Jakie opony polecacie letnie do RS-a?

steveno, 04.02.2015, 08:31 « poprzedni - następny »

steveno

Jakie opony polecacie letnie do RS-a?
Do przodu!!!

sseebbaa1

Będę nudny... :)
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2.

Na suchym, to na każdej oponie będziesz fajnie latał, a dzięki tym GY będziesz jeździł też w sportowym stylu na mokrym asfalcie i przy niższych temperaturach na suchym. Kleją niesamowicie.

Ewentualnie Continental ContiSportContact 5. (ale tylko CSC 5, bo wcześniejsze generacje - niższe niż piątka - moim zdaniem odpadają)

Na marki budżetowe, to bym nawet nie patrzył. Nie po to kupiłeś to auto, żeby rezygnować z niewielkiej nawet części przyczepności, aby zaoszczędzić kilka stówek.
Takie auto, takie koszty :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

steveno


Na marki budżetowe, to bym nawet nie patrzył. Nie po to kupiłeś to auto, żeby rezygnować z niewielkiej nawet części przyczepności, aby zaoszczędzić kilka stówek.
Takie auto, takie koszty :)
[/quote]

True dzięki za info.
Do przodu!!!

T

Cytat: sseebbaa1 w 04.02.2015, 16:50Ewentualnie Continental ContiSportContact 5. (ale tylko CSC 5, bo wcześniejsze generacje - niższe niż piątka - moim zdaniem odpadają)
Subiektywnie wolałem 2. Były twardsze. Ale obiektywnie 5 jest lepsza. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

franczesko

Conti 5 bardzo fajne opony kleją się niesamowicie, ale przy ostrej jeździe schodzą w oczach.. po 20 tys. wylądowały w śmietniku.

Obecnie wróciłem w Foce  do Falkenów ZE 914 które miałem w poprzednim mondeo i przyczepność sucho/mokro porównywalna z Conti 5

T

To prawda, są miękkie i przez to kończą się szybko. Ale za to np. hamowanie jest po prostu fantastyczne.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

07.02.2015, 12:06 #6 Ostatnia edycja: 07.02.2015, 12:09 by sseebbaa1
Cytat: franczesko w 06.02.2015, 23:58po 20 tys. wylądowały w śmietniku.
To Ty wcale ich nie męczyłeś :) Moje GY zniknęły całkowicie po 7.500 km...

« Dodane: 07.02.2015, 12:09 »

Cytat: Tomasz w 07.02.2015, 11:59To prawda, są miękkie i przez to kończą się szybko
Wiadomo coś za coś :)
Ale przy samochodzie o sportowych aspiracjach nie wyobrażam sobie wybierania opon typu eco, w których ważniejsza jest trwałość niż przyczepność.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 07.02.2015, 12:06Moje GY zniknęły całkowicie po 7.500 km...
Ciekaw jestem Twojego stylu jazdy. :D

Cytat: sseebbaa1 w 07.02.2015, 12:06Ale przy samochodzie o sportowych aspiracjach nie wyobrażam sobie wybierania opon typu eco, w których ważniejsza jest trwałość niż przyczepność.
Niby tak. Ale z zimowych Uniroyali jestem bardzo zadowolony. Chociaż to też nie są opony "eco" -- w testach przegrywały z topowymi tylko oporami toczenia i właśnie trwałością.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Uniroyale zimowe też brałem pod uwagę, gdy kupowałem opony, ale ostatecznie kupiłem najnowsze Bridgestony fenomenalnie trzymające na mokrym.
Ale nie o tym, nie o tym... :)



Gdybym miał okazję pojeździć po torze, to z pewnością starałbym się posiadać dwa komplety letnich kół (opony + felgi).

Jeden z takimi cywilnymi oponami na co dzień, jak tu dyskutujemy.

A drugi zestaw byłby całkowicie nieprzydatny do zwykłej jazdy w trudniejszych warunkach. Takie opony brałbym tylko na tor, lub ewentualnie latem, gdy jest pewność, że będzie sucho. Opony zamontowane z felgami łatwo szybko przełożyć w warunkach garażowych i dlatego do zabawy można posprawdzać je też na zwykłych drogach, które się zna (w miarę możliwości). Da to ciekawe porównanie.
W takim drugim zestawie nie wiem czy nie szarpnąłbym się na jakieś Toyo R888.
Ale zaznaczam, że moim zdaniem takie półslicki mają sens tylko wtedy, gdy mamy do dyspozycji też inny "zwykły" zestaw, który nas nie zabije w deszczu :)


PS.Tomasz sprawdziłem jeszcze swoje archiwum i letnie GY wytrzymały 8.500 km, a nie 7.500 km jak napisałem wcześniej, więc jak widzisz nie jest tak źle.
:stupid: :stupid: :stupid:
Pająki z rury trzeba wyganiać, prawda?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

steveno

Ja robię 20 tysi plus rocznie więc nie wyobrażam sobie kupna opon co rok. Ja zachwalam Bf oraz Protenzy. Były super.
Do przodu!!!

vtec

a co myślicie o Federal, Kumho i Nokian?

T

Cytat: sseebbaa1 w 07.02.2015, 13:45Pająki z rury trzeba wyganiać, prawda?
No wiadomo, ale myślałem, że są pewne granice. :D

Cytat: vtec w 07.02.2015, 18:18a co myślicie o Federal, Kumho i Nokian?
To raczej średnia klasa, te dwie pierwsze nawet trochę jakby niżej. Jeśli myślisz o klasie średniej to zastanów się na Uniroyalem. Z moich zimówek jest naprawdę zadowolony, a porównanie mam z letnimi CSC5. Na RF też ludzie chwalą Uniroyale.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

caqerr

Cytat: Tomasz w 07.02.2015, 12:14Ciekaw jestem Twojego stylu jazdy.


Znajomy mi mówił ,że Seba zmienia szybciej biegi jak dsg :D :D :D

steveno

Letnie Panowie letnie....
Do przodu!!!

T

Skoro zimówki tak pozytywnie mnie zaskoczyły, to letnie tej marki nie są raczej podłe szczególnie, że mają bardzo dobre opinie na RF, gdzie ludzie mają raczej mocne auta i użytkują je zgodnie z przeznaczeniem.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club