[Focus] EGT w sinikach R5 2.5

weksla, 25.12.2015, 18:15 « poprzedni - następny »

loockas

Jaki to jest koszt robocizny +/-?

gomad

18.01.2018, 16:11 #76 Ostatnia edycja: 18.01.2018, 16:14 by gomad
Cytat: AdixST w 18.01.2018, 07:32
A tuleja nie pier*olnie? :P Skoro te blaszki pomagają to może się skuszę.. Muszę to jeszcze przemyśleć, bo w tym miesiącu miałem coś innego kupić :)

tuleja pier*dolnie tylko blaszka uszczelnia to pekniecie i efektów ubocznych brak.
A co do samych blaszek, musza byc zrobione zgodnie ze sztuka i zaleceniami pumaspeed. Zle wlozona blaszka bo moze byc argumentem dla przeciwnika ze na zablaszkowanym motorze i tak peklo i jest problem

Co do ceny?
blaszki puma chyba 70funtów, dreamscience 35funtów
rozrzad
planowanie glowicy
komplet uszczelek
olej
plyn chlodniczy
robocizna
:)

MAG

A już prawie chciałem pisać, że będę te blaszki u siebie wsadzał...  ;-)

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

weksla

No myślę Mag że w tych pieniądzach nie ma lepszej i sprawdzonej opcji.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

MAG

Domyślam się, ale na dzień dzisiejszy jestem coraz bliżej mysli o zmianie Smokusa jeszcze w tym roku i wtedy nie będzie mi sie opłacało cokolwiek z nim robić.

Jeśli sytuacja się wyklaruje (zapewne przed wakacjami będzie coś wiadomo), to albo Smokus jeszcze troche ze mna pobędzie i wtedy będę najpierw robił jeszcze ostatnie podejście do walki z mocą. Jesli uda się wystrugać ponad 280KM, to zapewne zablaszkuję blok.
Jesli okaże się, że jednak mój egzemplarz jest bardziej oporny, to wyprzedaję komplet gratów i zostanę tylko na samym programie do seryjnego osprzętu, a wtryski, turbo z osprzętem i coś tam jeszcze "pójdzie pod młotek"
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Monti

19.01.2018, 16:02 #80 Ostatnia edycja: 19.01.2018, 16:03 by Monti
Cytat: gomad w 18.01.2018, 16:11
tuleja pier*dolnie tylko blaszka uszczelnia to pekniecie i efektów ubocznych brak.
A co do samych blaszek, musza byc zrobione zgodnie ze sztuka i zaleceniami pumaspeed. Zle wlozona blaszka bo moze byc argumentem dla przeciwnika ze na zablaszkowanym motorze i tak peklo i jest problem

Co do ceny?
blaszki puma chyba 70funtów, dreamscience 35funtów
rozrzad
planowanie glowicy
komplet uszczelek
olej
plyn chlodniczy
robocizna
:)

Blaszki z pumaspeed, dreamscience oraz moje (notabene wszystkie są wykonywane z tego samego materiału :) ) mają identyczne działanie poza ceną. A obydwa sklepy informują, że blaszki podnoszą wytrzymałość tulei na pękanie. Z tego co Ty napisałeś wynika ze nie podnoszą wytrzymałości tulei a to jest bledną informacja.

Pumaspeed jak i dreamscience nie piszą do jakiej granicy KM podnoszą wytrzymałość ale myślę ze bezpieczna granica to 330km.
Było: Mondeo HB mk4 2.5L, opony 225x35r19 na feldze 19"8,5", zawieszenie gwintowane KW
Jest: BMW f34 328ix M-Pak

loockas

Jaki jest objaw pękniętej tulei? Ubytek płynu i biała chmura za nami?

weksla

Tak. Jeszccze popuchnięte, twarde węże od wody przez CO w układzie chlodzenia
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

gomad

dla ciekawskich, blok w 2.0 ecoboost czyli mk3 ST. Różnice widać gołym okiem, ponadto nie zapominajmy, że jest to odlew. Więc kwestie oddziaływań mechanicznych na tuleje cylindra są pomijalne w tym przypadku :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


weksla

Pozdro dla kumatych gomad
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

mluki

A czy ma ktoś jakieś doświadczenia z tulejami Darton?

Generalnie na zagranicznych forach są raczej chwalone i uważane za najbardziej profesjonalne wzmocnienie seryjnych tulei w tych silnikach.
Jakie moce można bezpiecznie rozwijać i kto potrafi takie coś poprawnie zamontować?

1donrafaello

Panowie po zrobieniu wydechu smax 2.5 t pomiedzy 2-3tys obrotow wydech wpada w rezonans czy sensowne byloby wstawienie jesnego tlumika seryjnego a na drugiej stronie dac sama rure z przepustnica. Kiedy chce cicho  w trasie z rodzinka to lece na seri a jak sam poszalec to na przepustnicy, jest jedno ale czy na pojedynczym tlumiku nie bedzie roslo niebespiecznie egt. Dwoch tlumikow nie zmieszcze bo mam butle lpg.

MAG

Jest podobno jakiś patent że specjalnym rodzajem tłumika który likwiduje ten paskudny rezonans.

U mnie po kilku miesiącach kombinowania z różnymi rozwiązaniami (wtedy nie miałem info o tym "specjalnym" tłumiku) powróciłem do niemal standardu.
Mam dp3", sportkat 200cpsi, potem rura 2,5" i fabryczne końcowe że zmienionymi końcówkami.
Jest głośniej i bardziej rasowo, a na trasie ideał, ale myślę nad zrobieniem przepustnicy, żeby wyciągnąć "wariata"...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

gomad

Cytat: 1donrafaello w 16.06.2020, 19:36Panowie po zrobieniu wydechu smax 2.5 t pomiedzy 2-3tys obrotow wydech wpada w rezonans czy sensowne byloby wstawienie jesnego tlumika seryjnego a na drugiej stronie dac sama rure z przepustnica. Kiedy chce cicho  w trasie z rodzinka to lece na seri a jak sam poszalec to na przepustnicy, jest jedno ale czy na pojedynczym tlumiku nie bedzie roslo niebespiecznie egt. Dwoch tlumikow nie zmieszcze bo mam butle lpg.

gdzie robiles wydech?

KrisSz

Cytat: MAG w 23.07.2020, 09:00Jest podobno jakiś patent że specjalnym rodzajem tłumika który likwiduje ten paskudny rezonans.



Musisz dołożyć Rezonator Helmholtz-a (Helmholtz Resonator)
Pozdrawiam

K