Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

Ta 75 mm była z taką regulacją?
Pamiętasz z jakiego auta była?
No i pytanie czy te 75 mm było na wlocie przepustnicy czy w miejscu gdzie jest motylek?
(bo przepustnice z reguły mają kształt lejka - moja ma na wlocie 70 mm, a w rzeczywistości jest 65 mm)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

75 mm miała tylko regulację wychylenia motylka. Była z żadnego auta — typowy aftermarket do Forda. I nie miała kształtu lejka — miała średnicę 75 mm na całej długości. Gdyby miała więcej, to trzeba by było już zmienić rozstaw śrub mocujących i średnicę przepływomierza.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

20.12.2017, 19:21 #1442 Ostatnia edycja: 10.01.2020, 22:36 by sseebbaa1
Trzeba podkręcić Świąteczną atmosferę 8)

Choinka skromna, ale prezenty bogate! :D

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Jak to pięknie pasuje do tej choinki!
:love: :love: :love: :stupid:

Życzę, żeby podobne prezenty znalazły się też pod Waszymi choinkami.
Wesołych Świąt! :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

JacekST220


nospa666

To musiał być silny Mikołaj z dużym workiem  :D :D :D
I pewnie nie wlazł przez komin.

Widzę, że będziesz miał dwa katy i dwa przelotowe tłumiki.
Przypuszczam, że nie powinieneś mieć takiego problemu jaki ja mam a mianowicie metaliczny rezonans przy wyższych obrotach.

Na jakich średnicach to leci ?

Tigerbart

Widzę Seb że byleś grzeczny w tym roku:)

sseebbaa1

21.12.2017, 21:11 #1446 Ostatnia edycja: 10.01.2020, 22:38 by sseebbaa1
Cytat: JacekST220 w 21.12.2017, 08:16Szczena mi opadła na podłogę :)
Cytat: nospa666 w 21.12.2017, 08:24To musiał być silny Mikołaj z dużym workiem :D :D :D
Cytat: Tigerbart w 21.12.2017, 14:22Widzę Seb że byleś grzeczny w tym roku:)

No ja też się zdziwiłem, że tak bogato to wyszło :)
Najpierw miałem zamówić tylko sportowe katalizatory i elastyczne złącza. Ale jak co chwila musiałem spawać swój obecny wydech w celach reanimacyjnych :) to postanowiłem kupić już wszystko do samego końca.
Decyzję przyśpieszył fakt, że na Święta jadę Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.m.in. do Szczecinka, a tam poznałem jednego mechanika, który ładnie spawa nierdzewne wydechy. Umówiłem się z nim, że poskłada to w okresie pomiędzy Świętami a Nowym Rokiem.
A termin ten jest istotny, gdyż dokładnie w Sylwestra kończy się ważność badań technicznych i bez katalizatorów na bank obecny wydech by nie przeszedł :evil:


Cytat: nospa666 w 21.12.2017, 08:24Widzę, że będziesz miał dwa katy i dwa przelotowe tłumiki.
(...)
Na jakich średnicach to leci?

Dwa sport-katy, dwa środkowe przelotowe i dwa końcowe przelotowe.

Cały wydech (od kolektorów wydechowych) będzie na rurach 2.25" i tylko w miejscu gdzie łączy się w jedną rurę przy baku będzie 2.50"
Jak już potwierdzi się, że wszystkie elementy pasują, to podam dokładną specyfikację wraz z numerami tłumików i ich precyzyjnymi wymiarami. Ale na to jeszcze musimy chwilę poczekać.

A układ będzie mniej więcej taki :D


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MAG

Breakuje Ci jednego Y-pipe'a ;-)
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

sseebbaa1

21.12.2017, 22:24 #1448 Ostatnia edycja: 22.12.2017, 07:21 by sseebbaa1
Dobre oko!

Chciałem kupić dwa identyczne, ale główny przedstawiciel Magnaflow na Polskę miał tylko jeden taki na stanie, bo ponoć rzadko kto to kupuje. To pokazuje jaki jest polski rynek :)
Albo poszukam zamiennika dla tego Y-pipe, albo nawet poszukam takiego rozejścia, które od razu kieruje spaliny na boki (T-pipe?).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

stingerA6

Uff. Seba przebrnąłem przez cały temat.
Szacung.
Zmieniłem zdanie, jak wrzucisz nowe kominy i ułoży się uszczelka to....jednak chcę zasiąść na próbę za sterownią tej besti.
Co prawda miałem w stajni jakąś padlinę na sterydach ABT, legitymyjącą się 300 źrebakami, ale przy 2,5 tony zabawy nie było.
U Ciebie to musi być rakieta.
Jeszcze raz gratulację ładnej "choinki".

fabio210

No porządny zestaw zakupiles, widzę że nie uznaje kompromisów i idziesz po najwyższej półce. Ciekawi mnie wynik na hamowni, co dały te wszystkie przeróbki?
Ciekaw jestem czy odwazysz się na podliczenie kosztów modyfikacji po ukończeniu projektu, ciężka sprawa z tym jest zawsze. Rakieta to naprawdę musi być, pamiętam ten filmik jak wkrecac się na obroty, ekstra sprawa, i jeszcze raz szacun za tak poważne podejście do tematu, i szczegółowy opis modów.
Aż miło się czyta.
Co do wydechu, nie rób monolitu,  zrób z 2, 3 części, wyrazie "w". Najlepsze połączenie dają moim zdaniem v-bandy, chyba że coś lepszego jest.
Pozdrawiam i zdrowych wesołych ;)

T

Cytat: sseebbaa1 w 21.12.2017, 21:11Cały wydech (od kolektorów wydechowych) będzie na rurach 2.25" i tylko w miejscu gdzie łączy się w jedną rurę przy baku będzie 2.50"
Jeśli zdecydowałeś się na 2*2,25" to zejście powinno być min. 2,8". 2,5" może być przy 2*2".
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

stingerA6 - tak jak obiecałem masz u mnie zakontraktowaną porządną przejażdżkę :D
Zrobię to chociażby w podziękowaniu za to, że udostępniłeś mi do potestowania DSG w Twoim S-Maxie.
Zdzwonimy się po Nowym Roku i od razu może ocenimy nowy wydech.

fabio210 - dawno Cię nie było na forum, więc tym bardziej się cieszę, że zaglądnąłeś akurat do mojego tematu. Miło mi!
Chyba sam się boję takiego podliczenia kosztów, hehe. Ale może zacznę od podliczenia wydechu - zrobię to po odbiorze auta.
Co do łączenia wydechu, to jak napisałeś o V-bandach, to przypomniało mi się, że człowiek od wydechów mówił, że musi te elementy dokupić. Czyli to by oznaczało, że sam planuje takie właśnie rozwiązanie.

A hamownię chciałbym zrobić właśnie już po modyfikacji wydechu.
Tylko, że jeszcze wcześniej chciałbym przeprowadzić strojenie. Nie tylko po to, żeby odnalazły się jakieś konie mechaniczne, ale także po to, żeby wszystkie zmodyfikowane elementy jak najlepiej współpracowały ze sobą (zmieniony dolot, zmienione wałki, zmieniony wydech).
Zresztą przy strojeniu chciałbym przesunąć odcięcie obrotów na 7200 obr/min, bo przy obecnym limicie (przy 6900 obr/min) czuję, że zbyt nagle się kończy zabawa :evil:

Tomasz - a jak to się liczy? Gdzie znaleźć wzór? Zasugerowałem się rozmiarami łączników typu Y-pipe, które łącząc dwie rury 2.25" schodzą się właśnie w jedną 2.50"
Zresztą wydech w ST220 ma taki układ, że w dosyć prosty sposób da się wywalić rurę obok baku i wstawić większą średnicę. Wziąłem 2.50" także dlatego, że zauważyłem, że seryjny wydech również stopniowo zmniejsza swoją średnicę im bliżej końca.
Później poszukam kartki z zapisanymi średnicami zewnętrznymi oryginalnego wydechu.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MAG

Seba - przekrój rur powinien być dobrany tak, aby pojedyncza miała podobny jak suma tych podwójnych - 2,5" na pojedynczej to 2" na dwóch podwojnych. Przy 2,25 na podwójnych zrobi się wąskie gardło na zejściu, a potem zbyt duże rozprężenie przy ponownym rozejściu na dwie strony - IMHO obawiam sie sporego rezonansu ...
Ale skoro i tak tym autem nie jeździsz z rodzina na trasie, to powinno dać się przeżyć ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

sseebbaa1

MAG - przyjmuję do wiadomości, że może to być za mała rura "zbiorcza". Tomasz już to sygnalizował. Tylko jak to policzyć?
Sugerujesz, że miałoby to wynikać z sumy przekrojów rur, czyli z sumy pól okręgów...
Cytat: MAG w 25.12.2017, 13:31przekrój rur powinien być dobrany tak, aby pojedyncza miała podobny jak suma tych podwójnych

...tylko, że tutaj jest moja wątpliwość, bo obliczenia oparte o sumowanie pól przekroju pokazują, że dwie rury o średnicy 57,15 mm (2.25 cala) powinny się łączyć w jedną rurę o średnicy 80,82 mm, czyli blisko 3.2 cala!.*

Wydechy, które oglądałem w internecie nigdy nie miały rozmiaru 3.2" po przejściu z dwóch 2.25". :S
Zresztą Tomasz podaje jeszcze inną średnicę rury zbiorczej...
Cytat: Tomasz w 23.12.2017, 18:05Jeśli zdecydowałeś się na 2*2,25" to zejście powinno być min. 2,8"
Dlatego mam wątpliwości odnośnie sposobu obliczania na podstawie samych przekrojów :)



* pole koła = ℼ x r2
średnica 2.25" = 57,15mm
r = 57,15mm/2
r = 28,575mm
pole = ℼ x (28,575mm)2
pole = ℼ x 816,53mm2
pole = 2565,21mm2
łączne pole przekroju dwóch rur:
2 x 2565,21mm2 = 5130,41mm2
aby obliczyć promień z danego pola okręgu:
promień = √(pole/ℼ)
promień = √(5130,41/ℼ)
promień = √1633,06
promień = 40,41mm
średnica rury zbiorczej = 80,82mm
80,82mm = 3.18"


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy