Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

T

Twój styl jazdy musi być naprawdę niecodzienny. :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

11.03.2015, 20:05 #586 Ostatnia edycja: 26.09.2019, 23:30 by sseebbaa1
Oj tam, oj tam :)



Nowy nabytek:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

yayko

na pewno to wina asfaltu!! :)
i dobry wybór z tym stojakiem :)

sseebbaa1

DZIENNIK

16.03.2015, przebieg 93.896 km
- wymienione oba przeguby napędowe zewnętrzne
- wymienione prawe łożysko piasty
- ogólny przegląd auta
- nowiutkie cztery opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2
  225/40 R18 92Y XL

Zimówki Bridgestone Blizzak LM-32S (w takim samym rozmiarze) zostają na przyszły sezon, ciągle w bardzo dobrym stanie :)
Policzyłem, że zimówki zrobiły zaledwie 2.111 km
(222 km w zimie 2013/2014 bo miałem wtedy stłuczkę i auto stało
oraz 1.889 km w zimie 2014/2015)


Klocki hamulcowe już się kończą.
Dzisiaj zamówiłem na przód klocki Hawk HPS 5.0 (to jakaś ulepszona mieszanka dotychczasowych HPS).
Muszę potem sprawdzić jakie klocki miałem z tyłu, bo tego nie pamiętam, a też już ich prawie nie ma.


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

17.03.2015, 19:33 #589 Ostatnia edycja: 26.09.2019, 23:32 by sseebbaa1
Silnik wylądował w garażu. Kupiłem go po to, żeby pomodyfikować i potem na podmiankę wsadzic w miejsce obecnie jeżdżącego :)
Czyli bez blokowania samochodu na czas kombinacji.

Teraz tylko pytanie co zrobić z silnikiem? W którym kierunku modyfikacje?

Zakładam, że ten silnik dużo bardziej nadaje się na doładowanie, niż na zrobienie z niego wysokoobrotowego wolnossaka. Jednak to nie jest jeszcze przesądzone.
Oczywiście zarówno jedna, jak i druga opcja wymaga przynajmniej częściowego zakucia silnika - i to jest w planach.
Ale którą opcję wybrać?


Pierwszy pomysł - Duratec 3.0 połączony z kompresorem z Audi 3.0 TFSI.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Pasek napędzający kompresor mógłby mieć taki przebieg (prostokąt to łapa silnika, którą w tym projekcie ten pasek omija):

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

weksla

Heheh super. Będę sledził przebieg prac no i kibicował:D
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Zrób 300 KM @ 7900 rpm n/a. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Uwierz mi, że wolałbym właśnie takie 300 KM w wolnossącym, niż 350 KM w tym silniku pochodzące z doładowania.
Taki naturalnie oddychający :) jest zdecydowanie przyjemniejszy w jeździe przez swoją bezpośredniość reakcji.
W sumię to dziwię się, że tak mało jest projektów tego silnika w kierunku wysokich obrotów - stosunek skoku tłoka do średnicy tłoka jest bowiem jak w rasowych silnikach sportowych.
Skok zaledwie 79,5 mm przy średnicy tłoka aż 89,0 mm. W czasach, gdy silnik projektowano, ten silnik był wręcz wyjątkiem.

Ale z drugiej strony dzięki doświadczeniom z silnikami firmy Noble można powiedzieć, że kierunek z doładowaniem jest lepiej rozpracowany. Blok silnika jest niewyobrażalnie wytrzymały na doładowanie, a usprawnienia wymagają jedynie korbowody, smarowanie (upgrade miski olejowej) i natrysk oleju na denka tłoków. Cała reszta podobno jest w silniku ST220 do tego stopnia dopracowana, że nic nie trzeba zmieniać żeby bez problemu uzyskać blisko 400 KM przy odpowiednio wysokim doładowaniu.

Kompresor z Audi, nie jest aż tak wydajny jak turbo, lecz i tak mógłby dmuchnąc taki silnik do 320-350 KM. Dodatkowe pokombinowanie z mniejszym rozmiarem rolki odbiorczej kompresora (żeby uzyskać wyższe obroty kompresora) skutkuje 420 KM w orginalnym silniku Audi.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

yayko

i dziura w masce ?
bo chyba pod maską ten kompresor się nie zmieści :)

sseebbaa1

Dziura to nie, ale garb musiałby się pojawić.
To najmniej podoba mi się w tym projekcie, chociaż wyszedłby z tego niezły Mad Max :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

snafu

Po kombinacji z kołem kompresora i dolotem to wielu mówi, że i 450 z łatwością przychodzi. Ta droga jest fajna i ciekaw jestem efektu.

Ale wtedy pytanie, czy bez quattro to da efekt, czy ma sens.
Wbrew temu co intuicyjnie bym wybrał, w tym projekcie chyba widziałbym dobrze zrobione NA

sseebbaa1

Ze względów osobistych muszę aktywne działania przy projekcie odłożyć być może nawet o miesiąc. Ale to nie wyklucza zastanawiania się i dyskusji nad przyszłym kierunkiem modyfikacji.
Dlatego czekam na Wasze sugestie i przemyślenia. Mam już swoje, ale chętnie poznam Wasze :)

Tak jak napisałem, naturally aspirated jest też jedną z opcji, ale niestety wydaje się mało rozpracowaną. Ale jeżeli posiadasz jakieś techniczne podpowiedzi znalezione gdzieś w sieci, to dawaj!

PS. To nie ma być maszyna do startowania spod świateł czy wyścigów na 1/4, bo to auto jest za ciężkie do tego. Ale chciałbym zrobić przepięknego criusera do jazdy na co dzień, który czasami na trasie utrze nosa cwaniakom.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

Cytat: sseebbaa1 w 18.03.2015, 20:13To nie ma być maszyna do startowania spod świateł czy wyścigów na 1/4
A ja słyszałem że w Gorzowie odkąd kupiłeś STka jescze z nikim nie przegrałeś :D.
ps. jak kolano?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sseebbaa1

Przy starcie zatrzymanym pierwsze metry sprintu absolutnie nie są domeną Mondeo. W porównaniu np. do standardowego Focusa ST, to właśnie wtedy Mondeo najbardziej dostaje. Ale już od 60 km/h staje sie bardziej równorzędnym partnerem do sparingów.


Za 3 dni operacja i dlatego potem będzie przestój w realizacji projektu...
No coż. Naprawiam swoje autko, to siebie nie naprawię? :) :) :)


No dobra! Ale nie o tym, nie o tym!
Doładowanie czy wolnossący? Hę?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

caqerr