Ford S-Max 2.5T - nierówne wolne obroty

kret10, 09.06.2014, 09:39 « poprzedni - następny »

kret10

17.06.2014, 23:39 #15 Ostatnia edycja: 17.06.2014, 23:44 by kret10
Cytat: ccLot w 17.06.2014, 21:41
Logi, które dostałeś ode mnie były z wyłączoną klimą z tego co pamiętam.

ok, Twoje bez klimy, ale mam jeszcze 2 szt i tamte na bank z klimą. U Ciebie jest MAF 3.3-3.4 a więc podobnie jak u TAM'a. Logi z klimą mają ok 3.7, ja mam z klimą ok 4.1.
Sprawdzę ile jest u mnie bez klimy i porównam, ale i tak pewnie wyjdzie te +ok 10% za dużo.

Tak poza tematem, to dopiero zauważyłem, że masz LPG  :D - wielki szacun, bo instalacje lpg to mój "konik" i pasja, od kilku lat jeżdżę tylko w miarę mocnymi benzynami i wszystko gazuję. Ten S-MAX to w ogóle auto dla żony i jak doprowadzę wszystko do ideału to w sumie dopiero się okaże czy Jej się spodoba jazda nim  ;).

ccLot

Cytat: kret10 w 17.06.2014, 23:39
ok, Twoje bez klimy, ale mam jeszcze 2 szt i tamte na bank z klimą. U Ciebie jest MAF 3.3-3.4 a więc podobnie jak u TAM'a. Logi z klimą mają ok 3.7, ja mam z klimą ok 4.1.
Sprawdzę ile jest u mnie bez klimy i porównam, ale i tak pewnie wyjdzie te +ok 10% za dużo.

Tak poza tematem, to dopiero zauważyłem, że masz LPG  :D - wielki szacun, bo instalacje lpg to mój "konik" i pasja, od kilku lat jeżdżę tylko w miarę mocnymi benzynami i wszystko gazuję. Ten S-MAX to w ogóle auto dla żony i jak doprowadzę wszystko do ideału to w sumie dopiero się okaże czy Jej się spodoba jazda nim  ;).

Ok, ja postaram się dzisiaj też sprawdzić co jest u mnie przy włączonej klimie.

ccLot

U mnie jest ponad 4 g/s do chwilami prawie 5 g/s z włączoną klimą. Nie wiem czy pomogłem, ale napisz jakie wieści z placu boju.

« Dodane: 02.07.2014, 21:25 »


peter2903

Podłącze się pod temat,
Czy w FOcusie ST 220 na biegu jałowym wskazania przepływomierza pomiędzy 4,1-4,5 g/s to za dużo? DOdam,że to bez włączonego czegokolwiek... Wyskoczył mi raz błąd P0101, akurat zbiegło się to z wymianą blow-off na dump valve. Odpiąłem klemy, trochę spadło -z 4,5 na 4,1-4,2,ale czasami podchodzi pod 5. Czy MAF może potrzebować re-kalibracji po montażu dump valve? Dzięki za pomoc.

TAM

MAF rekalibruje się jedynie w przypadku zmiany średnicy rury, w której jest zamocowany. Polecam jak najszybszy demontaż dump valve, o ile wymieniłeś na taki który syczy.

peter2903

Cytat: TAM w 17.08.2017, 15:08
MAF rekalibruje się jedynie w przypadku zmiany średnicy rury, w której jest zamocowany. Polecam jak najszybszy demontaż dump valve, o ile wymieniłeś na taki który syczy.
Kurde,już sam się gubię. Kupiłem zawór Pro Perfekt, polecany już przez kogoś na forum. Zdemontowałem jakiegoś chińskiego blow-offa, którego odziedziczyłem po poprzednim właścicielu. Kupiłem coś takiego:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/zawor-dv-opel-ford-st-turbo-z20let-z16-i6903718714.html
Ten zawór syczy mało inwazyjnie, jakie to może mieć znaczenie ( to podróbka Forge,podobna, dość cichy ma być w stosunku do blow-offa i tak jest). Czy to oznacza, że mój zawór jest wadliwy? Mam go reklamować? Co zamiast niego? Mechanik mi podpowiadał, że może przepływomierz już sprawiał kłopoty i przy blow-offie były one trochę zamaskowane... Taki zgaduj zgadula..

TAM

Kupiłeś dobry zawór (niesyczący), problemy mogą wynikać z czegoś innego. Może faktycznie MAF jest uszkodzony. Trzeba by podpiąć komp i zaobserwować co się dzieje w innych parametrach.

lancer340

Odświeżam...
Podobny problem w mondeo 2.5T.

Samochód nierówno pracuje na wolnych obrotach. Nie wiem co jest przyczyną. Samochód odpala bez problemu, przyśpiesza, ma moc. Na wolnych obrotach silnik drży. Po podpięciu komputera nie pokazuje się żaden błąd.

Auto weryfikowane.

Bogi666

Koledzy, czym sprawdzanie te STFT/LTFT i inne paramy jak lambda? Elm327 plus apka np. Torque, czy raczej Forscan?

TAM

Ogólnie najlepszy jest Forscan przez interfejs kablowy, ale do zwykłego sprawdzenia pojedynczych parametrów może być cokolwiek, co da się jakoś podłączyć, np. przez wifi czy bluetooth.

Bogi666

Dziekuje za odp. Zaopatrze sie w taki na kabelku z przelacznikiem HS/MS i zobacze dalej jak z Forscanem. Chyab mozna sciagnac darmowa wersje, ktora dziala przez jakis czas (2 miesiace??)

TAM

Wersja na komputer stacjonarny jest bezpłatna (za wyjątkiem bardzo niewielu dodatkowych opcji, które są aktywne tylko w wersji płatnej).

Bogi666

wlasnie kupilem interface od Viakena. W sumie to trzeba wspomagac Polskie produkty!

co do Forscana: wlasnie przeczytalem, ze dopiero wersja 'extended' ma wszystkie fajerwerki. Tylko nie widze opisu co jest zablokowane w nizszych wersjach - jest sie czym przejmowac? Czy te dodatkowe opcje sa rzeczywiscie wazne dla 90% uzytkownikow? Ja potrzebuje np. pozbyc sie trybu skandynawskiego oswietlenia. Czy darmowa wersja pozwala na to?

Swoja droga fajnie sobie uzasadnili wprowadzenie wersji platnej:D min. ze niby duzo ludzi pytalo o mozliwosc donacji... tak jakby sie nie dalo takiej mozliwosci po prostu uruchomic dla tych co chca:)
Ale program chyba fajny wiec a nie wszystko w zyciu darmowe;P


TAM

Dodatkowe opcje nie są ważne dla 99% użytkowników. Forscanem oczywiście nie wszystko da się zrobić, a co się da, zależy od modelu samochodu i rocznika.

Bogi666

TAM - masz moze jeszcze dostep do solenoidow PWM od sterowania gruszka turbo? Gdzies wpadlem na info, ze cos mozesz na ten temat wiedziec:)