Nieplynne przyspieszanie ST 225 Face Lift Model 2008

Dybek_87, 11.01.2016, 17:19 « poprzedni - następny »

Dybek_87

Witam Wszystkich klubowiczow. Od miesiaca jestem szczesliwym posiadaczem Focusa ST Mk2 Face lift model. Przy zakupie stwierdzilem razem z moim przyjacielem ze pod czas wciskania pedalu gazu do konca na wiekszym biegu ( duze obciazenie ) mala predkosc. ST przspiesza nie plynnie opisac to mozna jako delikatne przerywanie...nie jest to odczuwalne przy dynamicznej jezdzie gdy bieg po biegu krece go do 4-5 tys obrotow. Podpinalismy do kompa nie pokazuje zadnego bledu...wszystki inne dane odnosnie przeplywki itp w normie...absolutnie nic co moglo by nie pasowac. Postanowilismy zmienic zawor cisnienia doladowania turbiny ale po wymianie problem pozostal. Sprawdzilismy odme i jest w porzadku, caly uklad turbo filtr powietrza ( modyfikowany K&N ) wszystko szczelne...Po zakupie byl zrobiony caly serwis oleje, filtry, rozrzad, swiece ( siedzialy jeszcze oryginaly...auto ma przejechane 123 tys w tym momencie.
Prosze o pomoc moze ktos mial juz podobny problem.
Pozdrawiam i z gory dziekuje

fabio210

Rozumiem że wymieniłes boost selenoid, jeśli tak to wymień na coś lepszego dv. Ale przed tem poobserwuj wskaźnik boost, czy waha się przy pełnym bucie.

Dybek_87

Tak dokladnie ( boost selenoid ) wymieniony zostal na Oryginal  ( Pierburg ) wiec to nie moze byc on...

weksla

Obejżyj DV a w szczegolnosci tą gume w srodku
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Dybek_87

11.01.2016, 18:25 #4 Ostatnia edycja: 11.01.2016, 18:29 by Dybek_87
Mozesz prosze powiedziec co masz na mysli DV ?

« Dodane: 11.01.2016, 18:29 »

Predzej stawial bym na cewki zaplonowe...Swiece byly od nowosci czyli zrobily 123 tys km...to moglo przyczynic sie do uszkodzenia  jednej z nich badz wiecej... co myslicie ?

fabio210

Dv zawór upustowy dump valve, typu recyrk. Taki ori gowniany plastik, bardzo często on nie trzyma ciśnienia i popuszcza. Tak jak mówię, pierw poobserwuj wskaźnik boost podczas przyspieszania.

Dybek_87

11.01.2016, 19:54 #6 Ostatnia edycja: 11.01.2016, 20:55 by Dybek_87
W porzadku zaraz zrobie runde na autobanie i postaram sie zdjagnozowac zachowanie boosta. Zawor DV musi zostac wykrecony ? wyjety aby mozna bylo ustalic czy jest sprawny ?

« Dodane: 11.01.2016, 20:50 »

Z tego co udalo mi sie zaobserwowac to wskazuwka pracuje poprawnie to znaczy nie wacha sie przy pelnym gazie....zaraz podam linka na youtube nagralem filmik

« Dodane: 11.01.2016, 20:55 »

Cytat: Dybek_87 w 11.01.2016, 19:54
W porzadku zaraz zrobie runde na autobanie i postaram sie zdjagnozowac zachowanie boosta. Zawor DV musi zostac wykrecony? wyjety aby mozna bylo ustalic czy jest sprawny?

« Dodane: 11.01.2016, 20:50 »

Z tego co udalo mi sie zaobserwowac to wskazuwka pracuje poprawnie to znaczy nie wacha sie przy pelnym gazie...zaraz podam linka na youtube nagralem filmik


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=mKWp32FV9-M&feature=youtu.be

Predkosc poczatkowa 140 km, 6 bieg i pelen but...

fabio210

11.01.2016, 21:20 #7 Ostatnia edycja: 11.01.2016, 21:22 by fabio210
Widać mały poślizg przy starcie, Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.ale.to normalne na ori dv, miałem tak samo. Żeby ustalić czy dv jest.walniety, poprostu trzeba go wymienić, jeśli go odlaczysz nie odpuści turbo.
Ewentualnie actuator źle steruje, sam już nie wiem, opisz może dokładniej, jakiego rodzaju nieplynnosci występują?

Dybek_87

11.01.2016, 21:29 #8 Ostatnia edycja: 11.01.2016, 21:37 by Dybek_87
Ciezko to sprecyzowac ale czujesz to minimalnie tak jak by sie zbieral na ulamek sekundy przestawal i znowu szedl do przodu, nie jest to tak odczuwalne przy dynamicznej jezdzie jak bieg po biegu krecisz go wysoko...ale jak jedziesz spokojnie i depniesz do konca to objawia sie najmocniej

« Dodane: 11.01.2016, 21:31 »

znalazlem wlasnie Cewki ori Boscha za 164 euro 5 sztuk i wlasnie sie zastanawiam czy ich nie zamowic....denerwuje mnie ta objawa i chcial bym sie jakos z tym uporac...

« Dodane: 11.01.2016, 21:37 »

Jest jeszce jedno co przychodzi mi do glowy...poprzedni wlasciciel wycia srodkowy tlumik i zastapil go atrapa...jest tez sportowy filtr K&N ktory zaciaga teraz mega duzo powietrza...byc moze zaciaga do za duzo ? silnik i mapy sa ori nic nie bylo dostrajane... 

fabio210

Wsadzony zwykły filtr Mann, lub coś z papierowych filtrów, sprawdź jeszcze przepływomierz i maf sensor.

Dybek_87

11.01.2016, 21:56 #10 Ostatnia edycja: 11.01.2016, 22:01 by Dybek_87
Mam caly ori Filtr powietrza od poprzedniego wlasciciela...Ten jest stozkowy z calym setem montazowym. moze dla swietego spokoju wsadzic go jeszcze...komp nic nie wykazal nawet podczas jazdy wszystkie wartosci w normie tak jak i od przeplywki....odma cala..wjelismy i sprawdzilismy.

« Dodane: 11.01.2016, 22:01 »

W przysztym tyg podjade do Warsztatu Forda moze mieli juz podobny przypadek i beda mogli cos poradzic za nim wydam piramide kasy na wymiany ktore nic nie przynosza...;_(

bmarcin

Zanotowalen info o stozku i pytanie czy coś jeszcze porobione ? Bo u mnie bez modow więcej niż 0.9.nie ładuje.... A sam stożek takich wartości boost nie daje chyba ...

Dybek_87

Filtr jaki zostal zamontowany to K&N 57i, srodkowy tumik jest wyciety i zrobiony przelot...nic wiecej nie ruszane

fabio210

Wywal ten filtr kałena i włóż zwykły papierowy. I sprawdź czy coś lepiej jedzie, jak nie To wyczyść jeszcze maf sensor.

Dybek_87

jakim preparatem mozna go czyscic ? Fabio i w jakim miejscu dokladnie sie on znajduje ?