Tuning hamulców w mondeo mk3

wojoo, 14.05.2010, 14:23 « poprzedni - następny »

JacekST220

Kolego Tomasz, a tarcze z Focusa ST MK2 podejda?

sseebbaa1

Tak. Można połączyć zaciski od Mazdy 3 MPS z tarczami od Focusa ST mk2.

Zaciski od Mazdy różnią się od zacisków Focusa tylko innymi śrubami w jarzmach, o innym skoku gwintu.
Przynajmniej takie ustalenia poczynił tutaj kolega, który montował zaciski od Mazdy.
Poczytaj w tym temacie.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Ven83

Cytat: Tomasz w 30.03.2017, 12:37
Pomijając rozstaw śrub, to żadne tarcze z rantem, które nie jeździły w Mondeo mk3 nie będą pasowały, bo po swapie klocki biorą przy samym brzegu. W efekcie łapałyby głównie za ten rant (i jest duże ryzyko uszkodzenia klocków czy tarcz — przegrzania). Jeśli kompletny zestaw, to tylko z Mondeo, jeśli z innego auta, to same zaciski.
Szukając po nocy zgłupiałem chyba, że będą pasować. Słuszna uwaga. Czyli zacisk z Volvo/Mazdy/Focusa ST - dedykowany do tarczy 320mm w tych autach, w Mondeo będzie pasował tylko do tarczy :  a) Mondeo MK3 300mm lub b) Focusa ST MK2 320mm.
Teoretycznie im mniejsza tarcza tym cieplejsza a siła hamowania taka sama.


T

Cytat: Ven83 w 30.03.2017, 23:47Czyli zacisk z Volvo/Mazdy/Focusa ST - dedykowany do tarczy 320mm w tych autach, w Mondeo będzie pasował tylko do tarczy: a) Mondeo MK3 300mm lub b) Focusa ST MK2 320mm.
Teoretycznie im mniejsza tarcza tym cieplejsza a siła hamowania taka sama.
Będzie pasował do:
- nowych tarcz 320 mm (z Focusa ST),
- używanych tarcz 320 mm (z Focusa ST), ale używanych w Mondeo.

Do tarcz 300 mm z Mondeo oczywiście nie będzie pasował i nie będzie też pasował do tarcz 320 mm, które już były używane w Focusie ST (i mają rant powstały na skutek zużycia — bo po założeniu ich do Mondeo klocek będzie łapał za ten rant).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Ven83

01.04.2017, 10:17 #679 Ostatnia edycja: 01.04.2017, 10:32 by Ven83
Cytat: Tomasz w 31.03.2017, 00:21
Będzie pasował do:
- nowych tarcz 320 mm (z Focusa ST),
- używanych tarcz 320 mm (z Focusa ST), ale używanych w Mondeo.

Dzięki za potwierdzenie, to nie było chyba w tym całym wątku jasno wyjaśnione :)

Zaciski zamówione. Teraz tylko tarcze+klocki :)

JacekST220

Kiedyś chyba ktoś pytał/prosił o zważenie zacisku od Focusa ST MK2

Waga bez klocków i 2 śrub bo zapomniał zabrać z garażu  :D

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


sseebbaa1

To ja pytałem o wagę zacisków. Cieszę się, że pamiętałeś o tym i je zważyłeś :)

A jak masz nowe tarcze 320 mm, to też je wrzuć na wagę.
Będzie wtedy możliwość porównania całych zestawów i określenia zmiany masy nieresorowanej.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

JacekST220

Cytat: sseebbaa1 w 03.04.2017, 13:21
To ja pytałem o wagę zacisków. Cieszę się, że pamiętałeś o tym i je zważyłeś :)

A jak masz nowe tarcze 320 mm, to też je wrzuć na wagę.
Będzie wtedy możliwość porównania całych zestawów i określenia zmiany masy nieresorowanej.



Zapomniałem aparatu do garażu, ale tarcze 320mm, wentylowane od Focusa ST MK2 z przelotem ok 500 km ważą 9,1 kg, a z kompletem klocków na jedno koło 10 kg.

Na jedno koło wychodzi 15,8 kg :)

grzeniu13

Witam
Zakupiłem zaciski od Mazdy 3 MPS, czytałem już poprzednie posty odnośnie śrub itp...
Mam jednak inne pytanie dotyczące przewodów, czy oryginalne przewody od st220 podejdą do tych zacisków czy muszę zmienić na inne ? A jeśli na inne to jakie ?
Pozdrawiam!
St220 '02  - > St220 '02 - > St220 '05

JacekST220

Cytat: grzeniu13 w 06.04.2017, 00:37
Witam
Zakupiłem zaciski od Mazdy 3 MPS, czytałem już poprzednie posty odnośnie śrub itp...
Mam jednak inne pytanie dotyczące przewodów, czy oryginalne przewody od st220 podejdą do tych zacisków czy muszę zmienić na inne? A jeśli na inne to jakie?
Pozdrawiam!

Podejda, nie trzeba ich zmieniać chyba ze na jakies w oplocie, ale musza byc do ST220 :)

radek9103

Witam , stałem się szczęśliwym posiadaczem zacisków z Mazdy 3 MPS i zastanawiam się czy tarcze ATE POWER DISC to dobry wybór, klocki NOWE, TEXTAR dostałem razem z zaciskami i wolałbym nie kupować innych ty, bardziej ,że mam jeszcze zaciski z VOLVO XC60 i tam też mam klocki .

rajman

ja mam ate i póki co jestem zadowolony

Ven83

11.06.2017, 11:01 #687 Ostatnia edycja: 11.06.2017, 11:08 by Ven83
Przejechane już ok 2 KKM na nowym setupie.

Zestaw:Zaciski Focus ST + Tarcze gładkie Focus ST, BREMBO 320mm + Klocki ATE Ceramic

Wnioski :
1. Skuteczność hamowania na oko 20%-30% lepsza.
2. Twarde klocki, im cieplejszy zestaw tym skuteczniejsze hamowanie.
3. Zero bicia, chrobotania, hałasowania. (Nie jak na fabryce)
4. Hamowanie awaryjne - duża poprawa - 2x na początku kierownice pocałowałem  :D

O wiele bezpieczniej się czuje mając nareszcie skuteczny hamulec pod nogą.

2 kkm przejechane - felgi z przodu czyste a z tyłu czarne - główna zaleta klocków ATE Ceramic :)
Polecam zmęczonym szorowaniem felg ST220 :D

matosu

Szorowanie szorowaniem :) ale d... nie urywają te klocki. Po zmianie na Ferodo DS Performance odczucia 100x lepsze.
Kiedyś Focus ST MK2 5d - 260/450

SteelRat

Bo ATE Ceramic nie są wyczynowe, hamują nie gorzej niż seryjne, ale nie pylą. I tyle.
Przesiadka z Galfera na ATE Ceramic - hamuje znośnie, a nie pyli. Galfery sypią, niczym dyzel sadzą.

Teraz muszę już zmienić tarcze z przodu i się zastanawiam nad Powerdiscami, aczkolwiek Kleber mi odradza ;)