Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Najstarszy w Polsce klub miłośników szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz ich tuningu


Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

Rijndael

Twój styl jazdy musi być naprawdę niecodzienny. :D
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. :)
Garażowa wyprzedaż części tuningowych z mojego byłego auta: kliknij tutaj.

sseebbaa1

11.03.2015, 20:05 #586 Ostatnia edycja: 26.09.2019, 23:30 by sseebbaa1
Oj tam, oj tam :)



Nowy nabytek:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

yayko

na pewno to wina asfaltu!! :)
i dobry wybór z tym stojakiem :)

sseebbaa1

DZIENNIK

16.03.2015, przebieg 93.896 km
- wymienione oba przeguby napędowe zewnętrzne
- wymienione prawe łożysko piasty
- ogólny przegląd auta
- nowiutkie cztery opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2
  225/40 R18 92Y XL

Zimówki Bridgestone Blizzak LM-32S (w takim samym rozmiarze) zostają na przyszły sezon, ciągle w bardzo dobrym stanie :)
Policzyłem, że zimówki zrobiły zaledwie 2.111 km
(222 km w zimie 2013/2014 bo miałem wtedy stłuczkę i auto stało
oraz 1.889 km w zimie 2014/2015)


Klocki hamulcowe już się kończą.
Dzisiaj zamówiłem na przód klocki Hawk HPS 5.0 (to jakaś ulepszona mieszanka dotychczasowych HPS).
Muszę potem sprawdzić jakie klocki miałem z tyłu, bo tego nie pamiętam, a też już ich prawie nie ma.


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

17.03.2015, 19:33 #589 Ostatnia edycja: 26.09.2019, 23:32 by sseebbaa1
Silnik wylądował w garażu. Kupiłem go po to, żeby pomodyfikować i potem na podmiankę wsadzic w miejsce obecnie jeżdżącego :)
Czyli bez blokowania samochodu na czas kombinacji.

Teraz tylko pytanie co zrobić z silnikiem? W którym kierunku modyfikacje?

Zakładam, że ten silnik dużo bardziej nadaje się na doładowanie, niż na zrobienie z niego wysokoobrotowego wolnossaka. Jednak to nie jest jeszcze przesądzone.
Oczywiście zarówno jedna, jak i druga opcja wymaga przynajmniej częściowego zakucia silnika - i to jest w planach.
Ale którą opcję wybrać?


Pierwszy pomysł - Duratec 3.0 połączony z kompresorem z Audi 3.0 TFSI.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Pasek napędzający kompresor mógłby mieć taki przebieg (prostokąt to łapa silnika, którą w tym projekcie ten pasek omija):

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

weksla

Heheh super. Będę sledził przebieg prac no i kibicował:D
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps
Ford Focus ST225--------------------> 400ps

Rijndael

Zrób 300 KM @ 7900 rpm n/a. :)
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. :)
Garażowa wyprzedaż części tuningowych z mojego byłego auta: kliknij tutaj.

sseebbaa1

Uwierz mi, że wolałbym właśnie takie 300 KM w wolnossącym, niż 350 KM w tym silniku pochodzące z doładowania.
Taki naturalnie oddychający :) jest zdecydowanie przyjemniejszy w jeździe przez swoją bezpośredniość reakcji.
W sumię to dziwię się, że tak mało jest projektów tego silnika w kierunku wysokich obrotów - stosunek skoku tłoka do średnicy tłoka jest bowiem jak w rasowych silnikach sportowych.
Skok zaledwie 79,5 mm przy średnicy tłoka aż 89,0 mm. W czasach, gdy silnik projektowano, ten silnik był wręcz wyjątkiem.

Ale z drugiej strony dzięki doświadczeniom z silnikami firmy Noble można powiedzieć, że kierunek z doładowaniem jest lepiej rozpracowany. Blok silnika jest niewyobrażalnie wytrzymały na doładowanie, a usprawnienia wymagają jedynie korbowody, smarowanie (upgrade miski olejowej) i natrysk oleju na denka tłoków. Cała reszta podobno jest w silniku ST220 do tego stopnia dopracowana, że nic nie trzeba zmieniać żeby bez problemu uzyskać blisko 400 KM przy odpowiednio wysokim doładowaniu.

Kompresor z Audi, nie jest aż tak wydajny jak turbo, lecz i tak mógłby dmuchnąc taki silnik do 320-350 KM. Dodatkowe pokombinowanie z mniejszym rozmiarem rolki odbiorczej kompresora (żeby uzyskać wyższe obroty kompresora) skutkuje 420 KM w orginalnym silniku Audi.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

yayko

i dziura w masce ?
bo chyba pod maską ten kompresor się nie zmieści :)

sseebbaa1

Dziura to nie, ale garb musiałby się pojawić.
To najmniej podoba mi się w tym projekcie, chociaż wyszedłby z tego niezły Mad Max :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

snafu

Po kombinacji z kołem kompresora i dolotem to wielu mówi, że i 450 z łatwością przychodzi. Ta droga jest fajna i ciekaw jestem efektu.

Ale wtedy pytanie, czy bez quattro to da efekt, czy ma sens.
Wbrew temu co intuicyjnie bym wybrał, w tym projekcie chyba widziałbym dobrze zrobione NA

sseebbaa1

Ze względów osobistych muszę aktywne działania przy projekcie odłożyć być może nawet o miesiąc. Ale to nie wyklucza zastanawiania się i dyskusji nad przyszłym kierunkiem modyfikacji.
Dlatego czekam na Wasze sugestie i przemyślenia. Mam już swoje, ale chętnie poznam Wasze :)

Tak jak napisałem, naturally aspirated jest też jedną z opcji, ale niestety wydaje się mało rozpracowaną. Ale jeżeli posiadasz jakieś techniczne podpowiedzi znalezione gdzieś w sieci, to dawaj!

PS. To nie ma być maszyna do startowania spod świateł czy wyścigów na 1/4, bo to auto jest za ciężkie do tego. Ale chciałbym zrobić przepięknego criusera do jazdy na co dzień, który czasami na trasie utrze nosa cwaniakom.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

bishop

Cytat: sseebbaa1 w 18.03.2015, 20:13To nie ma być maszyna do startowania spod świateł czy wyścigów na 1/4

A ja słyszałem że w Gorzowie odkąd kupiłeś STka jescze z nikim nie przegrałeś :D.
ps. jak kolano?

sseebbaa1

Przy starcie zatrzymanym pierwsze metry sprintu absolutnie nie są domeną Mondeo. W porównaniu np. do standardowego Focusa ST, to właśnie wtedy Mondeo najbardziej dostaje. Ale już od 60 km/h staje sie bardziej równorzędnym partnerem do sparingów.


Za 3 dni operacja i dlatego potem będzie przestój w realizacji projektu...
No coż. Naprawiam swoje autko, to siebie nie naprawię? :) :) :)


No dobra! Ale nie o tym, nie o tym!
Doładowanie czy wolnossący? Hę?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

caqerr