Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

31.01.2019, 20:51 #1605 Ostatnia edycja: 01.02.2019, 09:15 by sseebbaa1
Dzięki! :)

Cytat: roadrunner w 30.01.2019, 23:32Czemu nie skorzystałeś z
(wstawiłem zdjęcie z aukcji, na którą się powołujesz, żeby po wygaśnięciu aukcji inne osoby też miały szansę to zobaczyć)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





Nie montowałem takiego zestawu, bo wtedy takiego nie widziałem. Ale nawet, gdybym widział, to i tak bym go nie kupił.
Wcale nie uważam tych kolektorów z ebaya za lepsze od oryginalnych. Są równie krótkie i tak samo nie mają identycznych długości początkowych rur. Nie widzę tu żadnego zysku.
A dalszą część wydechu chciałem zrobić i tak według własnego planu, więc nie potrzebowałem tych rur za decatami.
Choć przyznaję, że kolektory, jako nierdzewne, lepiej się prezentują wizualnie :)


Cytat: roadrunner w 30.01.2019, 23:32Poza tym dziwię się że nie zrobiłeś portingu i polerowania głowic
Oczywiście, że myślałem o portingu i nawet miałem to w planach. Ale niestety remont silnika został wywołany niespodziewanie przez wydmuchaną uszczelkę. Wtedy ogarniając różne inne rzeczy związane z remontem nie miałem szans na popracowanie nad głowicami. Ale myślę, że przy kolejnym silniku zainteresuję się bardziej optymalizacją kanałów.

A Ty jaki wynik na hamowni uzyskałeś po portingu i z tym wydechem? Bo piszesz, że jesteś zadowolony z osiągów (wspomniałeś o przyroście nie do pogardzenia) :D


Cytat: roadrunner w 30.01.2019, 23:32BTW Kiedy dalsze losy silnika z kompresorem bo czekam z wypiekami na twarzy...
Oj, to chyba najdłuższa na świecie modyfikacja :D a wcale nie wiadomo jakie ma szanse powodzenia. Ciągły brak wolnego czasu. A teraz jeszcze stwierdzam, że bardzo duży wpływ na tempo prac ma fakt braku ogrzewania w garażu :( Zima to fajny okres na takie grubsze projekty, a tu jednak temperatura nie pozwala na żadne sensowne zabawy...
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Alek

Te kolektory faktycznie, głównie się błyszczą. A rury podejrzewam że moża zamówić taniej, wcale nie gorsze i do tego łączone na v-band'ach a nie tych strasznych flanszach i obejmach. Demontaż takich rzeczy sprawia że zaczynasz kląć jak szewc, a przy v-band'ach to jest kulturka jednak :D

Bobson

Cytat: sseebbaa1 w 31.01.2019, 20:51
A teraz jeszcze stwierdzam, że bardzo duży wpływ na tempo prac ma fakt braku ogrzewania w garażu :( Zima to fajny okres na takie grubsze projekty, a tu jednak temperatura nie pozwala na żadne sensowne zabawy...

Weź nie gadaj takich rzeczy! Od połowy grudnia mam już 120h przepracowane w garażu, 6x6 blaszak. Wystarczy piecyk gazowy i można robić wszystko. Rozebrałem w ten czas motor, skrzynie, ogarnąłem bajzel pod maską i wiele innych także da się ;) Po 1-1,5h grzania mam około 6-8*C więc naprawdę idzie pracować ;)
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

roadrunner

Seba,
Mi po wszystkich modach wyszło na hamowni 203 konie, niestety gdzieś posiałem wydruk.
Subiektywnie jednak auto jest o co najmniej 1.3 mocniejsze od tego co było wcześniej ale nawet nie wiem czy dobrą serię miałem przed swap'em. Nie wiem jaki wpływ na całość miał sam porting ale po 30kkm jak ściągałem LIM, kanały w głowicach wciąż były czyste więc chociażby dlatego warto było.

Wydech z e-bay'a ma ścianki cienkie jak papier w porównaniu do oryginalnych. Światło kanałów kolektora jest o dobre 5mm większe od oryginalnych i ważą 1/4 tego co oryginały. Więc w/g mnie był to dobry wybór...

sseebbaa1

Rozumiem, że to wynik mocy (203 KM) silnika składającego się z bloku i tłoków 3.0 oraz głowic z silnika 2.5, tak?
Jeżeli tak, to za nic nie da się porównywać wydajności wydechów, czy ewentualnych zysków w naszych silnikach.
Mój ma o 25% więciej mocy - zatem i przepływy gazów wydechowych są na całkiem innym poziomie.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

roadrunner

12.02.2019, 01:08 #1610 Ostatnia edycja: 12.02.2019, 01:32 by roadrunner
Zgadza się.
Przepływy gazów z całą pewnością są na zupełnie innym poziomie bo u mnie downpipe'y schodzą się w y'pipe a za catem jest pojedyńczy seria wydech z 2,5.
Właściwie właśnie sobie uświadomiłem że potężny subiektywny zysk momentu w moim przypadku był spowodowany chyba głównie odetkaniem drugiego kanału głowicy po swap'ie Więc z całą pewnością nawet dobrej serii nie miałem przed...
Poza tym umówmy się że moje mody w sumie kosztowały łącznie z narzędziami i materiałami do ich wykonania jakieś 20kzł razem z silnikiem S-Type'a i drugimi głowicami do 2,5 więc jest to chyba ułamek twoich nakładów kosztów.
Odniosłem się głównie do tego że istnieje fajne gotowe rozwiązanie kwestii wydechów i absolutnie nie twierdzę że twój wydech jest gorszy. Moim zdaniem jednak, błędem było pozostawienie stock'owych kolektorów gdyż z całą pewnością powodują one pewne restrykcje przepływu. Kolejna sprawa to optymalizacja kanałów głowicy... Po pierwsze za LIM'em jest próg a po drugie są one mocno chropowate nie wspominając o wadach odlewniczych które z całą pewnością powodują ogromne zawirowania a to w istotnym stopniu ogranicza zyski z modyfikacji całej reszty układu dolotowego. Myślę że z tymi 2ma modyfikacjami spokojnie zyskałbyś kolejne 5 a może nawet ponad 10 koni. Jest to znikomy nakład kosztów w stosunku do zysków.


JacekST220

14.02.2019, 14:02 #1611 Ostatnia edycja: 14.02.2019, 15:56 by JacekST220
Cytat: sseebbaa1 w 26.11.2018, 12:39
Te zaciski są zrobione na wzór oryginałów jeżeli chodzi o ich kształt i mechanizm działania. Zatem wszystko do siebie pasuje i nie musisz nic kombinować. Zacisk przykręcasz do istniejącego jarzma oraz dajesz normalne klocki o takim samym kształcie, jak do tej pory.
Pytaniem jest tylko jakość tych zacisków, ale to wyjdzie w trakcie użytkowania.

Przepraszam, że tak Ci głowę susze ale chcialem zamowic cos takiego:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://allegro.pl/oferta/zacisk-tyl-lewy-prawy-ford-mondeo-mk3-2004-2007-7612657959

Sprzedąjacy mówi ze poliftowych zacisków nie założę do siebie bo są inne jarzma, linki i klocki :(

Te Twoje nowe zaciski sa takie same jak stare? Bo ja chcialem zmienic przedliftowe na poliftowe a Ty chyba na takie same jak miales tylko ze nowe czy sie myle, bo juz zglupialem :(

rajman

Musisz mieć kompletny zacisk czyli z jarzmem i nowe klocki. Tylko tarcza zostaje ta sama.

sseebbaa1

Sprzedawca ma rację. Jeżeli będziesz chciał zamontować poliftowe tylne zaciski do przedlifta, to trzeba dać jarzma też przeznaczone do poliftowych modeli. Zaciski różnią się kształtem i dlatego jarzma też muszą być inne (bo jarzma są tak skonstruowane, że otaczają sam zacisk).

Tutaj masz porównanie przedliftowych tylnych klocków Mondeo mk3 do poliftowych.
Przedlift ma okrągłe wypustki klocków, a polift kwadratowe :D Tak to najłatwiej zapamiętać.
Te wypustki w trakcie pracy hamulca przesuwają się w zagłębieniach w jarzmach, więc to również wymusza inne jarzma.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Jarzma można łatwiej rozróżnić także po tym, że przedlift ma zakrzywioną poprzeczkę pod klockiem (która jest widoczna przez felgę), a polift ma prostą poprzeczkę.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Bobson

Cytat: JacekST220 w 14.02.2019, 14:02
Sprzedąjacy mówi ze poliftowych zacisków nie założę do siebie bo są inne jarzma, linki i klocki :(

Powiem szczerze, że zmieniłem u siebie zaciski na polift ale mam bardzo słaby ręczny... Zastanawia mnie czy faktycznie linka w polifcie też nie jest inna...
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

T

Linka jest inna, ale to bez większego znaczenia, bo wszystko pasuje. Różnica leży w dźwigni, która w polifcie nie ma nieszczęsnego ,,samoregulatora". Gdybyś chciał poliftową dźwignię z polifta to odezwij się na PW. Dzisiaj znalazłem podczas sprzątania garażu. :) Subiektywnie po takim modzie ręczny robi się 2-3x mocniejszy, w każdym razie u mnie tak to wyglądało.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

veg

Cytat: Tomasz w 16.02.2019, 21:37Dzisiaj znalazłem podczas sprzątania garażu.
Jestem zainteresowany :)

sseebbaa1

23.03.2019, 01:36 #1617 Ostatnia edycja: 24.03.2019, 00:05 by sseebbaa1
W końcu zabieram się porządnie za hamulce i zakończenie tej modyfikacji. Projektowanie adapterów, kompletowanie części, zestawów naprawczych, zacisków, tarcz itp. trwało zdecydowanie za długo.
Wypada nowy sezon zacząć z nowymi hamulcami! :)

Ale trochę cofnijmy się, żeby zobaczyć co trzeba było zrobić.
Zaciski z BMW ze starej "siódemki" (e38) musiałem najpierw oszlifować ze starego lakieru. Jeżeli ktoś będzie się za to zabierał, to od razu mówię, że lepiej oddać to do piaskowania. Ja następnym razem na pewno tak bym zrobił, bo samodzielne zdzieranie tego lakieru to prawdziwe utrapienie.

Trzeba oczywiście odtłuścić i wydmuchać z zakamarków opiłki i pozostałości starego lakieru. Idealnie nadaje się do tego "breake cleaner", bo właśnie odtłuszcza, szybko odparowuje i do tego dzięki ciśnieniu wyczyści nawet zagłębienia.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Potem podkład epoksydowy. Wybrałem taki podkład, który pozwala na nakładanie właściwego lakieru bez potrzeby jego szlifowania. Jedynym warunkiem jest to, aby po nałożeniu podkładu nie doprowadzać do całkowitego wyschnięcia. Czyli najdalej po kilku godzinach trzeba lakierować. Warto zatem zabrać się za całą operację z rana :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Następnie właściwy kolor. Kupiłem lakier nabijany w puszki ciśnieniowe na miejscu w sklepie. Sprzedawca na puszce zapisał numer koloru "737".
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Oczywiście nakładamy to cienkimi warstwami. Zasada jest taka, że lepiej położyć za cienko i powtórzyć, niż dać za grubą warstwę, która zacieknie. Lepiej odczekać 5-10 minut i dopiero psiknąć ponownie. Tu przykład jak może wyglądać pierwsza warstwa.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Wygląda całkiem przyjemnie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




A skoro to prawdziwe Brembo, to nie będzie wiochy, jak damy taką naklejeczkę :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Jako ostatnią warstwę położyłem bezbarwny lakier wysokotemperaturowy, który wcześniej wykorzystywałem do impregnowania taśm bazaltowych na wydechu.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Lakier bezbarwny wydawał się jakiś taki klejący mimo, że przesychał całą dobę. Zdecydowałem się zatem na wygrzanie tych zacisków w kuchennym piekarniku :) Najpierw 100 stopni, potem 150, a na końcu zostawiłem na pół godziny 200 stopni. Można lekko uchylić piekarnik.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




W zaciskach zastosowałem nowe tłoczki, bo stare miały wżery, które na pewno spowodowałyby wycieki.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Stary i nowy tłoczek.
Wybrałem zestaw naprawczy Frenkit 240919, w którego skład wchodzą tłoczki aluminiowe pokryte ceramiką, czyli są zrobione w identycznej technologii, jak oryginalne. Zaznaczam to, bo można też dostać do tych zacisków tłoczki stalowe, które są cięższe oraz (co nawet ważniejsze) mają gorszy poślizg, niż aluminiowe z ceramiką.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Dorobiłem też nowe rurki łączące obie strony zacisku.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Na koniec zainstalowałem klocki. Wybrałem Hawk HPS, bo pasowała mi ich charakterystyka, gdy klocki z tej serii miałem w zaciskach z Focusa ST mk2.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Tylne zaciski, po wstępnym polerowaniu części powierzchni (patrz post Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.#1591), również zostały poddane identycznemu procesowi, jak przednie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Cała przyjemność lakierowania musi być poprzedzona naprawdę porządnym zabezpieczeniem elementów, które mają pozostać wolne od farby.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




I na koniec ulubione wypieki :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




No i pozostały tylko jarzma tylnych zacisków. Tu jeszcze przed piaskowaniem.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




W jarzmach również spolerowałem widoczną część konstrukcji, aby pasowało to do wygładzonych zacisków.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Po lewej jarzmo tylko po piaskowaniu, natomiast po prawej z dodatkowo wygładzonymi powierzchniami. Wygładzałem to najpierw szlifierką kątową z tarczą lamelkową o gradacji 120 (na zdjęciu powyżej), a następnie jeszcze poprawiłem Dremel-em z końcówką z papieru ściernego.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Po pomalowaniu wyszedł całkiem fajny efekt na gładkich powierzchniach.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




W zamówionych klockach Hawk, brakowało w zestawie metalowych blaszek trzymających klocki. Takiego zestawu nie dało się kupić w ASO, bo nie występowało to jako osobny element.
Ale blaszki, jako zamienniki, można kupić pod nazwą Quick Brake 109-1298 (to akurat kupiłem w Inter Cars).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Prowadnice potraktowałem pastą ceramiczną firmy ATE. Zresztą taką samą pastę użyłem do posmarowania nowych tłoczków w przednich zaciskach, bo ona nie wpływa negatywnie na płyn hamulcowy (czyli można ją zastosować na elementy zacisków, które mają bezpośrednią styczność z płynem hamulcowym).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Na zakończenie wyjaśnienie dlaczego w jarzmie tylnego zacisku są dwie różne prowadnice. Prowadnica zakończona plastikowym czarnym elementem ma za zadanie eliminować drgania i tym samym zapobiegać niepożądanym dźwiękom.
Prowadnicę z "tłumikiem" montujemy w dolnej części jarzma.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

Jak zwykle pro relacja. Po hamulcach za kompresor się zabierz;]
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html