masz ów czujnik przymocowany na kabelku ;)  możesz go wyciągnąć i wyczyścić (pewnie pełno kurzu będzie) lub wymienić  jak nie pomoże czyszczenie
Niech Gra Muzyka i GAAAZ Do Dechy! ]:->
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z433/4337609/big/1.jpg

Essio

Cytat: bishop w 27.12.2013, 13:45
W teorii jest ok ale w praktyce obroty skaczą lekko przy wciśnięciu sprzęgła.
To wina będzie w sparciałych gumach, to samo miałem. Wciskałem sprzęgło a obroty rosły. Teraz tylko trzeba znaleźć gdzie bierze lewe powietrze.
Oberslejzen!

bishop

Auto u mechanika. alternator wyjęty. Czekam na wiadomość.
Cytat: Essio w 03.01.2014, 10:43To wina będzie w sparciałych gumach
Też tak podejrzewam. Mam nadzieje że znajdą przyczynę.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

Essio

Oby przy alternatorze nie trzeba było wymienić wiązki.
Co do gum to jest ich chyba trzy. Także mechanik musi dobrze poszukać. U mnie dopiero trzeci ogarnął temat. Wszyscy na krokowca zganiali.
Oberslejzen!

bishop

Padł regulator napięcia. Wymieniony i sprawdzony. Jak na razie razie zero kontrolki.
Cytat: Essio w 03.01.2014, 11:02Także mechanik musi dobrze poszukać.
Co do nieszczelności niestety nic nie znaleźli;/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sseebbaa1

Kolego!
Co tak cicho?!

Na początku października 2013 kupiłeś zaciski od Focusa ST i co?
Już połowa kwietnia, pogoda lepsza, prędkości większe, a ja nie widzę żebyś chwalił się nowymi hamulcami...

No i co w końcu wyszło z Twoimi przygodami z elektryką w eSTeku? Czy obroty dalej wariują?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

Zaciski czekają. Inne priorytety były i musiałem upgrade przesunąć czytaj odłożyć. Ale wydaje się że w maju w końcu skończę to ;]. Z elektroniką dawno sobie poradziłem. Wymiana regulatora napięcia w altku i wszystko wróciło do normy. W maju czeka mnie wymiana oleju. Co do dalszych opcji to chciałbym przyciemnić szyby i pomalować alusy na czarno. A tak ogólnie to leję benę i cieszę się dźwiękiem V6;]
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

bishop

14.06.2014, 19:28 #59 Ostatnia edycja: 14.06.2014, 19:41 by bishop
Wczoraj wymieniłem olej razem z filtrem. Valvoline 5W40 plus płukanie plus zalanie ceramizerem. Dziś jadąc w małym korku, zobaczyłem lekki dymek spod maski. Podniosłem maskę, lekki zapach spalonego oleju poczułem przy mocno nagrzanym silniku. Możliwe że przy nalewaniu parę kropel spadło na głowicę i może zaczęło parować. Seba podał podobną diagnozę;] Po ostygnięciu i ponownej jeździe nie zauważyłem dymu ale za to zauważyłem że nie włączają się wentylatory. To trochę dziwne bo często przed wymianą oleju się załączały przy większym obciążeniu. Pytanie mam: jest jakiś test na wentylatory? Można jakoś wymusić pracę ich?
ps. aha... sprężarka od klimy przecieka. Za tydzień na warsztat;/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html