[S-Max] Smokus MAXimus, czyli Rodzinny Autobus nr 2... i pół Turbo ;)

MAG, 12.04.2014, 22:28 « poprzedni - następny »

MAG

No to w koncu, po trzech latach zmagań z nieszczęsnym dieselem, mam to co chciałem ;)

Mój wczorajszy nabytek, czarny Smokus MAXimus ;)

Ponizej wypis ciekawszych pozycji z Etisa:

Główne funkcje
Data produkcji: 22.01.2007
Model pojazdu: S-Max/Galaxy 2006-
Typ nadwozia: 5-drzwiowy SAV (S-MAX)
Wersja: Seria 60
Silnik: 2.5L Duratec-ST (220PS) - VI5
Przekładnia: 6-biegowa przekładnia mech. - M66
Napęd: LHD FWD
Norma emisji spalin: Etap IV ograniczania emisji
Klimatyzacja: Klim. dwustref. z aut. kontr. temp.
Obszar: (+)"S"
Lakier: Panther Black Metalik
Materiał we wnętrzu: Waffle B (A-C) / Midnight Black


Mniej ważne funkcje
•Z konwersjš dachu-dach panoramiczny
•IVD z ukl. plynnej kontr. tlumienia - elektronicznie sterowana zawiecha z trzema trybami pracy: Comfort, Normal i Sport
•Szyba ciemna - tylne szyby fabrycznie przyciemniane
•Przedn.szyba odbijaj.prom.podczerw.
•Z Ogrzewanš Szybš Przedniš
•Z osłonami przeciwsłonecznymi - rolety p/słoneczne w tylnych drzwiach
•Podw.lus.ele/ogrz/skła/lamp.oœ.prog - składane elektrycznie lusterka
•Stolik rozkł. z oparcia kierowcy
•Półka/Stolik - Siedzenie przednie
•Z ręcznie reg. podporš lędŸ. kier.
•B. podpory ledzw siedzenia pasazera
•With Under Seat Stowage - Driver
•Ze schowkiem pod siedz.- Pas.
•Ogrzew.siedz. kier.-zmien.temp.
•Z ogrzew.siedz.pasaż.-zmien.temp.
•Drugi Rzad - 3 Pojedyncze Siedzenia
•Dwa siedz. niezależne w 3 rzędzie- czyli jak przystalo na autobus, jest to wersja 7-osobowa
•Z regulatorem siedz. kier. 8 kier.
•Z reczn.2-kier.reg. siedz.pas
•Z automat.wycieraczkš szyby przedn. - czyli z czujnikiem deszczu
•Z Ogrzew. Dyszami Spryskiwaczy
•Ze Spryskiwaczem Reflektora
•Z czujn. ciœn. powietrza w oponach
•Obr.ze stopu 7J X 17" Styl.5 - standardowe fele dla Titanium - jak dojadę do Polski oczywiście 20-tki sie pojawią
•Z zawieszeniem zmodyf. na sportowe - czyli to co lubię - ale i tak za jakiś czas mała gleba wjedzie
•Z ukł. kontroli zjazdu z pochyłoœci - układ HLA - pomagający przy ruszaniu pod górke
•Sportowe siedzenie przednie
•Z kolem kierownicy wykoncz. skóra
•Ze Sterowaniem Prędkoœciš - czyli tempomat
•Z dod. nagrzewnicš/programowalnš - czyli Webasto
•Z ukladem wspomag.przy parkow.tylem
•Z przedn.ukł.pomocy przy park.
•Z gniazdem A/V
•Wyp. bogate CDX6 + Radio AM/FM - czyli radio SONY ze zmieniarką 6xCD
•Z 8 głoœnikami serii z bog.wyp.
•Pakiet instal. telef. B - Angielski
•Moduł aktywowany głosem - Brytyjski- czyli sterowanie głosowe
•Reflektor ksenonowy

No i kilka juz mniej suchych info.

Poprzedni właściciel kupił te auto rok temu z uszkodzonym silnikiem (poleciał rozrząd, dół był ok), a sprzedawał, bo dostał służbówkę (nie kitował - widziałem nowiutkie oklejone V70 pod jego chatą )

Wyremontowana jest cała góra silnika - głowica po szlifie, docierane wszystkie nowe zawory, kompletny nowy rozrząd wraz z wałkami i kołami zmiennych faz, no i oczywiście wszystkie uszczelki i uszczelniacze wymienione, a do tego jeszcze nowe swiece i oczywiscie wszystkie filtry;
- zrobiona geometria, bo wymieniana była końcówka drążka;
- wymieniona szyba przednia bo stara była mocno przez kamyki "doświadczona";
- nowy termostat;
- od tej całej roboty przejechane niecałe 10tys km - silniczek chodzi miód malinka
- autko miało 20-ego marca przegląd rejestracyjny - kwity są i nie ma na nich żadnych uwag o jakichkolwiek problemach, a uwierzcie - tutaj naprawdę auta na takim przeglądzie się sprawdza...

Co do minusów:
- PDC umarło - normalnie moje nemezis - w poprzednim Maxie tez walczyłem z czujnikami
- pęknięty plastik w zatrzasku podłokietnika - do wymiany
- brak rolety bagażnika (ale za to jest składana siatka którą można oddzielić całą przestrzeń bagażową od pasażerskiej)
- brzydko pordzewiałe osłony tylnych tarcz hamulcowych plus zaciski tylne też efektownie nie wyglądają
- pękniety zatrzask we "wlocie powietrza" w błotniku - będę musiał sie tym pobawić, bo troszke ta "nerka" odstaje
- odkleja się końcówka jednej z listew drzwiowych
- no i najgorsze - auto nie ma chlapaczy i przednia część progów jest tak wypiaskowana, że na dole odpada lakier - to będzie musiało być zrobione jak najszybciej - zapewne jak tylko przyjade do Polski auto pójdzie do lakiernika, a póki co oczyszczę te miejsca z nalotów rdzy i zabezpieczę lakierem zaprawkowym



Co do przyszłosci:

Celem jest najmocniejszy S-Max w Polsce ;)  - jak na razie mam już zakupione wtryskiwacze od Focusa RS, sportowy IC (ten, który miałem w poprzednim aucie) i dolot OptiFlow (ze stożkiem) szwedzkiej firmy BSR.

W kolejce jest poszukiwanie turbiny od RS'a i być może jeszcze paru gratów które "odkorkują" fabryczny dolot.

Wydech (downpipe plus sportowy kat) i strojenie będzie oczywiscie robione u Heko - ale to najwczesniej na wiosnę przyszłego roku - póki co będę spokojnie zbierał graty (i kasę) niezbędne do osiągnięcia zamierzonego celu.

Zdjęcia nowego nabytku zapewne zrobie w tygodniu, bo jutro mam urwanie głowy z dzieciakami - baseny, rowery, itp  
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

weksla

EEEE no foty musza być:D
Gratuluje że znalazłeś to czego szukałeś.
Apropo diesla czy aż tak źle było?

Ja swoim już 6 lat jeżdzę i póki co nei zamienieD:
A kolejny.... jak dojdzie do skutku to też diesel tylko >200
ostatni jeżdzięłm st220 i nie przekonał mnei do siebeiD:D:D:
tak czy siak moje najszczersze gratulacje
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

MAG

Apropos diesla - jak dla mnie było kiepsko - przesiadłem sie z ST220, wiec było to strasznie w dół
Przedtem całe życie (z jednym krótkim wyjątkiem) jeździłem benzynami, a przez kilka ładnych lat przed przesiadką na S-Max'a były to kolejne generacje Mondeo V6, więc cierpiałem katusze słuchając dźwieków spod maski...

Oczywiscie doceniałem niektóre cechy tego diesla, ale to jednak nie jest typ napędu dla mnie - nawet pomimo 3,5 roku jazdy i jakichs 60tkm nim zrobionych nie mogłem sie doczekac przesiadki na 2,5T

Byc moze gdybym miał 2,2 a nie 2,0, to te moje "cierpienia" nie byłyby takie straszne, ale ponieważ tak nie było....

Teraz ciesze się jak dzieciak z odgłosów jakie wydaje nowy nabytek przy każdym głebszym wcisnięciu gazu ;)


Tak btw - po kupnie w drodze powrotnej domu zrobiłem trase 690km, średnia prędkośc wyszła 93km/h i poszlo na te drogę 64litry paliwa, a komp pokazał średnie spalanie 10,2 - czyli zawyzył!
Pierwszy raz cos takiego mi sie zdażyło ;)

Myslę, że przy podobnej jeździe poprzednim Maxiem miałbym spalanie na poziomie ok. 8 litrów na setkę, wiec róznica w spalaniu na trasie wcale nie jest wielka - zapewne w miescie będzie troszkę inaczej....
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

cliner

No,to jest....Ogarnij go troszke.... I na hamownie.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Tomek

MAG

Na hamownie wjade jak tylko dotre tym autem do Gdańska ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

qualin

Cytat: MAG w 13.04.2014, 09:49
Na hamownie wjade jak tylko dotre tym autem do Gdańska...
Masz tu jakas sprawdzona hamownie? chetnie bym swojego klekota tez sprawdzil :)

No i gratulacje zakupu :)

T

Cytat: MAG w 12.04.2014, 22:28No to w koncu, po trzech latach zmagań z nieszczęsnym dieselem, mam to co chciałem
Pic or it didn't happen. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

MAG

Tomasz - jakis sugerowany hosting do fotek, bo imageshack przestał byc darmowy ?

Qualin - Kosakowo - Vtech Pomorze - wszystkie moje auto tam zarowno hamowalem jak i czipsowalem.
Jak bede na miejscu to sie możemy zgadać, bo miałem u chłopaków zniżkę
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

sseebbaa1

Cytat: MAG w 13.04.2014, 13:57jakis sugerowany hosting do fotek, bo imageshack przestał byc darmowy?
Ja zacząłem korzystać z Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.photobucket.com

A jaki jest obecny przebieg auta? Bo napisałeś tylko ile zrobił od ostatniej większej naprawy.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MAG

W tym tygodniu zapewne stuknie równo 150 tys

« Dodane: 13.04.2014, 16:01 »

Tak jeszcze tylko napiszę, że plan modów na ten rok obejmuje:

1. Renowację obu kompletów kół - na lato oczywiscie wjadą 20-tki MS Design, które po sezonie pójdą do piaskowania i lakierowania, a na zimę założę Borbety z mojego starego ST220, które teraz latem dam do renowacji. W przypadku obu kompletów felg mocno zastanawiam się nad polakierowaniem ich w białą perłę, a drugą opcją jest taki ciemniejszy szary, cosik a'la tytan.

2. Doprowadzenie do porządku wszystkich pierdółek w nadwoziu i wnętrzu, a takze montaż spojlera tylnej klapy i prawdopodobnie identyczne lakierowanie zderzaków jak zrobiłem w poprzednim aucie.

3. Zawiecha - albo Eibach albo coś innego markowego, żeby auto poszło w dół (szczególnie z przodu) i się tak nie kolebało na zakrętach.

4. Hamowniki - co najmniej "odświeżenie" wyglądu zacisków (będą lakierowane na czerwono) i być może wymiana tarcz i klocków (o ile będzie tego wymagała sytuacja).

5. Poszukiwanie gratów do podkręcenia, ale sama Operacja MOC jest przewidziana na przyszły rok, gdyż do października auto jest na specjalnej gwarancji (cosik w stylu G12 z Forda) i gdyby cos się popsuło z poważniejszych rzeczy, to naprawa będzie pokryta właśnie z tej gwarancji.

« Dodane: 13.04.2014, 16:10 »



A co do Operacji MOC, to od razu się przy okazji dopytam bardziej doświadczonych.

Przy planowanej docelowej mocy rzedu 330-350KM, co z seryjnego osprzetu warto wymienić?

Bo mój plan obejmuje wtryski i turbo z RS'a (wtryski juz kupiłem), duży IC (mam), dolot OptiFlow (mam, ale zapewne będzie wymagał niewielkiej modyfikacji), dowpipe 3" plus sportcat (będzie robione u Heko przy okazji strojenia), no i zastanawiam sie jeszcze co warto lub trzeba "podmienić" aby te 300+ było w miare bezstresowe dla silnika?

btw - o sprzegle zdaję sobie sprawę ;-)
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

cliner

Ostro idziesz...No,ale buda duża i przyciężkawa....rodzinna.Ja mam tylko wkładkę K&N ponoć to więcej daje niż przerobiony dolot...No,ale są tacy co customowe doloty chwalą.Wtryski jakie kupiłes?500?
Tomek

MAG

Wtryski standardowe od RS'a czyli 440 - do tych planowanych maximum wystarcza, a cena była dobra i z pewnego źrodła, wiec sie zdecydowałem
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

qualin

Cytat: MAG w 13.04.2014, 12:57
Qualin - Kosakowo - Vtech Pomorze - wszystkie moje auto tam zarowno hamowalem jak i czipsowalem.
Jak bede na miejscu to sie możemy zgadać, bo miałem u chłopaków zniżkę
Spoko, jestem ciekaw ile mi kuniuf zostalo :P
Ile tam zdzieraja za hamowanie?

MAG

Ostatni raz byłem u nich 3 lata temu - wtedy chyba normalna stawka było 100 albo 150 zł

« Dodane: 14.04.2014, 15:50 »

Tak na szybciutko, bo auto i tak brudne po trasie, ale przynajmniej widać co nieco ...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

No to pierwszy tydzień (z małym haczykiem) jazdy za mną ;-)

Przez pierwsze dni "mocno się cieszyłem" jazdą i brzmieniem silnika, wiec postanowiłem dzisiaj sprawdzić jakie są tego efekty, szczególnie, że mocno mnie martwił wynik średniego spalania widniejący na kompie - ponad 24 litry ...

Przed chwilą zatankowałem do pełna wg tego samego zwyczaju co zawsze, czyli do drugiego odbicia, no i wyniki są jak najbardziej do zaakceptowania ;-)

Po przejechaniu 300,7km z czego ok.80-85% to były jazdy miejskie (przez pierwsze dni mocno wykorzystując osiagi auta), a reszta to raczej spokojna jazda na trasie z prędkościami rzedu 80-100km/h, do baku weszło mi 37,39 litra benzyny Pb95 co daje bardzo rozsądne wg mnie spalanie 12,5 l na setkę

Przy takiej samej jeździe moim poprzednim dieslem, sądzę, że wynik na stacji byłby w granicach 9 litrów na setkę minimum, więc te 3-3,5 litra wiecej to żadna katastrofa ;-)

Zastanawia mnie natomiast kwestia średniego spalania, które najwyraźniej potrzebuje bardzo długiego czasu aby zacząć wskazywac właściwe dane.
Byc może tutaj akurat powodem było to, że zaraz po wyzerowaniu licznika, gdy wskazania zaczynają się naliczać od 99l/100km to ja wtedy mocno "butowałem" co spowodowało że później długo trwało "schodzenie" w dół ze średnim spalaniem?
W każdym razie nie powiem, wynik ze stacji znacznie mnie uspokoił bo te wyniki na kompie pokazujące przez długi okres czasu sporo ponad 30, a potem bardzo powoli schodzące do 25l na setkę troszke mnie niepokoiły ;-)
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0