Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

Cytat: bishop w 06.04.2014, 19:39
I jak dźwięk? Daję radę?
Dźwięk z dużym filtrem stożkowym jest sporo ciekawszy!

Ze standardowym airboxem dźwięk ST220 jest szczególnie fajny w zakresie 3.000-4.000 obr/min. Wtedy słuchać bulgotanie, przyjemny pomruk.
Poniżej i powyżej tego zakresu też słychać, że to V6, ale jednak dźwięk już gdzieś uciekał.

A ze stożkiem ten fajny zakres wyraźnie się powiększył. Już od około 2.500 obr/min słuchać bulgot i jest on wyraźniejszy. Taki bulgot utrzymuje się praktycznie do 5.000 obr/min. Powyżej wiadomo, że dźwięki bardziej zlewają się w całość i jest to już bardziej jednolity dźwięk wiertarki :)
Tutaj musze dodać, że od 4.500 zaczyna stożek trochę syczeć, z tym że nie jest to żadna nieszczelność, lecz po prostu zasysane mocno powietrze. Te syczenie akurat nie jest fajne.

A skoro to Ty bishop pytasz o wrażenia, to powiem Ci, że mój kolega który ujeżdżał mojego smoka w ostatni weekend preferuje spokojną jazdę - podobną do Twojego stylu. Lubi się delektować średnim zakresem obrotów i mocnym odejściem z dołu. Kumplowi bardzo podoba się nowy dźwięk, więc przypuszczam, że Tobie też będzie pasował.

Ja lubię trochę ostrzej pojeździć i dlatego te syczenie na górze trochę mi przeszkadza, ale może uda się jeszcze jakość zoptymalizować przepływ powietrza i uda się to wyeliminować.

Zauważyłem też, choć może mi się tylko wydaje, że silnik kręci trochę wyżej. Wcześniej w zasadzie nie było sensu wkręcać powyżej 6.200 obr/min. bo już brakowało tchu. A teraz kręcę do 6.500 obr/min i idzie.
Nie jest wykluczone, że tylko mi się wydaje (bo nie zmierzyłem jeszcze tego na hamowni), ale robi fajne wrażenie. Te syczenie słyszalne od 4.500 zamienia się później w taki metaliczny dźwięk, który jest przyjemny dla ucha. Powyżej 6.000 dźwięk jest już takiej małej formuły :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 07.04.2014, 16:53Tutaj musze dodać, że od 4.500 zaczyna stożek trochę syczeć, z tym że nie jest to żadna nieszczelność, lecz po prostu zasysane mocno powietrze. Te syczenie akurat nie jest fajne.
Jesteś pewien, że nie masz żadnej nieszczelności? U mnie żadnego syczenia nigdy nie było, a już na pewno nie na wysokich obrotach. Jeśli coś syczało, to zawsze gdzieś jednak nieszczelność była, ostatnio pomiędzy UIM a LIM.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

No zobaczymy.
Planuję niedługo założyć ponownie airboxa, tylko po to żeby porównać.
Mam nadzieję, że to da jakąś odpowiedź zwłaszcza, że jednego dnia będę jeździł na stożku, na airboxie i znowu na stożku
:o :| :) :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Przymierzam się powoli do wymiany oleju silnikowego.

Obecnie jeździłem na oleju Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30 Longlife III.
Do tego został dodany ceramizer Liqui Moly CERATEC.

Zastanawiam się nad zmianą parametrów oleju i zastosowaniem 5W-40 w miejsce 5W-30. Ten drugi wyższy parametr miałby teoretycznie spowodować, że olej będzie bardziej odporny na zrywanie filmu olejowego przy ostrzejszej jeździe.

Wstępny wybór padł na Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40. Oczywiście również zastosuję dodatek CERATEC.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

Ja w maju też zmieniam olej ale zostaję przy Valvoline Synpower 5W-40. Dodatkowo również zastosuje Ceratec (Po raz pierwszy).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sseebbaa1

Cytat: sseebbaa1 w 09.04.2014, 00:38Dodatkowo również zastosuje Ceratec (Po raz pierwszy).
Ten dodatek zbiera pochlebne opinie. Ważne też jest, że nie znalazłem w sieci żadnej negatywnej jego oceny.
Kierowcy odnotowują spadek spalania, co raczej świadczy o zmniejszeniu oporów wewnątrz silnika.

Cena tego Liqui Moly CERATEC to około 80-90 złotych. Jest to zatem niewielki wydatek, a korzyści (w mojej ocenie) może przynieść całkiem spore - od mniejszego spalania po uniknięcie przytarcia panewek i remontu silnika.
Producent twierdzi, że dodatek wystarcza na 50.000 km nawet jeżeli w tym czasie wymieniasz olej.
Ale ja zaleję go ponowie przy wymianie oleju, bo silnik traktuję trochę mocniej i coś mu się należy :)


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

qualin

Kurcze to moze i ja przy wymianie oleju sie skusze na tego Cerateca skoro tak zachwalacie :)

sseebbaa1

Tutaj trochę szerzej opisane są te dodatki:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,2607.0.html
Jestem ciekaw jak będzie sprawował się ten CERATEC w dieslu, bo do tej pory to benzynowcy wypowiadali się w w/w temacie.
Ale myślę, że efekt będzie taki sam.
Czyli polecam!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

yayko

dzięki Tobie wiem jak ogarnąć ten stożek w esteku :D
wycinałeś cały element przepływomierza tak aby zmieściła się silikonowa złączka?

sseebbaa1

Nie dzięki mnie! Ja nic nie wycinałem.
Nie przypinaj mi tych orderów :D

To wszystko zaprojektował i zrobił Tomasz, bo od niego odkupiłem stożek wraz z przystosowanymi rurami oraz osłoną.
Ja tylko może trochę lepiej to pokazałem na zdjęciach.

Chociaż i tak nie do końca widać ten element, o który pytasz. Później zrobię jakieś zdjęcia pokazujące istotę przeróbki.
A co do miejsca mocowania przepływomierza (MAF), to Tomasz rzeczywiście poświęcił seryjnego airboxa i wyciął z niego tą rurę przystosowaną do MAF-a. Jest to słuszne rozwiązanie, bo dzięki temu w miejscu pomiaru MAF masz dokładnie taką średnicę przepływu powietrza jak to przewidział Ford i nie ma błędów w odczycie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Znalazłem foto tego elementu:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Tak jak pisze seba, ta obudowa została wycięta z seryjnego airboksa (polecam kupić do tego taki od 2,5, szkoda marnować tego od ST220) i połączona z takim oto adapterem (na 99%, bo robiłem to dawno i nie pamiętam symbolu, a ten mój był 2x droższy):

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://mtuning.pl/pl/sklep-tuning-internetowy-tuning-sklep/uklad-dolotowy/adaptery-na-przeplywomierz/adapter-filtra-pa-6-subaru.html

Cała trudność polega na tym, że adapter ma 76 mm, natomiast przepływomierz 80 mm, przy czym jest spłaszczony od góry. Da się to ładnie dopasować, tak, żeby nie było progu, ale trzeba trochę porzeźbić.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

yayko


sseebbaa1

12.04.2014, 18:34 #342 Ostatnia edycja: 25.09.2019, 22:35 by sseebbaa1
Tu zbliżenie na kluczowy element:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



A tu widać, że T dociął element z airboxa do kształtu adaptera stożka:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

To jest finalny montaż? Nie narobiłeś sobie progów pomiędzy MAF i stożkiem? :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Kiedy zaglądałem do środka, to wyglądało dobrze. Nie było szpar pomiędzy kolejnymi elementami.
Ale jeszcze będę to ponownie sprawdzał. W tej chwili bowiem stożek swoją końcówką opiera się o maskę. Muszę go bardziej pochylić.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy