[Focus] ST'06 Electric Orange by Walec

walec, 17.07.2013, 19:15 « poprzedni - następny »

Kris1976

...trochę pizga teraz nad morzem  :stupid:
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

vtec

to jak z tym spotem, jeszcze trochę i może nie będzie czym przyjeżdzać ;)

Kris1976

...a sa chetni na Twoja bryke ?
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

walec

No i mam kolejny problem pierwszy był od kiedy kupiłem auto ale zaczął mnie ostatnio tak mocno denerwować że musze coś z tym zrobić a drugi pojawił się ok tydzięn temu:
1. mam dziwne jazdy z doładowaniem, jade spokojnie 3 bieg ok 3000obr/m pedał w podłogę i boost dochodzi tylko kawałek za pierwszą kreskę i silnik dochodzi do 6000-7000obr i boost nie wzrasta.
zmianiam na 5 lub 6 bieg boost dochodzi kawałem za pierwsza kreskę i iiiiiiiiiii zastanawia się i pach idzie wskazówa doładowania pod 1,2, po takim zabiegu potem już na każdym biegu mam pełny boost.
Czasem jade na 4 biegu i tak samo mały boost myśli myśli i koło 5000obr pach i pełny boost
a czasem pomaga dopiero wyłaczenie zapłonu i ponowne odpalenie silnika.
Błędów brak - zakłądam że to zaworek sterujacy solenoid - gdzie go znaleść?

2. od jakiegoś tygodnia jak odpalam rano furę (lub po ok 30 minutach postoju) przy lekkim przegazowani do ok 2500 3000obr słychać taki dziwny świst (metaliczny?) objaw znika po ok 1,5minucie od odpalenia zimnego motoru lub po ok 30sek jak motor jest ciepły ale auto stoi na prakingu ok 30minut.
co to może być? wydech się rozszczelnił?
Zaraz wychodze z pracy i postaram się nagrać ten dźwiek.

Bo prosto jest  zbyt prosto
Walec Wyrównalec Rally Team :)

heko

szukaj:
-zaworek turbo
-membrana odmy
-wyczyść MAPsensor
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

Kris1976

...a to drugie to rozszczelniona uszczelka kolektora wydechowego... pewnie juz pierwsze spinki poodpadaly
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

walec

Cytat: heko w 02.10.2013, 18:36szukaj:
-zaworek turbo
-membrana odmy
-wyczyść MAPsensor
Zaworek - czyli solenoid?? - też obstawiam
- membrana odmy ?? czyli odstawa filtra oleju?? podstawę filtra wymieniałem jakiś miesiąc temu.
- MAPsensor - czym czyścić??

a co  przepływką??


Cytat: Kris1976 w 02.10.2013, 18:56...a to drugie to rozszczelniona uszczelka kolektora wydechowego... pewnie juz pierwsze spinki poodpadaly

Jakie sugestie?? nowe spinki czy zwalamy turbo z kolektorem wydechowym i nowa uszczelka ??
podpowiecie procedurę ??
Bo prosto jest  zbyt prosto
Walec Wyrównalec Rally Team :)

Kris1976

Ja to mialem. Poczytaj u mnie w temacie. Uszczelka do wymiany + nowe spinki + roboty z odkrecaniem kolektora na 2 dni. Dostęp paskudny. Po całej operacji doczytalem w necie ze mozna bylo dać podkladki z nierdzewki żeby operacji nie powtarzać za jakis czas. ..
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

walec

Kris przejrzałem twój temat ale nic nie znalazłem o tym :( może źle szukam
Napiszesz mi coś więcej - skoro po rozgrzaniu nieszczelność znika to czy nie można ew dokręcić kolektora wydechowego?
Mam trochę do pojeżdżenia ale nie chce czegoś podpalić jak kolektor będzie nieszczelny

Solenoid ogarnę na podmiankę z Intercarsu czy w tym wypadku firma ma znaczenie?
w IC jest tylko PIERBURG 7.28197.16.0


heko:
Wyczyścieć tylko MAPa czy przepływkę też?

Ma ktoś może schamat gdzie jest solenoid i MAP bo przepływkę sobie sam namierzyłem :D
Bo prosto jest  zbyt prosto
Walec Wyrównalec Rally Team :)

heko

zdecydowanie jedno i drugie
selenoid masz z tyłu przy turbinie, idą do niego wężyki do turbiny
MAP masz na króćcu przy IC
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

walec

Cytat: heko w 03.10.2013, 13:52zdecydowanie jedno i drugie
selenoid masz z tyłu przy turbinie, idą do niego wężyki do turbiny
MAP masz na króćcu przy IC
Dzięki Heko za info
a
do czyszczenia MAP i MAF benzynka ekstrakcyjna + pędzelek czy jakieś inne czary mary ??
Bo prosto jest  zbyt prosto
Walec Wyrównalec Rally Team :)

heko

... może być, tylko z przepławką bardzo delikatnie
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

Kris1976

Cytat: walec w 03.10.2013, 13:42Kris przejrzałem twój temat ale nic nie znalazłem o tym Sad może źle szukam
Napiszesz mi coś więcej - skoro po rozgrzaniu nieszczelność znika to czy nie można ew dokręcić kolektora wydechowego?
Mam trochę do pojeżdżenia ale nie chce czegoś podpalić jak kolektor będzie nieszczelny
cytuje sam siebie ... "Na razie usunęli inną usterkę - gwizdanie (sądziłem że to łożysko rolki napinacza lub alternatora, ale byłem w błędzie) spowodowane przez.... urwane spinki od kolektora wydechowego. Była nieszczelność i spaliny spieprzały przez rozlatującą się uszczelkę. Przyczyny ponoć dwie. 1) zwiększona moc i doładowanie (w to nie bardzo wierzę) 2) jakiś rzeźnik mi to uszkodził przy montażu wydechu"

Nie wiem czy dokręcenie w twoim przypadku będzie możliwe , jak masz komplet spinek to dokręć ! U mnie nie było tylko 2 z bodaj 12. Resztki z tych dwóch trzeba było rozwiercać , po wyjęciu kolektora widać było gdzie spaliny uciekały , uszczelka na kolektorze była okopcona i sumie po wyjęciu rozleciała się...
Można od góry pod maską sprawdzić cześć spinek. Weź lusterko, wepchnij łapę za rurę dolotu i powinieneś dać radę zobaczyć jak wyglądają spinki. Jak będzie za mało miejsca to trzeba odkręcić tą plastikową osłonę tam gdzie masz zamocowane wycieraczki .

Była pomarańcza ST...czas na RSa !

walec

Oki dziękować :D będę musiał to ogarnąć - a u Ciebie po rozgrzaniu kolektora ten świst przestawał być słyszalny ??
Bo prosto jest  zbyt prosto
Walec Wyrównalec Rally Team :)

Kris1976

Świstał tylko na zimno, przez jakieś 15 sekund. Po rozgrzaniu ustawało. Jak auto odstało 15-20min.  to świtało od nowa.
Była pomarańcza ST...czas na RSa !