[Focus] ST'06 Electric Orange by Walec

walec, 17.07.2013, 19:15 « poprzedni - następny »

walec

Cytat: vtec w 28.07.2013, 10:38aczej
poza tym ciekawie to auto musi wyglądać przód w górze, tył gleba, masz jakieś foty?

PS. nie oszczędzaj na gratach
uwierz mi że nie oszczędzam na gratach, jestem fanatykiem zapewne tak jak i ty (nie fanem :D )

wg mnie teraz stoi równo wcześniej na Eibachu z przodu stał dużo niżej niż tył,
poniżej zdjęcie po wymianie spręzyn z produ na orginalne - z tyłu Eimach został - zdjęcie tuż po założeniu jeszcze przed geometrią.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Cytat: Kris1976 w 28.07.2013, 11:27Stab-a wrzuć na tył. Auto zmienia sie nie do poznania
masz jakiś konkretny na myśli? daj linka :D

Potrzebuje pomocy w dwóch sprawach

1. dzisiaj będę wymieniał świece na irydowe o jeden stopień zimniejsze - to takie przygotowanie pod sierpniowe mody u HEKO i przy okazji chcę wyeliminowac objaw minimalnego szarpania przy max otwartej przepustnicy i czasem na wolnych obrotach na biegu jałowym.
Jeśli świece nie pomogą to co jeszcze? A minimalne szarpnięcia także na wolnych obrotach na postoju. Na wolnych obrotach szaranie (minimalnie nierówna praca) jest za zwyczaj po szybkiej dynamicznej jeździe i jest bardziej odczuwalna na właczonej klimie - takie mam wrażenie - ale nie zawsze występuje to szarpanie na wolnych.
Pytanie pomocnicze czy w STku często trzeba czyścićprzepustnice (w moim poprzednim VAG 1.8T taką operację robiłem co 40kkm i potem adaptacja przepustnicy VAGiem)
Jakieś pomysły na to poszarpywanie? jak zmienie świece mam nadzieje że pomoże.

2. Mam wrażenie że się za bardzo rozbujała poduszka skrzyni biegów
i pytanie czy ktoś testował to

Mam tej firmy wszystkie gumy zawieszenia w rajdówce ale nigdy nie używałem ich poduszek silnika i skrzynia a patent wydaje się fajny.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.powerflex.co.uk/road-series/products/Focus+MK2+ST-2737/1.html
tylko którą mam poduszkę
tą - w teorii powinna być ta
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.powerflex.co.uk/road-series/product-details/Lower+Engine+Mount+Insert/2225.html

czy tą - teoretycznie od 2008 roku
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.powerflex.co.uk/road-series/product-details/Lower+Engine+Mount+Insert/2041.html

no i do kompletu Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.powerflex.co.uk/road-series/product-details/Lower+Engine+Mount+Small+Bush/2042.html

Cena za wkłądkę poduszki jest akceptowalana ok 110pln za poduszkę w Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.AutoRacing.pl
Bo prosto jest  zbyt prosto
Walec Wyrównalec Rally Team :)

Kris1976

Cytat: walec w 29.07.2013, 10:42masz jakiś konkretny na myśli? daj linka Cheesy
u mnie siedzi to , regulowana na soft/hard
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://j-w-racing.co.uk/product.php/7428/2700/whiteline_adjustable_24mm_rear_anti_roll_bar___ford_focus_st
porównanie ori do whiteline

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



a na eibachu siedzi tak

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Co się tyczy poszarpywania to u mnie jest coś podobnego, ale na tyle rzadko się to objawia że nie zawracam sobie tym głowy. Na trasie 100-150 kilometrowej  szarpnie 2-3 razy (lub czasem wcale ). Tylko na 5,6 biegu i tylko w wąskim zakresie obrotów od 2800 do 3000 i tak jak u Ciebie na klimie występuje częściej. Bez klimy i z wyłączonym ESP (chociaż nie jestem pewny czy to akurat ma znaczenie) nie występuje w zasadzie w ogóle. Chociaż na stożku to szarpał jak opętany, wróciłem do ori boxa poprawiło się zdecydowanie ale nie w 100% a w jakiś 97%... nie wiem co to za czort tam siedzi. Jechałem z podłączonym kompem z Minikiem z Promotora i niczego tam nieodczytał podejrzanego. U mnie diabeł tkwił/tkwi w dolocie... u Ciebie być może  w świecach.

Co do powerflexu to się nie wypowiem, nie trenowałem jeszcze tego tematu.

Była pomarańcza ST...czas na RSa !

wilhelm

Ja mam coś takiego Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.powerflex.co.uk/black-series/product-details/Lower+Engine+Mount+Insert/8566.html

Biegi "lepiej" wchodzą, mniej szarpie budą przy dynamicznej jeździe. Na wolnych obrotach i przy cofaniu czuć delikatne wibracje ale coś za coś. Będę musiał dokupić jeszcze tą małą okrągłą tulejkę.

walec

Cytat: wilhelm w 29.07.2013, 19:18Ja mam coś takiego Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.powerflex.co.uk/black-series/product-details/Lower+Engine+Mount+Insert/8566.html
Hmm myślę że black seria to raczej do rajdów i wyścigów
ja celuje w te zwykłe żółte - tylko czy trzymać się rocznika i brać w ciemno - nie mam jak na razie zerknąć.
Dużo jest roboty by wyjąć ta poduszkę skrzyni razem z tą małą tulejką??

Cytat: walec w 29.07.2013, 10:42o się tyczy poszarpywania to u mnie jest coś podobnego, ale na tyle rzadko się to objawia że nie zawracam sobie tym głowy. Na trasie 100-150 kilometrowej  szarpnie 2-3 razy (lub czasem wcale ). Tylko na 5,6 biegu i tylko w wąskim zakresie obrotów od 2800 do 3000 i tak jak u Ciebie na klimie występuje częściej. Bez klimy i z wyłączonym ESP (chociaż nie jestem pewny czy to akurat ma znaczenie) nie występuje w zasadzie w ogóle. Chociaż na stożku to szarpał jak opętany, wróciłem do ori boxa poprawiło się zdecydowanie ale nie w 100% a w jakiś 97%... nie wiem co to za czort tam siedzi. Jechałem z podłączonym kompem z Minikiem z Promotora i niczego tam nieodczytał podejrzanego. U mnie diabeł tkwił/tkwi w dolocie... u Ciebie być może  w świecach.
No i dzisiaj chyba się częściowo sprawa wyjaśniła, przyjechałem po południu do chłopaków z TRAX RACING i przy dźwiękach nowego wydechu który właśnie montowali do New Porsche cayenne Turbo postanowiłem czekając na wolny podnośnik zdjąć tą plastikową pokrywę zasłaniającą cewki i oto moim oczom objawił się widok dzięki któremu nogi mi się ugięły :(

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


zawsze olej poza silnikiem to zła nowina, ale po krótkim przeglądzie znalazłem winowajcę
ta plastikowa rurka (odma) która idzie z pokrywy zaworów do podstawy filtra oleju myśłąlem że pęłka tylko w tym imejscu zaznaczonym czerwonym kółkiem..
Pomyślałem dobra zdejmujemy i szybko do FORDa kupię od ręki i będzie dobrze.
Pewnie że będzie ale na środę a i jest już inaczej wykonana bez tych harmonijek bo pewnie to był słaby
punkt tych odm.

Sam demontaż zajął ze 30 minut bo ta odma było już 5 razy drutowana w miejscach tych harmonijek i to jakiś totalny drut - taśma izolacyjna + w środek uszkodzonej odmy amelinowa rurka grrrr a jak by się tak kawełek ukruszył i dostał do głowicy albo skrzyni korbowej grrr nawet myśleć nie chcę.
No ale do rzeczy oleju na deklu było tak ze 200ml - część strzykawką a potem szmatką.
CO najlepsze zrobiłem 1000km od wymiany oleju i nic go nie ubyło więc awaria stara.
Najgorsze że jak wyjąłem cewki to pod tym gumowym stożkiem który jest chyba elementem cewki jest olej. Czy da się zdjąć z cewki ten gumowy stożek zakończony gumowym oringiem - uszczelką??
Chciałbym dokładnie wytrzeć cewki z oleju.
Pytanie pomocnicze czy cewki po takim okładzie z oleju należałoby wymienić czy na razie sprawdzić jak się będa zachowywać??

I teraz pytanie czy uszkodzona tak bardzo odma - pęknięta w 4 miejscach - mogła dawać objawy nierównej pracy na biegu jałowym i przy max bucie?? zawsze to jakieś zaburzenie podciśnienia.

NO ale na pocieszenie przyjechały dzisiaj przewody hamulcowe w oplocie stalowym i oczywiście w jedynym słusznym kolorze :D

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





Bo prosto jest  zbyt prosto
Walec Wyrównalec Rally Team :)

Kris1976

.... a te ładne przewodziki to skąd i za ile (jakiś symbol podasz) ? Masz doświadczenia na tym polu? Bo ja chciałbym trochę usprawnić heble...
tarcze ultimaxy + ferodo są ok ale czasem za szybko puchną. Czy przewody + wymiana płynu na motul o wyższym wrzeniu da odczuwalną poprawę ?
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

walec

Mam troszkę doświadczenia i moim zdaniem lepiej dać przewody w oplocie i "cieplejszy płyn" to daje mega różnicę w puchnięciu hamulców.
Dla przykładu na ostatnim rajdzie kaszub urwałem przewód w oplocie po zwiedzaniu pola i złapaniu kapcia (kord opony jechanej do konca OeSu na flaku 7km rozszarpał mi przewód) na serwisie chłopaki wymienili mi przewód na zwykły gumowy bo tylko taki było dostepny w intercarsie i wyjechałem na druga pętlę rajdu to na OeSie 13km gdzie wcześniej hamulce były ok na tylko jednym zmienionym gumowym przewodzie hamulec spuchł po 8km OeSu więc różnica jest duża.

Przewody są firmy HEL angielskiej zadzwoń sobie do Pawła 889152397 z TRAX RACING oni w tej chwili mają jakie dobre ceny na te przewody bo widziałem że do kilku samochodów hurtem zamówili.

U mnie setup hamulców będzie następujący:
- płyn RPF 660
- klocki Ferodo DS Performence (kiedy DS 2000) wyczynowe klocki z homologacją drogową
- tarcze ATE PowerDisc lub inne tego jeszcze nie wiem
- przewody w oplocie HEL



« Dodane: 30.07.2013, 19:25 »

A zmieniając temat musze odświeżyć felgi, w tej chwili pomalowane na czarny połysk i teraz pytanie czy dalej iść w czarny?? połysk czy mat?? a może w ciemny grafit?? na pewno chciałbym zrobić sam rancik felgi na pomarańczowo by felga optycznie była większa bo ciemny kolor strasznie ją zmniejsza.
Bo prosto jest  zbyt prosto
Walec Wyrównalec Rally Team :)

Kris1976

...dzieki za info o heblach. Czy ludki z trax racing sa tez dobrze ogarnjęci mechanicznie w STekach ? Co do felg u mnie siedza ori czarne polysk + dekielek w pomaranczu z logiem. Tez mi zalezalo na obrysie felunku na pomarancz ale nikt ze znanych lakiernikow nje chcial sie podjąć... mamy parę wspólnych tematów , moze spocik szybki. Widze sie w piatek ze Skotim - tez ma STeka. Godz 11sta parking pod Smykiem w M1. Jak pasi to wpadaj.
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

walec

chyba dam radę ale nie STkiem bo jedzie w czwartek do centrali LandiRenzo :D  celem założenia podtlenku LPG :D i inż z Landi Polska chce samochód na dwa trzy dni celem dopieszczenia instalacji.
a przyjade 1,8T golf IV GTi - piątek o 11 przed południem czy 23?


« Dodane: 30.07.2013, 21:36 »

Jeśli chodzi o TRAXów to oni raczej lubują się Ferrari Maseratti, dzisiaj widziałem też lotusa i jakieś Porsche.
Generalnie robią też auta do rajdów i wyścigów. z STkami raczej za często nie mają styczności więc mody i program robie u Heko.
Jeśli natomiast chodzi o hamulce zawieszenia(zarówno wyczynowe jak i cywilne) i dedykowane wydechy uliczne i wyczynowe to ogarniają wszystkie auta.

« Dodane: 30.07.2013, 21:40 »

Cytat: wilhelm w 29.07.2013, 19:18Foka ST
Katowice

   
Ja mam coś takiego Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.powerflex.co.uk/black-series/product-details/Lower+Engine+Mount+Insert/8566.html

Biegi "lepiej" wchodzą, mniej szarpie budą przy dynamicznej jeździe. Na wolnych obrotach i przy cofaniu czuć delikatne wibracje ale coś za coś. Będę musiał dokupić jeszcze tą małą okrągłą tulejkę.

Ja dzisiaj zdemontowałem poduszkę skrzyni i się okazało że we Powerflexa mam poduszkę z modelu 2008rok.
Zamówiłem wkładkę poduszki i tą małą tulejkę  w standardowej wersji nie Black-series
Bo prosto jest  zbyt prosto
Walec Wyrównalec Rally Team :)

Kris1976

Jedenasta przed poludniem , piatek ;-) wpadnij
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

walec

spoko powinienem dać radę. jakich kolorków STków szukać??


Bo prosto jest  zbyt prosto
Walec Wyrównalec Rally Team :)

vtec

Cytat: Kris1976 w 30.07.2013, 21:44
Jedenasta przed poludniem, piatek ;) wpadnij
lepszych godzin i dni na spoty to już naprawdę nie macie? :)

Kris1976

Cytat: walec w 30.07.2013, 22:49
spoko powinienem dać radę. jakich kolorków STków szukać?



Orange 3d i silver 5d

« Dodane: 30.07.2013, 23:37 »

Cytat: vtec w 30.07.2013, 23:19
lepszych godzin i dni na spoty to już naprawdę nie macie? :)

...wyjątkowo , mam sprawe do Skotiego a dla niego takie godziny to nie problem. A Ty dasz rade ?
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

wilhelm

Cytat: walec w 30.07.2013, 18:30- klocki Ferodo DS Performence (kiedy DS 2000) wyczynowe klocki z homologacją drogową

Nie lepiej DS2500?

walec

Cytat: wilhelm w 31.07.2013, 11:23
Nie lepiej DS2500?
DS Performance kiedyś nazywały się DS 2000.
Więc są gorsze od DS2500 ale nie jedzą aż tak bardzo tarczy jak DS2500
i powinny wystarczyć do tego w jaki sposób będę używał auta.

Jak bym chciał jeździć na TrackDay'e to bym kupił DS 2500 albo nawet DS 3000 a do upalania po mieście DS Performance powinny być ok bo nie trzeba ich rozgrzewać żeby dobrze działały a DS 2500 i DS 3000 powinno się rozgrzać a dodatkowo te wyższe modele potrafią niemiłosiernie piszczeć.
Bo prosto jest  zbyt prosto
Walec Wyrównalec Rally Team :)

wilhelm

Mam DS2500, nie zauważyłem żeby trzeba je było rozgrzewać i o dziwo nie piszczą. Może raz na jakiś czas, ale na prawdę bardzo cicho. Za to masakrycznie pylą