Tuning hamulców w mondeo mk3

wojoo, 14.05.2010, 14:23 « poprzedni - następny »

auchim

fajny bajer  :D jednym hamulce w mondeo są złe innym dobre, niby hamuje ale jakoś inaczej. Ja po nabyciu mdo kilka razy je przeglądałem,przesiadłem się z Vectry C,  były odpowietrzane płyn wymieniany itd bo byłem święcie przekonany że są padnięte. W końcu przejechałem się nowszym od mojego MK3 znajomego, on przejechał się moim, i doszedłem do wniosku że moje są nie najlepsze a jego padnięte :P Teraz siedzą nawiercane i nacinane tarcze z klockami średniej jakości i jest wmiare ok
ale przydały by się przednie zaciski od focusa, przewody Goodridge i tylne zaciski z poliftowego, nawet dla samej idei grzebania przy aucie  :evil:
jak to jest w końcu z ori felgami 16" wejdą czy nie??

T

Cytat: auchim w 10.06.2010, 12:46
fajny bajer  :D jednym hamulce w mondeo są złe innym dobre, niby hamuje ale jakoś inaczej. Ja po nabyciu mdo kilka razy je przeglądałem,przesiadłem się z Vectry C,  były odpowietrzane płyn wymieniany itd bo byłem święcie przekonany że są padnięte. W końcu przejechałem się nowszym od mojego MK3 znajomego, on przejechał się moim, i doszedłem do wniosku że moje są nie najlepsze a jego padnięte :P Teraz siedzą nawiercane i nacinane tarcze z klockami średniej jakości i jest wmiare ok
Co ciekawe wynika to głównie z progresywnej charakterystyki hamulców w Mondeo. W rzeczywistości Vectra C ma tarcze 285 mm w porównaniu do 300 mm w Mondeo (tylko najmocniejsze Vectry mają większe). Ogólna skuteczność hamulców w Mondeo jest bardzo dobra, ale "feeling" już nie.

Cytat: auchim w 10.06.2010, 12:46ale przydały by się przednie zaciski od focusa, przewody Goodridge i tylne zaciski z poliftowego, nawet dla samej idei grzebania przy aucie  :evil:
Nie ma raczej sensu swapować tylnych zacisków z Foki, tam są takie same niewentylowane tarcze 280 mm jak u nas, ale o milimetr cieńsze.

Cytat: auchim w 10.06.2010, 12:46jak to jest w końcu z ori felgami 16" wejdą czy nie??
Niby wchodzą, ale nie wiem czy w każde. Dlatego kupiłem oryginalne stalówki 16" z Focusa. Jeśli wejdą za bardzo "na siłę" to może być ten problem, że przestrzeń pomiędzy tarczą a felgą będzie na tyle mała, że wentylacja tarcz nie będzie działała jak trzeba. No ale tutaj to trochę teoretyzuję, nie wiem jak duży może to mieć wpływ.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

KLUSEK

Ja nie lubie tej progresywnosci z MK3. Ktoregos dnia gdzies walne jadąc MK3, przez tą zupelnie inna charakterystyke hamowania niz MK2 :)

auchim

wiem wiem progresywność...  tylko po cholerę?, już przywykłem i mi nie przeszkadza ale seryjne hamulce są do bani i tyle
tylne zaciski chcę swapować do swojego z mondeo po lifcie skoro je zmienili to znaczy że mieli jakiś powód

wojoo

zaraz zaraz ... rozumiem ze po FL sa inne zaciski z tylu niz przed ? czym sie roznia?
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

KLUSEK

@auchim: powodem bylo czeste zapiekanie sie tylnych zaciskow. Wiem bo moj tatko jezdzi MK3 przedliftowym i wiecznie problem jest z tym :)

wojoo

hmmm, niby mam poliftowe auto ale tylne zaciski wg microcata mam 2000-2004 lipiec a moj jest z kwietnia :) i nawet działaja :D
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

MAG

Cytat: wojoo w 11.06.2010, 10:15
hmmm, niby mam poliftowe auto ale tylne zaciski wg microcata mam 2000-2004 lipiec a moj jest z kwietnia :) i nawet działaja :D
Bo zaciski dopiero w seirpniu 2004 zmienili - ja tez mam tylne przedliftowe  :D

Ale zostały zreanimowane przed zima i póki co problemu nie mam.

Niby klocki do nowych zacisków sa te 10zł tańsze, ale bawić się w wymianę jesli wszystko bangla  :]
Co innego jak wysiądą albo zaczna wysiadać stare, wtedy można pomyśleć o tych nowszych ...

ENG - ja jestem zawsze bardzo oszczędny w komentarzach i staram się nie robic wielkiego halo z efektu, który jest spory, ale nie w 100% satysfakcjonujący.
Na ori zestawie byłem ewidentnie niezadowolony, taraz jestem zadowolony, ale chciałbym jeszcze lepiej - twoim zdaniem nie ma tu duzej różnicy w ocenie?
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Polarny

Panowie mowa tutaj o wykorzystaniu do Mondeo zacisków od Focusa ST225. A jak się sprawa ma z zaciskami od Mondeo ST220? Nie sa one większe i mocniejsze w porównaniu do dieslowych?

auchim


MAG

Cytat: Polarny w 13.06.2010, 09:44
Panowie mowa tutaj o wykorzystaniu do Mondeo zacisków od Focusa ST225. A jak się sprawa ma z zaciskami od Mondeo ST220? Nie sa one większe i mocniejsze w porównaniu do dieslowych?
Wszystkie Mondeo MkIII bazuja na identycznych hamulcach - nie ma znaczenia wersja silnikowa, czyli identyczne hamowniki maja 1,8 110KM i dwukrotnie mocniejsze ST220  :D
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

wojoo

no to i ja moge sie pochwalic zaciskami od foki st :D , jutro montaz ;)

udało mi sie dorwac świeżą sztuke, autko mialo 14 tys km (nawet nim jeszcze jechalem ;) ) zero gdziekolwiek rdzy, stan bardzo dobry (nawet tarcze i klocki prawie w ogole nie zuzyte)
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

Lukasz-no1

Cytat: Tomasz w 10.06.2010, 12:57
Niby wchodzą, ale nie wiem czy w każde. Dlatego kupiłem oryginalne stalówki 16" z Focusa. Jeśli wejdą za bardzo "na siłę" to może być ten problem, że przestrzeń pomiędzy tarczą a felgą będzie na tyle mała, że wentylacja tarcz nie będzie działała jak trzeba. No ale tutaj to trochę teoretyzuję, nie wiem jak duży może to mieć wpływ.
16" wchodzi bez problemu, miedzy zaciskiem a felgom jest jakieś 4mm,
z wentylacja nie miałem problemu tej zimy tak że jest ok.

Praktycznie 4 razy pod rząd hamowałem  z 200km/h-0 (lotnisko Krzywa)
I nie stwierdziłem żeby hamulce się paliły więc jest git
a miałem wtedy założone stalowe  szesnastki.

Ktoś wspominał też o głośności przy hamowaniu,
na Redach było głośniej, aktualnie na przodzie mam
Ferrodo DS P (tarcze EBC TG) i jest trochę ciszej, a z resztom usłyszy to ten co
będzie wiedział czego ma słuchać i tyle.
A jak tył się skończy to już czekają Ferrodo Premier.

Pozdrawiam

"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.adrenalinemotorsport.pl/?id=24&ial=298 :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.adrenalinemotorsport.pl/zdjecia-uzytkownikow/z,ford-focus-ii-st225 :]

wojoo

no i dzisiaj moje mondeo 1 raz od kiedy wyjechal z fabryki zaczelo hamowac jak normalne auto ;)
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

Polarny

Gdzieś to dopadł konkretnie? Napisz proszę dokładnie jaki koszt i jak wygląda wymiana. Czy faktycznie plug&play, czy jakieś modyfikacje? Zmieniałeś tylko przód, czy przód i tył?