Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

weksla

Ładne mondeo. Zdałoby mi się takie:D
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

sseebbaa1

Cytat: weksla w 20.09.2013, 22:02
Ładne mondeo. Zdałoby mi się takie:D
Ja też jeździłem Mondeo TDCi, tak jak Ty!
No ale przyszedł w końcu czas na nagrodę w postaci fajnej benzynki. Życzę Tobie tego samego.
Jeździłem Mondeo dieselkiem przez 4 lata i był to dla mnie czas zła koniecznego. Oczywiście w trudnym finansowo czasie nie było co tam fikać i wybrzydzać, ale ropniak to nigdy nie grał na emocjach.
Nawet jak jest podkręcony taki TDCi o dobrej mocy, to jednak nie podobało mi się, że redukcja przy wyprzedzaniu nic nie dawała.
To jest tylko moje zdanie. Ale ja chyba jestem taki trochę (a nawet bardzo) petrolhead!




No ale wracając do opisu bieżących kwestii związanych z moim ST220 ...
...to przypominam, że zbliża się zima  :)

Planowane przeze mnie opony na zimę to Goodyear UltraGrip 8 Performance.

Opony zimowe założę na obecne standardowe felgi 18", bo nie mógłbym patrzeć jak wygląda ST na szesnastkach...
Jak będzie głęboki śnieg, to i tak przecież nie wyjadę eSTekiem, bo robiłbym za pług, hehe.

A jak będzie mokry zimny asfalt, albo rozjeżdżony śnieg, to dzięki tym oponom będę śmigał aż miło. To w końcu Goodyeary, które rządzą na mokrym.

Tylko ten koszt...

Kurcze czemu tak jest, że biorąc najwyższy model GY opon letnich płacę ok. 2000zł, a jak wezmę taki najwyższy model GY zimowych to cena wychodzi 2600zł za komplet?

O tyle trudniej jest zrobić dobrą zimówkę, że cena jest + 30% ?

    :S
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 20.09.2013, 21:28Kurcze czemu tak jest, że biorąc najwyższy model GY opon letnich płacę ok. 2000zł, a jak wezmę taki najwyższy model GY zimowych to cena wychodzi 2600zł za komplet?
Bo zbliża się zima? ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

To już jest zwykłe draństwo... tak chamsko wykorzystywać pory roku :)


Ja jestem zdecydowanym zwolennikiem zakładania zimówek i z utęsknieniem czekam na dobre trzymanie opon także podczas trudnych zimowych warunków.
Opony GY mam już sprawdzone w poprzednich latach. Wiem, że ich zimówki nie zawodzą!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1




Czekam jeszcze na nowe, tegoroczne testy opon zimowych.
Myślę, że teraz pod koniec września powinny już się stopniowo pojawiać.
Szczególnie czekam na testy niemieckiego ADAC.

Może wyniki tych testów spowodują zmianę mojego wyboru?

A wiecie może czy w stosunku do poprzedniego sezonu zimowego pojawiły sie jakieś nowe modele opon (pytam o róznych producentów)?

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 22.09.2013, 21:32Może wyniki tych testów spowodują zmianę mojego wyboru?
Ale zwykle jest tak, że opony topowych producentów zajmują topowe miejsca — ale w różnych kolejnościach w zależności od rodzaju testu i rozmiaru (!) badanych opon. :) Więc tak naprawdę można sobie wylosować, no chyba, że komuś zależy na jakimś konkretnym, mierzalnym parametrze jak np. głośność.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

24.09.2013, 16:11 #21 Ostatnia edycja: 22.09.2019, 22:12 by sseebbaa1
Cytat: T w 24.09.2013, 10:12chyba, że komuś zależy na jakimś konkretnym, mierzalnym parametrze
Jak już wspomniałem, ja zwracam uwagę na zachowanie na mokrym.




A tu dalszy ciąg pracy z autkiem.

Od momentu zakupu denerwowało mnie małe uszkodzenie środkowej kratki tylnego zderzaka. To znaczy to nie jest kratka, tylko taka atrapa, która ma ładnie wyglądać.
No właśnie, u mnie ładnie nie wyglądała...
(oprócz tego widocznego uszczerbienia było jeszcze dłuższe pęknięcie które szło w lewą stronę)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Cały czas mnie to denerwowało, a jeździłem z tym od roku.

No i w końcu nie wytrzymałem i kupiłem.
Chciałem początkowo dorwać używaną kratkę, ale później okazało się, że ceny są wysokie. Ostatecznie kupiłem kratkę w ASO i wyszła ona zaledwie jakieś 20zł drożej niż z aukcji internetowej, gdzie towar był przecież używany, a nie nowy.

Tak wygląda moja nowa, już zamontowana kratka:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Nowa kratka jest czarna, a stara była już taka mocno szara. Wyraźnie się odróżniała od bocznych kratek.
Teraz wszystko jest OK.





Warto zerknąć też na zdjęcia pokazujące kratkę od drugiej strony, gdyż elementy mocujące są rozmieszczone niesymetrycznie.
(niesymetrycznie zarówno góra-dół jak i lewo-prawo)
Znając ich układ będzie możliwe uniknięcie urwania/ułamania zaczepów, gdyby ktoś chciał to zdemontować.


Układ zaczepów pokazuje, że demontaż należy zacząć od prawej strony i następnie wypinać dół całej listwy.
Rozpoczęcie wypinania prawej strony jest ułatwione przez otworek znajdujący się w kratce.
(można pomóc małym płaskim śrubokrętem)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





Zaczynamy demontaż od prawej, bo z lewej strony jest taki szerszy zaczep wsuwany w zderzak przez ruch w bok. Zatem próby odciągania lewej strony w pierwszej kolejności muszą skończyć się raczej jego złamaniem.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Górne zaczepy też są takie wsuwane, a dolne są ustawione pod innym kątem, mają małą zapadkę i są bardzie podatne na delikatne odgięcie.

Mam nadzieję, że to się komuś przyda.


Montowałem tę kratkę do hatchbacka B5Y, ale do sedana B4Y jest chyba identyczna.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

Ta kratka z bliska jakoś tak tandetnie wygląda w sedanie. Zastanawiałem się jakby wyglądała ta kratka w kolorze nadwozia:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


W sumie sam nie wiem  :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sseebbaa1

Ale żeś Seweryn pojechał z tym malunkiem!
Ja to bym nawet nie umiał tak.

Ja wiem, że Ty przy swoim czarnym lakierze masz akurat tak, że czarne kratki (a nie było innych) masz akurat pod kolor  :)

Wydaje mi się, że takie pomalowanie, nawet jakby wyszło ładnie pod względem jakości naniesienia koloru, to spowodowałoby zbyt "ciężki" zderzak.
Jednak te czarne kratki dzielą masywność jasnego zderzaka ST.
Tak myślę...
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

26.09.2013, 16:03 #24 Ostatnia edycja: 22.09.2019, 22:18 by sseebbaa1
Sam sobie zrobię OT  8)


Parę dni temu zamontowałem w garażu półkę na opony.
To jest początek sprzątania i organizowania całego bałaganu.
Opony do tej pory stały ułożone jedna na drugiej w rogu garażu i zajmowały jednak trochę miejsca.

Półeczka jest na 8 opon o maksymalnej szerokości 225. Kupiłem ją na Allegro. Cena była coś około 100zł z przesyłką.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Udało mi się ją zamontować tak, że mogę pod nią przechodzić bez schylania głowy.
Konstrukcja wygląda solidnie, a elementy na których opiera się opona to kątowniki, które można ustawić tak żeby krzywizna opony przylegała płasko.

A tu już ulokowane opony zimowe z S-Maxa (szerokość 215):

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Mam nadzieję, że na drugiej części półki już niedługo wylądują obecne opony letnie z ST220, bo to będzie oznaczało, że wyskrobałem gdzieś grubszą kasę na zimówki... hehe!

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

Tak czysto w tym garażu. Może to pokój jest?;]
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sseebbaa1

 Podłogi celowo nie pokazywałem  :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

linkgrabber

opony z felgami przechowuje się w słupku na leżąco ;)


Tak można składować same opony bez felg ale trzeba pamiętać je co jakiś czas obrócić bo się odkształcą

sseebbaa1

Wiem. Tak mówią poradniki.
Trochę nie miałem wyboru. Musiałem odgruzować garaż.
Ale jak będę co miesiąc przekręcał je o powiedzmy 10cm , to będzie OK.
Zresztą, tak jak już pisałem, te podpórki stykające się z oponą są płaskie i pod kątem, co w jakimś stopniu niweluje te odkształcanie.

A jak samochód stoi na parkingu nie ruszany przez miesiąc, to opony już do kosza? No chyba nie  :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

A właśnie. Co za sprężyny masz obniżające?  Eibach?

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html