Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Najstarszy w Polsce klub miłośników szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz ich tuningu


Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

bishop

Cytat: sseebbaa1 w 30.04.2015, 22:35Zestaw kluczy Yato YT-38841 oraz klucz dynamometryczny Yato YT-0750 (20-110 Nm).

W chacie pewnie już wszystkie szafki dokręcone na tip top:D

weksla

odpowiednim momentem obrotowym heheh:D
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps
Ford Focus ST225--------------------> 400ps

sseebbaa1

01.05.2015, 18:23 #647 Ostatnia edycja: 17.10.2019, 21:40 by sseebbaa1
Cytat: bishop w 01.05.2015, 12:23W chacie pewnie już wszystkie szafki dokręcone na tip top:D

Cytat: weksla w 01.05.2015, 13:45odpowiednim momentem obrotowym heheh:D

Na kolegów z forum, to zawsze można liczyć...


:D


A tak serio, to rzeczywiście zrobiłem z nich już dzisiaj użytek. Odkręcanie nawet opornych śrub to przyjemność z tym zestawem!
Rozkręciłem skrzynię :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Skrzynia w środku na pierwszy rzut oka wygląda super. Ale nie mam doświadczenia w tej materii, więc musze dokładnie posprawdzać i ewentualnie popytać się znawców.

Magnes na spodzie skrzyni zbierający opiłki nie wyglądał jakoś fatalnie, zwłaszcza gdy porównałem jego stan (a w zasadzie zebrane na nim opiłki) do innych magnesów z MMT6 znalezionych na zdjęciach w internecie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Rozbiórka skrzyni oczywiście nastąpiła nie w celu zaspokojenia mojej ciekawości, ale po to żeby zainstalować tam szperę Quaife 8)


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

weksla

Seba super, daj foty z montazu szpery bo to samo bede robił, no może inny producent szpery ale zgrubsza to samo:D
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps
Ford Focus ST225--------------------> 400ps

sseebbaa1

02.05.2015, 10:23 #649 Ostatnia edycja: 17.10.2019, 21:47 by sseebbaa1
Podjąłem się instalacji szpery Quaife samodzielnie, tylko dlatego, że znalazłem świetną instrukcję dotyczącą dokładnie tej skrzyni biegów. Skrzynię o symbolu MMT6 ma też najnowszy Focus ST250.
Człowiek o nicku Ocysp wstawił na amerykańskim forum Focusa ST taki opis:
http://www.focusst.org/forum/focus-st-guides/7043-how-install-quaife-lsd.html
Jest filmik oraz dokładny opis narządzi i części.
Problemem jest tylko to, że numery części są jakieś amerykańskie i "nie chodzą" w systemie naszych ASO.
Po ustaleniu numeru części podam je później.


Tutaj skrzynia po wyjęciu dyferencjału:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




A tu sam dyferencjał typu otwartego, który będzie zastępowany dyferencjałem o ograniczonym poślizgu, czyli szperą Quaife:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Te dziesięć śrub (rozm. 13) będzie odkręcanych, żeby przełożyć koronę do szpery.
Jeszcze tego nie odkręciłem, bo nie mam imadła żeby umocować dyferencjał. Śruby są mocno przykręcone i jeżeli wierzyć opisowi z filmiku dodatkowo zabezpieczone klejem do gwintów (w filmiku mowa o Loctite koloru czerwonego).

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Stan zębatki wokół dyferencjału, tzw. korona:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Idealny. Ale nie spodziewałem się raczej żadnych uszkodzeń na tej zębatce. Ważniejszy jest stan pozostałych kół zębatych oraz przede wszystkim synchronizatorów - słyszałem, że to na nich jako pierwszych widać ślady niewłaściwego użytkowania.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

Alek

"niewłaściwego użytkowania" ? :P Sumienie gryzie ?

W MMT6 faktycznie zdycha mi jeden synchronizator, natomiast w MTX75 jak byłem młodszy to udało mi się zepsuć dyferencjał właśnie, i to przy 1.8/125hp żeby było śmieszniej

caqerr

Z którym biegiem masz problem ?

Alek

z 4tym, często wchodzi "płytko", jak ruch ręki jest zdecydowany i solidny to wszystko jest ok, ale jak jest bardziej leniwy i nie dbały to albo się nie synchronizuje albo za chwilę wypada, stąd wnioskuję synchronizator.

sseebbaa1

A czy na pewno to synchronizatory?
One są odpowiedzialne za idealne ustawienie się względem siebie dwóch zazębiających się kół przekładni, ale raczej nie za utrzymywanie takiego zazębienia (żeby nie wypadł bieg).
Nic nie twierdzę, tylko głośno myślę...
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

Alek

możliwe że regulacja by pomogła, mamy na forum jakiś zakład biegły ?

caqerr

Ja miałem tak samo :P Zwlekałem z oddaniem auta do mechanika aż się rozsypal synchro 2 biegu.
Jakby coś mogę  w dobrej cenie opchnąć skrzynie z uszkodzoną 2 :D

sseebbaa1

02.05.2015, 12:43 #656 Ostatnia edycja: 17.10.2019, 21:48 by sseebbaa1
Cytat: Alek w 02.05.2015, 10:54"niewłaściwego użytkowania"?  Sumienie gryzie?

Coś w tym jest. Każdy mierzy swoją miarką przecież :)

Cytat: Alek w 02.05.2015, 10:54udało mi się zepsuć dyferencjał

Jak tego dokonałeś? Palenie kapcia w miejscu? :stupid: Wtedy najczęściej jedno koło wiruje a drugie stoi i dyferencjał najszybciej się kręci i gotuje...


Udało mi się odkręcić koronę, bo skorzystałem z imadła warsztatu.
Śruby jednak nie były zabezpieczone klejem do gwintu i same wyglądają wręcz idealnie. Trochę żałuję, że zamówiłem nowe, bo te bez problemu mógłbym wykorzystać. Ale co tam. Koszt niewielki, a będę miał nowe.

Jeżeli jeszcze ktoś nie wie, to wskazuję, że szpera Quaife jest tak skonstruowana, aby mogła po prostu wejść na miejsce dotychczasowego otwartego dyferencjału. Nie trzeba żadnych dodatkowych kombinacji, żeby działało.
Czyli jak to teraz się określa - Plug&Play - no to podłączymy i będziemy się bawić :D

Porównanie kształtów:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Na Quaife nie ma jeszcze wciśniętych łożysk. Niestety ASO zrobiło sobie wolną sobotę i nie mogłem dzisiaj odebrać zamówionych części, w tym tych łożysk :(
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

Alek

Cytat: sseebbaa1 w 02.05.2015, 12:43Jak tego dokonałeś? Palenie kapcia w miejscu? Stupid Wtedy najczęściej jedno koło wiruje a drugie stoi i dyferencjał najszybciej się kręci i gotuje...

125hp przy oponie 235/45/17 nie będzie palić kapcia :) Nie mam pojęcia, za którymś razem zaczął przeskakiwać i tyle, zonk.

sseebbaa1

03.05.2015, 21:01 #658 Ostatnia edycja: 17.10.2019, 21:54 by sseebbaa1
Przy okazji rozbierania skrzyni MMT6 taka ciekawostka - ja przynajmniej o tym nie wiedziałem.
Mechanizm odpowiedzialny za ustalenie ruchu lewarka, a konkretnie miejsca szablonu H od których zaczyna się załączanie biegów, są tak ukształtowane, że ułatwiają przełączanie kolejnych biegów w górę.
Myślałem, że taki schemat wygląda jak symetryczna litera H (jak schemat na gałce biegów), a tu jednak są ścięcia pomagające na wbicie biegu z 2 na 3 oraz z 4 na 5.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Na drugim zdjęciu widać, że zapięta jest "dwójka".
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

ethernal

W redukcji o jeden bieg też pomagają (np. z 5 na 4, z 3 na 2) ;)