Tuning hamulców w mondeo mk3

wojoo, 14.05.2010, 14:23 « poprzedni - następny »

Leszek Gorzów

Czym wycinasz takie równe kształty?

sseebbaa1

Zwykła piła do drewna, trochę nawierceń cienkim wiertłem w miejscu zaokrąglonych wcięć, a potem obróbka Dremelem z końcówką z papieru ściernego :)
Proste, a całkiem ładnie wychodzi.

Zrobiłem oczywiście też rysunek techniczny, który teraz wykorzystam do zlecenia laserowego wycięcia tego elementu ze stali. Myślę, że zlecę to do zrobienia z tej samej stali, z której robiłem przednie adaptery (gatunek stali to S355).

Ale przed zleceniem muszę zorientować się, jakie są możliwości techniczne fazowania adaptera, aby uzyskać różnicę pomiędzy wysokościami otworów montażowych (patrz na podkładki przy modelu adaptera zrobionego z pleksy - w miejscu podkładek adapter musi być wyższy, a reszta musi być ścięta, aby dwa pozostałe otwory były niżej).

Po zrobieniu stalowych adapterów i ich zamontowaniu otrzymam najlepszą odpowiedź czy pomysł na upgrade tylnych hamulców działa :D

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Pomiędzy zwrotnicą a górnym otworem adaptera jest tak mało miejsca, że musiałem zeszlifować na zwrotnicy elementy, które pozostały od odlewaniu zwrotnicy.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Zeszlifowanie tych elementów nie ma znaczenia dla wytrzymałości zwrotnicy, bo są to jedynie niedoskonałości po formie odlewniczej (choć te garby są dosyć szerokie).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

We wcześniejszych postach (#732 i #734) widzieliście modele adaptera z pleksy oraz z drewna.

Parę dni temu zleciłem wykonanie dwóch adapterów z docelowego już materiału.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Te tylne adaptery były trudniejsze do wykonania, niż przednie, bo bardzo duża ich powierzchnia musiała być frezowana.
Blacha, z której było to robione była takiej grubości, jak przy dwóch "wyższych" otworach. Natomiast cała reszta (ta błyszcząca powierzchnia) musiała zostać sfrezowana, aby adapter prawidłowo ustawiał zacisk względem tarczy.

Teraz będę musiał w garażu sprawdzić na obu tylnych kołach czy wszystko pasuje, tak jak to sobie wymyśliłem :)
Moje obawy głównie dotyczą linki hamulca ręcznego, bo adapter przesuwa jednak trochę zaciski w górę.

Ale nie ma co się martwić na zapas. Pożyjemy zobaczymy!
Podjąłem ryzyko, a teraz zobaczymy czy się opłacało :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Alek

W razie czego:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://linki-samochodowe.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.linmot.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.linex.com.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.cylex-polska.pl/firmy/motolinki--dorabianie--wyr%C3%B3b-i-naprawa-linek-10922982.html

Nie testowałem żadnego z powyższych, ale wygląda na to że w razie czego dorobienie dłuższej linki nie będzie jakieś mocno trudne do zlecenia.

Sebro

Witam wszystkich,
Odgrzeję trochę temat  :) lata lecą a ceny zacisków od Focusa nie spadają :( niech mi to ktoś wyjaśni - nadal trzeba dać 800 zł za nowe, ehh
Dodatkowo pytanie czy nadal najlepszym zestawem do tego są gładkie tarcze zimmermann + klocki ferodo ds lub hawk hps ?
Gdzieś przeczytałem że to drugi najlepszy mod, a jaki jest pierwszy ? :P

sseebbaa1

Cytat: Sebro w 10.03.2019, 18:16Gdzieś przeczytałem że to drugi najlepszy mod, a jaki jest pierwszy?

W zasadzie pierwszym najlepszym modem byłby zestaw sprężyn obniżających Pro Kit Eibacha, bo daje to meeegaaa przyjemność z jazdy. Auto nie nurkuje i nie przechyla się w zakrętach, a jednocześnie nie traci z komfortu zbyt dużo.

Ale bezpieczeństwo na drodze jest jednak najważniejsze i to modyfikacja hamulców musi być na pierwszym miejscu w tym rankingu. Dlatego użyłem słowa "byłby" :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Sebro

No to ładnie, a ja na początku roku wymieniłem sprężyny na zwykłe bo stare mi popękały :(
Wracając do tematu hamulców - zrobiłem dziś rozeznanie u brata w sklepie. Mogę mieć zaciski do focusa nowe za 340 zł szt tylko trzeba czekać 2 tyg. bo będą sprowadzać - i tu pytanie czy zamawiać tylko zaciski (czy jarzma od mondeo będą pasować)?. Dalej kwestia tarczy i klocków. Obecnie mam zestaw zimmermanna zwykłe klocki + tarcze gładkie. Po przejechaniu jakiś 15-20 tys tarcze do wymiany (zwichrowane) - jak zakładałem liczyłem na więcej jakości. Dlatego zastanawiam się jakiej firmy i jakiego rodzaju wybrać do nowego zestawu. Dostałem ofertę na gładkie zimmermanna malowane proszkowo 175 zł szt lub nawiercane + nacinane za 274 (ale czytałem że pękają). Do tego klocki ceramiczne ATE 150 zł komplet na przód (ponoć klocki ceramiczne + tarcza nacinane, nawiercane to zły pomysł). Proszę o poradę, ewentualnie czy ktoś może polecić jakiś zestaw (tarcze + klocki), które dobrze współpracują. Dodam że lubię dynamiczną jazdę. Być może trochę wątek się powtarza, ale minęło już kilka lat i coś się w tym czasie mogło się zmienić :D Dzięki za każdą odpowiedź :)

Alek

Cytat: Sebro w 11.03.2019, 16:32Po przejechaniu jakiś 15-20 tys tarcze do wymiany (zwichrowane)
Czy przy montażu sprawdzali pomiar bicia piasty i tarczy?

Cytat: Sebro w 11.03.2019, 16:32nawiercane + nacinane za 274 (ale czytałem że pękają)
Mnie tam nawiercane nie pękają, jedynie problem jest taki że się dziury zapychają jak tarcza zaczyna rdzewieć

Cytat: Sebro w 11.03.2019, 16:32Do tego klocki ceramiczne ATE 150 zł komplet na przód
ATE to chyba taki budżetowy wybór. I ja i Sebastian mamy Hawki HPS i jesteśmy zadowoleni (przynajmniej ja jestem :P ), polecić mogę, chociaż tanie nie są.

Cytat: Sebro w 11.03.2019, 16:32i tu pytanie czy zamawiać tylko zaciski (czy jarzma od mondeo będą pasować)?
Tu masz narysowane co jest czym: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=8jRw5eVTSuE
Nie wiem czy to samo rozumiemy przez "jarzma", ale generalnie nie będą pasować, cały zespół musisz do piasty przykręcić.

Cytat: Sebro w 11.03.2019, 16:32Proszę o poradę, ewentualnie czy ktoś może polecić jakiś zestaw (tarcze + klocki), które dobrze współpracują.
Ja na wiosnę będę zakładał ponownie dziurawe zimmermany i HPSy, i do tego płyn 5.1 dla świętego spokoju

Sebro

11.03.2019, 18:40 #744 Ostatnia edycja: 11.03.2019, 18:42 by Sebro

Czy przy montażu sprawdzali pomiar bicia piasty i tarczy?
nic takiego raczej nie było sprawdzane.

Dużo przejechałeś na tym zestawie (tarcze + klocki)? jakie klocki masz z tyłu?

Jeżeli chodzi o ''jarzmo'' (raczej średnio ogarniam mechanikę, więc może coś pomyliłem) - dla mnie to jest ta część, którą na tym filmie gość wyciąga z zacisku w 8 minucie - poprawcie mnie jeżeli się mylę. I pytanie czy to nie jest w komplecie z zaciskiem?

sseebbaa1

Cytat: Sebro w 11.03.2019, 16:32Po przejechaniu jakiś 15-20 tys tarcze do wymiany (zwichrowane)
Cytat: Alek w 11.03.2019, 17:27Czy przy montażu sprawdzali pomiar bicia piasty i tarczy?
Przy tych hamulcach to raczej nie wina bicia, a tego, że te hamulce z tarczami 300 mm są po prostu za małe. Nie wytrzymują masy i osiągów ST220. Zatem pokrzywiły się przez ich przegrzanie. Ja tak u siebie miałem - tylko, że nie pokrzywiły się, a całe popękały od zbyt wysokiej temperatury.


Cytat: Sebro w 11.03.2019, 18:40Jeżeli chodzi o ''jarzmo'' - dla mnie to jest ta część, którą na tym filmie gość wyciąga z zacisku w 8 minucie - poprawcie mnie jeżeli się mylę.
Zgadza się. Na filmiku jarzmo jest akurat fioletowe, a zacisk srebrny. Od 9:15 przykręca jarzmo do piasty.
Tu natomiast widać moje jarzmo, które kiedyś wraz z zaciskiem malowałem (jeżeli chodzi o zacisk, to tylko część zewnętrzną, tam gdzie nie ma tłoczka):

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Cytat: Alek w 11.03.2019, 17:27Ja na wiosnę będę zakładał ponownie dziurawe zimmermany i HPSy, i do tego płyn 5.1 dla świętego spokoju
Alek, a nie będziesz chciał zestawu Stage 2, zamiast obecnego Stage 1?
Wstrzymaj się jeszcze z zakupami.

:D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

ATE Ceramic to nie są klocki ceramiczne, bo takich nie ma, to są zwykłe klocki, tylko nie pylące. Nie są to klocki sportowe. Co do zestawu, to najlepiej kupić gładkie tarcze dobrej marki (obojętne jakiej, byle to nie były podróbki, a tych na Allegro pełno), a klocki według uznania: Ferodo DS 2000, Ferodo DS 2500 (osobiście te polecam) oraz Hawk HPS.

Przewiercane tarcze nic praktycznie nie dają poza wyglądem, a są słabsze.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Sebro

Cytat: sseebbaa1 w 11.03.2019, 21:12Zgadza się. Na filmiku jarzmo jest akurat fioletowe, a zacisk srebrny. Od 9:15 przykręca jarzmo do piasty.

Jak kupowałeś swoje zaciski to były w komplecie z jarzmem ?

Cytat: sseebbaa1 w 11.03.2019, 21:12Alek, a nie będziesz chciał zestawu Stage 2, zamiast obecnego Stage 1?
Wstrzymaj się jeszcze z zakupami.

Jeżeli można się wtrącić - co wchodzi w skład ''Stage 2'' ?

Cytat: Tomasz w 11.03.2019, 21:30Przewiercane tarcze nic praktycznie nie dają poza wyglądem, a są słabsze.

w zasadzie na oryginalnych alu tarczy nie widać za wiele, więc na takim efekcie wizualnym mi tak bardzo nie zależy. Ważniejsze dla mnie jest jak skutecznie będą hamować i jak to będzie trwałe rozwiązanie 

T

Cytat: Sebro w 11.03.2019, 21:42w zasadzie na oryginalnych alu tarczy nie widać za wiele, więc na takim efekcie wizualnym mi tak bardzo nie zależy. Ważniejsze dla mnie jest jak skutecznie będą hamować i jak to będzie trwałe rozwiązanie
Zdecydowanie skup się na dobrych klockach. Tarcze po prostu muszą być oryginalne, więc warto poszukać dobrego źródła.

Ważny jest też montaż. Warto zrobić optymalizacje przy użyciu czujnika zegarowego tak, żeby bicie tarczy było jak najmniejsze. Niestety mało który warsztat taki czujnik ma. Jeśli stare tarcze szybko Ci się pokrzywiły, to jest pewne ryzyko, że montaż był zrobiony tak sobie lub masz trochę krzywe piasty — warto zwrócić na to uwagę.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Alek

13.03.2019, 16:41 #749 Ostatnia edycja: 13.03.2019, 16:44 by Alek
Cytat: Sebro w 11.03.2019, 18:40Dużo przejechałeś na tym zestawie (tarcze + klocki)?
Bodajże ~30kkm

Cytat: Sebro w 11.03.2019, 18:40jakie klocki masz z tyłu?
z tyłu ebc redstuff i tarcze jakieś ebc we wzorki, ale czy to jest dobre czy nie, nie mam zdania w sumie. Trudne życie ma oś przednia, tylna głównie sprawia że wydech nie szoruje o ziemię ;)

Cytat: sseebbaa1 w 11.03.2019, 21:12Alek, a nie będziesz chciał zestawu Stage 2, zamiast obecnego Stage 1?
Wstrzymaj się jeszcze z zakupami.
No i znowu mnie kusi tutaj szatan jeden... no dobra :D

Cytat: Sebro w 11.03.2019, 21:42Jeżeli można się wtrącić - co wchodzi w skład ''Stage 2''?
To nie jest standaryzowane pojęcie, ale konsensus jest taki że etap 1 to hamulce 320mm z FF2/Volvo, etap 2 to coś większego z dorabianymi elementami a etap 3 to pewnie byłby jakiś "big brake kit" od znanego producenta z ładną naklejką (w cenie całego samochodu), przynajmniej w przypadku tego auta.