[Focus] ST 2010 Performance Blue

ehaw, 15.01.2015, 12:24 « poprzedni - następny »

ehaw

Witam!

Rok: 2010
Silnik: 2.5 225hp
Wyposażenie: (chyba) wszystko poza navi i skórzanymi fotelami

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Parę słów o moim wozidle. Kupiony został w styczniu 2014 od pierwszego właściciela (pochodzenie salon PL) z przebiegiem 44k. Oczywiście serwisowany w ASO, olej zmieniany co 10k. Aktualnie autko ma przejechane 58k a ja podtrzymuję nawyki poprzedniego właściwiela i również zmieniam olej co 10k.
Samochód miał 2 poprawki lakiernicze: pierwsza to lewy tył, najprawdopodobniej złe parkowanie, naprawione z polisy w ASO w 2011. Zdjęcia poniżej. Druga to już likwidacja małego aktu wandalizmu, a dokładnie usunięcie 2 rys z lewych drzwi i boku (zrobionych najprawdopodobniej przez kogos na parkingu z czystej złośliwości). Naprawa wykonana w ASO Ford-Lipski, pełne malowanie drzwi i boku. (to już za mojej kadencji). Zdjęcia również poniżej.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Na dzień dzisiejszy samochód to zupełna seria. Na zamontowanie czekają już tarcze + klocki tył i przód (przód to DBA 4000 T3 + EBC Yellow Stuff, tył EBC ULTIMAX + EBC Yellow Stuff). Mam zamiar je założyć w ASO przy okazji przeglądu po 60k.

Jeśli chodzi o dalsze plany to mam zamiar zrobić jeszcze 2 zakupy przed chipowaniem silnika i będzie to wydech + IC Airtech. Jeśli chodzi o wydech to zastanawiam się czy zrobić jakiś custom z kwasówki ze sportowym katalizatorem czy pójść w gotowe rozwiązanie typu Milltek czy Moongoose. Może jakieś sugestie? Moim zamiarem jest delikatne podbicie mruczenia, jakie już teraz zapewnia ten wydech, nie stracenie strzałów z wydechu no i, co najważniejsze, lepszy przepływ spalin.
Dalszym krokiem być może będzie zawieszenie Eibach (pełne), ale trochę się boję twardości takiego zawieszenia na co dzień. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tym?

W kwestii tuningu wizualnego zastanawiam się nad 2 rzeczami: założeniem spoilera od RSa i pomalowaniem felg. Niestety na pomalowanie felg aktualnie nie mam pomysłu na kolor, czarny przy tym odcieniu niebieskiego się totalnie nie sprawdzi, biały nie mając felg szprychowych również średnio mi sie widzi. Być może skończy się tylko na odświeżeniu koloru srebrnego.

Cała reszta w tym samochodzie w pełni mi pasuje, jestem z niego strasznie zadowolony i pomimo blisko roku posiadania go, dalej jaram się nim jak dzieciak :-)

yayko

siema :)
Ładny kolor Foki :)
co do wydechu to zrobił bym jakiś custom :)
Mam eibach pro kit i powiem Ci że jest akurat nie za twardo nie za miękko :)

JAM

Bardzo ładna Foka :) Widziałem ją chyba gdzieś w ogłoszeniach zanim trafiła w Twoje ręce...
Co do felg, jeśli zostajesz na 18" to czarny rzeczywiście raczej odpada bo wizualnie zmniejszy nieco felgę ale już grafit wygląda całkiem, całkiem :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://s210.photobucket.com/user/MCSTORM/media/008-1.jpg.html

Jest też opcja Diamond Cut czyli toczenia frontu felgi specjalnym nożem (CNC). W Warszawie są już dwie takie maszyny. Na Instalatorów i w Koczargach pod Wawą. Efekt końcowy identyczny jak w przypadku oryginalnych felg do ST220.
Koszt chyba 100 PLN od sztuki???

Fajna Foka :)

yayko

no i już wiem co zrobię na wiosnę ze swoimi :D
w Koczargach mi felgę prostowali to nie wiedziałem że takie coś mają :)

weksla

15.01.2015, 14:53 #4 Ostatnia edycja: 15.01.2015, 15:17 by weksla
Super autko, daj więcej zdjęć w szczególności wnętrza. W jaką moc oscylujesz?

Odwieczny dylemat oryginał czy custom w kwestii wydechu, Ic Airtec czy FMIC
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

bishop

Ładna foka choć dla mnie przedlift ładniejszy;] (kwestia gustu).
Cytat: JAM w 15.01.2015, 13:44już grafit wygląda całkiem
Grafit wygląda świetnie. Faktycznie nie pomniejsza a efekt jest.
Cytat: JAM w 15.01.2015, 13:44Diamond Cut czyli toczenia frontu felgi
Na tym zdjęciu z grafitową felą jest ten diamond Cut? Rozumiem że chodzi o to aby błyszczały jak fele z st220?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

JAM

15.01.2015, 16:08 #6 Ostatnia edycja: 15.01.2015, 16:42 by badger
Cytat: yayko
w Koczargach mi felgę prostowali to nie wiedziałem że takie coś mają :)
Mają już od jakiegoś czasu. Gdybym miał ori felgi to nie zastanawiałbym się przy renowacji nad kolorem tylko toczył metodą CNC ale że jeżdżę na OZ Superturismo to już się waham czy felga aby nie straci charakteru?



« Dodane: 15.01.2015, 16:16 »

Cytat: bishop w 15.01.2015, 15:12
Ładna foka choć dla mnie przedlift ładniejszy;] (kwestia gustu). Grafit wygląda świetnie. Faktycznie nie pomniejsza a efekt jest. Na tym zdjęciu z grafitową felą jest ten diamond Cut? Rozumiem że chodzi o to aby błyszczały jak fele z ST220?

Nie, tu grafit jest zwykłym lakierem.
Efekt Diamond Cut to połysk ale nie taki jak np.polerowane ranty czy chrom ale połysk z mikroskopijnymi śladami nacięć po nożu, który ścina minimalną warstwę aluminium felgi.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://s92.photobucket.com/user/m_nettleship/media/IMG_0249.jpg.html
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.thewheelspecialist.co.uk/wp-content/gallery/diamond-cutting/diamond2.jpg

Kris1976

Cytat: bishop w 15.01.2015, 15:12Ładna foka choć dla mnie przedlift ładniejszy;] (kwestia gustu).
...inaczej, przedlift ma fajniejszy tył; a polift ładniejszy przód. A połączył to w jedną całość Thomas

Była pomarańcza ST...czas na RSa !

T

Cytat: Kris1976 w 15.01.2015, 16:48...inaczej, przedlift ma fajniejszy tył; a polift ładniejszy przód. A połączył to w jedną całość Thomas
A dla mnie przedlift jest ogólnie ładniejszy, nie licząc tylnych świateł i listew na drzwiach. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

weksla

No właśnie ogólnie też wolę przedlifta. Napewno wolę zegary poliftowe ale niekoniecznie całe wnętrze. Tył w polifcie wypada lepiej dzięku ledom i dyfuzorowi. Przód to już kwestia gustu.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

...aczkolwiek ten niebieski jest wyjątkowo ładny. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

ehaw

Cytat: JAM w 15.01.2015, 13:44Co do felg, jeśli zostajesz na 18" to czarny rzeczywiście raczej odpada bo wizualnie zmniejszy nieco felgę ale już grafit wygląda całkiem, całkiem
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://s210.photobucket.com/user/MCSTORM/media/008-1.jpg.html
Świetnie to wygląda, dzięki za ten cynk. Chyba tak właśnie spróbuję pomalować swoje, te czerwone zaciski również mają tu swój urok.


Cytat: weksla w 15.01.2015, 14:53Super autko, daj więcej zdjęć w szczególności wnętrza. W jaką moc oscylujesz?

Odwieczny dylemat oryginał czy custom w kwestii wydechu, Ic Airtec czy FMIC
Dzisiaj wrzucę więcej fotek wnętrza jak odbiorę go z myjni, bo po ostatnim wyjeździe na narty był strasznie zapuszczony :)
Na razie chciałbym zrobić jakieś 280KM, bo w pierwszej kolejności wymienię IC i wydech, więc nie chcę przeginać. Potem zastanowię się nad kolejnymi fazami i gdzieś tam ostatniecznie chciałbym dojść do ~310KM. IC Airtec, innego nie zamierzam kupować. Cały czas myślę nad wydechem, komplet Mongoose to wydatek ponad 3.5k. Trochę mnie martwi jego głośność, więc skontaktuję się jeszcze z El-Tec w kwestii wyceny. Oni chyba znają się na robocie i potrafili by zrobić to jak należy. Czy miał ktoś z nimi jakieś negatywne przygody?

Cytat: Tomasz w 15.01.2015, 17:21...aczkolwiek ten niebieski jest wyjątkowo ładny.
Dzięki ;-)

snafu

El-tec > we wtorek będę najprawdopodobniej robił, środa odbiór. Dam znać. Tyle, że u mnie s-max i kryterium cisza / brak rezonansów na trasie.

ehaw

Cytat: snafu w 16.01.2015, 09:58
El-tec > we wtorek będę najprawdopodobniej robił, środa odbiór. Dam znać. Tyle, że u mnie s-max i kryterium cisza / brak rezonansów na trasie.
U mnie chodzi o to, żeby przy normalnej jeździe nie było za głośno, ale przy depnięciu już trochę głośniej niż w serii. + standardowo strzały z wydechu :) I delikatnie podbicie tego fajnego mruczenia jakie jest przy wolnych obrotach.
Będę wdzięczny za jakieś info. Jeśli na PW chciałbyś podzielić się kosztem to również byłaby to cenna informacja dla mnie.

PS. Wczoraj foczka dostała nowy akumulator (72Ah/720A(+P)278x175x175 B13 EXIDE PREMIUM).
W poniedziałek montaż nowych hamulców. Na początku lutego przegląd po 60k w ASO.

TAM

Cytat: ehaw w 16.01.2015, 09:13Cały czas myślę nad wydechem, komplet Mongoose to wydatek ponad 3.5k. Trochę mnie martwi jego głośność, więc skontaktuję się jeszcze z El-Tec
Moim zdaniem tylko Milltek resonated. Cichy jak seria, tylko z ładniejszym brzmieniem. Ale po depnięciu nabiera agresji. Jest w Polsce firma (Best Performance), oficjalny dysrybutor Millteka. Ja za swój (catback) płacilem trochę ponad 3k brutto na fakturę, więc odliczając vat wyszło bardzo sensownie.