[Mondeo] FORD MONDEO ST220 3.0 V6 226KM ST 220

SAGAL, 26.10.2014, 22:24 « poprzedni - następny »

SAGAL

Staram się a najbardziej sie nie mogę doczekać Stożka :D mam nadzieję że do końca tygodnia zakupie go :)
Ford Mondeo Kombi ST220
Ford Mondeo Mk 5 hachback

SAGAL

Jako  że stożek KPL. jest nie dostępny  nawet  u producenta zdecydowałem się na wkładkę miałem wybór K&N czy Pipercross po doradztwie kolegów zdecydowałem się na pipercross oraz preparaty ochronne

Po wyjęciu  zwykłego filtra oraz oczyszczeniu obudowy  w środku  włożyłem wkładkę no i powiem wam że przy wolnych obrotach  samochód jest normalnie taki  sam dźwięk pojawia się przy  3tyś/obr. i wtedy  fajnie samochód słychać nawet mogę stwierdzić że samochód jest  żywszy :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Ford Mondeo Kombi ST220
Ford Mondeo Mk 5 hachback

SAGAL

Do panów z mondkami dziś zatankowałem na Statoil 95 ben. Weszło mi 57 litrów na chama i pytanie czemu komputer pokładowy pokazuje mi tylko ze mogę zrobić 480km
Ford Mondeo Kombi ST220
Ford Mondeo Mk 5 hachback

T

A co Cię dokładnie w tym niepokoi? ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

SAGAL

Ten fakt że myślałem że to starczy na 600km a nie na 480km :-P także trzeba włączyć tryb oszczędności oszczędności :-P
Ford Mondeo Kombi ST220
Ford Mondeo Mk 5 hachback

sseebbaa1

SAGAL przecież komputer przelicza to na podstawie wcześniejszego zużycia paliwa - prognozuje na tej podstawie.
Wystarczy nawet, że autko stało odpalone kilka minut przed tankowaniem i komputer przeliczył, że kilometrów nie przybywa, a paliwa ubywa - no i od razu wyższy wynik.

A wyniku 250 km zasięgu zaraz po zatankowaniu nie widziałeś? Ja tak :)

PS. A tak w ogóle to chyba nie myślałeś, że auto kubkami smakowymi we wlewie wyczuło inne paliwo i zdenerwowało się strasząc niższym zasięgiem? :D :D :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

SAGAL

Pewnie się zawiódł bo wstępnie miało vpawer shell 100 tylko wypłaty nie dostałem i musiałem improwizowac
Ford Mondeo Kombi ST220
Ford Mondeo Mk 5 hachback

sseebbaa1

Ooo. Ja też tego Shella zalewam już chyba od roku :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Panowie. Porównywałem 95 vs 98 na hamowni. Wyszło to samo. Lanie tam V-power 100 nie ma sensu. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Podobno paliwo Shella 100 oktan, to całkiem inna bajka. Dawno temu czytałem artykuł na ten temat i z niego wychodziło, że 98 jest słabszy od 95, przez dodatki spowalniające spalanie (aby wyeliminować gwałtowne spalanie stukowe). To zresztą logiczne.
Teoretycznie z paliwem 100 oktan powinno być jeszcze gorzej, ale do tego konkretnie paliwa (Shell V-Power Racing 100) dodawane są jakieś dodatki zawierające więcej tlenu(?). Kurcze nie pamiętam jak to szło ze szczegółami chemicznymi, a nie mam jak teraz tego sprawdzić. Ale te dodatki powodują, że zyski z wydajniejszego spalania przewyższały straty z łagodzenia tego spalania. Czyli było lepiej niż przy 95 czy 98 oktan. Wiem, że nie jest to precyzyjny opis, bo jestem bardziej fizyczny niż chemiczny :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Znam tę teorię, chyba nawet sam o tym pisałem. :) Ale to też sprawdzałem, tylko w 2,5 i ScanXL-em. Nie byłem w stanie zmierzyć żadnych różnic. A różnicę po zmianie przepustnicy czy kolektora dało się zmierzyć bez problemu. Widziałem też przynajmniej jeden test innego auta z 95 vs V-power racing przeprowadzony na profesjonalnej hamowni który wykazał to samo (brak różnic). Więc w tym aucie takie paliwo raczej nie ma sensu. ECU musiałoby wyraźnie przyspieszać zapłon, żeby różnica była istotna.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

03.07.2015, 22:44 #71 Ostatnia edycja: 03.07.2015, 22:46 by sseebbaa1
Cytat: SAGAL w 03.07.2015, 15:38Weszło mi 57 litrów na chama i pytanie czemu komputer pokładowy pokazuje mi tylko ze mogę zrobić 480km

A ja dzisiaj zatankowałem do pełna (V-Power Racing 100) i po powrocie do auta po zatankowaniu pokazało mi tak:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



:D :D :D

Żwawiej podjechałem na stację i popatrz :)


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

snafu

Pamiętam jeden wypad Golfem na Bawarię i tankowanie na Aralu 102 oktanów. O ile tankowanie w PL V-Power Racing 100 nie dawało nawet subiektywnie lepszych odczuć o tyle tamte 102 było czuć.

SAGAL

No i  mnie dziś dopadł pech  po zlocie Przewód ten cienki od chłodnicy przy akumulatorze pekł i  cały płyn poszedł  w pizd...
liczę żenic wiecej  nie zostało naruszonego bo się wkurze mimo  szybkiej reakcji  to jednak wskoczyła mi temperatura ;/
Ford Mondeo Kombi ST220
Ford Mondeo Mk 5 hachback

T

Jeśli tylko na moment wskoczyła, to nic się nie powinno stać (płyn wyciekł, ale olej był i nie nagrzał się w przecież w sekundę), ale jakbyś tak kilka km przejechał, szczególnie w ten upał, to już różnie może być.

Niestety Ford kompletnie nie pomyślał o właściwej sygnalizacji tego problemu. Do różnych, mało istotnych rzeczy, są kontrolki, a nawet sygnały dźwiękowe, a tutaj tylko wskaźnik, który zazwyczaj jest w jednej i tej samej pozycji i dodatkowo zasłania go (przynajmniej u mnie, bo lubię mieć ustawioną nisko) kierownica.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club