Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

T

Cytat: sseebbaa1 w 13.04.2014, 14:33Kiedy zaglądałem do środka, to wyglądało dobrze. Nie było szpar pomiędzy kolejnymi elementami.
Tam w zasadzie jest prosta zasada — rurka alu musi z jednej strony dotykać przepływomierza, a z drugiej wchodzić aż do "progu" w stożku.

« Dodane: 27.05.2014, 10:22 »

Cytat: sseebbaa1 w 25.05.2014, 14:38No ale jeszcze wcześniej muszę kupić dobre uszczelki pod pokrywy obu głowic i pod kolektor ssący.
Jakie uszczelki kupić? Chodzi przede wszystkim o jakość.
Tylko oryginał. Nie jest zbyt drogi, a zamienniki zwykle szybko padają.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Cytat: Tomasz w 27.05.2014, 11:21Tylko oryginał. Nie jest zbyt drogi, a zamienniki zwykle szybko padają
A jakieś dobre firmy typu Victor Reinz, Elring, FAI itp. nie będą lepsze, a przy okazji być może tańsze (choć cena nie jest priorytetem)?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 27.05.2014, 11:35A jakieś dobre firmy typu Victor Reinz, Elring, FAI itp. nie będą lepsze, a przy okazji być może tańsze (choć cena nie jest priorytetem)?
Nie znam każdej z nich z osobna, ale wiele osób miało problemy z zamiennikami. Tak jak oryginalne uszczelki pod kolektory można użyć kilka razy, tak wiele zamienników rozsypuje się przy pierwszym demontażu. A oryginały kosztują w okolicach 50 zł za sztukę i są naprawdę solidne. Wydaje mi się, że oszczędność rzędu 100 zł na tym wszystkim nie ma sensu. Szczególnie, że uszczelki pokryw zaworów są dość kłopotliwe w wymianie, ja np. nie miałem narzędzi, żeby to zrobić samodzielnie i sama robocizna kosztowała mnie 300 zł (a uszczelki pod pokrywy, ori, chyba ze 100 zł).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Skoro tak, to rzeczywiście jutro chyba zamówię oryginalne uszczelki pod pokrywy głowic i pod kolektor ssący.
Dzięki za podpowiedź.




ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Wstawiłem auto do warsztatu, bo wydech się obluzował. Urwała się jedna śruba trzymająca rurę zaraz za silnikiem i paskudnie trudny był dostęp do niej. Wymiany domagały się też plecionki.
Wydech już zrobiony i to jest fajne.

Ale dalej nie jest już tak fajnie...
Kazałem bowiem sprawdzić dlaczego zawory zaczęły ostatnio głośniej chodzić. Było słychać wyraźne cykanie, którego wcześniej nie było.
Mechanik właśnie zadzwonił i powiedział, że łańcuchy rozrządu i górne cztery koła zębate nadają się do wymiany :(
Jeszcze nie sprawdził dolnego koła zębatego, ale raczej też trzeba wymienić.
Dobra informacja jest tylko taka, że szklanki i popychacze są OK.
(później zrobię zdjęcia tych części)

Muszę zaraz sprawdzić jaki to jest koszt tych wszystkich części nadających się do wymiany i pewnie się trochę podłamię.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

caqerr

Problemy z rozrządem przy tym przebiegu ?! :o
To jest wręcz niemożliwe, bo z tego co pamiętam masz mały przebieg...

T

Cytat: sseebbaa1 w 03.06.2014, 15:09Mechanik właśnie zadzwonił i powiedział, że łańcuchy rozrządu i górne cztery koła zębate nadają się do wymiany Sad
Masz na myśli kółka wałków rozrządu? Niemożliwe, żeby się zużyły poniżej 100 tys. km. Jeśli mechanik nie zna dobrze tego modelu, to być może się pomylił -- te nowsze kółka zębate w V-kach mają bardziej "obłe" i niższe zęby w porównaniu do tych starszych już jako nowe. Trudno mi tez uwierzyć w wyciągnięcie się łańcucha po takim przebiegu.

Jeśli to naprawdę rozrząd, to może raczej któryś z napinaczy zakończył przedwcześnie swój żywot? No chyba, że przebieg jest jednak wyższy (2-3 razy).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Zaraz podjadę do warsztatu i zrobię zdjęcia. Sam jeszcze nie widziałem tego.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 03.06.2014, 15:51Zaraz podjadę do warsztatu i zrobię zdjęcia. Sam jeszcze nie widziałem tego.
Mam luzem komplet wałków z ST220 w bardzo dobrym stanie. Jeśli chcesz, to mogę zrobić dla porównania.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

03.06.2014, 18:29 #369 Ostatnia edycja: 25.09.2019, 22:43 by sseebbaa1
Widziałem już te koła zębate i łańcuch. Rzeczywiście widać na nich ślady pracy, tzn. łączone ogniwa łańcucha odcisnęły się na zębach kół. Nie znam się niestety na tym i nie wiem czy takie ślady kwalifikują elementy do wymiany. Chociaż jak dla mnie nie wygląda to źle.

A więc koła zębate wałków rozrządu w moim ST220 wyglądają tak (w obu głowicach identycznie):

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Łańcuch od strony wewnętrznej, a więc roboczej, wygląda tak (słabsze zdjęcie):

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Te, które mam, wyglądają bardzo podobnie:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

03.06.2014, 19:32 #371 Ostatnia edycja: 25.09.2019, 22:45 by sseebbaa1
To moje zębatki wyglądają w takim razie nawet minimalnie lepiej. Wydaje mi się, że mają mniejsze te zagłębienia/odciśnięcia od łańcucha.

Zresztą jak patrzę na krzywki, to już w ogóle nie mam zastrzeżeń:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



No coś mi tak nie za bardzo pasuje ten łańcuch i zębatki do tych odgłosów "tykania" czy "cykania" zaworów, które słyszałem w trakcie jazdy.
Ale jedno jest pewne - wcześniej tak wyraźnych odgłosów klawiatury nie było.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 03.06.2014, 19:32No coś mi tak nie za bardzo pasuje ten łańcuch i zębatki do tych odgłosów "tykania" czy "cykania" zaworów, które słyszałem w trakcie jazdy.
Nie słyszałem jeszcze, żeby w tym silniku faktycznie hałasowały zawory, to może w jakimś ekstremalnie wyeksploatowanym, natomiast wiele osób ma takie podejrzenia. Na koniec zawsze okazuje się że hałas pochodzi skądinąd -- w przypadku ST220 często są to niedokręcone wałki rozrządu (sprawdzałeś to?) no i bardzo często zdarza się niestety, że takie objawy daje sworzeń tłoka lub nawet panewka. Czasami jest to też jakaś bzdura, jak któryś z elementów osprzętu.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

04.06.2014, 15:41 #373 Ostatnia edycja: 04.06.2014, 17:37 by sseebbaa1
Cytat: Tomasz w 04.06.2014, 16:15Nie słyszałem jeszcze, żeby w tym silniku faktycznie hałasowały zawory, to może w jakimś ekstremalnie wyeksploatowanym, natomiast wiele osób ma takie podejrzenia.
No a ten temat o którym pisałem w swoim wpisie #348?
---> Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.fordcontour.org/topic/12520-late-30-cam-tick/
There have been reports of ticking noises found on some 2005-�08 vehicles with 3.0L 4V Duractec engine with exhaust cam driven water pumps.


Jutro zamierzam zastosować metodę dokręcenia wałków zaworów wskazaną w w/w temacie.
Myślę, że nic nie ryzykuję, a jest szansa, że to pomoże.


Właśnie dałem polecenie mechanikowi, żeby nie robił nic przy rozrządzie i nic nie wymianiał, bo też myślę podobnie jak Ty. Zwłaszcza, że odciśnięcia na kołach zębatych są mniejsze niż na Twoich kołach.
A ile miał twój rozrząd przebiegu w momencie demontażu?

No i samo dokręcanie wałków rozrządu (czy w sposób fabryczny, czy ten z forum) powinno wyeliminować to co sam podajesz:
Cytat: Tomasz w 04.06.2014, 16:15w przypadku ST220 często są to niedokręcone wałki rozrządu (sprawdzałeś to?)

Zobaczymy  8)

Autopoprawka: wcześniej napisałem że będę dokręcał pokrywy zaworów, a oczywiście chodziło o dokręcanie wałków zaworów.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 04.06.2014, 15:41No a ten temat o którym pisałem w swoim wpisie #348?
---> Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.fordcontour.org/topic/12520-late-30-cam-tick/
There have been reports of ticking noises found on some 2005-�08 vehicles with 3.0L 4V Duractec engine with exhaust cam driven water pumps.
To jest właśnie opis problemu "niedokręconych" wałków rozrządu, nie dotyczy to defektu zaworów czy popychaczy jako takich:

Camshaft Ticking Noises on some 3.0L 4V Ford Duratec Engines

...i oby to było to. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club