Tuning hamulców w mondeo mk3

wojoo, 14.05.2010, 14:23 « poprzedni - następny »

plc10

Właśnie nie chodzi mi o te śruby ... tylko te dwie schowane pod gumowa osłona( przykręcone jest jarzmo do zacisku )  - chyba to to co w linku :

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Sruby-sworznie-zacisku-hamulcowego-Focus-C-max/2501

ale nie jestem pewny czy to te części.

sseebbaa1

To są sworznie po których ŚLIZGA SIĘ zacisk względem jarzma. Same sworznie są za pomocą gwintów mocowane w jarzmach.
(nie da się powiedzieć, że dzięki temu przykręcone jest jarzmo do zacisku, ponieważ jest to gładki pręt po którym zacisk płynnie przesuwa się)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

plc10

witam

czyli sworzeń wkręcam do jarzma ( w jarzmie gwint wewnętrzny ) a sam sworzeń przykręcam przez zacisk ( w miejscu tych osłonek ) śrubą na klucz imbusowy 7( 6 oraz 8 nie pasuję )  macie mozę oznaczenie tej śruby bo nie widnieje ona w zestawie naprawczym który podałem powyżej. Będę wdzięczny za dalszą pomoc :)

rapid

Witam.
Panowie powiedzcie mi czy te zaciski będą pasować do st220, wystarczy sam zacisk czy musi być też jarzmo.

sseebbaa1

Nie przypominam sobie, aby ktokolwiek przymierzał same zaciski z Focusa mk2 ST do jarzm od Mondeo mk3. Wszyscy raczej dysponowali kompletnymi zestawami i przekładali jako całość.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

olaf6500

Dla tych co by chcieli zmieniać a nie wiedzą czy warto.
A więc różnica spora na plus hamulce dłużej wytrzymują nie ma się wrażenia że hamują ale jakoś tak słabo.
U mnie co mnie zdziwiło czego nie było na serii to muszę przynajmniej kilka razy mocniej zahamować żeby je rozgrzać (tarcze brembo klocki textar wszystko seryjniaki) jak już się rozgrzeją to żylety w porównaniu do starych.
Siłe hamowania ciężko określić czy większa ale jak zwykle bywa wszystkie moje wypowiedzi to tylko własne odczucia.

plc10

Zestaw złożony (DS2500 + zimmermany gładkie ) i założony w ubiegłym tygodniu , 150 km delikatnego hamowania dla dotarcia i efekt wart ceny :)  wreszcie hamuje...4-5 hamowań z dużej prędkości już nie powoduje szybszego bicia serca przed światłami :)

Alek

Cytat: plc10 w 26.04.2016, 15:58
Witam

spływają pierwsze części zestawu...dzis pierwszy zacisk :) brać w nim śrub trzymających jarzmo oraz sprężyn dociskających klocki? teram dwa pytania :
1. czy to jest ta sprężyna ATE - 11.8116-0345.2 ? rozumiem ze do obu zacisków wchodzi ta sama?
2. czy potrzeba jakieś specjalne śruby do jarzma? tzn żeby dokręcić je do zacisku? czy wystarczą ze starego zacisku 300 mm?

pozdrawiam

Sprężyny są takie same, dokupowalne, i teoretycznie powinno się je wymienić przy każdej zmianie klocków

rajman

Witajcie koledzy, jest to mój pierwszy post na tym forum a przywiódł mnie tutaj temat poprawy hamulców w moim mondeo.

Chciał bym kupić zaciski ale część zdjęć tutaj udostępnianych jest już nieaktywna, a z kolei po symbolu nie mogę znaleźć zacisków na allegro.

Czy to są te zaciski -> Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/zaciski-tarcze-mazda-3-mps-i6294924526.html

badz tez te -> Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-prawy-mazda-3-mps-2-3-t-i5824876476.html#imglayer

Alek

06.07.2016, 21:40 #594 Ostatnia edycja: 06.07.2016, 21:42 by Alek

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Ten z drugiego ogłoszenia wygląda na poprawny

rajman

Na tym wykazie nie ma Mazdy 3 mps 2010 rok. Będą od niej pasować bo mam okazję kupić w okolicy?

tapatalked

sseebbaa1

Wydaje mi się, że w Mazdzie jest większy rozstaw otworów mocujących jarzmo do zwrotnicy. To powoduje, że nie da rady ich przykręcić.
W Mondeo jest wyjątkowo mała odległość pomiędzy tymi otworami (9 cm). W większości aut jest większy rozstaw tych śrub.

Zobacz:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,44.msg52228.html#msg52228

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

rajman

11.07.2016, 17:29 #597 Ostatnia edycja: 11.07.2016, 18:42 by rajman
Tam kolega pisze ze takie zaciski włożył tylko wymagały innych srub. Nie piszę jednak jakich.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



i jeszcze taka rzecz, kolega podeslal info z katalogu w ktorym pisze ze zaciski od mpsa to te same ktore sa w focusie st, co wiecej jarzmo pasujace do tych zaciskow tez w katalogu widnieje jako uzywane w mazdzie i focusie. oczywiscie wiem to zaden wyznacznik ale cos w tym musi byc.
tapatalked

sseebbaa1

Przez PW dowiedziałem się od kolegi olaf6500, że przy instalacji nie zapisał sobie jakie dokładnie są różnice w śrubach. Ale twierdzi, że do zacisków Mazdy wystarczy własnie tylko zastosować inne śruby.
Różnica skoku gwintu, jest prawdopodobnie taka jak to wskazał w poście #557.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

rajman

Sprawa wyglada następująco. Zaciski od Mazdy 3 MPS po 2009 r. Pasują do Mondeo MK3. Poniżej zdjęcia zaciskow i śrub jakie kupilem do przykrecenia jarzm.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



tapatalked