Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


V6 vs TDCI

weksla, 19.07.2010, 22:55 « poprzedni - następny »

boro

Cytat: weksla w 22.07.2010, 13:36
ale ze mną się zmierz:)
A ja mogę?  ;)
Czyim TDCI jeździł heko na spociku w Krakowie? Twoim czy GaBB'a? Bo któreś objeżdżałem nie umiejąc dobrze ruszać i mając jeszcze czas na wyłączanie TCS w trakcie wyścigu...  :)
Jednym słowem zdrowa V-ka spokojnie powinna objechać zachipowane 2.0 TDCI. Nie wiem jak sprawa wyglądałaby w przypadku chipowanego 2.2 TDCI, ale swoją V-ką objeżdżałem MKIV heko mające 180 KM i ponad 400 Nm. Co prawda odchodziłem go dopiero na trójce, ale jednak...
A V-kę mam tak "podłubaną", że z wyjściowych 160 KM miałem wtedy 164 KM według ostatniego pomiaru u heko. Więc czy tu można mówić o jakimkolwiek dłubaniu skoro V-ka dostała raptem 4 KM więcej?

RSSSS

Miałem przjemność pojeździć kiedyś v6 170PS i muszę stwierdzić obiektywnie (mimo że jestem wypaczony ponad 300-konnymi fwd), że w ogóle to nie jedzie, a pali jak smok.

Już lepszym wyborem byłby 2,0tdci i chip na jakiś 160PS, co jest lekką ręką osiągalne w tych silnikach.

A faktycznie najlepsza opcja to 2,2tdci i program- 200 koni w jednym takim zrobiliśmy, lata miło.

Co do wyścigów to pamiętajcie, że z miejsca bardzo wiele zależy od kierowcy, osiągi aut powinno się sprawdzać z rolki do dużych prędkośi (np. na autostradzie) bo wtedy w dużym stopniu wyklucza się czynnik ludzki (wiadomo, że szybko zmieniać biegi też trzeba umieć).

Pozdro
Focus RS mk2 370PS i 512NM
Focus RS mk1 330PS i 440NM

"Hamulce są dla tchórzy"

Polarny

Pamiętajcie także o masach pojazdów. To też może mieć wpływ. Jak sprawdzałem ostatnio, to znajomego 1.8 benzyna HB ważył chyba 1306 kg, podczas gdy mój 2.0 TDCI kombi 1562 kg. To aż 256 kg różnicy i sądzę, że ma to ogromny wpływ na wyniki.

RSSSS

Pod moją nogą palił ze 14 litrów, czyli tyle ile palił mi ST220.

Co do porównań to się nie wypowiadam bo nie wiem, które auto byłoby szybsze ale fakt jest taki, że w codziennym użytkowaniu (moment/wyprzedzanie, spalanie,itp.) zdecydowanie lepiej spisywałby się diesel po chipie.

Reasumując- albo 2,2tdci z chipem albo ST220 jak już ktoś chce mieć V-ke i nie przeraża go spalanie na poziomie 14l.

Pzdr.
Focus RS mk2 370PS i 512NM
Focus RS mk1 330PS i 440NM

"Hamulce są dla tchórzy"

Schem

A ja Wam taki filmik zapodam:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=YA0vY--bHY4

Ronin ma 215HP/491Nm w 2.2 TDCi

I co? I nic.
Nie ma się co kłócić, bo wszystko jest kwestią treningu.
There's no replacement for displacement

weksla

RSSSS i tu zgadzam się z Tobą w 100%:)

dłubniętym 2.0 tdci się jeździ lepiej niż 2,5 V6:)
i co mi po tym że na 400m będzie CIUT lepszy, skoro w warunkach typowych, czyli autostrada lub droga szybkiego ruchu, tdci sprawdza się dużo lepiej, ta elastyczność i moment obrotowy.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

KLUSEK

Cytat: weksla w 23.07.2010, 13:54
skoro w warunkach typowych, czyli autostrada lub droga szybkiego ruchu,

Ty napewno w Polsce zamieszkujesz ? :O

weksla

tak w Polsce i mówię tez o normalnych drogach tj. 90km/h
A start od świateł do świateł mi nie imponuje, kojarzy mi się z burakami w bmw z lat 80-tych
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

KLUSEK

Oj juz teraz nie wymyslaj :)

Czesciej jezdzisz po miescie niz po autostradach napewno. A na trasie Vka wcale nie traci wigoru :D

wojoo

gdzie wy macie te autostrady ? ciagle tylko na autostradzie to i na autostradzie tamto ...
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

weksla

dobrze więc tam gdzie można jechać min 90km/h lepiej brzmi ? lub na polskich drogach szybkiego ruchu jak kto woli:)
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Cytat: weksla w 23.07.2010, 15:54
dobrze więc tam gdzie można jechać min 90km/h lepiej brzmi ? lub na polskich drogach szybkiego ruchu jak kto woli:)
Tu ujawnia się wielka "zaleta" diesla -- konieczność zmiany biegu podczas wyprzedzania kilku aut, bo się obroty kończą. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

wojoo

Cytat: Tomasz w 23.07.2010, 15:58
Tu ujawnia się wielka "zaleta" diesla -- konieczność zmiany biegu podczas wyprzedzania kilku aut, bo się obroty kończą. ;)

w benzynie tez musisz zmienic bieg bo inaczej w ogole nie wyprzedzisz ;)
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

Cinkciarz

Pomijając fakt ze benzyniak tak nie reaguje przy wyprzedzaniu a dieslem nawet na 5biegu da się wyprzedzac bez najmniejszego problemu od tego są turbodiesle
Było Mondeo Mk3 2.0 TDCi ST  ...   a jest   ...   Pontiac Trans Am 5.7 GTA   ...    Vw Caddy 1.4  ...   Suzuki GSX-R K7 600

Petersan

Cytat: RSSSS w 23.07.2010, 11:32
A faktycznie najlepsza opcja to 2,2tdci i program- 200 koni w jednym takim zrobiliśmy, lata miło.
Pozdro

jak wygląda spalanie w 2,2 tdci po wirusie?
pzdr
Peter