[Focus] Jakie tarcze + klocki do Foki ST mk2

WroBoss, 12.03.2015, 00:30 « poprzedni - następny »

ethernal

A co myślicie o tarczach nacinanych brembo 336mm (Foka mk2 RS - 09.9586.21)?

Przy okazji czy ktoś chętny na zakup tylnych zacisków do Foki RS?

bmarcin

Cytat: ethernal w 27.01.2016, 21:28
A co myślicie o tarczach nacinanych brembo 336mm (Foka mk2 RS - 09.9586.21)?
Jesli chodzi o brembo w ogole to moge polecic do jazdy na codzien. Mam gładkie + klocki DS I na codzien spokojnie daja rade. Plus nic nie pyli, nic nie piszczy. Czy będą ok na tor - tego nie sprawdzałem jeszcze.

A w temacie hamowania I modów z tym związanych, polecam tel lub mail z Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.hamulce.net/. Sporo mozna sie dowiedziec. :)

MAG

09.02.2016, 23:05 #32 Ostatnia edycja: 10.02.2016, 07:43 by MAG
Ja mam u siebie Ferodo gladkie i DS2500 (przod zaciski RS pod tarcze 336mm) i potwierdzam ze maja tendencje do popiskiwania przy delikatnym hamowaniu na zimno, natomiast przy moim bardzo ciezkim aucie nawet przy ostrzejszym traktowaniu (a czesto jezdze mocno zapakowany) nie mam zadnych problemow - sprawuja sie wzorowo

« Dodane: 10.02.2016, 07:43 »

EDIT - oczywiscie mialem na mysli gladkie tarcze Brembo z klockami Ferrodo DS2500
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

TAM

To nie jest takie oczywiste – ja mam tarcze Ferodo :-)

ethernal

14.02.2016, 22:30 #34 Ostatnia edycja: 14.02.2016, 22:35 by ethernal
Zastanawiam się czy jest sens dopłacania ekstra 500pln do klocków ferodo DS performance(DS2500 w ogóle odpuszczam) w stosunku do ferodo premier, jeśli mój styl jazdy jest normalny-dynamiczny, ale nie sportowy czy agresywny? Do tego tarcze brembo nacinane (juz mam zakupione) jak na poniższym obrazku:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



PS zestaw na przód do mondolota mk4 z zaciskami z foki 2 rs.

yayko


T

Ferodo Premier to są bardzo dobrej jakości zamienniki oryginałów. Czy warto dopłacić? To zależy od Twoich oczekiwań. Trudno też powiedzieć, co masz na myśli pisząc o "normalnym-dynamicznym" stylu jazdy. Każdy to rozumie zupełnie inaczej. Na pewno DS-y to jest zupełnie inna klasa niż Premier. Z tym, że moim zdaniem warto założyć DS2500, o ile różnica w cenie jest równie mała, jak w przypadku zacisków z Focusa ST. Te klocki mają dużo lepsze parametry. DS Performance już teraz, z tego co wiem, nie ma, są DS2000, które uchodzą za słabsze od starych Performance.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

ethernal

16.02.2016, 09:06 #37 Ostatnia edycja: 16.02.2016, 09:08 by ethernal
Normalna-dynamiczna jazda: jeżdżę płynnie, bez zachowań typu gaz-hamulec, gaz-hamulec itd. Gwałtownie hamuję tylko w awaryjnych sytuacjach, a poza tym staram się przewidywać sytuację na drodze i hamować raczej silnikiem, ale z drugiej strony jeżdżąc dynamicznie.
PS wydaje mi się, że wycofali DS2000, a wprowadzili w zamian DS Performance... :}
CytatCałą paletę klocków hamulcowych Ferodo można podzielić na 3 grupy:
Tuningowe/Drogowe: FERODO DS PERFORMANCE (dawne DS2000).
(...)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.źródło

Drugie pytanie: jakie płyn hamulcowy polecacie?  :D

ST

08.01.2017, 21:16 #38 Ostatnia edycja: 08.01.2017, 21:19 by ST
Co do tych niby super kloców Ferodo. To dzisiaj w TVN Turbo - "101 napraw" był bardzo prosty test fabrycznych klocków sportowych zamontowanych w jakimś  usportowionym modelu Citroena C-3. I tak na tych założonych fabrycznie   autko hamowało niby całkiem przyzwoicie. Potem założono ferodo, droga hamowania ze 100km/h do zera skróciła się o bodaj 3,7 metra.  
Następnie zamontowano polskie klocki Steinhof i droga hamowania w stosunku do ferodo, skróciła się jeszcze o dodatkowe ok. 1,7 metra. Teścik wyglądał wiarygodnie i bez ściemy...





       

T

Jakie to były dokładnie Ferodo i ile było tych hamowań jedno po drugim?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

ST

09.01.2017, 07:03 #40 Ostatnia edycja: 09.01.2017, 07:09 by ST
Szczegółów klocków nie podano (jakieś opakowanie było widoczne), ale w sumie wyglądało to dosyć realistycznie. Hamowano po razie, ten sam kierowca rajdowy, ta sama nawierzchnia i ta sama prędkość... Pewnie powtórka programu jest jeszcze do obejrzenia, a był to odcinek 7.
W programie pokazano też wpływ filtra stożkowego (Simota) na parametry auta...

matosu

Ferodo DS Performance i Steinhof RS300. Tych drugich nigdzie nie ma :)
Kiedyś Focus ST MK2 5d - 260/450

T

Jeśli ten test tak wyglądał, to jest kompletnie bez sensu. Po pierwsze pojedyncza próba o niczym nie mówi, to bardziej kwestia przypadku niż klocków. Po drugie zaleta dobrych klocków to przede wszystkim to, że zachowują swoje właściwości przy znacznie wyższych temperaturach, w pojedynczym teście ze stosunkowo niewielkiej prędkości (100 km/h) mogą wypaść podobnie albo nawet gorzej jak "zwykłe" klocki. Po trzecie klocków "DS Performance" nie ma od dawna w sprzedaży, zastąpiły je DS 2000 (trochę gorsze) i DS 2500 (lepsze).

Po czwarte ciekawe kto był sponsorem testu i czy była to firma na "S". :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

matosu

Co do testu to się zgadzam, że jest gówno warty. DS Performance dalej są w sprzedaży i produkcji. 3 dni temu zamowiłem komplet razem z gładkimi ATE do siebie.
Kiedyś Focus ST MK2 5d - 260/450

T

Wznowili? Bo rok temu nie było. Może jakieś zapasy magazynowe?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club